Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

3 plaatsers

Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Mida4you za 22 jan 2011 - 4:07

Hallo!

Ik ben benieuwd hoe het eet schema eruit ziet van jullie kleine toen hij 6 maanden ( of bijna 6 maanden was )
Ben nieuwsgierig hoe verschillend het allemaal kan zijn.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  bella za 22 jan 2011 - 5:08

Heej wat grappig, mijn zoon is 5 maanden, 2 weken en 1 dag! Ze schelen elkaar dus weinig!
Ik heb hier een grote eter, en een grote slaper.
Hij begint tussen 8.00 en 8.30 met een fles van 230cc, om 10 uur gaat er inmiddels al zo'n groot potje fruit van 6+ maanden in.
Om 12 uur weer een fles van 230cc, en ook om 16.00 uur zo'n fles.
Een enkele keer hapt hij de helft van een halve liga op.
Ben voor komende week van plan met de groente te beginnen rond 17.30 uur.
Rond 19.15 nog zo'n dikke fles met een vanillepapje, en ik hoor hem de hele nacht niet weer!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  bella za 22 jan 2011 - 5:09

Trouwens, de ervaring heeft hier inmiddels wel geleerd dat je jongens en meisjes niet echt kunt vergelijken.
Mijn zoon is met deze leeftijd al 5 kilo zwaarder dan mijn dochter met bijna 6 maanden, kan veel verschillen dus.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Mida4you za 22 jan 2011 - 6:03

bella schreef:Heej wat grappig, mijn zoon is 5 maanden, 2 weken en 1 dag! Ze schelen elkaar dus weinig!
Ik heb hier een grote eter, en een grote slaper.
Hij begint tussen 8.00 en 8.30 met een fles van 230cc, om 10 uur gaat er inmiddels al zo'n groot potje fruit van 6+ maanden in.
Om 12 uur weer een fles van 230cc, en ook om 16.00 uur zo'n fles.
Een enkele keer hapt hij de helft van een halve liga op.
Ben voor komende week van plan met de groente te beginnen rond 17.30 uur.
Rond 19.15 nog zo'n dikke fles met een vanillepapje, en ik hoor hem de hele nacht niet weer!

Dat scheelt inderdaad maar weinig. Onze kleine krijgt tussen 06.00 en 07.00 ( ligt eraan wanneer ze zich meldt ) een fles van 200 cc. Dan tegen half 10 krijgt ze weer een fles en rond 11 uur krijgt ze een fruithapje of liga ( fruithapje gaat er nog niet al te best in, qua potje of zelf gemaakt ) Het blijven nog steeds erg kleine porties. Dan krijgt ze rond 13.00 uur / 13.30 weer een fles en slaapt ze ongeveer tot 16.00 uur. Dan krijgt ze rond 16.15/16.30 een groentehapje. Nog wel een kleine potje of de helft van een groot potje want dat krijgt ze nog niet weg. Rond 17.30 weer een fles en dan rond 20.00 krijgt ze papfles met rijstebloem of melkpapje biscuit. Maar zo zie je maar weer dat meiden iets minder eten dan jongens. Kennis van mij ook die heeft een jongetje en die eet zoveel meer!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 6:52

Mijn dochter van 5 maanden en bijna een week krijgt alleen nog flesvoeding, meestal komt ze rond de liter per dag. 's Avonds rond 21.00 krijgt ze een papfles van 180 ccZe . Met een week of 3 willen we beginnen met aan het eind van de middag wat groente.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Monnie za 22 jan 2011 - 7:24

Mijn zoontje N. is nu ruim 6 maand. Zijn voedingsschema is als volgt:
8.30u fles 230cc
10.00u fruit
12.30 fles 180cc
16.00u groente, aansluitend fles van 180cc
20.00 fles 230cc met 2 schepjes rijstebloem

Ben op het moment ook een beetje aan het kijken met de tijden en hoeveel hij binnenkrijgt. Hij eet steeds meer groente en fruit waardoor hij dus steeds meer van de fles laat staan. Weer even uitzoeken dus!


Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:32

Hier is Lynn op een ruime week na ook 6 maanden.

Hier haar schema;

8.00 - 180cc + 6 scheppen

12.30 - 180cc + 6 scheppen

17.00 - 180cc + 6 scheppen

21.00 - 180cc + 6 scheppen en 2 scheppen rijstebloem

Verder krijgt ze 1 keer per dag groente/fruit. Dit sinds een week aan het doen en het gaat verbazend goed! Eet zo een hap of 10 groente op (wortel en bloemkool stond er voor het eerst op het menu) en ook gaat er ruim en kwart van een banaan/peer in. Dit doe ik voorals nog gewoon tussen door net wanneer het uit komt. Nog niet ter vervanging van een fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Mida4you za 22 jan 2011 - 8:20

Ja ik ben op dit moment ook erg aan het kijken hoe ik het allemaal precies doe, want ze krijgt wel veel na elkaar en laat vaak 's ochtends een deel van de fles staan.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden?? Empty Re: Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum