Facebook updates in het Engels
+27
Sayuri
Mizz_S
Blair
Marsy28
Rumble
Siamsa
Carmen_
Lot
Poubelle
Rebecca
VeryCherry
mzcharlotte
Mermaid
Tiana
Lady Starstruck
Blond
Bazinga
Marin
Aziraphale
Jeanette
Antibes
Guus
Rosa
Manderijn
_Femme
Tyrael
Paper Crown
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Facebook updates in het Engels
Ik doe veel in het Engels omdat ik nog vrienden heb in de UK. Voor een Nederlands persoon is het makkelijker om zich aan te passen aan Engels dan andersom. Als iemand in het Nederlands reageert, antwoord ik die persoon ook wel in het Nederlands hoor.
Mijn telefoon (leentoestel) doet niet meer aan Nederlands. Letter voor letter is onmogelijk met dat onding, dus zit er niks anders op dan te whatsappen in het Engels. Zó vervelend! Als het goed is, komt morgen of in de loop van deze week een nieuw toestel voor mij binnen.
Mijn telefoon (leentoestel) doet niet meer aan Nederlands. Letter voor letter is onmogelijk met dat onding, dus zit er niks anders op dan te whatsappen in het Engels. Zó vervelend! Als het goed is, komt morgen of in de loop van deze week een nieuw toestel voor mij binnen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Stylegirl schreef:Nu het toch over Engels gaat, wie kan me vertellen wanneer je to / too gebruikt? Twijfelde ik op de middelbare school al over en toen is het me nooit duidelijk geworden. Terwijl ik toch best goed was in Engels op de middelbare school.
Too betekent 'ook' of 'te' als in:
'That is too much' (te veel)
'Too big' (te groot)
'I'd like that too' (ook).
'Me too' (als je het ergens mee eens bent).
To gebruik je als je 'naar' bedoelt: 'We are going to school' of bij werkwoorden 'I would like to be a teacher'.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
mzcharlotte schreef:Ik doe veel in het Engels omdat ik nog vrienden heb in de UK. Voor een Nederlands persoon is het makkelijker om zich aan te passen aan Engels dan andersom. Als iemand in het Nederlands reageert, antwoord ik die persoon ook wel in het Nederlands hoor.
Ik denk altijd er is ook google vertalen. Als ze het echt niet snappen vertalen ze het daar maar. Maar ik heb zo weinig niet Nederlandse vrienden op mijn FB dat ik het de moeite niet vind om het in het Engels te zetten.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Antibes schreef:Chance schreef:De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Haha, de enige waarbij ik me er wel eens aan stoor (simpelweg omdat het vrij veel is en vooral Nederlanders die op elkaar in het Engels reageren vind ik vaak suf) is Marin! (niet serieus storend hoor Marin)
Waar stoor je je dan aan? Ik snap je niet echt
Zojuist heb ik een status update geplaatst over kruidnootjes, ja logisch dat ik dat in het Nederlands doe. Maar zoals laatst met m'n iPad Mini/iPad dilemma, heb ik er voor gekozen om 't in het Engels te doen, zodat buitenlanders ook kunnen reageren, dat lijkt me wel waardevol.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Sinds mijn oom en tante naar Canada zijn geëmigreerd plaatsen ze alleen maar dingen in het Engels. Wat ik ontzettend onnozel vind, want ze kennen daar bijna alleen maar Nederlanders. En ze hebben alleen Nederlandse vrienden daar die dan ook even heel stoer in het Engels reageren
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Lady Starstruck schreef:Ik denk altijd er is ook google vertalen. Als ze het echt niet snappen vertalen ze het daar maar. Maar ik heb zo weinig niet Nederlandse vrienden op mijn FB dat ik het de moeite niet vind om het in het Engels te zetten.
Dat werkt inderdaad prima! Ik doe alles in het Nederlands, maar heb wel Amerikaanse familie. Mijn tante vertaalt alles met google en reageert er dan op, helemaal leuk!
Alleen met mijn foto afgelopen weekend van een chocoladeletter in mijn schoen kon ze helemaal niks
De Engelsen zouden dat kunnen doen, maar ik doe het liever hoe ik het nu doe.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik heb zelf altijd zoiets: Hoe komt men tot de beslissing de ene status in het Engels te doen en de ander in het Nederlands? Je kunt het namelijk ook andersom bekijken, je iPad gebruik je voor je werk, je concentreert je op de Nederlandse markt en de wensen zoals die in Nederland zijn, dus lijkt het me juist niet echt interessant om de mening van mensen te horen die hier niet wonen. Kruidnoten daarentegen is ene leuk iets om buitenlanders op te attenderen, het hoort bij een Nederlandse traditie en is daarom misschien juist wel leuk om te delen met je vrienden in het buitenland.Marin schreef:Antibes schreef:Chance schreef:De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Haha, de enige waarbij ik me er wel eens aan stoor (simpelweg omdat het vrij veel is en vooral Nederlanders die op elkaar in het Engels reageren vind ik vaak suf) is Marin! (niet serieus storend hoor Marin)
Zojuist heb ik een status update geplaatst over kruidnootjes, ja logisch dat ik dat in het Nederlands doe. Maar zoals laatst met m'n iPad Mini/iPad dilemma, heb ik er voor gekozen om 't in het Engels te doen, zodat buitenlanders ook kunnen reageren, dat lijkt me wel waardevol.
Gast- Gast
Rebecca schreef:Lady Starstruck schreef:Ik denk altijd er is ook google vertalen. Als ze het echt niet snappen vertalen ze het daar maar. Maar ik heb zo weinig niet Nederlandse vrienden op mijn FB dat ik het de moeite niet vind om het in het Engels te zetten.
Dat werkt inderdaad prima! Ik doe alles in het Nederlands, maar heb wel Amerikaanse familie. Mijn tante vertaalt alles met google en reageert er dan op, helemaal leuk!
Alleen met mijn foto afgelopen weekend van een chocoladeletter in mijn schoen kon ze helemaal niks
Google vertalen vertaald niet alles erg goed. Nederlandse spreekwoorden vertaald ie soms letterlijk waardoor het totaal uit zijn verband word gerukt.
Laatst aangepast door Lady Starstruck op ma 26 nov 2012 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Maple schreef:Ik heb zelf altijd zoiets: Hoe komt men tot de beslissing de ene status in het Engels te doen en de ander in het Nederlands? Je kunt het namelijk ook andersom bekijken, je iPad gebruik je voor je werk, je concentreert je op de Nederlandse markt en de wensen zoals die in Nederland zijn, dus lijkt het me juist niet echt interessant om de mening van mensen te horen die hier niet wonen. Kruidnoten daarentegen is ene leuk iets om buitenlanders op te attenderen, het hoort bij een Nederlandse traditie en is daarom misschien juist wel leuk om te delen met je vrienden in het buitenland.Marin schreef:Antibes schreef:Chance schreef:De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Hmm.. Dat zie je dan precies andersom dan ik. Ik heb niet echt de behoefte om in een hele status uit te gaan leggen wat kruidnootjes zijn aan buitenlanders want voor die specifieke status vind ik dat dan niet echt relevant, en waardeer de mening van buitenlanders over het verschil tussen een iPad en iPad mini juist. Dat staat los van de Nederlandse markt van m'n werk. Een iPad is een iPad. Maar dat zijn dus afwegingen die ik maak bij het beslissen of ik een status in het NL of EN schrijf. Over 't algemeen schrijf ik tegenwoordig vrij automatisch in het Nederlands, maar soms moet ik er even aan denken dat het voor het gros van m'n FB vrienden die géén Nederlands spreken ook leuk kan zijn om een bepaald iets te lezen. Andersom vind ik dat van m'n Franse/Taiwanese/Duitse forumvrienden ook leuker, ben sneller geneigd te reageren op hen als ze Engels schrijven.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Antibes schreef:Chance schreef:De enige in mijn vriendenlijst die dat doet is Marin .
Ik vind Engelse statusupdates totaal niet storend, maar ik vind het dan suf als Nederlandse mensen over en weer op elkaar ook in het Engels gaan reageren (dat is iets dat jij en je vriend ontzettend veel doen). Dan heb ik zoiets van jullie spreken allebei Nederlands, doe normaal.. Maar dat komt denk ik ook vooral doordat ik dus anders gewend ben. Alle andere Nederlanders die ik ken reageren dan gewoon in het Nederlands op zo'n Engelse status en daar wordt dan weer Nederlands op gereageerd. Inderdaad onder het mom van dat Nederlanders wel Engels kunnen en vice versa niet gewoon de statusupdates in het Engels, maar niet interessant gedoe door hele conversaties in het Engels te gaan houden terwijl beide personen Nederlands zijn.
Edit: ok, dit komt er botter uit dan ik het bedoel, vooral die laatste zin.. Maar ik vind het geen drama of jou een vervelend persoon hoor, ik vind dat alleen stom om te doen..
Laatst aangepast door Antibes op ma 26 nov 2012 - 7:59; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb een beetje hetzelfde als Marin, ik probeer altijd te bedenken of iets wat ik plaatst ook interessant kan zijn voor niet NL-ers. Maar soms is het ook gemak, soms ben ik helemaal in het Engels aan het denken, dus dan heb ik geen zin om in het Nederlands te gaan typen. Soms kom ik gewoon niet op de goede Engelse woorden en typ ik maar in het Nederlands.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik schrijf ook af en toe een update in het Engels, maar dat is dan vaak meer omdat ik die uitdrukkingen/ zinnen ook in het Engels zou zeggen.
Toevallig was mij vanmiddag ook een status van Marin opgevallen, die was in het Engels. Haar vriend reageerde daar in het Engels op. Dat vond ik wel een beetje vreemd.
Toevallig was mij vanmiddag ook een status van Marin opgevallen, die was in het Engels. Haar vriend reageerde daar in het Engels op. Dat vond ik wel een beetje vreemd.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Rebecca schreef:Lady Starstruck schreef:Ik denk altijd er is ook google vertalen. Als ze het echt niet snappen vertalen ze het daar maar. Maar ik heb zo weinig niet Nederlandse vrienden op mijn FB dat ik het de moeite niet vind om het in het Engels te zetten.
Haha, dat vind ik ook leuk ja! Alleen hebben paar Fransen, één Spaans meisje en een Mexicaanse jongen dan vaak van dat afgekorte/fonetisch taalgebruik en dan kom je nergens met googletranslate!
Antibes- Ratel
Antibes schreef:
Ik vind Engelse statusupdates totaal niet storend, maar ik vind het dan suf als Nederlandse mensen over en weer op elkaar ook in het Engels gaan reageren (dat is iets dat jij en je vriend ontzettend veel doen). Dan heb ik zoiets van jullie spreken allebei Nederlands, doe normaal.. Maar dat komt denk ik ook vooral doordat ik dus anders gewend ben. Alle andere Nederlanders die ik ken reageren dan gewoon in het Nederlands op zo'n Engelse status en daar wordt dan weer Nederlands op gereageerd. Inderdaad onder het mom van dat Nederlanders wel Engels kunnen en vice versa niet gewoon de statusupdates in het Engels, maar niet interessant gedoe door hele conversaties in het Engels te gaan houden terwijl beide personen Nederlands zijn.
Oh ja, ik snap wat je bedoelt. Ik zie het alleen niet als interessantdoenerij, het is gewoon hoe wij communiceren. Zo praten we thuis ook gewoon Het is niet dat ik dan denk 'oh kijk mij eens stoer zijn', het is meer gewoonte.
En als een status in het Engels is, is het ook makkelijker om in 't Engels te reageren vind ik, net als wanneer een status in het Nederlands is. Voor de continuiteit ofzo. Dan kunnen anderen die reacties ook nog volgen.
Marin- Lady Post-a-lot
Antibes schreef:Rebecca schreef:Lady Starstruck schreef:Ik denk altijd er is ook google vertalen. Als ze het echt niet snappen vertalen ze het daar maar. Maar ik heb zo weinig niet Nederlandse vrienden op mijn FB dat ik het de moeite niet vind om het in het Engels te zetten.
Haha, dat vind ik ook leuk ja! Alleen hebben paar Fransen, één Spaans meisje en een Mexicaanse jongen dan vaak van dat afgekorte/fonetisch taalgebruik en dan kom je nergens met googletranslate!
Het kan zo grappig zijn, helemaal als uitdrukkingen letterlijk worden vertaald. Een Maltese vriend van me had me ooit iets gestuurd wat werd vertaald als; ga je bed vol plassen.. ik heb zo hard gelachen..
Mermaid- Kletskop
Marin schreef:Antibes schreef:
Oh ja, ik snap wat je bedoelt. Ik zie het alleen niet als interessantdoenerij, het is gewoon hoe wij communiceren. Zo praten we thuis ook gewoon Het is niet dat ik dan denk 'oh kijk mij eens stoer zijn', het is meer gewoonte.
En als een status in het Engels is, is het ook makkelijker om in 't Engels te reageren vind ik, net als wanneer een status in het Nederlands is. Voor de continuiteit ofzo. Dan kunnen anderen die reacties ook nog volgen.
Ik had hem al ge-edit, kwam er wat harder uit dan ik bedoelde dat "interessant gedoe". Ik heb ook al in mijn achterhoofd dat jullie waarschijnlijk ook gewoon onderling veel Engels spreken. Maar ook dat vind ik ergens suf haha, maar daar sta ik gewoon heel anders in denk ik.
Antibes- Ratel
Marin schreef:Antibes schreef:
Ja dat wou ik ook net gaan zeggen Vooral als ik bij mijn vriend aan boord ben (engelstalige omgeving) ben ik soms sneller geneigd om engels met hem te praten. Voor mij is het soms ook makkelijker om in het engels te reageren op FB. Als ik iets in het engels lees vertaal ik eigenlijk niet terug maar ga ik ook in het engels denken waardoor het juist weer lastiger kan zijn om in het Nederlands te reageren.
Mermaid- Kletskop
Ja ik snap wel dat het een beetje raar over kan komen op anderen, maar het is in elk geval niet zo 'OMG look I'm so cool' bedoelt. Dat is toch wel 10 jaar geleden dat ik zo dacht
Marin- Lady Post-a-lot
Omdat ze dat cool vinden staan.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Maar als ik een Engelse update plaats en er reageren al Engelse vrienden of ik heb m'n Schotse vrienden getagd in een foto, dan vind ik het juist fijn dat m'n NL vrienden daarna ook in het Engels reageren. Anders kunnen de Engelsen/buitenlanders alsnog de reacties niet lezen. Andersom vind ik het soms ook jammer dat ik de reacties van een Finse vriendin en haar vrienden niet kan lezen, nadat ik bijv. al gereageerd had. Ben dan toch benieuwd.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Lot schreef:Omdat ze dat cool vinden staan.
Nou da's ook lekker kort door de bocht. Soms post ik ook wel 's in 't Engels, omdat een uitdrukking, bui of grap dan beter overkomt, niet omdat 't 'cool' zou zijn.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik post eigenlijk alles in het Engels. Vooral omdat 80% van mijn Facebook-vrienden geen Nederlands kunnen en als ik op Facebook zit denk ik meestal in het Engels, omdat anderen ook in het Engels updaten. Ik vind het zelf heel irritant als mensen in een taal schrijven die ik niet snap.
Ik vind het wel stom als mijn 13-jarige nichtje in het Engels schrijft omdat dat cool is, want ze heeft alleen maar Nederlandse vrienden.
Ik vind het wel stom als mijn 13-jarige nichtje in het Engels schrijft omdat dat cool is, want ze heeft alleen maar Nederlandse vrienden.
Gast- Gast
Bij mensen met veel buitenlandse vrienden snap ik het maar in de meeste gevallen vind ik het onzin.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Updates op facebook
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
» Vraag over uitzetten updates bij Facebook...
» Shall & Will (in het Engels)
» Gespreksvaardigheid engels
» engels filmpje
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: