Facebook updates in het Engels
+27
Sayuri
Mizz_S
Blair
Marsy28
Rumble
Siamsa
Carmen_
Lot
Poubelle
Rebecca
VeryCherry
mzcharlotte
Mermaid
Tiana
Lady Starstruck
Blond
Bazinga
Marin
Aziraphale
Jeanette
Antibes
Guus
Rosa
Manderijn
_Femme
Tyrael
Paper Crown
31 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Facebook updates in het Engels
Waarom plaatsen Nederlandse mensen continu updates in alleen het Engels? Of reageren bij een Nederlandse update in het Engels, terwijl de persoon die het plaatst ook gewoon Nederlands is?
Gast- Gast
Re: Facebook updates in het Engels
Om jou te pesten..
Nee grapje! Ik erger me er niet aan, maar het moet wel goed zijn geschreven.
Nee grapje! Ik erger me er niet aan, maar het moet wel goed zijn geschreven.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Nou het maakt me verder niet uit, maar ik snap niet zo goed waarom het tegenwoordig allemaal in het Engels gedaan moet worden, als je nou alleen maar Engelse vrienden hebt oké, maar ik ken bijna niemand die dat heeft, dus dan snap ik de meerwaarde gewoon niet zo heel erg goed
Gast- Gast
Misschien omdat ze ook veel vrienden hebben die geen Nederlands spreken?
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat viel mij ook op! Puur leedvermaak als ze de meest stomme schrijffouten maken
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
_Femme schreef:Ja dat viel mij ook op! Puur leedvermaak als ze de meest stomme schrijffouten maken
Vind ik eerlijk gezegd ook stiekem leuk, mensen die heel interessant proberen te doen door constant Engels te schrijven maar het rammelt intussen van de fouten
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Maar Pippa, de wereld draait niet om jou Iedereen mag het zelf weten, toch?
Ik update veel in het fries. Dat kan ook iedereen in mijn vriendenlijst niet lezen, maar daar hoef ik me niet om aan te passen. Als ze willen weten wat er staat, vragen ze er wel naar
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik plaats zelf niet vaak updates, maar als ik iets - voor mij - belangrijks heb post ik het ook vaak in het engels, maar ik heb op fb ook veel buitenlandse vrienden en familie. Dan is Engels net wat beter te begrijpen
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Ooh ik doe dat wel eens, ik denk meer bij uitdrukkingen die ik in het dagelijks leven ook in het engels gebruik...
Tenenkrommend dat iemand uit mijn lijst nu bij een internationaal bedrijf werkt en ineens alles in hetengels doet, maar daar klopt echt nooit iets van. Echt steenkolenengels, letterlijk vertaald mega irritant!
Tenenkrommend dat iemand uit mijn lijst nu bij een internationaal bedrijf werkt en ineens alles in hetengels doet, maar daar klopt echt nooit iets van. Echt steenkolenengels, letterlijk vertaald mega irritant!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Paper Crown schreef:Maar Pippa, de wereld draait niet om jou Iedereen mag het zelf weten, toch?
Uiteraard mag iedereen dat zelf weten, maar dan kan ik me toch wel afvragen waarom dat tegenwoordig gebeurd terwijl we allemaal gewoon in Nederland wonen.
Gast- Gast
Pippa schreef:Paper Crown schreef:Maar Pippa, de wereld draait niet om jou Iedereen mag het zelf weten, toch?
Uiteraard mag iedereen dat zelf weten, maar dan kan ik me toch wel afvragen waarom dat tegenwoordig gebeurd terwijl we allemaal gewoon in Nederland wonen.
Vraag het ze eens!
Ik vind het ook niet zo heel vreemd eigenlijk, juist wel leuk. Gelukkig doen franse/spaanse/mexicaanse/duitse kennissen van mij dat ook, dan valt er tenminste af en toe ook iets op hun facebook te volgen (buiten foto's).
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Is mij nog niet opgevallen via FB.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb me juist voorgenomen om meer in het Engels te updaten, ik heb sowieso een stuk of 10 buitenlandse FB-vrienden die nu niks van mijn updates snappen Maar ik spreek goed Engels en vind dat anders overkomen dan 16-jarigen die in houtje-touwtje Engels interessant doen.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik spreek prima Engels, maar ik begin altijd zodra ik een facebookupdate in het Engels wil doen ontzettend te twijfelen. Dan ziet alles er vreemd uit, ga ik de vreemdste grammaticale fouten maken en uiteindelijk plaats ik het dan toch maar in het Nederlands... :laugchry:
Antibes- Ratel
Omdat de helft van m'n Facebook vrienden Engels zijn/spreken en zij anders niets van m'n status updates begrijpen. Vroeger schreef ik alleen maar Engels op FB. Sinds ik in NL woon, bijna niet meer, maar de laatste tijd bedacht ik me dat het wellicht leuker is als ook zij het begrijpen, dus kijk ik beetje wat interessant voor wie kan zijn en beslis aan de hand daar van of ik in 't Engels of Nederlands schrijf.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Kan er niet wakker van liggen, vind 't alleen zo knullig staan als er dan fouten worden gemaakt. Maar goed, ik erger me ook aan fouten in een Nederlandstalige status
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Chance schreef:De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Haha, de enige waarbij ik me er wel eens aan stoor (simpelweg omdat het vrij veel is en vooral Nederlanders die op elkaar in het Engels reageren vind ik vaak suf) is Marin! (niet serieus storend hoor Marin)
Verder heb ik bij een internationale, politieke studentenvereniging gezeten. Dus veeel mensen met buitenlandstages/semesters/jaren, dus komt ook wel regelmatig Engels langs. Maar het stoort me verder niet ofzo, ik weet gewoon dat veel mensen in mijn omgeving ook internationale contacten hebben. En behalve Marin ken ik verder geen Nederlanders die onderling Engels op elkaar reageren..
Laatst aangepast door Antibes op ma 26 nov 2012 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Mijn nichtje doet dat geregeld, haar Engels is ronduit slecht, ik erger me er bij haar ook behoorlijk aan.
Ikzelf heb het een tijdje ook gedaan, vooral toen ik nog Hyves had en ik Facebook echt als een internationaal iets zag. Nu doe ik bijna alles gewoon in het Nederlands.
Ikzelf heb het een tijdje ook gedaan, vooral toen ik nog Hyves had en ik Facebook echt als een internationaal iets zag. Nu doe ik bijna alles gewoon in het Nederlands.
Gast- Gast
Haha ja inderdaad
Edit: Oh, verkeerde topic
Edit: Oh, verkeerde topic
Laatst aangepast door Maple op ma 26 nov 2012 - 7:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja dat viel mij ook al op. Ik dacht eerst dat het Engelse mensen waren, maar dan hadden ze gewoon een Nederlandse naam. Ik doe het zelf niet. Vind het zo suf, alleen bij mijn niet Nederlandstalige vrienden reageer ik uiteraard wel in het Engels. Maar die heb ik niet zoveel. Ik snap bovendien ook niet wat er leuk is om mij als vriend te hebben op FB als je geen NL kan. Want ik plaats alles in het Nederlands. Dat moet voor de mensen uit andere landen toch ook overkomen als abracadabra.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Nu het toch over Engels gaat, wie kan me vertellen wanneer je to / too gebruikt? Twijfelde ik op de middelbare school al over en toen is het me nooit duidelijk geworden. Terwijl ik toch best goed was in Engels op de middelbare school.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Ik plaats volgens mij ook regelmatig engelstalige updates, wel zo aardig naar de niet NL-ers, dan snappen ze ook wat ik schrijf.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Updates op facebook
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: