Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij nog nooit gehad...

+25
Silver
Reva
Suusie
luisa
Middleme
Muus
_Lacey_
Paper Crown
Antibes
Suus
Jeanette
loura
Lady Starstruck
Zora
Bliss
minoessepoes
Polly
Sterre
Derpy
SoGood
Marin
litllejoy
Rush
Susan
Minx
29 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Silver wo 28 aug 2013 - 19:23

Rush schreef:Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist.  Laughing
+1. Het bleef thuis vaak bij de hollandse pot en zo nu en dan macaroni/bami en that's it.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx wo 28 aug 2013 - 20:23

Silver schreef:
Rush schreef:Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist.  Laughing
+1. Het bleef thuis vaak bij de hollandse pot en zo nu en dan macaroni/bami en that's it.
Mijn moeder is ook geen bijzondere kok maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je daarom niets uit kan proberen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Rush wo 28 aug 2013 - 20:24

Minx schreef:
Silver schreef:
Rush schreef:Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist.  Laughing
+1. Het bleef thuis vaak bij de hollandse pot en zo nu en dan macaroni/bami en that's it.
Mijn moeder is ook geen bijzondere kok maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je daarom niets uit kan proberen.
Nou thuis werd dat dus in ieder geval al niks. Dus dat begint nu pas. Of tenminste, 2 jaar geleden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Destino wo 28 aug 2013 - 21:57

Heb nog nooit kreeft gehad, wil dat deze vakantie eens proberen.
Ik denk dat ik het wel lust namelijk!
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  SoGood do 29 aug 2013 - 19:46

Silver schreef:
Rush schreef:Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist.  Laughing
+1. Het bleef thuis vaak bij de hollandse pot en zo nu en dan macaroni/bami en that's it.
Ja, maar je eet toch niet altijd bij je moeder? Als je uit eten gaat of in het buitenland bent, of zelfs in je eigen supermarkt staat kun je toch ook nieuwe dingen proberen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 19:55

Destino schreef:Heb nog nooit kreeft gehad, wil dat deze vakantie eens proberen.
Ik denk dat ik het wel lust namelijk!
Ik vind het jammer dat het vrij duur is want ik vind kreeft heerlijk! Soms halen we een kreeft op de markt, dan koken we die in visboullion en eten het op met een beetje citroenmayonaise, heel simpel maar lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Jade do 29 aug 2013 - 20:04

Ik heb laatst merg uit een kalfsschenkel geproefd. Ik vond het best lekker!
De rest uit dit topic klinkt niet bepaald aantrekkelijk silent. Ik zou niet gauw een vogel zo bruut vermoorden om hem op te eten Neutral.

Wat ik heb gehad uit dit lijstje: escargots, struisvogel, haaienvinnensoep,  bloedworst, haring, zuurkool Laughing, roggebrood (bah!!) en verder volgens mij niets laughcry


Laatst aangepast door Jade op do 29 aug 2013 - 20:05; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 20:05

minoessepoes schreef:
Destino schreef:Heb nog nooit kreeft gehad, wil dat deze vakantie eens proberen.
Ik denk dat ik het wel lust namelijk!
Ik vind het jammer dat het vrij duur is want ik vind kreeft heerlijk! Soms halen we een kreeft op de markt, dan koken we die in visboullion en eten het op met een beetje citroenmayonaise, heel simpel maar lekker!
Ik heb ook nog nooit kreeft op, althans niet zo'n hele kreeft die herkenbaar is! Zou het graag een keer proberen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Jade do 29 aug 2013 - 20:08

Ik heb bij een poelier gewerkt, en ik vind het niet vies ofzo. Het is er alleen nog niet van gekomen om konijn, reerug of hazerugfilet te eten. Kwarteltjes vind ik minder aantrekkelijk om te eten, dat koppie hangt er altijd zo slap bij Razz , al zit die er natuurlijk alleen aan voor de verkoop.

eend ben ik wel dol op!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 20:09

SoGood schreef:
Silver schreef:
Rush schreef:Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist.  Laughing
+1. Het bleef thuis vaak bij de hollandse pot en zo nu en dan macaroni/bami en that's it.
Ja, maar je eet toch niet altijd bij je moeder? Als je uit eten gaat of in het buitenland bent, of zelfs in je eigen supermarkt staat kun je toch ook nieuwe dingen proberen?
Toen ik thuis woonde at ik 99% van de tijd wel bij m`n ouders ja. En als ik eens uit eten ga dan kies ik liever voor iets wat ik zeker lekker vind.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 20:25

Jade schreef:Ik heb bij een poelier gewerkt, en ik vind het niet vies ofzo. Het is er alleen nog niet van gekomen om konijn, reerug of hazerugfilet te eten. Kwarteltjes vind ik minder aantrekkelijk om te eten, dat koppie hangt er altijd zo slap bij Razz , al zit die er natuurlijk alleen aan voor de verkoop.

eend ben ik wel dol op!
Hmm ja confit de canard, vooral als het lekker knapperig is. Zo lekker.

Wij hadden een keer een wild konijn ergens gekocht bij de landwinkel, die geschoten was door iemand, en daar zat de kop nog op. Die hebben we toen gewoon meegekookt in het stoofpotje voor het vlees, viel nog best wat lekker vlees vanaf nadat het gaar was. Alleen m'n vriend at de ogen op, dat vond ik wel echt heel ranzig!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  SoGood do 29 aug 2013 - 20:32

Wanneer komt die Eten&Drinken meeting? Count me in! Ik proef wel. Cool
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 20:33

Toen we met het werk Tapas gingen eten en bij Joan ook, heb ik wel gewoon alles geproefd. Maar als ik in een restaurant 1 gerecht kies, dan ga ik liever voor safe. Wink 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Elliot do 29 aug 2013 - 20:43

Rush schreef:Toen we met het werk Tapas gingen eten en bij Joan ook, heb ik wel gewoon alles geproefd. Maar als ik in een restaurant 1 gerecht kies, dan ga ik liever voor safe. Wink 
Dat heb ik ook altijd! Ik vind het dan zo zonde om iets te kiezen wat ik niet ken, omdat ik bang ben dat het niet lekker is. Zonde van het geld Wink
Bij Joan heb ik niet eens alles geproefd, ik zat zo vol! Kwam door die broodje kruidenboter-chips. Die ik overigens nergens kan vinden...
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 22:53

Marin schreef:
minoessepoes schreef:
Destino schreef:Heb nog nooit kreeft gehad, wil dat deze vakantie eens proberen.
Ik denk dat ik het wel lust namelijk!
Ik vind het jammer dat het vrij duur is want ik vind kreeft heerlijk! Soms halen we een kreeft op de markt, dan koken we die in visboullion en eten het op met een beetje citroenmayonaise, heel simpel maar lekker!
Ik heb ook nog nooit kreeft op, althans niet zo'n hele kreeft die herkenbaar is! Zou het graag een keer proberen.
Als je een beetje rekening houdt met het seizoen zijn ze nog wel betaalbaar. Ik weet zo niet wanneer het kreeftensezoen is, de keren dat we het meegenomen hebben was als ze gewoon op de markt liggen, als je speciaal moet bestellen betekend het vaak dat het buiten het seizoen is. Best een leuk projectje voor een keer een zaterdag samen in de keuken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 22:54

Elliot schreef:
Rush schreef:Toen we met het werk Tapas gingen eten en bij Joan ook, heb ik wel gewoon alles geproefd. Maar als ik in een restaurant 1 gerecht kies, dan ga ik liever voor safe. Wink 
Dat heb ik ook altijd! Ik vind het dan zo zonde om iets te kiezen wat ik niet ken, omdat ik bang ben dat het niet lekker is. Zonde van het geld Wink
Bij Joan heb ik niet eens alles geproefd, ik zat zo vol! Kwam door die broodje kruidenboter-chips. Die ik overigens nergens kan vinden...
Jumbo Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 22:59

minoessepoes schreef:
Marin schreef:
minoessepoes schreef:
Destino schreef:Heb nog nooit kreeft gehad, wil dat deze vakantie eens proberen.
Ik denk dat ik het wel lust namelijk!
Ik vind het jammer dat het vrij duur is want ik vind kreeft heerlijk! Soms halen we een kreeft op de markt, dan koken we die in visboullion en eten het op met een beetje citroenmayonaise, heel simpel maar lekker!
Ik heb ook nog nooit kreeft op, althans niet zo'n hele kreeft die herkenbaar is! Zou het graag een keer proberen.
Als je een beetje rekening houdt met het seizoen zijn ze nog wel betaalbaar. Ik weet zo niet wanneer het kreeftensezoen is, de keren dat we het meegenomen hebben was als ze gewoon op de markt liggen, als je speciaal moet bestellen betekend het vaak dat het buiten het seizoen is. Best een leuk projectje voor een keer een zaterdag samen in de keuken!
Ja lijkt mij ook wel leuk! 
Ik zou zoiets ook liever eerst thuis proberen dan in een restaurant.

Mijn zus heeft echt een hilarische foto van toen ze kreeft in New York had besteld. Leek haar echt iets om een keer te proberen in hip Frans restaurant (Pastis, ook wel bekend van SATC).
Toen ie eenmaal was gebracht, wist ze niet wat ze er mee aan moest. Ze moest 'm zelf nog ontleden en er zat nog bruine smurrie (poep?) in ook.



Foto niet quoten.


Laatst aangepast door Marin op vr 30 aug 2013 - 4:04; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 23:00

SoGood schreef:Wanneer komt die Eten&Drinken meeting? Count me in! Ik proef wel. Cool
Gamba's eten? Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Carra do 29 aug 2013 - 23:02

Haha Marin, wat kijkt ze blij. ;-) Heeft ze er nog wel iets van gegeten?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 23:08

Carra schreef:Haha Marin, wat kijkt ze blij. ;-) Heeft ze er nog wel iets van gegeten?
Ja de friet. En uiteindelijk kwam er wel een ober haar helpen met ontleden. Maar she was not amused. Beetje verkeerde verwachting haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Middleme do 29 aug 2013 - 23:10

Marin schreef:
Carra schreef:Haha Marin, wat kijkt ze blij. ;-) Heeft ze er nog wel iets van gegeten?
Ja de friet. En uiteindelijk kwam er wel een ober haar helpen met ontleden. Maar she was not amused. Beetje verkeerde verwachting haha.
Dat heb ik ook gehad toen we teamuitje hadden op mijn laatste school. Ik denk ik probeer eens zeebaars, zien of dat wat is. Kon ik vervolgens die hele vis gaan ontleden en ontgraten. Hij was lekker maar nee, niet voor herhaling vatbaar zo.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  minoessepoes vr 30 aug 2013 - 3:43

Hahah Marin, was echt een succes zo te zien! Is dat restaurant in de meatpacking district toevallig? Of heb ik het verkeerde restaurant in gedachte?

Mijn man heeft ooit tijdens een stage in Zuid-Afrika 200 van die kreeften door midden moeten moeten "snijden" in 1 dag. Ik laat dat klusje dus altijd aan hem over. Hij snijd ze gewoon in de lengte doormidden met een mes. Dat bruine spoelen we er dan uit, ik heb het idee dat dat net als bij garnalen met het darmkanaal te maken heeft, maar weet dat niet zeker.
De klauwen doen we altijd met de notenkraker aangezien we geen speciaal gereedschap daar voor hebben en het "vlees"daarin het lekkerst is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin vr 30 aug 2013 - 4:04

Nee klopt als een bus, meatpacking!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum