paniekaanval/hyperventilatie(ervaringen/tips alles welkom)
+3
Sam
piertje
Droopy28
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
paniekaanval/hyperventilatie(ervaringen/tips alles welkom)
Ik denk dat ik last heb van paniekaanvallen.
Een aantal keer per dag heb ik last van hartkloppingen, voel ik me raar in mn hoofd worden, heb het idee dat ik helemaal niet goed word, voel me gewoonweg heel erg rot.
Op zo'n moment weet ik niet goed wat te doen, ik raak echt in paniek en wil het liefst vluchten van de plek waar ik ben (als ik bijv op het werk of ergens anders onder de mensen ben). Het beinvloed mijn leven enorm momenteel..
Is er hier misschien iemand die ervaringen uit wil wisselen, tips kan geven wat te doen, misschien zelfs meiden die het ook hadden en er op een bepaalde manier vanaf zijn gekomen.. alles is welkom.
Een aantal keer per dag heb ik last van hartkloppingen, voel ik me raar in mn hoofd worden, heb het idee dat ik helemaal niet goed word, voel me gewoonweg heel erg rot.
Op zo'n moment weet ik niet goed wat te doen, ik raak echt in paniek en wil het liefst vluchten van de plek waar ik ben (als ik bijv op het werk of ergens anders onder de mensen ben). Het beinvloed mijn leven enorm momenteel..
Is er hier misschien iemand die ervaringen uit wil wisselen, tips kan geven wat te doen, misschien zelfs meiden die het ook hadden en er op een bepaalde manier vanaf zijn gekomen.. alles is welkom.
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Re: paniekaanval/hyperventilatie(ervaringen/tips alles welkom)
Ik ken het in zoverre dat ik een tijd had dat ik zo ontzettend piekerde, dat ik mezelf er helemaal gek mee maakte.
Ik heb toen een tijdje rescuespray van de gezondheidswinkel gebruikt. Dat spray je op je tong en maakt de angst wat minder.
Ik moet wel zeggen dat het bij mij alleen hielp als ik niet al te erg in paniek was.
Ik hoop dat je snel iets vindt, is een gesprek bij een psycholoog niets?
Dat heeft mij wel goed geholpen!
Ik heb toen een tijdje rescuespray van de gezondheidswinkel gebruikt. Dat spray je op je tong en maakt de angst wat minder.
Ik moet wel zeggen dat het bij mij alleen hielp als ik niet al te erg in paniek was.
Ik hoop dat je snel iets vindt, is een gesprek bij een psycholoog niets?
Dat heeft mij wel goed geholpen!
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Als het je gebeurd, en het is hyperventilatie, van je handen een kommetje maken en deze over je mond en neus zetten. Rustig door je neus inademen (niet te diep) en door je mond uit. Dat zou moeten helpen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Weet je waar de paniekaanvallen vandaan komen? Meestal komen ze niet uit het niets en is er iets anders aan de hand. Misschien zit je niet lekker in je vel, of ben je gestresst etc. Het beste is om de oorzaak aan te pakken.
Wat bij mij heel goed hielp als ik een paniekaanval had, was me concentreren op m'n ademhaling. Ik probeerde alles om me heen te vergeten en heel diep in en uit te ademen. In het begin was dat heel lastig, omdat ik alleen maar met m'n paniek bezig was. Maar op een gegeven moment lukte het toch. Doordat je je op je ademhaling concentreert, en dus met iets anders bezig bent dan met je paniek, word je vanzelf rustiger.
Als je er meerdere keren per dag last van hebt, zou ik er wel mee naar de huisarts gaan zodat je er hulp voor kunt krijgen.
Wat bij mij heel goed hielp als ik een paniekaanval had, was me concentreren op m'n ademhaling. Ik probeerde alles om me heen te vergeten en heel diep in en uit te ademen. In het begin was dat heel lastig, omdat ik alleen maar met m'n paniek bezig was. Maar op een gegeven moment lukte het toch. Doordat je je op je ademhaling concentreert, en dus met iets anders bezig bent dan met je paniek, word je vanzelf rustiger.
Als je er meerdere keren per dag last van hebt, zou ik er wel mee naar de huisarts gaan zodat je er hulp voor kunt krijgen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik herken het wel. Bij mij helpt afleiding zoeken erg zodat ik niet constant vast zit in gedachtes, of de gedachte dat ik wat anders mankeer dan stress. Sporten helpt ook goed, zodat je je niet in je hoofd vast gaat denken maar met je lichaam bezig bent. Dus voelen ipv denken. Is ook goed voor je ademhaling trouwens.
En je kunt idd ademhalings/ontspanningsoefeningen doen. Sommige fysiotherapeuten hebben hier ook behandelingen voor.
En je kunt idd ademhalings/ontspanningsoefeningen doen. Sommige fysiotherapeuten hebben hier ook behandelingen voor.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Probeer, hoe moeilijk dat ook is, om er niet in mee te gaan. Als je hartkloppingen krijgt, probeer dan echt afleiding te zoeken en je gevoel waar te nemen maar niet in gaan op de paniek die het veroorzaakt.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je moet eigenlijk jezelf leren denken van: "Oh ja, daar is het weer, vervelend maar het ebt zo wel weer weg".
Ik heb er veel last van gehad, vandaag toevallig dat ik het weer voelde. Ik krijg ook vluchtgedrag maar geef er niet (meer) aan toe. Ik heb geleerd dat ik de dag wel doorkom, ondanks dat ik er super moe van word (val nu ook echt bijna om van de vermoeidheid) op mijn werk wordt het vanzelf tijd om naar huis te gaan.
Helpt dit je? Als je meer persoonlijk kwijt wil, mag je me PMen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je moet eigenlijk jezelf leren denken van: "Oh ja, daar is het weer, vervelend maar het ebt zo wel weer weg".
Ik heb er veel last van gehad, vandaag toevallig dat ik het weer voelde. Ik krijg ook vluchtgedrag maar geef er niet (meer) aan toe. Ik heb geleerd dat ik de dag wel doorkom, ondanks dat ik er super moe van word (val nu ook echt bijna om van de vermoeidheid) op mijn werk wordt het vanzelf tijd om naar huis te gaan.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Probeer, hoe moeilijk dat ook is, om er niet in mee te gaan. Als je hartkloppingen krijgt, probeer dan echt afleiding te zoeken en je gevoel waar te nemen maar niet in gaan op de paniek die het veroorzaakt.
Edit: wat mij ook geruststelt is dat ik niet de enige ben en dus niet gek ben. Kijk nu maar eens hoeveel reacties je gekregen hebt in dit paar uur.
Edit: wat mij ook geruststelt is dat ik niet de enige ben en dus niet gek ben. Kijk nu maar eens hoeveel reacties je gekregen hebt in dit paar uur.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
In eerste instantie worden de hartkloppingen veroorzaakt door bloedarmoede (div onderzoeken gehad en dit was de uitkomst) maar de laatste tijd ben ik bang om hartkloppingen en andere verschijnselen te krijgen dus ik zit gewoon in een cirkeltje waardoor ik er elke dag last van heb. De huisarts is dus op de hoogte maar daar hoef ik niet veel van te verwachten. Ik ben eigenlijk vanaf het moment dat ik opsta al bezit met het scannen van mijn lichaam... voel ik ergens iets? En daarbij komt de gedachte direct op: als vandaag maar een goede dag wordt zonder dat ik me weer ineens niet lekekr voel door... Het kost zoveel energie en het belet me in het dagelijks functioneren.
In eerste instantie worden de hartkloppingen veroorzaakt door bloedarmoede (div onderzoeken gehad en dit was de uitkomst) maar de laatste tijd ben ik bang om hartkloppingen en andere verschijnselen te krijgen dus ik zit gewoon in een cirkeltje waardoor ik er elke dag last van heb. De huisarts is dus op de hoogte maar daar hoef ik niet veel van te verwachten. Ik ben eigenlijk vanaf het moment dat ik opsta al bezit met het scannen van mijn lichaam... voel ik ergens iets? En daarbij komt de gedachte direct op: als vandaag maar een goede dag wordt zonder dat ik me weer ineens niet lekekr voel door... Het kost zoveel energie en het belet me in het dagelijks functioneren.
Droopy28- Fluisteraar
Mijn vriend heeft dit ook een loopt daarvoor bij een haptonoom. Die helpt hem voornamelijk om zijn lichaam wat beter onder controle te krijgen tijdens een aanval. Ze haalt wat stress/spanning bij hem weg en geeft hem tips en ademhalingsoefeningen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Mijn vriend heeft dit ook een loopt daarvoor bij een haptonoom. Die helpt hem voornamelijk om zijn lichaam wat beter onder controle te krijgen tijdens een aanval. Ze haalt wat stress/spanning bij hem weg en geeft hem tips en ademhalingsoefeningen.
Ik loop idd ook bij een haptonoom.
Droopy28- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Paniekaanval/hyperventilatie hoe...
» Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!
» Tips en ervaringen met een depressie.
» paniekaanval om niks
» Paniekaanval zonder paniek, kan dat?
» Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!
» Tips en ervaringen met een depressie.
» paniekaanval om niks
» Paniekaanval zonder paniek, kan dat?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: