Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij nog nooit gehad...

+25
Silver
Reva
Suusie
luisa
Middleme
Muus
_Lacey_
Paper Crown
Antibes
Suus
Jeanette
loura
Lady Starstruck
Zora
Bliss
minoessepoes
Polly
Sterre
Derpy
SoGood
Marin
litllejoy
Rush
Susan
Minx
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Derpy do 22 nov 2012 - 3:01

Ik vind struisvogel en rendier niet eens raar.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 3:12

maar zie je in azie ook niet gewoon de helft van de tijd nog wat het geweest is?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Polly do 22 nov 2012 - 18:04

Derpy schreef:Ik vind struisvogel en rendier niet eens raar.

Ik ook niet, maar ik heb het nog nooit gevonden in de supermarkt op de hoek.

Marin, haha, een filet mignonnetje is inderdaad redelijk exclusief :P Ik eet altijd graag op straat in derde wereld landen, dan weet je ook niet precies wat je eet (zo had ik een hele kippenpoot in mijn soep eerder dit jaar, met nagels en al... bah) maar over het algemeen valt het allemaal wel mee.
Een kudu is een soort uit de kluiten gewassen springbok, ook niks bijzonders dus eigenlijk.

Oesters en kreeft en die dingen kom ik geregeld tegen en probeer ik ook wel, zijn niet mijn favoriet maar vind ik ook niets mis mee. Die enorme krabben heb ik dit jaar voor het eerst gegeten in Alaska, die smaken goed!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Bliss do 22 nov 2012 - 19:07

OMG, ik geloof niet dat ik ook maar iets uit dit topic zou willen eten :O Ben niet culinair ingesteld en opgevoed en bij mij is t toch een beetje "wat de boer niet kent...". Vooral dat vogeltje :shock:

Heb laatst per ongeluk een kleun stukje konijnebout gegeten en dat vond ik al shocking!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Zora do 22 nov 2012 - 19:13

Marin schreef:Oh coquilles zijn lekker, Minx. Veel steviger dan ik had verwacht.



Ik wil heel graag nog eens kreeft proberen, dat heb ik nog nooit gegeten, maar ik weet zeker dat ik het lekker vind. Oh en goede, verse octopus. Ik heb wel eens van die calimari gehad, maar dat vond ik vies.


Calamari is inktvis, niet octopus?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 19:53

Polly schreef:
Derpy schreef:Ik vind struisvogel en rendier niet eens raar.

Ik ook niet, maar ik heb het nog nooit gevonden in de supermarkt op de hoek.

Marin, haha, een filet mignonnetje is inderdaad redelijk exclusief :P Ik eet altijd graag op straat in derde wereld landen, dan weet je ook niet precies wat je eet (zo had ik een hele kippenpoot in mijn soep eerder dit jaar, met nagels en al... bah) maar over het algemeen valt het allemaal wel mee.
Een kudu is een soort uit de kluiten gewassen springbok, ook niks bijzonders dus eigenlijk.

Oesters en kreeft en die dingen kom ik geregeld tegen en probeer ik ook wel, zijn niet mijn favoriet maar vind ik ook niets mis mee. Die enorme krabben heb ik dit jaar voor het eerst gegeten in Alaska, die smaken goed!

Vorig jaar verkocht de Jumbo wel struisvogel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 21:02

Zora schreef:
Marin schreef:Oh coquilles zijn lekker, Minx. Veel steviger dan ik had verwacht.



Ik wil heel graag nog eens kreeft proberen, dat heb ik nog nooit gegeten, maar ik weet zeker dat ik het lekker vind. Oh en goede, verse octopus. Ik heb wel eens van die calimari gehad, maar dat vond ik vies.


Calamari is inktvis, niet octopus?


Ah ja ik haal die twee altijd door elkaar! ;-)

Bliss, eet je wel eens kippenpoten of zo'n hele kip? Dan is zo'n vogeltje niet zo heel raar toch? Hoewel ik zelf ook niet dol op kluif vlees ben, maar ik eet t wel. Bij mij zit de shock bij dat vogeltje meer bij de behandelwijze en bereidwijze. Geloof best dat t lekker zal zijn.

Polly, ja van dat streetfood, leuk! Ik kijk vaak Anthony bourdain en hij eet ook veel streetfood. En m'n vriend heeft in Hanoi een super leuke streetfood tour gedaan. Dat lijkt me echt heel leuk!

In de supermarkt in Spanje was ik trouwens wel verbaasd. Daar verkochten ze gewoon varkensneus en -hersenen in de schappen, gewoon in zo'n plastic bakje. Zag er echt raar uit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Derpy do 22 nov 2012 - 21:10

_Jackie schreef:
Polly schreef:
Derpy schreef:Ik vind struisvogel en rendier niet eens raar.

Ik ook niet, maar ik heb het nog nooit gevonden in de supermarkt op de hoek.

Vorig jaar verkocht de Jumbo wel struisvogel Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 561177

Ik zie het ook wel eens liggen in de supermarkt en op de boerenmarkt van m'n stage stond een struisvogelboer. Die had echt superlekkere burgers I love you
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:36

Marin schreef:
Zora schreef:
Marin schreef:Oh coquilles zijn lekker, Minx. Veel steviger dan ik had verwacht.



Ik wil heel graag nog eens kreeft proberen, dat heb ik nog nooit gegeten, maar ik weet zeker dat ik het lekker vind. Oh en goede, verse octopus. Ik heb wel eens van die calimari gehad, maar dat vond ik vies.


Calamari is inktvis, niet octopus?


Ah ja ik haal die twee altijd door elkaar! ;-)

Bliss, eet je wel eens kippenpoten of zo'n hele kip? Dan is zo'n vogeltje niet zo heel raar toch? Hoewel ik zelf ook niet dol op kluif vlees ben, maar ik eet t wel. Bij mij zit de shock bij dat vogeltje meer bij de behandelwijze en bereidwijze. Geloof best dat t lekker zal zijn.

Polly, ja van dat streetfood, leuk! Ik kijk vaak Anthony bourdain en hij eet ook veel streetfood. En m'n vriend heeft in Hanoi een super leuke streetfood tour gedaan. Dat lijkt me echt heel leuk!

In de supermarkt in Spanje was ik trouwens wel verbaasd. Daar verkochten ze gewoon varkensneus en -hersenen in de schappen, gewoon in zo'n plastic bakje. Zag er echt raar uit.
Haha in Frankrijk ook, mijn kleine neefje schrok daar zo van dat niet niet meer met ons mee durfde om boodschappen te doen Laughing

Met school ben ik twee jaar geleden in Rungis geweest, dat is bij Parijs, de grootste versmarkt van Europa. Daar loop je in de vleeshal tussen de slagers door die de beesten aan het slachten zijn en schoonmaken zijn. Overal bloed, overal ingewanden (netjes gesorteerd wel hoor, voor de verkoop later) en een hoop gekke dingen.
Was erg bijzonder om te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:37

Derpy schreef:
_Jackie schreef:
Polly schreef:
Derpy schreef:Ik vind struisvogel en rendier niet eens raar.

Ik ook niet, maar ik heb het nog nooit gevonden in de supermarkt op de hoek.

Vorig jaar verkocht de Jumbo wel struisvogel Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 561177

Ik zie het ook wel eens liggen in de supermarkt en op de boerenmarkt van m'n stage stond een struisvogelboer. Die had echt superlekkere burgers I love you
Ja het is super lekker vlees!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Lady Starstruck do 22 nov 2012 - 21:45

Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:48

Lady Starstruck schreef:Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.
Ik vind oesters juist heerlijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Lady Starstruck do 22 nov 2012 - 22:10

_Jackie schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.
Ik vind oesters juist heerlijk smile

Ja ik heb gehoord dat het net is alsof je een stuk snot wegwerkt. Een beetje glibberig en zoutig. Ik wil ze zo graag proeven haha.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 22:10

Lady Starstruck schreef:Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.

Ik vond het echt heel erg mee vallen. Ik was met name bang voor de zee smaak (want dat vond ik vroeger echt smerig) en voor de textuur. Maar ik heb er citroen en tabasco op gedaan en ik vond de smaak echt heel erg meevallen. De textuur ook, hoewel het wel beetje slijmerig was natuurlijk. Maar het vleesje zelf is net een mossel en dat lust ik ook. Alleen schijnt het dat je het eigenlijk direct moet door laten glijden naar je keel en dan doorslikken, maar dat kon ik niet, dan zou ik gaan kokhalzen. Daarom heb ik er gewoon op gekauwd. Komt er meer smaak vrij natuurlijk, maar ik vond het wel goed te doen. Ik vind het met name gewoon leuk dat ik nu weet dat ik het lust, dus als het eens op een feestje aangeboden wordt, ik het gewoon kan pakken! Dat durfde ik voorheen nooit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Lady Starstruck do 22 nov 2012 - 22:14

Marin schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.

Ik vond het echt heel erg mee vallen. Ik was met name bang voor de zee smaak (want dat vond ik vroeger echt smerig) en voor de textuur. Maar ik heb er citroen en tabasco op gedaan en ik vond de smaak echt heel erg meevallen. De textuur ook, hoewel het wel beetje slijmerig was natuurlijk. Maar het vleesje zelf is net een mossel en dat lust ik ook. Alleen schijnt het dat je het eigenlijk direct moet door laten glijden naar je keel en dan doorslikken, maar dat kon ik niet, dan zou ik gaan kokhalzen. Daarom heb ik er gewoon op gekauwd. Komt er meer smaak vrij natuurlijk, maar ik vond het wel goed te doen. Ik vind het met name gewoon leuk dat ik nu weet dat ik het lust, dus als het eens op een feestje aangeboden wordt, ik het gewoon kan pakken! Dat durfde ik voorheen nooit.

Klinkt eigenlijk best goed. Alleen ze schijnen zo duur te zijn. Ik zie ze bij een restaurant ook nooit op de kaart staan. Kaviaar vind ik trouwens ook erg lekker, dat is ook een duur hapje dus ik denk dat oesters er ook wel ingaan.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 22:17

Het zijn over 't algemeen Franse restaurants die het op de kaart hebben staan. En wat chiquere. Het restaurant waar we met m'n verjaardag gaan eten heeft oesters.. Maar ook al zo veel andere lekkere dingen, dat ik het dan haast zonde vind om oesters te bestellen haha.

M'n vriend had ze gewoon bij de visboer gekocht, ik geloof dat ze 2,50 per stuk waren. Om eens te proberen (voor mij, hij kende het al) had hij er drie per persoon gekocht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Lady Starstruck do 22 nov 2012 - 22:32

Ja dat dacht ik al. Ik kom niet zo vaak in chique restaurants. Maar het is goed dat ik lees dat de visboer ze ook heeft dan ga ik ze daar eens halen. En 2,50 per stuk valt nog mee.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  loura do 22 nov 2012 - 22:56

Ik ben echt verslaafd aan coquilles! Gister nog gegeten Very Happy

Ik wil graag gefrituurde sprinkhaan eten een keertje en king crab! Dat vind ik zo duur, maar ik zou dat wel eens willen eten in een echt goed restaurant.


Laatst aangepast door loura op do 22 nov 2012 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:58

Misschien iets anders, maar ik blijf eens in de zoveel jaar roggebrood met kaas proeven en elke keer kom ik weer bedrogen uit. Maar op de één of andere manier wil ik het gewoon lekker vinden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Jeanette do 22 nov 2012 - 23:19

Maple schreef:Misschien iets anders, maar ik blijf eens in de zoveel jaar roggebrood met kaas proeven en elke keer kom ik weer bedrogen uit. Maar op de één of andere manier wil ik het gewoon lekker vinden...

lol!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 0:40

Er is superveel dat ik nog nooit gegeten heb (vooral schaal- en schelpdieren), maar dat hoeft ook niet per se. Er zijn andere dingen die ik wel eens gegeten heb die ik ook nooit meer hoef, hakarl en varkensoren bijvoorbeeld. Rendier is hier vrij normaal en walvis heb ik ook wel eens op en dat is wel lekker.
Ik zou niet weten wat ik nog nooit op heb en nog wel eens wil proberen. Vooral lokale specialiteiten. Misschien moet ik smalahove (schapenhoofd) eens proberen, maar net als Marin zei; het ziet er zo vies uit. Dan kan de smaak lekker zijn, maar ik weet niet of ik t wel durf te eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Suus vr 23 nov 2012 - 4:30

Marin schreef:

Bliss, eet je wel eens kippenpoten of zo'n hele kip? Dan is zo'n vogeltje niet zo heel raar toch? Hoewel ik zelf ook niet dol op kluif vlees ben, maar ik eet t wel. Bij mij zit de shock bij dat vogeltje meer bij de behandelwijze en bereidwijze. Geloof best dat t lekker zal zijn.

Haha, kippenpoten eet ik al liever niet Wink Ik ben echt verschrikkelijk met het proberen te eten van aparte dingen, zoals die in dit topic genoemd worden. Ik ben al blij dat ik verder enigszins normaal eet, vroeger lustte ik echt bijna niets.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  loura vr 23 nov 2012 - 4:34

Lady Starstruck schreef:Ja dat dacht ik al. Ik kom niet zo vaak in chique restaurants. Maar het is goed dat ik lees dat de visboer ze ook heeft dan ga ik ze daar eens halen. En 2,50 per stuk valt nog mee.

Ik haal die dingen meestal zelf op de markt.. Dan zijn ze echt veeel goedkoper! En elk jaar met kerst kan je bij de Dekamarkt een doosje oesters kopen zitten er 12 in voor maar 5 euro. Die koop ik ieder jaar I love you
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Antibes vr 23 nov 2012 - 4:39

Oeff, er is zoveel dat ik níet gegeten heb, zelfs terwijl ik in vergelijking met anderen wellicht juist wel veel gegeten heb (kreeft, coquilles, kikkerbilletjes, escargots, krokodil, kudu, zwezerik (bah) allemaal al vaker gegeten). Maar waar moet je beginnen qua wat je niet gegeten hebt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Antibes vr 23 nov 2012 - 4:42

Marin schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik wil heel er graag eens oesters proberen. Ook al heb ik gehoord dat het erg vies schijnt te zijn, wil ik het toch eens zelf proeven.

Ik vond het echt heel erg mee vallen. Ik was met name bang voor de zee smaak (want dat vond ik vroeger echt smerig) en voor de textuur. Maar ik heb er citroen en tabasco op gedaan en ik vond de smaak echt heel erg meevallen. De textuur ook, hoewel het wel beetje slijmerig was natuurlijk. Maar het vleesje zelf is net een mossel en dat lust ik ook. Alleen schijnt het dat je het eigenlijk direct moet door laten glijden naar je keel en dan doorslikken, maar dat kon ik niet, dan zou ik gaan kokhalzen. Daarom heb ik er gewoon op gekauwd. Komt er meer smaak vrij natuurlijk, maar ik vond het wel goed te doen. Ik vind het met name gewoon leuk dat ik nu weet dat ik het lust, dus als het eens op een feestje aangeboden wordt, ik het gewoon kan pakken! Dat durfde ik voorheen nooit.

Maar met citroen/tabasco proef je ook al bijna geen oester meer. Ik vind oesters met een beetje smaak qua dressing wel lekker. Gestoomd zijn ze ook erg lekker. Maar gewoon zo uit de schelp met alleen citroen (tenzij heeeeeeel veel citroen) vind ik ze niet boeiend. Beetje snotterig qua consistentie en zoute smaak.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum