Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gespreksvaardigheid engels

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gespreksvaardigheid engels Empty Gespreksvaardigheid engels

Bericht  tralala zo 6 jan 2013 - 3:17

Ik ga een vriendin bijles geven in engels spreken. Ze kent de woorden en grammatica wel, maar durft niet echt te spreken. Haar vriend moet echter regelmatig naar het buitenland, dus het is wel handig als ze engels kan spreken. We gaan gewoon oefenen zodat uiteindelijk de drempel wat lager wordt.

Maar nu is mijn vraag, wie weet boeken of iets anders wat voor gespreksstof kan zorgen? Op de middelbare school kreeg ik tijdens Frans allemaal plaatjes en strips en dan moest je gaan beschrijven wat je zag of aan de hand daarvan een dialoog voeren. Ik heb het alleen weggegooid, dus wie heeft tips? Ik wil namelijk wel enigszins gestructureerd die gesprekken voeren.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gespreksvaardigheid engels Empty Re: Gespreksvaardigheid engels

Bericht  Marin zo 6 jan 2013 - 4:28

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.cambridge.org/nl/elt/catalogue/subject/project/item404532/?site_locale=nl_NL¤tSubjectID=382410

http://www.cambridge.org/nl/elt/catalogue/subject/project/item405151/?site_locale=nl_NL¤tSubjectID=382412

http://www.cambridge.org/nl/elt/catalogue/subject/project/item404577/Cambridge-Skills-for-Fluency:-Speaking/?site_locale=nl_NL¤tSubjectID=382411

http://www.cambridge.org/nl/elt/catalogue/subject/project/item6852469/?site_locale=nl_NL¤tSubjectID=382396
(zijn ook voor andere niveaus/testen)

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  tralala zo 6 jan 2013 - 4:41

Bedankt! Ik ga me er in verdiepen. Ik heb net even de samenvatting van het eerste boek gelezen en dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik zag dat een aantal boeken van cambridge ook bij bol.com te koop zijn, dus dat is fijn. Ik had daar al wel gezocht, maar op basis van mijn zoektermen kreeg ik zoveel hits dat ik door de bomen het bos niet zag. Dus top!
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora zo 6 jan 2013 - 5:09

Even nieuwsgierig smile Waarom moet zij goed Engels kunnen omdat haar vriend regelmatig in het buitenland zit?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  tralala zo 6 jan 2013 - 5:21

Haha, jaa goed punt, dat was ik voor het gemak even vergeten te vermelden in de openingspost. ;-)

Zij zou dan ook meegaan. Hij volgt overdag allerlei congressen en dan is er voor de partners altijd een facultatief programma met uitjes etc. en dan s avonds is er dan weer een gezamenlijk programma.
Overdag is ze dus op zichzelf aangewezen en dan is het wel fijn als je een behoorlijk gesprek kan voeren.
De afgelopen keren is ze niet meegegaan vanwege dat taalprobleem, maar haar vriend vind het wel leuk als ze ook eens meegaat. Dan kunnen ze er direct een vakantie aanplakken, aangezien het elk jaar weer een andere bestemming is.

tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin zo 6 jan 2013 - 5:22

Oh ja dat is wel zonde als ze daarom niet mee gaat dan.

Misschien kan je kijken of je geschikte thema's kan vinden die daar op aansluiten, waardoor ze zich kan redden in zulke situaties (in haar eentje uiteten, wat drinken, winkels bezoeken, taxi vragen etc)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  tralala zo 6 jan 2013 - 5:26

Ja, inderdaad. Ze vind het namelijk ook echt leuk om mee te gaan, maar die taal.. terwijl ze het wel allemaal kan verstaan. Ze denkt gewoon veel te veel na, ze is bang om fouten te maken etc. Maarja, er komen mensen uit allerlei landen, iedereen heeft wel een accent en maakt fouten.

Maar je hebt gelijk Marin, ik wil me focussen op de dingen waar ze echt wat aan heeft als ze weg is.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora zo 6 jan 2013 - 5:56

Ohhh zo!

Dan zou ik gewoon het programma van de vorige keer erbij pakken en op die manier oefenen met de verschillende situaties. Wat te doen in welke situatie en dan moet jij een beetje creatief zijn smile

Het is ook wel handig als ze iig goed kan vertellen waar ze vandaan komt, wat ze doet voor werk, etc. Een beetje de basis zeg maar. Lijkt me voor haar al wat zelfvertrouwen te geven.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud