Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby?

+11
tweeling
Viva
Muppetje
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
Sylvana
smooch
Annemie
Slakje
LDJ
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby? Empty Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby?

Bericht  LDJ wo 28 nov 2012 - 1:23

Soms twijfel ik eraan of ik het allemaal wel goed doe.
Dus daarom ben ik benieuwd hoe de dagschema van jullie baby eruit ziet of zag.
En dan bedoel ik hadden jullie je kleintje veel beneden in de box of juist veel in bed?
Wat deed je als jullie baby huilt, meteen oppakken of even laten huilen?
Had je je kindje veel bij je of niet?
Hoeveel uur zat er tussen de voedingen?
Hoe laat lag jullie kleintje savonds op bed? Of was jullie kindje savonds veel bij jullie?
Wat deden jullie overdag met jullie kleintje?

Evt andere tips zijn welkom Very Happy.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby? Empty Re: Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby?

Bericht  Slakje wo 28 nov 2012 - 1:26

Je hoeft je geen zorgen te maken! Waar jij je goed bij voelt, is goed!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby? Empty Re: Hoe ziet of zag het dag schema eruit voor jullie baby?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 1:30

LDJ schreef:Soms twijfel ik eraan of ik het allemaal wel goed doe.
En dan bedoel ik hadden jullie je kleintje veel beneden in de box of juist veel in bed?
Hoe laat lag jullie kleintje savonds op bed? Of was jullie kindje savonds veel bij jullie?

Onze dochter is de hele dag beneden, zit bijna de hele dag bij me, op de arm of in de doek, maar kan de laatste weken zich ook steeds beter op een kleedje of onder de boxmobiel vermaken. Zodra ze huilt wordt ze opgepakt en de dagen dat ik thuis ben zit er maximaal twee uur tussen de voedingen. Ook 's avonds is ze nog steeds beneden, maar ze valt wrl steeds vaker rond 20u in een diepe slaap, dus ws. Gaat ze binnenkort rond die tijd naar bed. Overdag draait ze mee in het ritme, zit ze veel in de doek, kijkt ze naar ons en knuffelen we haar veel.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 28 nov 2012 - 1:36

Mijn zoontje kreeg om de 3 uur de fles, na de fles lag hij soms nog even in de box of lag hij even bij mij en daarna bracht ik hem altijd naar bed en dan sliep hij weer tot zijn fles en na de fles een schone luier en zo de hele tijd door. Hij huilde dan weer als hij de fles wilde.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  smooch wo 28 nov 2012 - 1:44

Ik zie dat je dochter 2 weken is.
Toen mijn dochter 2 weken was had ik haar heel veel bij me en als ze huilde pakte ik haar.
Ze liet 2 tot 3 uur tussen de voedingen. En ze had geen vaste slaap tijd in de avond.
Meestal viel ze in slaap bij mij of mijn vriend op de borst. Ik gebruikte de box toen nog niet vond ik haar nog veel te klein voor.
Ik deed vooral veel kroelen en voeden.

Wat ik nu aan "vast" ritme heb is: voeden - kroelen/spelen - naar bed. Dit allemaal duurt max. 1.5 uur daarna wordt ze moe en wilt ze naar bed, soms houdt ze het maar 1 uur vol. En slaapt ze ongeveer 2 uurtjes en soms wel eens 3 uurtjes.
Bij de voeding van 19-20 uur krijgt ze haar pyjama aan en als ze naar bed gaat lees ik een verhaaltje voor of zing ik een liedje.
En de voeding van 22-23 uur geef ik boven zodat ze daarna meteen verder kan slapen.

Ze geeft eigenlijk zelf aan waar ze behoefte aan heeft. Soms wilt ze alleen drinken en valt ze weer in slaap, prima. Andere keer maakt ze echt contact en wilt ze spelen/kletsen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sylvana wo 28 nov 2012 - 2:19

Wij hadden geen 'schema' en dat hebben we nog steeds niet. Dat vind ik ook helemaal niet belangrijk, ik vind het belangrijker om in te spelen op haar behoeftes dan mij aan een schema te houden. Zeker in het begin is er nauwelijks sprake van een ritme, maar je zult merken dat dat steeds meer komt en er vanzelf vaste 'ritueeltjes' gaan ontstaan tussen jullie. Wat je nu vooral moet doen is heel veel genieten, go with the flow en doe datgene waar jij je goed bij voelt. De rest komt vanzelf!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania wo 28 nov 2012 - 2:25

Ze sliep 1 of 2 keer per dag in bed en verder lag ze bij ons, in de box of op de bank te slapen. Als ze wakker was zat ze bij ons of lag ze in de box.
Meteen oppakken, zo'n kleintje snapt echt helemaal niks van laten huilen.
Ja bijna de hele dag.
Gewoon tot ze weer honger had, meestal zo'n drie uur (flesvoeding)
Ze lag bij ons 'savonds, soms wakker soms slapend. Als wij naar bed gingen, ding zij ook.
Knuffelen, muziek luisteren, wandelen enz. Ik heb ook altijd veel tegen ze gepraat de hele dag door.

Ik heb het ingevuld voor mijn dochtertje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lonely Goatherd wo 28 nov 2012 - 2:29

Met twee weken hadden we echt nog geen schema. Hij was de hele dag bij mij, draagdoek kregen we pas een week later, dat was echt een uitkomst. Ik heb hem nooit laten huilen en er zat ongeveer zo'n drie uur tussen voedingen. In bed leggen (meestal ons bed toen nog) lukte alleen soms 's nachts. M.i. komt de regelmaat later vanzelf wel, ik zou me daar nu nog echt niet druk om maken.

Laatst aangepast door Lonely Goatherd op wo 28 nov 2012 - 2:31; in totaal 2 keer bewerkt
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Happydobby wo 28 nov 2012 - 2:29

En dan bedoel ik hadden jullie je kleintje veel beneden in de box of juist veel in bed? Mijn zoon sliep veel in de box beneden, vonden wij prettig.
Wat deed je als jullie baby huilt, meteen oppakken of even laten huilen? Meteen oppakken.
Had je je kindje veel bij je of niet? ja wij hadden een doek.
Hoeveel uur zat er tussen de voedingen? 3 overdag, in de nacht 5 a 6 uur.
Hoe laat lag jullie kleintje savonds op bed? Of was jullie kindje savonds veel bij jullie? Hij heeft tot 5 maanden gewoon bij ons gelegen beneden. Hij wilde niet in zijn bedje liggen.
Wat deden jullie overdag met jullie kleintje? wandelen, knuffelen, voeden en dan was de dag zo om.

En maak je niet druk, volg gewoon je gevoel!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LDJ wo 28 nov 2012 - 2:44

Het is niet zo dat ik er nu al perse een schema of ritme in wil hebben, want dat kan nog niet bij zo'n kleintje.
Maar ik heb haar dus best veel bij me beneden en meestal gaat ze naar bed als wij dat ook gaan.
Zoals nu slaapt ze heerlijk in de box.
Ze vind het gewoon heerlijk om bij ons te zijn, maar ik dacht van ohhh misschien verwen ik haar dan al wel teveel ofzo, van de andere kant denk ik dan weer ze is nog te klein om haar te verwennen.
Soms schiet me dan door het hoofd, van oh, doe ik het wel goed zo?!
Maar lees dat veel van jullie dat zo doen Very Happy.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Lonely Goatherd wo 28 nov 2012 - 2:47

Je verwent haar echt echt niet zo.smile Bij ons ging het ook zo en op gegeven moment kwam daar dan toch echt het magische moment dat hij voor het eerst overdag een dutje in z'n eigen bed deed.:shock:
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Muppetje wo 28 nov 2012 - 4:07

Eerder had ik ook geen ritme en was L veel beneden. Nu merk ik dat hij slechter slaapt in de box, alles is spannend en hij houdt zichzelf wakker waardoor hij chagrijnig wordt. Nu leg ik hem dus wel in zijn bedje om te slapen en gaat hij om acht uur naar bed. Maar das dus puur omdat hij anders gewoon echt veel te moe wordt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Viva wo 28 nov 2012 - 4:23

Overdag ligt ze beneden in de box, 's nachts in haar bedje. Tenzij ik ook boven ben overdag, dan ligt ze boven in haar bedje, eigenlijk gewoon waar ik ben, daar ligt zij in haar bedje of box.
Als ze huilt pak ik haar vrijwel meteen, ze huilt namelijk echt alleen als ze honger heeft of als er iets anders zou zijn. (speentje kwijt ofzo)
Niet echt, met voeden uiteraard. Soms na een voeding dat ze 's avonds op mijn borst in slaap valt als ik tv aan het kijken ben, dat is wel erg fijn smile
Ze krijgt BV op verzoek, dus als zij komt. Nu heeft ze van gisteravond tot de voeding vannacht er 8h tussen gehad, en die daarna 4.5h dus nu hou ik wel bij dat ze niet weer teveel ertussen heeft zitten want dat lijkt me dan weer niet goed. Overigens heeft ze na die voeding vanmorgen al wel weer 3 voedingen gehad hoor, haha.
Als ik naar bed ga, gaat zij ook in haar eigen bedje.
Knuffelen als ze wakker is, voeden en wandelen. De rest slaapt ze...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 4:29

Met 2 weken lag ze veel beneden en bij ons.

Ik laat ze nooit huilen dus pak ze dan altijd op.

En je kunt ze nu echt nog niet verwennen hoor! Vooral doen wat goed voelt.

Gast
Gast

Bericht  tweeling wo 28 nov 2012 - 5:02

LDJ schreef:Soms twijfel ik eraan of ik het allemaal wel goed doe.

Ons schema is nu qua voeding 7,11,15,19.30,23 uur. 5 voedingen dus per 24uur van 150cc, maar jij geeft bv toch? Tot 7 weken heeft ze 6/7 voedingen per 24uur gehad.
In het begin sliep ze veel beneden, ook s avonds tot wij naar bed gingen. Nu slaapt ze tussen de middag boven en s avonds vanaf 20.00 uur slaapt ze boven tot de volgende ochtend (nog 1 keer naar beneden voor een fles)
Overdag ga ik vaak met haar wandelen, ze ligt af en toe lekker in de box te kijken of lekker knuffelen op de bank.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Knof wo 28 nov 2012 - 5:28

Lastig hè LDJ! Ik ben ook nog vaak aan het zoeken naar een 'ritme'. Vooral omdat ik er veel op uit ga slaapt hij bijna altijd in de wandelwagenbak.

Overdag is hij dus eigenlijk altijd bij mij, meestal slaapt hij in de wandelwagenbak of box. 's Avonds slaapt hij in zijn bedje (op onze kamer) en ik probeer hem een keer overdag daar ook te laten slapen.

Als hij huilt pak ik hem op als het kan. Ik moet soms even naar de wc of mezelf aankleden en dan moet ik hem even laten huilen, ben ook maar een mens ;-) Hoe doen anderen dat?? Laten jullie je kindje ook niet huilen als je zelf echt even iets moet doen?

Er zit bij ons tussen de 3-4 uur tussen de voedingen. 's nachts slaapt hij van ongeveer 00.30 - 6.00 uur.

Hij gaat met ons mee naar bed. De laatste voeding (rond 22.30-23.00) geven we in bed.

Overdag knuffelen we met hem, zingen we liedjes, praten we tegen hem en ik wandel heel veel.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 8:18

Wij hadden al vrij snel een ritme. Voeding deden we ongeveer om de 3-4 uur en dus niet op verzoek. Slapen altijd boven in bed of in de wandelwagen als we weg gingen/waren. In het begin deden we hem voor de voeding van 23 uur in bad en dan sliep hij tot een uur of 3-4 , na 12 weken sliep hij helemaal door.

Ik/wij hebben hem nooit beneden laten slapen maar altijd rustig boven. Wij lieten hem soms best even huilen, ik ging niet bij ieder kikje weer naar boven want we hadden al snel in de gaten dat R wat jengelde voor hij ging slapen en er was dan dus niets aan de hand. Het echte serieuze huilen herken je dadelijk snel genoeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Liadan wo 28 nov 2012 - 8:51

Allebei mijn kinderen hadden we veel bij ons, onze dochter sliep wel meestal in bed, onze zoon sliep overdag veel in de draagdoek. Als ze huilden pakten we ze meteen bij ons, laten huilen hebben we niet gedaan. Onze zoon was heel veel bij ons want hij huilde heel veel en was vaak alleen rustig als ik met hem rondliep in de draagdoek.
Beide kinderen waren de hele avond bij ons, mijn dochter was 's avonds heel onrustig, zoon de hele dag dus ook 's avonds. Na een paar maanden konden we ze 's avonds in bed leggen.
Er zat bij beide kinderen ongeveer 2,5 uur tussen de voedingen, heel soms wel eens 3 of 4 uur. Mijn dochter liet er al snel 's nachts wat langer tussen en sliep na 8 weken door. Zoon heeft nog lang ongeveer 5 voedingen gehad 's nachts.
De jongste had ik overdag veel in de draagdoek, dan kon ik met onze oudste op pad. Toen alleen de oudste er was, was het vooral veel knuffelen, met haar op een kleedje spelen, voeden, wandelen en tussendoor sliep ze dan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 8:52

Liadan; 5 voedingen snachts...jeetje das een hoop. Kwam dat dan door de bv? Want ik heb nog nooit een kindje gehoord dat fv kreeg zovaak in de nacht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan wo 28 nov 2012 - 8:55

Printje schreef:Liadan; 5 voedingen snachts...jeetje das een hoop. Kwam dat dan door de bv? Want ik heb nog nooit een kindje gehoord dat fv kreeg zovaak in de nacht.
Ik denk niet dat het door de borstvoeding kwam en het zal vast ook niet steeds honger geweest zijn, maar wel de makkelijkste manier om hem even rustig te krijgen (aangezien hij urenlang huilde, was het even rust als hij dronk Wink ).
Y. kreeg ook borstvoeding en sliep met 8 weken 10 uur achter elkaar door, dus ik denk dat het meer door het onrustige van K. kwam.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 8:59

Ja dat kan natuurlijk ook goed zijn, jeetje wat een nachten zeg. Hoe gaat het nu met hem?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan wo 28 nov 2012 - 9:04

Het gaat heel goed met hem (al wil hij afgelopen dagen alleen maar de hele dag mama, mama, mama, maar dat zal wel weer een fase zijn). Hij is vrolijk, hij loopt en dat wil hij het liefst de hele dag doen, slapen gaat veel beter en ik heb het idee dat het beter gaat met de fistel, heb er al een tijdje geen ontsteking meer op zien zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 9:11

Ow super fijn om te horen! ook vd fistel, zoals je misschien nog wel weet heeft mijn man het ook bijna 2 jaar gehad een fistel die steeds ging ontsteken. En super dat het slapen beter gaat, hebben jullie daar iets aan gedaan of zomaar opeens?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan wo 28 nov 2012 - 9:33

Hij sliep een maand geleden opeens van de ene op de andere dag door. Echt raar want de nachten ervoor waren nog drama. Afgelopen week is hij 's nachts wel weer een paar keer wakker geweest, maar hij slaapt gewoon opeens een stuk beter, we hebben er niks aan gedaan.
En ik weet inderdaad nog goed dat jouw man ook een fistel heeft gehad, is die nu helemaal weg? Wij gaan in januari nog wel een afspraak maken in het ziekenhuis van Nijmegen, hebben we een paar maanden geleden afgesproken met de kinderchirurg. Ik hoop heel hard dat het echt weg aan het gaan is, maar dat moet zij dan maar beoordelen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 9:38

Ja bij mijn man is hij nu weg gelukkig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: