Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik hier nou mee...?

+9
Ayla
SarahKey
Amber-
Muis
LDJ
Susan
Paper Crown
Clapperdie
Jezzie
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Jezzie ma 27 aug 2012 - 5:12

Ik was vanmiddag gevallen en maakte me daardoor zorgen om de baby. Dus heb ik mijn verloskundige gebeld.
Toen kwam er een waarnemend verloskunde langs, vanwege de vakantie. Met de baby was alles gewoon goed gelukkig.
Maar toen ze dus weg was, dacht ik, stel nou dat ik had gebeld dat de bevalling was begonnen, dan had er dus ineens een wildvreemde verloskundige naast mijn bed gestaan, die ik nog nooit gezien heb! En a.s. donderdag heb ik bij haar dus een afspraak staan, zei ze tegen mij. Ik vind het eigenlijk wel raar dat mijn eigen verloskundigen daar niks over gezegd hebben.
Mijn vriend is nu boos dat dit zomaar gebeurd en vind dat ik weer moet bellen om te vragen hoe het nou zit en waarom het nooit is gemeld...maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie hiervan?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Clapperdie ma 27 aug 2012 - 5:17

Heb jij maar 1 verloskundige dan?! Die kan dan toch nooit 24/7 beschikbaar zijn?

Maar wel vreemd dat ze niet heeft aangegeven dat het vakantietijd is.



Edit: Embarassed Wat vervelend dat je gevallen bent zeg! Hard?


Laatst aangepast door Clapperdie op ma 27 aug 2012 - 5:21; in totaal 1 keer bewerkt
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Jezzie ma 27 aug 2012 - 5:19

Nee 2, ik snap ook wel dat ze dan een waarnemer nodig hebben, maar het is toch niet netjes dat het dan afgelopen donderdag niet is gemeld?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Paper Crown ma 27 aug 2012 - 5:20

Je snapt toch wel dat een verloskundige ook werkt en recht heeft op vakantie? Natuurlijk zal er altijd iemand benadeeld worden als de bevalling begint en een andere verloskundige heeft dienst. En ze hadden het je ook kunnen zeggen maar persoonlijk zou ik me niet druk maken. Ik neem aan dat ze je dossier goed in de gaten hebben gehouden en je net zo goed door de bevalling zou begeleiden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Susan ma 27 aug 2012 - 5:22

Ik vind daar eigenlijk niet zoveel van. Tijdens mijn eerste zwangerschap waren er ook verloskundigen die ik niet vaak had ontmoet, maar die wel de bevalling hadden kunnen doen. Er was er zelfs eentje nieuw toen ik al zo'n 37 weken zwanger was, zij had ook mijn bevalling kunnen doen. En uiteindelijk werd het een gynaecologe die ik helemaal nog nooit had gezien. De tweede keer kende ik ook niet alle verloskundigen even goed en was er ook eentje die ik nog nooit had gezien. Ik heb me daar nou niet echt druk om gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Jezzie ma 27 aug 2012 - 5:26

Natuurlijk snap ik dat ze ook wel eens vakantie willen e.d. maar daarom had het toch wel gemeld kunnen worden dat er een op vakantie gaat en en daarom iemand anders is, waar ik dus zelf een afspraak bij heb staan...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  LDJ ma 27 aug 2012 - 5:29

Van de ene kant snap ik je wel, maar van de andere kant zou ik me er niet te druk om maken.
De laatste keer dat ik bij de vk kwam, had ik ook een vk die ik nog nooit gezien had.
Wel is het bij ons zo dat ze ervoor zorgen dat je elke vk een keer ontmoet en gezien heb zodat je niet een hele vreemde
aan je bed hebt staan straks.
Maar goed, je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 5:35

Ik snap je wel hoor, ik zat bij de eerste ook bij een vk die alleen was dus had ook alleen maar haar, de tweede zwangerschap was ik bij dezelfde praktijk en waren ze inmiddels met twee verloskundigen, er was ook een oproeper en als ik die kreeg werd het wel altijd gemeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 5:38

Tsja of het fijn is of niet, het gebeurt. Ze had het wel even kunnen melden, maar soms ontkom je er ook niet aan dat er ineens een vreemde aan je bed staat. Ik heb tijdens mijn bevalling een verloskundige uit een andere praktijk aan mijn bed gehad, omdat mijn eigen verloskundige een bevalling aan het doen was waar ze niet meer weg kon. Ik was al lang blij dat er iemand bij me kon komen kijken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Muis ma 27 aug 2012 - 5:41

Ik zou mij daar niet druk om maken. Bij ons in de praktijk is het zo dat je sowieso iedereen een keer gezien moet hebben, maar dat is wel je eigen verantwoordelijkheid. Je moet zelf dus bij de assistent aangeven wie je nog niet hebt gezien.

Gelukkig is alles goed met de kleine. Is toch even schrikken!
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 5:42

Ik vind het niet zo vreemd. Ik had ook een wild vreemde tijdens de bevalling naast mijn bed, tja je kunt niet verwachten dat de VK altijd 24/7 klaar staan voor je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Amber- ma 27 aug 2012 - 5:46

Was misschien netter geweest als ze het had gemeld.
Het zou mij niet veel uitmaken eigenlijk. Ik zit zelf bij een praktijk met 4 verloskundigen een een waarneemster. Ik had vandaag bij de laatste die ik nob niet had gezien een afspraak. Maar de kans was er ook geweest dat ikhaar dus nog niet had gezien als ik bv vannacht was bevallen en zei misschien dienst had gehad.
Daarnaast als mijn bevalling opeens medisch word word je overgedragen aan het ziekenhuis en die mensen ken je ook niet.

Schrikken trouwens dat je bent gevallen, gelukkig is alls goed.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 6:01

Paper Crown schreef:Je snapt toch wel dat een verloskundige ook werkt en recht heeft op vakantie? Natuurlijk zal er altijd iemand benadeeld worden als de bevalling begint en een andere verloskundige heeft dienst. En ze hadden het je ook kunnen zeggen maar persoonlijk zou ik me niet druk maken. Ik neem aan dat ze je dossier goed in de gaten hebben gehouden en je net zo goed door de bevalling zou begeleiden.

Ja eens. Om daar nou boos over te zijn vind ik ook wat overdreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  SarahKey ma 27 aug 2012 - 6:33

Ik heb wel 6 gyn's gezien en tijdens mijn bevalling de 7de, een hele onbekende een gyn wat net begon. Tja kan gebeuren. Ik was allang blij dat ze me van mijn pijn af ging helpen:lol: Dus ik vind het niet raar dat je een vreemde had.

Maar schrikken zeg als je valt. Gelukkig is alles met de baby goed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 6:39

Ze is niet boos omdat er een vervangster kwam maar omdat het niet gemeld is.
Nu denk ik dat het een beetje de hormonen zijn, als je daar boos over wordt maar goed.
Ik snap je wel op zich.

Hier werd dat altijd gemeld.
Er waren meerdere VK's en ik kreeg altijd door wie ik bij de volgende afspraak had en er hingen briefjes als er vervangers/stagaire's waren. Bij de 2e stond ik onder controle en ook daar kreeg ik bij het maken van een nieuwe afspraak te horen wie ik zou krijgen.
Mocht er die dag een spoefgevoel tussen zijn gekomen kreeg ik bij het aanmelden te horen wie ik dan kreeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Ayla ma 27 aug 2012 - 6:43

Hangt er in de praktijk geen briefje, dat je daar overheen gekeken hebt? Want zo werd het hier gemeld.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  NoorA ma 27 aug 2012 - 6:51

Ayla schreef:Hangt er in de praktijk geen briefje, dat je daar overheen gekeken hebt? Want zo werd het hier gemeld.

Hier ook inderdaad. Er werd ook gemeld als je de volgende keer een afspraak had met de vervangster. En volgens mij zorgden ze er voor dat je sowieso een keer bij de vervangster op conctrole was geweest wanneer je bijna moest bevallen. Ik kan mij best voorstellen dat je er even van 'schrok' hoor. Ik zou het donderdag gewoon even aangeven, dat je er even mee zat. En voor de rest; loslaten. Het kan natuurlijk gebeuren straks. Maar het kan ook dat je naar het ziekenhuis moet, en dan ken je helemaal niemand.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  peach ma 27 aug 2012 - 7:24

Bij mij waren er ook vijf in de praktijk en toen ik moest bevallen stond er dus een wild vreemde in de kamer. Die bleek alleen nacht diensten en visites te doen. Heb er geen seconde over na gedachte van nouja....die heb ik nog nooit gezien. Ik hoopte zelfs dat
Ik zou bevallen voor dr dienst afliep.


peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Jezzie ma 27 aug 2012 - 7:26

Ik ben niet boos, ik vind het gewoon raar dat er niks werd gezegt (en waarschijnlijk zullen mijn hormonen hier ook een grote rol in mee spelen!) mijn vriend was boos, maar ik denk dat dat bij hem ook door de zenuwen komtWat moet ik hier nou mee...? 394967

Maar ik heb toch nog maar even gebeld omdat ik me af vroeg hoe het nou precies zat.
Het blijkt dat ze al 3 weken aan het werk was....en ze vond het heel vervelend dat het niet aan mij gemeld was.
Normaal proberen ze namelijk wel om de zwangere vrouwen die tegen het eind lopen ook een keer voor een afspraak bij haar te plannen. Ergens is er dus iets niet helemaal goed gegaan in de communicatie.
Ze heeft nog tot woensdagavond dienst en donderdag heb ik gewoon een afspraak bij haar. Daarna zijn allebei mijn eigen verloskundigen weer aan het werk. Dus ik merk het wel wie er aan mijn bed staat tijdens de bevalling....het maakt me verder ook niet zo veel uit, de baby moet er toch uit!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:18

Ik had het op zich wel netjes gevonden als ze het hadden gezegd. Is een kleine moeite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Floor ma 27 aug 2012 - 10:19

Ik heb 5 verschillende gezien tijdens mijn zwangerschap, geen van allen was bij de bevalling. Tijdens de bevalling heb ik nog 3 verloskundigen gehad en 1 gyn in opleiding en 1 gyn die uiteindelijk de spoedsectio uitvoerde (en daarbij nog een stuk of 10 verpleegsters). Het maakte mij echt niet uit wie er bij de bevalling was of ik die persoon nou wel of niet vooraf had gezien.
Het was in jouw geval wel een kleine moeite te melden dat je deze week een afspraak had met een waarnemend verloskundige.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 10:38

Ayla schreef:Hangt er in de praktijk geen briefje, dat je daar overheen gekeken hebt? Want zo werd het hier gemeld.

Hier ook inderdaad en achteraf hebben totaal andere de bevallingen gedaan want ik werd medisch. Maar het zou mij ook niet zoveel boeien eigenlijk, ik ben geloof ik erg nuchter daar in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Shy ma 27 aug 2012 - 10:50

Ik had twee verloskundige waarvan ik dacht als 1 van die 2 erbij is dan is het goed. Toen ik belde kwam er 1 die ik nog nooit had gezien, ze kon niet mee naar het ziekenhuis want er was een andere bevalling bezig. Uiteindelijk zijn man en ik in de auto gestapt en ben ik bevallen met een verpleegster erbij en een verloskundige die ik dus ook nog nooit gezien had.

Maar ze was super! (verpleegkundige) Gelijk goed opgevangen en voelde op de een of andere manier heel vertrouwd smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee...? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum