Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapsdiabetes

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zwangerschapsdiabetes Empty Zwangerschapsdiabetes

Bericht  Funk do 26 mei 2011 - 9:12

Ik heb helaas te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik ben hier best wel van geschrokken en moet nu 4 x per dag bloedsuiker bij mezelf prikken. Ik kan het hopelijk onder controle houden d.m.v. een dieet. Ik ben benieuwd of er hier mama's zijn die er ervaring mee hebben zijn en of jullie nog tips hebben qua eten smile
Bedankt!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsdiabetes Empty Re: Zwangerschapsdiabetes

Bericht  bo do 26 mei 2011 - 20:23

pippi schreef:Ik heb helaas te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik ben hier best wel van geschrokken en moet nu 4 x per dag bloedsuiker bij mezelf prikken. Ik kan het hopelijk onder controle houden d.m.v. een dieet. Ik ben benieuwd of er hier mama's zijn die er ervaring mee hebben zijn en of jullie nog tips hebben qua eten smile
Bedankt!

wat een vervelend nieuws voor je.
valt het je mee om die bloedsuiker zelf te prikken?
ben je onder controle van een dietiste nu en helpt die je met het dieet?
ik heb zelf ervaring met zwangerschapssuiker maar dat is al 15 jaar geleden ahhaha
ik heb nu enkel wel suikerziekte dus kan je wel een beetje uitleg geven misschien.
let op wat je eet of er veel koolhydraten of vetten in zitten.
eet op vaste tijden.
en zorg zeker nu je zwanger bent dat je tussen de 3.5 en 7 blijft

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne do 26 mei 2011 - 20:53

He bah, wat vervelend! Ik weet er verder niks van, maar wil je wel even sterkte wensen smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  holaagirl vr 27 mei 2011 - 20:38

hey pippi! Wat een rotnieuws. Ik heb me er ook erg druk over gemaakt. Ik hoorde het met 30 weken. De baby lag ruim 3 weken voor op groei! En mijn suikers lagen rond de 19!
Ik moest direct aan de insuline, naar de internist, gyneacoloog en diabetes verpleegkundige. Heb me erg zorgen gemaakt om het kindje! Moest elke week minimaal een dag naar 't ziekenhuis ter controle en ben met 36.5 week ingeleid. Mijn suikers bleven dalen en kreeg teveel hypo's.
Ik moest 7x controleren, 4x spuiten en aan het suikervrij dieet.
Het voordeel van spuiten is, dat de koolhydraten die je toch binnenkrijgt afgebroken worden! Geheel suikervrij hoefde dus niet.
Ik weet er ongelooflijk veel van af, maar het is zooo veel om te vertellen. Misschien heb je gerichtere vragen? Tips: light sapjes bevatten nog veel suikers. Drink alleen water, slimpie suikervrije siroop of cola ligt! Als ontbijt of lunch : eieren met champignons en bacon. Lunch: sla avondeten: groente met vlees. Optimel yoghurt bevat weinig suikers. Volkorenbrood is veeeeeeeeeel beter dan wit brood! Maar bevat nog steeds suikers. Je kan bij voedingscentrum een boekje bestellen waar per levensmiddel de koolhydraten in sstaan! Superhandig! Maar vraag gerust meer, weet er echt veel vanaf!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud