Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!

+2
rapa nui
Mida4you
6 plaatsers

Ga naar beneden

Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom! Empty Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!

Bericht  Mida4you do 10 feb 2011 - 1:38

Hallo Ladies,

Mijn man en ik gaan begin April naar Berlijn en we willen veel zien en doen!! Hebben jullie nog leuke tips ed. wat we absoluut moeten zien of heen moeten gaan?? smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom! Empty Re: Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!

Bericht  rapa nui do 10 feb 2011 - 8:45

Museuminsel en dan vooral het Pergamonmuseum vind ik indrukwekkend. Checkpoint Charly is misschien afgezaagd, druk en duur maar vind ik toch wel iets wat je gezien moet hebben. Lekker rondwandelen van Alexanderplatz (Fernsehturm meteen 's ochtends vroeg doen dan hoef je niet zo lang te wachten) naar het westen en dan kom je al heel veel bezienswaardigheden tegen. Rondvaart over de Spree. Dagje naar Potsdam. Pizza eten bij 12 Apostel, en dan vooral als lunch omdat ze dan veel goedkoper zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom! Empty Re: Leuke bezienswaardigheden in Berlijn??? Tips zijn welkom!

Bericht  Travelgurly do 10 feb 2011 - 21:46

Jaaa Berlijn helemaal leuk! ben ik ook pas geweest.
Tip voor een restaurant: http://www.massai-berlin.de/ heeeeerlijk gegeten (zebra, antilope, python etc) erg leuk en sfeervol restaurant.

verder vond ik het Joden museum echt helemaal niks. Daarintegen kan je veel beter naar het museum onder het Holocaust monument gaan,zoveeeeeeel intressanter.
En de berlijne muur, de ondergrondse in Berlijn(plek waar mensen zich schuil hielden), Berliner Dom ook amazing! En de joodse begraafplaats.

check de site www.youropi.com kan je je eigen City guide maken.

Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 1:49

Ik ga eind maart en moet hier nog naar kijken maar een vriendin van me raadde het me aan:

Ontdek de geheimen van onderaards Berlijn, met zijn sinistere atoombunkers, verlaten metrobuizen en cellencomplexen, tijdens een tiental avontuurlijke rondwandelingen: www.berliner-unterwelten.de

Gast
Gast

Bericht  Zwerver za 12 feb 2011 - 1:52

Oh de TV toren (?) weet niet zeker of dat zo heet, maar dat is wel erg leuk!

En natuurlijk het enige stukje orginele stuk muur!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you za 12 feb 2011 - 21:41

Kijk, dit zijn alweer wat leuke tips! Ja de Berlijnse muur staat eigenlijk wel op nr. 1
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  love di 15 feb 2011 - 10:49

Ik heb er half jaar stage gelopen en sindsdien verliefd op berlijn I love you

Paar tips

- de muur natuurlijk
- bus 100 of 200 ( kun je gratis mee reizen met je abc abbonement) en kom je langs alle bezienswaardigheden en kun je op en uit stappen wanneer je wilt.
- KaDeWe gewoon leuk om de winkel door te lopen met alle dure merken
- Hackeringsmarkt ( als ik het goed schrijf) hele leuke terrasjes bij elkaar!
- Sony center, erg mooi vooral lampjes etc
- als je Sony center uitloopt (vlakbij dunking donuts) rechtdoor loopt loop je vanzelf tegen winkelcentrum aan, heerlijke pizzaria zit hier in en paar leuke winkeltjes met beste ijs van berlijn.
- Cocktailbar op Alexanderplatz, zit onder de trap van de Mac
- Unter der linden, leuk om stukje door/langs te lopen, belangrijk voor de mannen zitten alle wat duurdere auto merken die in de etalage veel hippe of op vraag gemaakte auto`s
- Postdamplatz, zit ook het hotel aan waar Micheal Jackson zn kind uit het raam hing plus gewoon leuk om paar fotos te maken Wink
- Cheak point charlie, vond ik erg indrukwekkend

Zijn nog wel meer dingen te zien in berlijn smile
Maar hopelijk heb je hier wat aan. Veel plezier alvast.

Voor de dames die dicht aan de duitse grens wonen, treinkaartjes (retourtjes) zijn vaak goedkoper in duitsland te boeken! ( 39euro retour etc)

(abc kaart koop je bij alle stations of in bussen hiermee reis je 24uur met openbaarvervoer voor ong 5 euro)
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mida4you di 15 feb 2011 - 20:11

love schreef:Ik heb er half jaar stage gelopen en sindsdien verliefd op berlijn I love you

Paar tips

- de muur natuurlijk
- bus 100 of 200 ( kun je gratis mee reizen met je abc abbonement) en kom je langs alle bezienswaardigheden en kun je op en uit stappen wanneer je wilt.
- KaDeWe gewoon leuk om de winkel door te lopen met alle dure merken
- Hackeringsmarkt ( als ik het goed schrijf) hele leuke terrasjes bij elkaar!
- Sony center, erg mooi vooral lampjes etc
- als je Sony center uitloopt (vlakbij dunking donuts) rechtdoor loopt loop je vanzelf tegen winkelcentrum aan, heerlijke pizzaria zit hier in en paar leuke winkeltjes met beste ijs van berlijn.
- Cocktailbar op Alexanderplatz, zit onder de trap van de Mac
- Unter der linden, leuk om stukje door/langs te lopen, belangrijk voor de mannen zitten alle wat duurdere auto merken die in de etalage veel hippe of op vraag gemaakte auto`s
- Postdamplatz, zit ook het hotel aan waar Micheal Jackson zn kind uit het raam hing plus gewoon leuk om paar fotos te maken Wink
- Cheak point charlie, vond ik erg indrukwekkend

Zijn nog wel meer dingen te zien in berlijn smile
Maar hopelijk heb je hier wat aan. Veel plezier alvast.

Voor de dames die dicht aan de duitse grens wonen, treinkaartjes (retourtjes) zijn vaak goedkoper in duitsland te boeken! ( 39euro retour etc)

(abc kaart koop je bij alle stations of in bussen hiermee reis je 24uur met openbaarvervoer voor ong 5 euro)

Kijk eens aan! Nog meer leuke tips! Dank je wel Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  aardbeiengebakje wo 16 feb 2011 - 6:08

Probeer naar een voorstelling te gaan in de friedrichpalast echt waanzinnig mijn ogen uitgekeken daar( en dat terwijl mijn duits niet eens geweldig is)

Brandenburgentor natuurlijk, holocaust denkmahl, televisietoren/alexanderplatz en unterwelten is ook interessant

sja.. ik vind alles leuk in berlijn dus ik zo zeggen probeer zo veel mogelijk te bekijken!!
aardbeiengebakje
aardbeiengebakje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 34
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: