Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring? Empty Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 23:18

N.a.v mijn dagcurves heb ik morgen een afspraak met Gyneacoloog/ Internist en daarna Diabetesverpleegkundige/ Dieetiste.

Ze vertelde bij het doorbellen dat er teveel pieken inzitten en teveel hoge waardes (boven de 7), en dat ik er wel rekening moest houden dat ik mogelijk moet gaan spuiten.

Ook is mijn ene baby zich al aan het ontwikkelen als diabetesbaby, te zwaar en teveel vruchtwater. De andere lijkt er minder last van te hebben.

Wie heeft dit ook gehad? En heb je na je zwangerschap nog klachten gehad?
En heeft je kindje er op kortere en langere termijn nog last van?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring? Empty Re: Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?

Bericht  nisavi zo 19 jun 2011 - 23:54

Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad, maar heb niet hoeven spuiten.

Mijn dochter is geborgen met 40+5 en woog 3.370 gram. Dus een normaal gewicht. Ze heeft er verder geen last van gehad na de geboorte en ik ook niet.

Maar goed, ik kon het met een aangepast dieet onder controle houden en hoefde dus niet te spuiten.

Ik wil mezelf nog wel eens laten controleren in de toekomst, omdat ik dus een hogere kans heb op diabetes in de toekomst (dat zeggen ze tenminste van vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben gehad).

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring? Empty Re: Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 23:59

Las wel ergens dat de kans op herhaling in een volgende zwangerschap 90% is. Maar geen idee of dat voor mij ook op zou gaan als ik weer zwanger zou zijn van 1 kindje, met een tweeling heb je veel meer kans op dit soort complicaties.

De kinderen ga ik waarschijnlijk wel regelmatig laten controleren voor het geval dat, de papa komt uit een diabetes- familie, erfelijke vorm van type 1, al op jonge leeftijd. Al heeft hij er zelf geen last van, misschien kan hij wel die genen doorgeven?

Mijn eetpatroon is donderdag al bekeken, en minder eten mag ik niet, dan kom ik en mijn kinderen voedingsstoffen te kort. Dus daar valt helaas geen winst meer uit te halen.

Gast
Gast

Bericht  volkswagenbusje ma 20 jun 2011 - 0:06

ProudMama schreef:Las wel ergens dat de kans op herhaling in een volgende zwangerschap 90% is. Maar geen idee of dat voor mij ook op zou gaan als ik weer zwanger zou zijn van 1 kindje, met een tweeling heb je veel meer kans op dit soort complicaties.

De kinderen ga ik waarschijnlijk wel regelmatig laten controleren voor het geval dat, de papa komt uit een diabetes- familie, erfelijke vorm van type 1, al op jonge leeftijd. Al heeft hij er zelf geen last van, misschien kan hij wel die genen doorgeven?

Mijn eetpatroon is donderdag al bekeken, en minder eten mag ik niet, dan kom ik en mijn kinderen voedingsstoffen te kort. Dus daar valt helaas geen winst meer uit te halen.

Vervelend zeg voor je! Ik had na een test ook een te hoge waarde en moet nu 4 x per dag bij mezelf bloed prikken om het in de gaten te houden. Ik hoef (tot nu toe) geen insuline te spuiten. Sterkte ermee, je hebt al zoveel op je bordje! Niet niks allemaal!
volkswagenbusje
volkswagenbusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 38
Registratiedatum : 13-06-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 0:12

Hoe hoog zijn je waardes dat je niks hoeft te doen?
Of heeft je kindje er geen last van?

Bij mij zijn ze nav het gewicht van die baby en het vele vruchtwater mijn suikers gaan prikken, dus misschien zijn ze dan strenger als andersom.

Het is nog maar een paar weken, dus als ik moet spuiten maakt het me niet zoveel uit hoor. Als je het krijgt bij 12 weken zwangerschap is het een heel ander verhaal natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  bo ma 20 jun 2011 - 2:44

pm dat spuiten valt best mee hoor, dus daar hoef je je eigen niet druk om te maken.
het mag in je buik maar niet te dicht in de buurt van je navel, je bovenbenen en je bovenarmen.
je zal waarschijnlijk als advies krijgen om 4 keer per dag te spuiten.
3 kortwerkend en 1 lang werkend.
wel adviseer ik je om je na de zwangerschap regelmatig te laten controleren op diabetes.

succes met de laatste loodjes !

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: