Avondeten weigeren
+6
Novalee
Liadan
nillis
Coco
PiP
maiadebij
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Avondeten weigeren
N is enorm aan het teuten met het avondeten. Eerst at hij bepaalde dingen nog wel zoals macaroni of aardappels, nu weigert hij zelfs te proeven. Het avondeten is al tijden, misschien wel een jaar, hangen en wurgen. Hoelang duurde dat bij jullie en hoe pakken jullie dat aan?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Avondeten weigeren
Hier duurt die periode al bijna een jaar helaas.. We zetten t eten nog wel steeds voor m neer.
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Hier duurt die periode al bijna een jaar helaas.. We zetten t eten nog wel steeds voor m neer.
+1
Gast- Gast
Helaas geen tips, zitten er hier ook middenin...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mijn zoontje duurt het nu al wel een jaar. Hij eet alleen vlees. Bij dochter heeft het een half jaar geduurd. Ze eet nu wel beter, maar is nog wel heel erg kieskeurig.
Maar als er de tijd voor is dan eet ik ook vaak rond 14-15 uur warm met ze en dan eten ze het beiden beter. Gisteren hebben ze echt heel veel gegeten. En dan geef ik ze rond een uur of 18-18.30 yoghurt met een banaan en cornflakes. Ik heb dat zo gedaan omdat mijn dochter dagen had dat ze niet eens een halve boterham at over de hele dag en dat vond ik echt te weinig. Op vakantie aten we altijd rond 14-15 uur en hebben ze echt gebunkerd.
Maar als er de tijd voor is dan eet ik ook vaak rond 14-15 uur warm met ze en dan eten ze het beiden beter. Gisteren hebben ze echt heel veel gegeten. En dan geef ik ze rond een uur of 18-18.30 yoghurt met een banaan en cornflakes. Ik heb dat zo gedaan omdat mijn dochter dagen had dat ze niet eens een halve boterham at over de hele dag en dat vond ik echt te weinig. Op vakantie aten we altijd rond 14-15 uur en hebben ze echt gebunkerd.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
lelie schreef:Laurientje85 schreef:Hier duurt die periode al bijna een jaar helaas.. We zetten t eten nog wel steeds voor m neer.
+1
+ 1, ze moet altijd bij aan tafel zitten en dan zien we wel wat ze doet. Soms eet ze goed (macaroni, bami, rijst, pannenkoeken en poffertjes) De andere dingen laat ze vaak staan en heel soms eet ze wel vlees en wat appelmoes. Olvarit potjes eet ze ook bijna altijd, maar daar wil ik vanaf, die krijgt ze alleen als wij eten hebben wat ze niet mag hebben.
Toetje gaat er altijd in.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Die periode duurt hier bij Y. al 2,5 jaar. Ze krijgt altijd een bord eten voor haar neus, maar eten doet ze er niet van of hooguit 2 happen. Haar toetje eet ze ook lang niet altijd op.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
N. is nog een stuk jonger maar avondeten wordt hier ook geweigerd sinds ze zo'n 11 maanden is. Vlees gaat er meestal wel in (mits ze het kent), verder sperziebonen, rijst, doperwten en soms wortel. Toetje krijgt ze wel altijd en dat gaat vrijwel altijd op. Ze lust best meer, eerder at ze veel gevarieerder, maar weigert het gewoon te proeven. Ik hoop dat het een, zij het dan lange, fase is... Maandag heeft ze zo uit zichzelf wat penne met tomatensaus met groente en gehakt gegeten Helaas was het de dagen erna weer prut.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe doen/deden jullie dat trouwens als je kindje gaat gooien met eten? N. krijgt een bord voor haar neus met bestek, verder besteden we er weinig aandacht aan, dat werkt vaakt het beste. Als ze iets niet lust of weigert te eten gaat ze er vaak mee spelen. Eerst van het bord af pakken en op tafel leggen, en als we er dan wat van zeggen dan grijpt ze zo handenvol om meteen op de grond te gooien. Ik pak dan het bord af en leg uit dat het niet mag omdat alles dan vies wordt. Maar dan gaat ze huilen en wil ze per se het bord terug. Als ik hem dan geef, gaat ze meteen weer gooien. Geef ik hem niet dan blijft ze heel hard huilen. Kleine stukjes geven werkt ook niet, dat belandt ook op de grond. Ik wil geen strijd maken van eten, ze groeit goed en zal vanzelf wel weer goed gaan eten. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken want ik merk dat ik uit frustratie toch wel boos word.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Hier heeft het meer dan een jaar geduurd voor ze weer normaal avondeten ging eten.
Ze at een keer bij mijn zus (met dus ook neefje en nichtje erbij), had ze zowaar naturel pasta gegeten!
Dus sinds dien gingen we het opbouwen, eerst naturel pasta, toen langzaamaan weer gewoon avondeten.
Gooien met eten heeft onze dochter niet gedaan, ofja misschien een enkele keer, maar dat werd hier niet geaccepteerd.
Dat wist ze goed.
Ze at een keer bij mijn zus (met dus ook neefje en nichtje erbij), had ze zowaar naturel pasta gegeten!
Dus sinds dien gingen we het opbouwen, eerst naturel pasta, toen langzaamaan weer gewoon avondeten.
Gooien met eten heeft onze dochter niet gedaan, ofja misschien een enkele keer, maar dat werd hier niet geaccepteerd.
Dat wist ze goed.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
veel herkenning dus! Ik heb weleens geprobeerd hem om te kopen, heel erg, maar dan was het gewoon iets wat hij lekker vind en ik wist dat hij trek had want hij zeurde al een uur om eten... maar hij is erg halstarrig dus dat werkt ook helaas niet.
Geven jullie extra vitamines erbij?
Vaak als hij naar bed gaat heeft hij ineens honger en wilt een banaan of kiwi, ik vind het dan moeilijk om hier niet aan toe te geven...'
Trouwens een goede tip om vroeger te eten! Ze zijn vaak ook al wel gewoon erg moe, misschien gaat eerder eten beter!
J neemt het gelukkig (nog) niet over, dat is ons vuilnisvat. Die eet vaak zelfs de restjes nog op van de anderen!
Vaak als hij naar bed gaat heeft hij ineens honger en wilt een banaan of kiwi, ik vind het dan moeilijk om hier niet aan toe te geven...'
Trouwens een goede tip om vroeger te eten! Ze zijn vaak ook al wel gewoon erg moe, misschien gaat eerder eten beter!
J neemt het gelukkig (nog) niet over, dat is ons vuilnisvat. Die eet vaak zelfs de restjes nog op van de anderen!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Novalee schreef:Hoe doen/deden jullie dat trouwens als je kindje gaat gooien met eten? N. krijgt een bord voor haar neus met bestek, verder besteden we er weinig aandacht aan, dat werkt vaakt het beste. Als ze iets niet lust of weigert te eten gaat ze er vaak mee spelen. Eerst van het bord af pakken en op tafel leggen, en als we er dan wat van zeggen dan grijpt ze zo handenvol om meteen op de grond te gooien. Ik pak dan het bord af en leg uit dat het niet mag omdat alles dan vies wordt. Maar dan gaat ze huilen en wil ze per se het bord terug. Als ik hem dan geef, gaat ze meteen weer gooien. Geef ik hem niet dan blijft ze heel hard huilen. Kleine stukjes geven werkt ook niet, dat belandt ook op de grond. Ik wil geen strijd maken van eten, ze groeit goed en zal vanzelf wel weer goed gaan eten. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken want ik merk dat ik uit frustratie toch wel boos word.
Als ze gaat gooien met het eten dan zet ik het bord weg. Dan krijgt ze vaak nog een tweede kans, maar is het dan weer gooien, dan gaat het bord echt weg en kan ze gillen wat ze wil. Ze krijgt het niet terug en meestal met negeren houdt het gillen ook wel op.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Laurientje85 schreef:Hier duurt die periode al bijna een jaar helaas.. We zetten t eten nog wel steeds voor m neer.
Hier hetzelfde maar inmiddels al anderhalf jaar. Soms gaat het een week wat beter maar groente eet meneer vrijwel nooit.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier hebben we nu ook weer zo'n fase. Als ze wat doet met eten, dan is het eerder spelen of gooien, dan dat ze er van eet Als ze trouwens gaat zitten vervelen met haar eten, dan pak ik haar bord uit en leg uit waarom ik dat doe. Wil ze hem terug, krijgt ze nog één kans. Doet ze het dan weer, dan gaat het bord weg. Als ze dan nog wat zou willen eten, mag dat alleen als ik haar dan voer.
Op dit moment zijn er hier maar iets van 3 dingen die ze bijna altijd wel eet. Maar verder is het sinds een aantal weken hier ook weer drama, er zijn zat avonden dat ze haar eten niet aanraakt. Ook het toetje laat ze nu soms staan, en dat is wel erg uitzonderlijk!
Wat eraan te doen is, ik weet het ook niet. Ik bied uiteraard altijd eten aan, probeer het gezellig te houden en haar te stimuleren om te eten (door bijvoorbeeld te laten zien hoe lekker ik het vind), en verder weet ik ook niets. Ze krijgt hier sinds kort wel multivitamine voor de zekerheid, zo met de winter en het griepseizoen vond ik dat toch wel een fijner idee. Dat ze dan nog iets aan vitamine binnenkrijgt.
Op dit moment zijn er hier maar iets van 3 dingen die ze bijna altijd wel eet. Maar verder is het sinds een aantal weken hier ook weer drama, er zijn zat avonden dat ze haar eten niet aanraakt. Ook het toetje laat ze nu soms staan, en dat is wel erg uitzonderlijk!
Wat eraan te doen is, ik weet het ook niet. Ik bied uiteraard altijd eten aan, probeer het gezellig te houden en haar te stimuleren om te eten (door bijvoorbeeld te laten zien hoe lekker ik het vind), en verder weet ik ook niets. Ze krijgt hier sinds kort wel multivitamine voor de zekerheid, zo met de winter en het griepseizoen vond ik dat toch wel een fijner idee. Dat ze dan nog iets aan vitamine binnenkrijgt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
maiadebij schreef:veel herkenning dus! Ik heb weleens geprobeerd hem om te kopen, heel erg, maar dan was het gewoon iets wat hij lekker vind en ik wist dat hij trek had want hij zeurde al een uur om eten... maar hij is erg halstarrig dus dat werkt ook helaas niet.
Ik zou wel echt een multivitamine geven als er zo slecht gegeten wordt. Optimax multi kauwtabletten is een erg goede kinder multi.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik geef trouwens Optimax vloeibaar multi, op een lepeltje. Wil nog een keer voor kauwtabletten gaan kijken, maar ik vraag me af of A. dat gaat opeten Zelf heb ik weleens kauwvitamines gehad, en ondanks dat je proeft dat ze geprobeerd hebben het lekker te maken, is het toch nog vies
PapillonRose- Ratel
PR, ik weet niet hoe de multi van optimax smaakt, maar de vitamine D en de calcium kauwtabletten zijn best lekker. Dochter denkt dat het snoepjes zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dat is handig! Ik ga als de vloeibare weer bijna op is gewoon eens een potje kauwvitamines proberen denk ik. Dan merken we het gauw genoeg!
PapillonRose- Ratel
Ik geef de vloeibare vitaminen omdat R geef tabletjes pakt...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: