nu al groente weigeren?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
nu al groente weigeren?
Oke misschien is dit heel normaal hoor en hoort het bij de leeftijd, maar die twee meiden van mij, eten slecht groente vind ik. Aardappels en vlees of vis eten ze op. Maar groente is een ander verhaal. Ze stoppen het in hun mond, en het komt er net zo hard weer uit. Ik blijf het aanbieden, en ze blijven het in hun mond stoppen maar het blijft er ook weer uit komen.
Het is me opgevallen dat ze dit nu bij echt verschillende groentes doen. Sommige eten ze ook wel hoor maar de meeste eigenlijk niet. Soms is het zelfs zo, dat als ik pasta heb en ik dat aan een vork prik samen met een courgette ofzo, ze het in hun mond doen, het uit spugen en dan de pasta weer terug stoppen
Is dit een fase? Of zijn ze nu al echt kieskeurig aan het worden?
Het is me opgevallen dat ze dit nu bij echt verschillende groentes doen. Sommige eten ze ook wel hoor maar de meeste eigenlijk niet. Soms is het zelfs zo, dat als ik pasta heb en ik dat aan een vork prik samen met een courgette ofzo, ze het in hun mond doen, het uit spugen en dan de pasta weer terug stoppen
Is dit een fase? Of zijn ze nu al echt kieskeurig aan het worden?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: nu al groente weigeren?
Mijn zoon heeft dat ook rond die leeftijd gekregen, hij eet niet veel groenten meer, alleen wortels, broccoli en bloemkool. De rest raakt hij niet eens aan . Aardappels eet hij ook niet meer. Als ik het groente door de pastasaus doe dan eet hij het wel.
Mijn dochter at toen ze 1,5 jaar was vrijwel niks meer van haar avondeten en doet dat nu nog steeds niet, die fase duurt hier dus wel erg lang.
Mijn dochter at toen ze 1,5 jaar was vrijwel niks meer van haar avondeten en doet dat nu nog steeds niet, die fase duurt hier dus wel erg lang.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hetzelfde, wokmaaltijden en pastasaus met groente gaan prima, maar de rest is om te huilen, van de week zurekool gemaakt, wou hij niet, boerenkool vorige week ook niet.
Ik wil stoofperen gaan maken dat zal hij wel lekker vinden.
Hier helpt een sausje ook, ik bedoel wil jij broccoli zonder saus?
Ik wil stoofperen gaan maken dat zal hij wel lekker vinden.
Hier helpt een sausje ook, ik bedoel wil jij broccoli zonder saus?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook herkenbaar! Vlees gaat er altijd in, sperziebonen, doperwten en worteltjes zijn meestal geen probleem en witte rijst wil meestal ook wel. Andere dingen worden steevast geweigerd, ondanks dat ze het eerder wel goed at. Gemengd wil ze het ook niet eten en sausjes gaan eigenlijk niet vanwege allergieën.
Ach, ze zal vast ooit wel eens goed gaan eten. Denk ik...
Ach, ze zal vast ooit wel eens goed gaan eten. Denk ik...
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: