Facebook updates in het Engels
+27
Sayuri
Mizz_S
Blair
Marsy28
Rumble
Siamsa
Carmen_
Lot
Poubelle
Rebecca
VeryCherry
mzcharlotte
Mermaid
Tiana
Lady Starstruck
Blond
Bazinga
Marin
Aziraphale
Jeanette
Antibes
Guus
Rosa
Manderijn
_Femme
Tyrael
Paper Crown
31 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Facebook updates in het Engels
Ik snap het ook wel als je een Engelse uitdrukking gebruikt, of bijv. veel buitenlandse vrienden hebt. Maar toch zijn er ook veel mensen die het cool vinden.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Pippa schreef:Paper Crown schreef:Maar Pippa, de wereld draait niet om jou Iedereen mag het zelf weten, toch?
Uiteraard mag iedereen dat zelf weten, maar dan kan ik me toch wel afvragen waarom dat tegenwoordig gebeurd terwijl we allemaal gewoon in Nederland wonen.
Omdat er ook Nederlanders zijn met buitenlandse vrienden/familie, zoals ik. 'Vroeger' postte ik al mijn status updates in het Engels, maar op een gegeven moment ben ik overgegaan op Nederlands, ik weet niet meer waarom, dat gebeurde gewoon.
Laatst aangepast door Siamsa op ma 26 nov 2012 - 10:34; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik post af en toe ook wat in het engels. Niet omdat ik dat cool vind maar omdat 80 procent van mijn familie in Amerika woont en 20 procent van mijn vrienden. Poeh poeh wat ben ik nu stoer zeg.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Reageren in het Engels vind ik echt onnozel, dat slaat echt nergens op. Maar aangezien ik 10 jaar in het buitenland heb gezeten en dus vrienden internationaal heb, plaats ik vrijwel alles in het Engels, ALS ik al eens iets post. Mijn blog is ook in het Engels om deze reden. Mijn vriend is dus Australier, genoeg redenen om mijn leven op facebook in het Engels te verwoorden. Natuurlijk gewoon in het Nederlands als het alleen Nederlanders aangaat! Maar het is inderdaad echt tenenkrommend als je dan mensen tegenkomt die dan zoveel fouten maken in de Engelse post dat het zijn doel voorbij gaat.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Ach weet je, ik vind t echt niet zo tenenkrommend als daar fouten in staan. Je kunt niet verwachten dat iedereen zo goed Engels spreekt als wij. En om nou te zeggen dat ze dan maar helemaal geen Engels moeten schrijven en maar persé in t Nederlands moeten antwoorden vind ik ook weer zo wat. Voor t zelfde geld wil zo iemand z'n Engels beetje bijspijkeren ofzo. Ik ga me daar echt niet aan ergeren.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik plaats mijn statussen merendeels in het engels zodat mijn fam die in het buitenland woont het ook kan verstaan, en sommige uitspraken vind ik ook veel mooier in het engels. Kan me er ook niet aan ergeren bij andere personen. Erger me meer aan het ik-vermeld-elke-minuut-van-de-dag-wat-ik-aan-het-doen ben statussen.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Ik plaats mn updates soms in het Nederlands, soms in het Engels. Waarom? Tsja, soms wil ik iets kwijt wat mooier overkomt in het Engels. Of als ik in het Engels denk (wat ik zo ongeveer de helft van de tijd wel doe denk ik) en ik zou het eerst moeten gaan vertalen dan wordt het vaak zo krom/verliest het die betekenis. En voor internationale vrienden uiteraard. Ik maak echter nooit fouten als ik iets in het Engels plaats. Mag het dan wel?
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Marin schreef:Ja ik snap wel dat het een beetje raar over kan komen op anderen, maar het is in elk geval niet zo 'OMG look I'm so cool' bedoelt. Dat is toch wel 10 jaar geleden dat ik zo dacht
Maar waarom praten jij en je vriend Engels thuis Marin? Daar snap ik echt niks van?
Gast- Gast
Carrie schreef:Marin schreef:Ja ik snap wel dat het een beetje raar over kan komen op anderen, maar het is in elk geval niet zo 'OMG look I'm so cool' bedoelt. Dat is toch wel 10 jaar geleden dat ik zo dacht
Maar waarom praten jij en je vriend Engels thuis Marin? Daar snap ik echt niks van?
Omdat dat er gewoon zo in geslopen is denk ik. Soms kan ik me gewoon beter uitdrukken in het Nederlands, soms beter in het Engels. En voor hem geldt dat eigenlijk ook. Voor m'n werk schrijf ik ook de hele dag Engels, soms vind ik het dan lastig om die knop ineens om te zetten. Het is niet zo dat we alleen maar Engels praten, maar we gooien er wel veel tussendoor, en wisselen steeds.
Ach, zolang we elkaar maar snappen
Marin- Lady Post-a-lot
Dat vind ik ook wel apart! Mijn vriend en ik werken ook alleen maar in het Engels (en een beetje in het Frans), minstens 8 uur per dag en 5 dagen in de week, maar het zou nooit in me opkomen om Engels te spreken thuis. We spreken alleen Engels met elkaar als we met niet-NL vrienden zijn, zodat ze het kunnen volgen en zich niet buitengesloten voelen (tenzij we echt een geheimpje hebben natuurlijk ). Was dat bij jullie al vanaf het begin zo?
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ja in het begin echt veel meer juist, het wordt steeds minder. Hij heeft hiervoor 8 jaar lang een relatie met een Amerikaanse gehad, dat zal misschien ook meespelen. Maar ik weet niet, voor ons werkt 't gewoon, ik let er gewoon niet zo op welke taal ik spreek of schrijf bij hem en vice versa.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind status-updates in het engels minder storend dan status-updates met een heleboel schrijffouten.
Dit vind ik wel heel erg leuk, als we het dan toch over letterlijk vertalen hebben
Dit vind ik wel heel erg leuk, als we het dan toch over letterlijk vertalen hebben
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik zie ze ook wel eens; de updates in het Engels, inclusief foute spelling, van mensen uit een of ander dorp waarvan ik weet dat ze steenkolen-Engels spreken. Ik vind dat dan echt niet storend, het komt gewoon dom over.
Ik schrijf voornamelijk Engels op Facebook, en ik zou het echt dom vinden als iemand dat irritant zou vinden. Ik spreek meer Engels dan Nederlands, ja en?
Ik schrijf voornamelijk Engels op Facebook, en ik zou het echt dom vinden als iemand dat irritant zou vinden. Ik spreek meer Engels dan Nederlands, ja en?
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Bij mij wisselt het. Bij het plaatsen van sommige status updates vind ik het leuk als ook mijn internationale FB-vrienden mijn status begrijpen. Daarnaast plaats ik soms ook een update in het Engels omdat het voor mij soms makkelijker is om iets in het Engels uit te drukken in vergelijking met in het Nederlands. Doordat ik mijn studies volledig in het Engels gedaan heb, ben ik gewoon ook erg gewend geraakt Engels te schrijven en soms ook in het Engels te denken (hoe irritant als je een woord in je hoofd hebt in het Engels, en gewoonweg even niet op de Nederlandse 'vertaling' kan komen )
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
mzcharlotte schreef:Ik doe veel in het Engels omdat ik nog vrienden heb in de UK. Voor een Nederlands persoon is het makkelijker om zich aan te passen aan Engels dan andersom. Als iemand in het Nederlands reageert, antwoord ik die persoon ook wel in het Nederlands hoor.
Mijn telefoon (leentoestel) doet niet meer aan Nederlands. Letter voor letter is onmogelijk met dat onding, dus zit er niks anders op dan te whatsappen in het Engels. Zó vervelend! Als het goed is, komt morgen of in de loop van deze week een nieuw toestel voor mij binnen.
Dat zijn anders ver grappige gesprekken want mijn telefoon doet hele vervelende correcties als ik in het Engels type dus krijg je in het Nederlands antwoord.
Ik zelf plaats mijn updates in het Nederlands, maar heb wel iemand in mijn lijst die daar vaak in het Engels op reageert. Haar moedertaal is nl niet Nederlands en hoewel ze het goed begrijpt kan ze veel beter uit de voeten met Engels. Ik reageer daar ook in het Engels op óf gewoon in het Nederlands.
Ik merk het vaak niet eens dat er over gegaan is naar een andere taal. Pas als ik zelf in het Engels moet schrijven ben ik veel te bang om fouten te maken en denk ik er 6 x over na. Met spreken heb ik daar geen last van, maar schrijven doe ik ook zelden in het Engels.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Marin schreef:Carrie schreef:Marin schreef:Ja ik snap wel dat het een beetje raar over kan komen op anderen, maar het is in elk geval niet zo 'OMG look I'm so cool' bedoelt. Dat is toch wel 10 jaar geleden dat ik zo dacht
Omdat dat er gewoon zo in geslopen is denk ik. Soms kan ik me gewoon beter uitdrukken in het Nederlands, soms beter in het Engels. En voor hem geldt dat eigenlijk ook. Voor m'n werk schrijf ik ook de hele dag Engels, soms vind ik het dan lastig om die knop ineens om te zetten. Het is niet zo dat we alleen maar Engels praten, maar we gooien er wel veel tussendoor, en wisselen steeds.
Ach, zolang we elkaar maar snappen
Ok
Gast- Gast
Het stoort me niet. Iedereen moet doen waar ze zich fijn bij voelen.
Gast- Gast
Aziraphale schreef:Stylegirl schreef:Nu het toch over Engels gaat, wie kan me vertellen wanneer je to / too gebruikt? Twijfelde ik op de middelbare school al over en toen is het me nooit duidelijk geworden. Terwijl ik toch best goed was in Engels op de middelbare school.
Too betekent 'ook' of 'te' als in:
'That is too much' (te veel)
'Too big' (te groot)
'I'd like that too' (ook).
'Me too' (als je het ergens mee eens bent).
To gebruik je als je 'naar' bedoelt: 'We are going to school' of bij werkwoorden 'I would like to be a teacher'.
Dankjewel! Nu zal ik het niet meer vergeten!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Updates op facebook
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: