Kamperen met kleine kindjes
+11
Caroow
Steep
nillis
teletascha
Dille
Isa
Printje
studiebol
Bruintje Beer
Pussycat
Tania
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kamperen met kleine kindjes
Hebben jullie dat wel is gedaan en hoe is het bevallen?
Ik wilde eigenlijk wachten totdat ze een paar jaar ouder zijn maar ik twijfel nu toch of het niet leuk is om volgend jaar te gaan kamperen. J. is dan net drie en M. ongeveer 15 maanden.
Ik wilde eigenlijk wachten totdat ze een paar jaar ouder zijn maar ik twijfel nu toch of het niet leuk is om volgend jaar te gaan kamperen. J. is dan net drie en M. ongeveer 15 maanden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Kamperen met kleine kindjes
Ik denk dat het voor de kinderen niet uitmaakt.
Zelf hou ik niet van camperen haha, dus zou dat niet gauw doen.
Waar wilde je heen gaan?
Want het lijkt me wel heel vervelend als het alleen maar regent. Maar vermaken doen de kinderen zich wel.
En ik weet niet hoe groot je tent is enzo... of huur/heb je een camper ofzo?
Waar wilde je heen gaan?
Want het lijkt me wel heel vervelend als het alleen maar regent. Maar vermaken doen de kinderen zich wel.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wij zijn vorig jaar voor het eerst wezen kamperen. Niet met een tent maar met onze caravan. Is wel wat luxer maar toch.
S. was net 3 jaar en D. was 14 maanden en dat ging heel erg goed. Was wel blij dat D. net liep voor de vakantie want zo kon hij zich ook lekker uitleven.
Ons is het allemaal meegevallen en wij gaan volgend zomer weer weg met de caravan!!
S. was net 3 jaar en D. was 14 maanden en dat ging heel erg goed. Was wel blij dat D. net liep voor de vakantie want zo kon hij zich ook lekker uitleven.
Ons is het allemaal meegevallen en wij gaan volgend zomer weer weg met de caravan!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Pussycat schreef:Ik denk dat het voor de kinderen niet uitmaakt.
Waar wilde je heen gaan?
Ik hou eigenlijk ook niet van kamperen Ik ga het liefste naar een hotel ergens in Griekenland met een lekker zwembad. Maar ja dat hebben we vorig jaar gedaan, toen waren mijn ouders mee. Dat was heel leuk maar ik zie het niet gebeuren dat we dat gaan doen zonder m'n ouders en met twee kleine kinderen. Bovendien denk ik dat het vooral voor mijn zoontje wel leuker is om lekker in het bos te kunnen spelen en bij de tent te kunnen spelen als wij een boekje aan het lezen zijn ofzo. Mijn man vindt kamperen ook geweldig. Dus ik dacht we proberen het een keertje volgend jaar.
Het plan was eigenlijk om een stacaravan te huren maar we hebben op de tent na alle kampeerspullen al dus dat scheelt dan wel veel geld natuurlijk. Het wordt dan wel een grote tent met 3 slaapcabines en een flinke binnenruimte. We willen dan naar Frankrijk in juni dus hopelijk is het dan lekker weer.
Tania- Ratel
Haha ja sorry hoor, maar ik heb er zelf een nare ervaring mee, dus ik zou niet snel met mijn kinderen gaan.
Al kan ik me goed voorstellen dat het ook heel erg leuk kan zijn hoor.
Maar ik weet het nog zo goed toen ik jong was. Leek me heel erg camperen! Nou daar gingen we voor 2 weken...
Alleen maar regen, regen, regen. Dus bijna alleen maar binnen gezeten spelletjes doen. We verveelden ons dood haha.
Maar in frankrijk kan het natuurlijk ook regenen. Al denk ik dat je daar meer kans op zon hebt als hier Een grote tent is toch ook lekker? Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben.
Ik vind het wel een leuke sfeer hebben een camping. Vrienden van ons doen het ook elk jaar en we komen dan wel eens langs gewoon een dagje. Maar dan heeft het ook wel weer wat hoor. En ik zou het best wel eens willen proberen misschien.
Al kan ik me goed voorstellen dat het ook heel erg leuk kan zijn hoor.
Maar ik weet het nog zo goed toen ik jong was. Leek me heel erg camperen! Nou daar gingen we voor 2 weken...
Alleen maar regen, regen, regen. Dus bijna alleen maar binnen gezeten spelletjes doen. We verveelden ons dood haha.
Maar in frankrijk kan het natuurlijk ook regenen. Al denk ik dat je daar meer kans op zon hebt als hier Een grote tent is toch ook lekker? Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben.
Ik vind het wel een leuke sfeer hebben een camping. Vrienden van ons doen het ook elk jaar en we komen dan wel eens langs gewoon een dagje. Maar dan heeft het ook wel weer wat hoor. En ik zou het best wel eens willen proberen misschien.
Pussycat- Ratel
Even offtopic, maar ik was even benieuwd:
Hoelang heeft jouw zoontje op de wachtlijst gestaan voor die peuterspeelzaal? Hij zit ook bij Z?
Hoelang heeft jouw zoontje op de wachtlijst gestaan voor die peuterspeelzaal? Hij zit ook bij Z?
Pussycat- Ratel
Pussycat schreef:Even offtopic, maar ik was even benieuwd:
Ik had hem in juni ingeschreven voor na de zomervakantie en toen kon hij in september meteen terecht. Hij zit bij Z inderdaad. Schrijf je je dochter ook in voor maandagmorgen dan kunnen we samen met de kindjes van Coco een yespeutespeelzaalclubje beginnen
Tania- Ratel
Hahaha ik heb E al ingeschreven al een maand ofzo.
Voor de dinsdag en donderdag ochtenden.
Ooh maar dan viel die lijst toen dus wel mee.
Ik wil haar het liefste vanaf eind januari/begin februari daar heen hebben.
Maar je hoort het pas een maand van te voren las ik in een brief die we kregen geloof ik.
Voor de dinsdag en donderdag ochtenden.
Ooh maar dan viel die lijst toen dus wel mee.
Ik wil haar het liefste vanaf eind januari/begin februari daar heen hebben.
Maar je hoort het pas een maand van te voren las ik in een brief die we kregen geloof ik.
Pussycat- Ratel
Dit was voor mij ook de 1e keer kamperen. Ben zelf van de luxe vakantie's. Wilde nu ook wel maar daar betaal je ook klauwen vol met geld voor. Vooral als je kind 3 jaar is. Dus wij hebben een caravan gekocht en is echt goed bevallen. Iedereen stond ook versteld want was echt anti-kamperen!!!
Bruintje Beer- Kletskop
Wij zijn afgelopen jaar wezen "kamperen" niet echt in een tent maar in een chalet en een stacarvan. Wij hadden erg slecht weer, en daardoor is het tegengevallen, dan is zo'n stacaravan snel te klein, en echt weg konden we dus ook niet. Was erg jammer. Verder hadden we er gewoon alles bij in gehuurd, stoel en bed en dat was allemaal prima.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik vind kamperen echt vreselijk, zou het zelf dus echt niet doen maar ik denk wel dat het met jouw kindjes kan Tania.
Mijn man zegt ook altijd; met mij gaan ze kamperen en met mama zitten ze, bij wijze van in een hotel Ik zeg kamperen prima, maar ik ga mooi in een hotel in de buurt hahaha.
Mijn man zegt ook altijd; met mij gaan ze kamperen en met mama zitten ze, bij wijze van in een hotel Ik zeg kamperen prima, maar ik ga mooi in een hotel in de buurt hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dit jaar zijn we wezen kamperen met ons zoontje van toen 9 maanden oud. We hebben een grote tent met meerdere slaapcabines. Het is op zich goed bevallen we hebben weinig tot geen regen gehad alleen was het soms wel een beetje te warm in de tent.
Ik ben een echt kampeerder maar ik weet niet zeker of ik volgend jaar weer zou gaan kamperen. Dit jaar kon S. nog niet lopen alleen kruipen. Ik ben bang dat we volgend jaar elke keer achter hem aan moeten rennen op de camping.... of we moeten een camping vinden waar de kampeerplaats een beetje afgeschermd is.
Ik ben een echt kampeerder maar ik weet niet zeker of ik volgend jaar weer zou gaan kamperen. Dit jaar kon S. nog niet lopen alleen kruipen. Ik ben bang dat we volgend jaar elke keer achter hem aan moeten rennen op de camping.... of we moeten een camping vinden waar de kampeerplaats een beetje afgeschermd is.
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Isa schreef:Dit jaar zijn we wezen kamperen met ons zoontje van toen 9 maanden oud. We hebben een grote tent met meerdere slaapcabines. Het is op zich goed bevallen we hebben weinig tot geen regen gehad alleen was het soms wel een beetje te warm in de tent.
Daar heb ik ook wel een beetje aan zitten denken inderdaad. Aan de andere kant als ik in een hotel bij het zwembad zit moet hij ook bij ons in de buurt blijven en in de hotelkamer mag hij ook niet overal aanzitten dus dan zouden we helemaal niet op vakantie kunnen.
Bruintje beer, goed te lezen dat het jou zo goed bevallen is. Geeft me een beetje hoop
Tania- Ratel
Wat betreft het lopen. D. kon ook net lopen. En bleef redelijk goed bij de caravan. Wij zaten ook op een kleinschalige camping dat scheelde wel denk ik.
Maar letten op je kindje moet je sowieso of je nu gaat kamperen of naar een hotel/huisje gaat!
Maar letten op je kindje moet je sowieso of je nu gaat kamperen of naar een hotel/huisje gaat!
Bruintje Beer- Kletskop
Wij zijn vorig jaar gaan kamperen (met een -grote- tent) toen zoon 9 maanden was, en afgelopen jaar was zoon bijna 2 en dochter 6 maanden. Beide keren in Frankrijk. Ik vond het heerlijk, kids kunnen scharrelen wat ze willen (nou ja, dochter zat toen voornamelijk nog op haar kleedje), altijd buiten, wil nooit meer anders. Het ging hier ook heel erg goed, we hebben geen problemen of 'jammere' dingen gehad. Scheelt misschien wel dat wij nooit een camping boeken van tevoren. We gaan op de bonnefooi, wat ook betekent dat we op elk moment weer weg kunnen, bijvoorbeeld als het in een gebied slecht weer is of de camping valt tegen. Ideaal. En we kiezen campings waar weinig tot geen auto's op het terrein mogen, zodat je kind ook echt lekker kan scharrelen (en dan nog wel altijd in het zicht als ze zo klein zijn natuurlijk).
Ik kan het dus echt aanraden!
Ik kan het dus echt aanraden!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Wij zijn nu 3 keer weg geweest op vakantie.
1e keer in stacaravan, 2e en 3e keer naar een center parks huisje. En moet zeggen dat het laatste veel relaxter is. Meer ruimte binnen en ook bij slecht weer heb je altijd een zwembad in de buurt waar de kleine zich vermaakt.
Dus wij hebben besloten de 1e jaren alleen maar voor dat soort huisjes/parken te gaan. Stacaravan was ook wel leuk, maar de camping was veel minder goed afgeschermd dan de 'achteroms' van de center parks huisjes, dus je kon haar echt geen seconde uit het oog verliezen en we waren de hele dag achter haar aan het rennen.
1e keer in stacaravan, 2e en 3e keer naar een center parks huisje. En moet zeggen dat het laatste veel relaxter is. Meer ruimte binnen en ook bij slecht weer heb je altijd een zwembad in de buurt waar de kleine zich vermaakt.
Dus wij hebben besloten de 1e jaren alleen maar voor dat soort huisjes/parken te gaan. Stacaravan was ook wel leuk, maar de camping was veel minder goed afgeschermd dan de 'achteroms' van de center parks huisjes, dus je kon haar echt geen seconde uit het oog verliezen en we waren de hele dag achter haar aan het rennen.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
We zijn vorig jaar voor het eerst met T gaan kamperen. Ze was toen 9 maand. We zijn in het hoogseizoen naar Italie geweest en dit jaar weer. Het is ons erg goed bevallen en we gaan volgend jaar weer kamperen. Wij gaan altijd met onze eigen tent en dat gaat dus super. Wij kijken wel naar een 4 of 5 sterren camping, want ik houd er wel van dat het sanitair schoon is.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wij zijn afgelopen zomer op kampeervakantie geweest. R was 14 maanden en we hadden een 6 meter lange tunneltent met 2 slaapcabines. Groot veld met zandbak en springkussen, het ging allemaal prima! Ow we hadden de hond ook nog mee! Met slecht weer gingen we naar mijn schoonouders (we waren in NL en vlak bij hun), maar anders was de tent wel te klein geweest denk ik.. Maar aankomende zomer doen we het gewoon weer alleen willen we dan misschien naar het buitenland. Wel vond ik het fijn dat onze camping speciale douchecabines had met ingebouwd babybadje en een aankleedkussen (waar je zelf een hoes overheen kon doen). Scheelde echt gesleep met een badje en aankleedkussen!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Even deze omhoog halen. Onze vakantie is inmiddels voorbij en we zijn toch naar een bungalow geweest in plaats van kamperen. Maar nu hebben we afgelopen zaterdag toch nog een tent gekocht en die gaan we dit weekend uitproberen. De camping is sowieso erg leuk, daar zijn we al eerder geweest. Iemand nog tips of dingen die we echt niet moeten vergeten?
Tania- Ratel
Wij gaan regelmatig een weekendje naar de camping in Friesland met R. We nemen nu nog niks speciaals mee volgens mij, alleen wat warmere slaapkleding en een dikke badjas voor na het badje in het toiletgebouw.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Grappig ik wilde al een reactie typen, totdat ik mijn eigen post alweer tegen kwam.
We gaan dit jaar inderdaad naar het buitenland, maar nu met een caravan en een grote voortent met luifel. Dit wordt de eerste keer kampere. Met een caravan voor mij. Als we geen caravan hadden gekregen waren we gewoon met de tent gegaan en was alleen het opzetten en afbreken een puntje geweest. De hond gaat dit keer niet mee, die gaat op vakantie naar de buren ;-)
We gaan dit jaar inderdaad naar het buitenland, maar nu met een caravan en een grote voortent met luifel. Dit wordt de eerste keer kampere. Met een caravan voor mij. Als we geen caravan hadden gekregen waren we gewoon met de tent gegaan en was alleen het opzetten en afbreken een puntje geweest. De hond gaat dit keer niet mee, die gaat op vakantie naar de buren ;-)
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Tot nu toe gingen we op vakantie in een huisje/chalet/stacaravan.
Maar vanaf nu gaat dat niet meer lukken.
We zitten nu gebonden aan de vakanties en dan is het gewoon te duur (vinden wij)
Wij gaan op zoek naar een vouwwagen.
Maar vanaf nu gaat dat niet meer lukken.
We zitten nu gebonden aan de vakanties en dan is het gewoon te duur (vinden wij)
Wij gaan op zoek naar een vouwwagen.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Dit wordt ons derde jaar op de camping. We gebruiken de caravan van mijn schoonouders. Inmiddels zijn de kinderen bijna 4 en 7, maar het gaat al vanaf het begin goed. Ze slapen samen, ook dat is geen probleem en verder spelen ze veel in de speeltuin. We ondernemen overdag ook van alles. Ze vervelen zich niet iig.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Wij zijn niet gestopt met kamperen.
N. ging voor het eerst mee naar de camping toen ze drie maanden was, en y. Zal ook zoiets zijn geweest.
Ook toen ze wat ouder waren en begonnen met lopen, vind ik het ideaal. In een hotel of appartement zit je dan maar binnen lijkt me. Nu deze we de voortent gewoon zo open ritsen zodat ze er niet uit kunnen.
Ik heb altijd een mini zwembad bij zodat als een camping geen familie douche heeft, of voorheen babybadje, dat ik ze daarin poedelde.
Ideaal, ik zou niet anders willen
N. ging voor het eerst mee naar de camping toen ze drie maanden was, en y. Zal ook zoiets zijn geweest.
Ook toen ze wat ouder waren en begonnen met lopen, vind ik het ideaal. In een hotel of appartement zit je dan maar binnen lijkt me. Nu deze we de voortent gewoon zo open ritsen zodat ze er niet uit kunnen.
Ik heb altijd een mini zwembad bij zodat als een camping geen familie douche heeft, of voorheen babybadje, dat ik ze daarin poedelde.
Ideaal, ik zou niet anders willen
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Ook wij gaan dit jaar weer kamperen. T. is nu ruim 2 jaar. Vorig jaar zijn we in nederland gebleven maar dit jaar vertrekken we naar het zuiden van Frankrijk. We gaan s'nachts rijden dus hopelijk slaapt hij een groot gedeelte van de reis.
Ik heb de laatste weken verschillende kleine cadeautjes gekocht en daarmee een tas gevuld voor onderweg.
Wij hebben een grote tunneltent. We staan op een niet al te grote camping met leuke speeltuintjes en een mooi zwembad. Gaat helemaal goed komen.
Ik vind kamperen echt zoooooo leuk en nu we T hebben helemaal, zo leuk om hem de hele dag buiten te zien genieten!
Ik heb de laatste weken verschillende kleine cadeautjes gekocht en daarmee een tas gevuld voor onderweg.
Wij hebben een grote tunneltent. We staan op een niet al te grote camping met leuke speeltuintjes en een mooi zwembad. Gaat helemaal goed komen.
Ik vind kamperen echt zoooooo leuk en nu we T hebben helemaal, zo leuk om hem de hele dag buiten te zien genieten!
Mama- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kleine kindjes en gourmetten
» (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?
» kamperen
» Kamperen, wie ook?
» Kamperen in Frankrijk
» (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?
» kamperen
» Kamperen, wie ook?
» Kamperen in Frankrijk
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: