Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

+11
Annemie
Linda
pindaatje
Fiebje
Happydobby
Puggle
Jasmine
PiP
Makamba
teletascha
-Ieniemienie-
15 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  -Ieniemienie- vr 16 maa 2012 - 20:40

Wij zijn vorig jaar verhuisd en de tuin moeten we nog doen.
Dus ben opzoek naar ideeen voor de tuin. Ook naar leuke dingen voor de kids in de tuin.
Dus hoe ziet jou tuin eruit? Fotos zouden leuk zijn smile
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 20:47

Onze tuin is nog niet helemaal af maar ik kan je wel vertellen hoe hij eruit ziet en straks eruit komt te zien smile

We hebben onze tuin in 3en op gesplitst, voor bij het huis een groot terras waar een loungebank komt te staan en daar naast nog genoeg ruimt om te spelen en zomers een zwembad neer te zetten.
Midden is gras, nu staat er ook een glijbaan op.
Achter is nog niet af maar linksachter komt een speelhuis met glijbaan en rechts komt terras waar de picknick tafel en trampoline komt.
Verder hebben we achter alleen eetbare planten of planten waar fruit aan groeit, we hebben nu al appel, framboos, 3x kiwi en kruiden, daar komt nog meer bij smile

Onze voortuin is iets minder kindvriendelijker maar nog steeds ruimte om te spelen en ze kunnen daar schommelen en in de zandbak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  teletascha vr 16 maa 2012 - 20:48

Geen foto zij de hand. Wij hebben tegels en gras, afgezet met hegjes. Absoluut kindvriendelijk dus!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 20:50

Ik heb nog geen foto's maar wij wilde perse een stuk gras waar ze lekker op kunnen liggen en een schommel kan komen.
Verder hebben wij veel fruit en groente staan. H vind het geweldig om samen met papa frambozen te plukken!
Dat was vorig jaar het eerste wat ze vroeg als ze wakker werd! Pukken? Bozen pukken? Very Happy
We hebben er nu 1 extra bij gezet omdat de frambozen vorig jaar niet aan te slepen waren!

Oh en we hebben een zandbak, zo'n lelijke blauwe schelp van plastic Cool
Verder hebben we de rest betegeld en heeft ze een fietsje, een loopauto en een hobbelpaard.
Maar die zijn los en gaan na het spelen weer de schuur in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  -Ieniemienie- vr 16 maa 2012 - 20:51

Onze tuin nu:
Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img1480101359
Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img1480101475
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 20:59

Wij zijn ook afgelopen jaar verhuisd, en hier is de tuin nog absoluut niet kindvriendelijk. Helemaal betegeld en er zit een (lek, dat dan weer wel) vijver in.
In mijn ideale tuin ligt in ieder geval een strook gras en er komt een zandbak. Tegenover ons.huis is een speeltuintje, dus verdere speeltoestellen e.d. Hoeft voor mij niet, anders had wel graag ook.zoiets in dr tuin gewild. Dan wil ik nog een strookje dat we kunnen gebruiken als moestuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Makamba vr 16 maa 2012 - 21:15

Ik ben afgelopen jaar verhuisd! De tuin ziet er nog steeds niet uit. Er staat nu een speeltoestel, een zandbak en er komt binnen korte tijd een trampoline bij. Dit jaar wordt de tuin gemaakt, dus foto's plaats ik nu liever niet. (schaam me dood Embarassed ).
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  PiP vr 16 maa 2012 - 22:36

Ik heb geen foto`s van onze tuin zoals hij nu is.
Mijn man is nu bezig het weer wat om te gooien.
Als hij weer klaar is zal ik eens foto`s maken!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Jasmine vr 16 maa 2012 - 22:43

Wij zijn vandaag ook bezig met de tuin weer zomerproof te maken.

Hebben vooraan bij het huis een terras waar ons tuinset staat. Verder hebben we 2 borders, eentje aan de rechterkant, van de achterdeur tot aan de schuur. Tegen de schuur aan hebben we een vijver, met een gaashek eromheen.

Aan de linkerkant hebben we nog een kleine border, met daarachter (tegenover de schuur) een grasveldje voor J. Hier kan ze 's zomers lekker spelen of in het zwembadje. Aan de schuur hebben we een stalen pijp voor een schommel hangen. De schommel willen we op de rommelmarkt kopen met Koninginnedag.

Ik kan wel foto's plaatsen, maar pas als de tuin weer zomerproof is.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Puggle za 17 maa 2012 - 0:08

Hier ook nog geen tuin die af is. Wij wonen nu 3 maanden in ons nieuwbouwhuis, dus onze tuin is gewoon een zandbak. Volgende maand ga wij eraan beginnen. We leggen er tegels in en in het midden komt een stuk kunstgras. Verder zetten we er dan wat potten op. Heel strak, en onderhoudsvrij word het.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Happydobby za 17 maa 2012 - 0:12

Wow inieminie, dat is een grote tuin. Hier ook nog geen goede tuin.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Fiebje za 17 maa 2012 - 1:09

Wij hebben 3 borders, een vijver die opgetegeld is tot 1 m en dan een ijzerframe erover. Enige minpunt vd tuin is dat ons terras verhoogd is, dus wordt of een hekje of verlagen. Verder hebben we het erf ook kindvriendelijk gemaakt, hij kan niet in de sloot vallen en de wei is afgerasterd met een houten hek ipv schrikdraad. Speeltoestellen enzo moeten we ons nog in verdiepen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  pindaatje za 17 maa 2012 - 1:14

Ik heb geen foto's ervan, maar onze tuin is momenteel nog helemaal betegeld, en er staat een speelhuisje en een zandbak.
Binnenkort gaan we een deel van de tegels eruit halen en krijgen we er gras in, en dan willen we een schommel en een glijbaan erop, en zomers het zwembadje.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Linda za 17 maa 2012 - 1:14

Wij zijn hier vorig jaar augustus komen wonen en moeten ook nog wat aan de tuin doen. Maar onze tuin is een heel stuk kleiner. Er komt gewoon een terras met tegels, een stuk gras waar ze op kan spelen, een zandbakje en ik wil kijken of we op een zonnig plekje wat groente en fruit kunnen verbouwen.
Ik wilde eigenlijk ook nieuwe schuttingen, maar door een financiële tegenslag hebben we daar nu even geen geld voor over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Annemie za 17 maa 2012 - 2:43

Wow wat een grote tuin hebben jullie ienieminie, onze tuin is 3 keer zo klein, wij hebben de tuin 3 jaar terug ongeveer laten doen, toen was onze zoon er nog niet, achteraf gezien had ik dan liever een stukje gras gehad, maar nu hebben we de hele tuin tegels, met plantenbakken er om heen, er staat wel een zandbak en een kleine glijbaan/klimrek. Maar als ik nou nog mijn tuin opnieuw zou kunnen doen, dan zeker een stuk gras, ideaal met kinderen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  PiP za 17 maa 2012 - 4:26

Zo was de tuin het eerste jaar:

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img333728800

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img333728798

De eerste zomer met F hebben we een hek om de vijver gezet:
Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img1277180895


En nu is de vijver er helemaal uit.
We(vooral ik) hadden er geen fijn gevoel bij.
Ze ging al op haar fietsje staan om naar de visjes te kunnen kijken.

Nu hebben we daar een stuk gras liggen wat nog niet helemaal een succes is...
Hopelijk gaat het dit jaar beter.

Nu was het zo (wel even om onze dochter heen kijken Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? 561177 )
Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img1375101270

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Img1375101205


Maar dat zijn we nu dus ook weer aan het veranderen....

Zandbak gaat richting het gras en de glijbaan komt op de plek van de zandbak.
De aarbeienplanten komen dan allemaal achterin de tuin.
Zo is de speelplek wat meer centraal in de tuin en hebben de aarbeien 1 plek in de tuin.
De planten die daar stonden was altijd een drama, dus die zijn er nu uit!

Af foto`s zullen volgens Wink

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Parisienne za 17 maa 2012 - 4:43

@ PiP: wat een leuke foto waarbij je dochter met de poppenwagen loopt.. poppenwagen en bodywarmer matchen! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  PiP za 17 maa 2012 - 4:53

Very Happy, heb er ook nog 1 waar ze in de poppenwagen zit. Zoek het kind smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Fearie za 17 maa 2012 - 4:58

Wij hebben nu 2 gedeelten, 1 afgedekt terras met houtkachel, koelkast en tv en 1 gedeelte bij de achterdeur. Ze worden gescheiden door een grasstuk, wat ik er 2 uur geleden uitgetrokken heb omdat ik het helemaal zat ben. We hebben 3 jaar geprobeerd er een mooi gazonnetje van te maken (maar met 2 honden die de boel dood pissen en een gebrek aan zon was dat geen succes). Nu gaan we het binnenkort bestraten, gaat onze picknicktafel naar het bidden van de tuin en komen er 2 stoelen onder het afdakje te staan voor de kachel.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  mickey za 17 maa 2012 - 5:01

Wij hebben de tuin 2 jaar geleden aangepakt. We hebben een driehoekige tuin, met in de uiterste punt de meeste zon. We hebben er eerst gras gehad, in die punt maar het groeide niet goed en was een hel om te maaien. Nu ligt er in die punt grind en staat er een fonteintje in. De rest is betegeld. Aan één zijde hebben we een border. We hebben geen hele grote tuin en hebben beide geen groene vingers, dus we wilden het vrij onderhoudsvrij hebben.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Darius za 17 maa 2012 - 5:09

Wij hebben een stuk betegeld, en daar staat de zandbak op. En verder een flink stuk gras en een stuk moestuin met courgettes, aardbeien en nog wat kruidenplantjes.

Ik zag net dat de Gamma vanaf maandag een leuk houten speelhuisje heeft voor maar 180 euro, dus daar gaan we nog naar kijken. Is voor de verjaardag van L. denk ik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 13:11

Dat huisje zag ik ook, darius. Volgens mij is die heel leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit? Empty Re: Hoe ziet jullie kindvriendelijke tuin eruit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum