Een vriendin komt niet op jouw verjaardag, hoe reageer jij?
+26
mezzoforte
Moon
Caramba
nijntje4
Derpy
Jeanette
Katrien
M-G
SuperGrover
Blond
Siem
Mizz_S
Snoes
Jerry
Arwyn
Rouxxxe
mzcharlotte
Ilovethe90s
Flippin' Bitch
Kexter
Green_Pepper
slaatje
Susan
Gympie
Paper Crown
Marin
30 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Een vriendin komt niet op jouw verjaardag, hoe reageer jij?
Ik zou het ook geen enkel probleem vinden, maar ik hecht sowieso weinig waarde aan verjaardagen. Ik neem alleen vrij voor de verjaardagen van mijzelf en mijn man, anders kan ik wel bezig blijven. Als ik toevallig vrij ben op die dag kom ik zeker wel.
In mijn schoonfamilie is het gebruikelijk dat iedereen langskomt, en wordt daar ook echt op gerekend. Mijn schoonouders zijn allebei tussen kerst en oud en nieuw jarig en iedereen van de familie heeft dan vrij, behalve mijn man en ik. Inmiddels gaan we meestal na het werk naar ze toe, eten we mee, drinken een kopje koffie en gaan weer naar huis. Mijn man moet 's ochtends altijd heel vroeg beginnen dus we maken het niet laat. We worden dus ook ieder jaar raar aangekeken als we zeggen dat we maar even blijven. Mijn schoonouders snappen het inmiddels (hoewel mijn schoonmoeder het raar blijft vinden) maar mijn schoonzus moet er altijd een opmerking over maken. (Verder zijn mijn schoonouders wel echt heel leuk hoor!)
In mijn schoonfamilie is het gebruikelijk dat iedereen langskomt, en wordt daar ook echt op gerekend. Mijn schoonouders zijn allebei tussen kerst en oud en nieuw jarig en iedereen van de familie heeft dan vrij, behalve mijn man en ik. Inmiddels gaan we meestal na het werk naar ze toe, eten we mee, drinken een kopje koffie en gaan weer naar huis. Mijn man moet 's ochtends altijd heel vroeg beginnen dus we maken het niet laat. We worden dus ook ieder jaar raar aangekeken als we zeggen dat we maar even blijven. Mijn schoonouders snappen het inmiddels (hoewel mijn schoonmoeder het raar blijft vinden) maar mijn schoonzus moet er altijd een opmerking over maken. (Verder zijn mijn schoonouders wel echt heel leuk hoor!)
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Ik zou het geen probleem vinden. Dan zou ik binnenkort samen met die vriendin wat leuks gaan doen. Vind ik persoonlijk nog leuker dan een verjaardag ook. Ik maak het weleens mee omdat ik onregelmatig werk.
Ik heb ooit eens gehad dat een vriendin het kwalijk nam dat ik geen vrij kon krijgen voor haar verjaardag. Dat vond ik zo raar. Ze kwam er 2 dagen van tevoren mee en dan kan ik echt geen vrij meer krijgen. Heb haar toen flink duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt en het me niet ging lukken. Deze vriendin kon niet aan werk komen en zat maar thuis en snapte niet echt bepaald hoe dit in zijn werk ging.
Ik heb ooit eens gehad dat een vriendin het kwalijk nam dat ik geen vrij kon krijgen voor haar verjaardag. Dat vond ik zo raar. Ze kwam er 2 dagen van tevoren mee en dan kan ik echt geen vrij meer krijgen. Heb haar toen flink duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt en het me niet ging lukken. Deze vriendin kon niet aan werk komen en zat maar thuis en snapte niet echt bepaald hoe dit in zijn werk ging.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Dat kan ik goed begrijpen en vind ik geen probleem. Dan zie ik haar een andere keer wel.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik vind het niet erg als iemand niet op mijn verjaardag komt maar het wordt een ander verhaal als het structureel wordt dat steeds dezelfde mensen niet kunnen, en dat ik ook steeds het initiatief moet nemen om uberhaupt af te spreken. Dat begint vaak wel met verjaardagen afzeggen helaas... Het is maar net welke persoonlijke ervaring je ermee hebt denk ik.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb er geen moeite mee. Spreken dan wel iets af voor een volgende keer.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Carrie schreef:Pippa schreef:O Maple, dan zou ik ook enorm teleurgesteld/verdrietig zijn, als iemand het gewoon vergeet.
Waarom? Oprechte interesse. Dat doen ze heus niet expres, waarschijnlijk voelt ze zich ook heel lullig wanneer ze erachter komt.
Nee maar als je alleen eens teleurgesteld of verdrietig mag zijn op het moment dat anderen het expres doen vind ik dat een beetje een rare redenatie.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het niet erg vinden, zien we elkaar een andere keer weer. Vroeger kon ik dit soort dingen heel moeilijk van me afzetten, trok het me heel erg aan. Maar ja, op een gegeven moment ben ik in dat soort sociale issues wat relaxter geworden, en die houding bevalt mij ook beter
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ik zou het niet erg vinden. Andere keer beter.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Is geen probleem, dan spreken we later wel een keer af. Heb 4 vriendinnen die 100km verderop wonen en begrijp het wel als een van 4 niet kan komen vanwege werk.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb daar totaal geen moeite mee, omdat voornamelijk ik zelf in deze positie zit. Ik woon vaak ver van de meeste vrienden en familie af. Ik ben student en heb daarnaast een bijbaan waar ik ook in de weekenden moet werken. Voor een aantal mensen neem ik vrij of probeer ik mijn dienst zo in te plannen dat ik toch naar de verjaardag kan. Maar soms lukt het mij niet, ben ik erg druk met school/werk waardoor het mij niet gaat lukken. Tsja, het is niet anders. Zeker niet omdat ik veel verjaardagen heb en daar bijna altijd minimaal een uur voor onderweg ben. Dan moet je keuzes maken.
Meestal spreek ik een andere keer wat met ze af, of gaan we wat leuks doen op mijn kosten.
Meestal spreek ik een andere keer wat met ze af, of gaan we wat leuks doen op mijn kosten.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Helemaal geen probleem mee. Ik snap dat men niet altijd vrij kan krijgen. We zien elkaar dan gewoon een andere keer weer.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe is de band met jouw beste vriendin(nen)?
» Leuke verjaardag voor beste vriendin
» Is dit een leuk cadeau voor verjaardag vriendin?
» Weet jouw omgeving dat je op dit forum komt?
» Hoe vaak komt jouw naam voor?
» Leuke verjaardag voor beste vriendin
» Is dit een leuk cadeau voor verjaardag vriendin?
» Weet jouw omgeving dat je op dit forum komt?
» Hoe vaak komt jouw naam voor?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: