Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...

3 plaatsers

Ga naar beneden

zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen... Empty zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 21:36

Ik heb een vraagje. Afgelopen maandag ben ik begonnen aan een dieet omdat mijn glucosewaardes te hoog zijn en ik net aan zwangerschapsdiabetes heb.

Het dieet is voor mij prima vol te houden:

's ochtends 2 boterhammen
tussendoor fruit
tussen de middag 3 boterhammen
tussendoor fruit
's avonds gewoon avondeten
tussendoor 2 koekjes

En verder leef ik op water en thee zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen... 561177

Maar nou ben ik ruim 1 kilo afgevallen in nog geen week tijd. Is ook weer niet de bedoeling lijkt me. Ik heb de dietiste al gemaild, maar die werkt niet op vrijdag denk ik, want ik heb nog geen antwoord gehad. Ik maak me nu een klein beetje zorgen of er afvalstoffen bij de baby terechtkomen. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen... Empty Re: zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...

Bericht  Barbabella vr 23 nov 2012 - 21:45

Ik had ook zwangerschapsdiabetes en viel ook af tijdens mijn zwangerschap door het dieet. Ze hebben tegen mij nooit gezegd dat dat niet goed was ofzo maar ligt er ook aan hoeveel je af blijft vallen denk ik.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen... Empty Re: zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...

Bericht  piene1983 vr 23 nov 2012 - 21:47

Afvallen is geen probleem mits je er niet bewust mee bezig bent, dus moedwillig aan het afvallen slaat. Waarschijnlijk val je niet af door verbranding van vet maar krijg je nu voldoende binnen om je kindje te laten groeien en je eigen lijf niet mee te laten groeien. Mocht je je toch zorgen maken, dan zou je iets meer gunstige koolhydraten kunnen eten, een cracker toevoegen of bijvoorbeeld iets waar geen koolhydraten maar wel vet inzit zoals kaas of worst. Ik heb een koolhydraatvariatielijst voor je. Toen ik zwangerschapsdiabetes/hoge bloedsuikerwaarden had kon ik fruit nauwelijks eten omdat het mijn suiker omhoog deed schieten en daarbij had ik na het eten van fruit toch steeds honger. Een tussendoortje kan bestaan uit ongeveer 15 koolhydraten en dat dan om de 2á3 uur, een appel bijvoorbeeld is ongeveer 15 koolhydraten als ik mij goed herinner maar 3 cracottes met boter en kaas ook of minder.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap in totaal 5 kilo aangekomen, direct na de bevalling was ik 16 kilo lichter dan de laatste keer wegen voor de zwangerschap en vocht vasthouden daar deed ik niet aan... Veel reserves gebruikt, kon volgens de gyn geen kwaad.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Amber- vr 23 nov 2012 - 22:15

Wat piene zegt klopt inderdaad. Ik ben dietist.
Iets afvallen is niet erg, je eet voldoende. Hou het wel in de gaten dat het niet teveel word.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:00

Dank jullie wel. Dan weet ik dat ik in ieder geval op de goede weg ben... Vind het zo lastig om te bepalen wat wel en niet goed is...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: