Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog nooit waterpokken gehad...

+12
SoGood
Niekske
Theeleut
woezel
Kqip
Caramba
meisjesmama
Koffieleut
Vanilla Queen
Tazz
Roza
Susan
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:13

Zijn er meer mensen die dit nog nooit hebben gehad? En ja, je hoeft me niet hier te komen vertellen dat het als volwassene zo veel erger is, dat hoor ik al vaak genoeg laughcry.

Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die er nu zo panisch voor is?

Vandaag was ik op een kinderdagverblijf aan het werk en ineens zie ik het gevreesde bordje 'Er heerst hier waterpokken'. Vervolgens vroeg ik iets aan iemand en die bungelde met een kind onder haar arm die onder de waterpokken zat... Had moeite om niet weg te rennen en 'IEEEEEW' te roepen... Als ik dat bordje gelijk had gezien was ik rechtsomkeer gegaan en had ik mijn supervisor gebeld maar ik vraag me dan ook weer af of ik overdrijf daarin. Nu was ik al bezig en kwam ik al een keer extra daar vanwege problemen dus kon het voor mijn gevoel echt niet maken... Maar nu heb ik jeuk, overal jeuk... Gewoon van het idee brrrr....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 7:15

Geen ervaring, maar op zich kun je het dan nog beter nu krijgen dan als je eventueel zwanger bent.

Verder is de incubatietijd van waterpokken vrij lang, dus de jeuk die je nu hebt zit echt tussen je oren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:18

Dat weet ik, zeg ik toch ook Very Happy. En zwanger? Haha, zie het niet gebeuren Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 7:21

Ik wist trouwens niet eens dat het bij volwassenen zoveel erger is, wat is er erger dan? Krijg je dan meer bultjes? Of ben je zieker ervan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:24

Susan schreef:Ik wist trouwens niet eens dat het bij volwassenen zoveel erger is, wat is er erger dan? Krijg je dan meer bultjes? Of ben je zieker ervan?

Je schijnt er heel veel zieker van te worden ja. Ik heb het vermoeden dat ik het gewoon nooit ga krijgen. Ik bedoel, mijn zusje heeft het gehad, mijn nichtje, vast wel meer kindjes vroeger in mijn klas, mijn collega... Maar toch, doordat mensen dat constant tegen me zeggen als het daar over gaat word ik alleen maar banger Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Roza wo 7 maa 2012 - 7:29

Ik moet ze ook nog krijgen en ben net zo panisch als jij. En dan heb ik ook nog 4 jaar op een basisschool stage gelopen en 10 maanden gewerkt in de kinderopvang. Pff ik heb daar af en toe als een panisch mens rondgelopen! Hahaha

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:42

Weet je zeker dat je ze ook niet gehad hebt met maar 4 of 5 plekjes? Amé heeft ze dus wel gehad, alleen waren het maar 4 pokjes op haar armen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Tazz wo 7 maa 2012 - 7:47

Ze zeggen inderdaad dat je er als volwassene er veel meer last van hebt, maar als je ze niet gehad hebt dan is de kans op gordelroos aanzienlijk minder! Dus wees maar blij dat je ze niet gehad hebt.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Vanilla Queen wo 7 maa 2012 - 7:57

Ik heb waterpokken gehad toen ik 23 was. Naja ik moet zeggen, het voelde eigenlijk gewoon als een griep alleen dan met vreselijke jeuk. Gelukkig had maar 2 pokjes king en 1 daarvan zat onder mijn voet haha. Het is idd heftiger dan wanneer een kind het krijgt, ik ben er denk 1.5 week goed ziek van geweest met hoge koorts, oorpijn en duizeligheid, terwijl een kind na een paar dagen weer vrolijk rond huppeld.

Ach ik heb het overleefd, en nu ben ik ook immuun cheers
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:58

Gordelroos? Geen idee wat dat precies is eigenlijk.

Doedel, tja, daar heb ik natuurlijk geen antwoord op. Mijn ouders hebben er redelijk bovenop gezeten toen mijn zusje het had. Zeker omdat mijn vader helemaal niet weet of hij het gehad heeft als kind (zijn moeder wist dat niet meer te vertellen) en dat vonden ze zo jammer dat mijn zusje echt met pokken en al plus zo'n bordje, zelf getekend waarop staat 'Waterpokken 1989' op de foto is gezet laughcry. Weet niet of het dat jaar was hoor, maar you get the point. 100% Zeker weten doe ik het natuurlijk nooit maar dat neemt mijn angst verder niet weg natuurlijk.

Roza, fijn te lezen dat ik niet de enige ben cheers. Ik zou gek worden als ik op een kinderdagverblijf zou moeten werken de hele dag haha! Al lijkt het werk zelf me wel heel leuk hoor Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 8:01

Gordelroos is het recidief van waterpokken, dus volgens mij kun je dat zelfs helemaal niet krijgen als je geen waterpokken hebt gehad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 8:08

Ik heb nog nooit waterpokken gehad! Is dat gevaarlijk? Dat wist ik niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 8:12

Charlie schreef:Ik heb nog nooit waterpokken gehad! Is dat gevaarlijk? Dat wist ik niet!

Best wel ja, google er anders maar eens op (icm een zwangerschap heb ik het dan over). Zou er mee uitkijken als je iemand in je omgeving hebt die waterpokken heeft. Volgens mij is het verder niet gevaarlijker als je ouder bent maar vooral heftiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Koffieleut wo 7 maa 2012 - 8:47

Het hoeft niet altijd heftiger te zijn als je waterpokken op latere leeftijd krijgt. Ik kreeg waterpokken op mijn 19e en was toen niet super ziek ofzo. 2 dagen was ik niet lekker en moe, maar ik was er niet heel erg ziek van.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  meisjesmama wo 7 maa 2012 - 9:16

Mijn vader is 60 en heeft het ook nog nooit gehad. En die is al heel veel keer in aanraking geweest met waterpokken zijn eigen kinderen maar nu ook zijn kleinkind (de oudste heeft het ook nog niet gehad). Hij is er niet meer bang voor want dan had hij het allang moeten hebben zijn ze gedachten
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Caramba wo 7 maa 2012 - 9:38

Ik heb ze ook (nog) niet gehad. Ik ben er ook als de dood voor.
Mocht ik ze ooit toch nog eens krijgen, mag je mij al die tijd vastknopen. Ik kan moeilijk van plekjes afblijven:oops:
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 10:43

Oh ja Spetter, daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan, ik kan dat ook amper!

@Meisjesmama, dan ben ik al over de helft :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Tazz wo 7 maa 2012 - 10:48

Susan schreef:Gordelroos is het recidief van waterpokken, dus volgens mij kun je dat zelfs helemaal niet krijgen als je geen waterpokken hebt gehad.


Ja dat dacht ik ook maar dat wist ik even niet helemaal zeker meer. Maar dat is alleen maar nog beter dan. Ik hoop dat mijn kinderen geen waterpokken krijgen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Kqip wo 7 maa 2012 - 10:52

Niet om hier mensen bang te maken, maar een collega van mij (45 jaar oud) is er vorig jaar doodziek van geweest. Uiteindelijk heeft hi 6 weken niet gewerkt. Zat volledig onder de bultjes, overal pijn, erg moe en hij moest op een gegeven moment elke dag op controle in het ziekenhuis om zijn longen te laten controleren. Hij kreeg steeds meer last van ademtekort. Na zijn ziekteperiode was al zijn conditie weg en de overactieve man van voor de waterpokken stond op de werkvloer als een dood vogeltje.
Bij een longontsteking er boven op zou hij er nu niet meer geweest zijn. Dus ja, het kan heel erg zijn als je ouder bent.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 10:57

Kqip schreef:Niet om hier mensen bang te maken, maar een collega van mij (45 jaar oud) is er vorig jaar doodziek van geweest. Uiteindelijk heeft hi 6 weken niet gewerkt. Zat volledig onder de bultjes, overal pijn, erg moe en hij moest op een gegeven moment elke dag op controle in het ziekenhuis om zijn longen te laten controleren. Hij kreeg steeds meer last van ademtekort. Na zijn ziekteperiode was al zijn conditie weg en de overactieve man van voor de waterpokken stond op de werkvloer als een dood vogeltje.
Bij een longontsteking er boven op zou hij er nu niet meer geweest zijn. Dus ja, het kan heel erg zijn als je ouder bent.

Serieus, heb je mijn openingspost wel gelezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  woezel wo 7 maa 2012 - 20:25

Doedel schreef:Weet je zeker dat je ze ook niet gehad hebt met maar 4 of 5 plekjes? Amé heeft ze dus wel gehad, alleen waren het maar 4 pokjes op haar armen.



Hoe zagen die plekjes er bij haar uit en hoe weet je dat het echt waterpokken waren?
Hier hebben de kinderen het nog niet gehad. Maar vorige week moest M voor zijn keelamandelen en toen had hij 5 plekjes op zijn been, 1 op arm. En toen zeiden ze dat het waterpokken waren. Maar er zijn helemaal geen blaasjes ofzo bij gekomen. Dus twijfel wel of geen waterpokken.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Theeleut wo 7 maa 2012 - 22:01

Ik heb het ook nog nooi gehad volgens mijn moeder.

Mijn dochter kreeg ze toen ze 7 maanden was, nou ik had echt de kriebels en dacht dat ik het ook zou krijgen, maar ik kreeg ze niet...

Als je ze krijgt voor je 2e jaar dan is er kans dat je ze nog eens kan krijgen, hopelijk niet voor haar.
Ook zal mijn zoontje het vast eens krijgen, verheug me er nu al op Nog nooit waterpokken gehad... 394967
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 22:04

Zusje schreef:
Kqip schreef:Niet om hier mensen bang te maken, maar een collega van mij (45 jaar oud) is er vorig jaar doodziek van geweest. Uiteindelijk heeft hi 6 weken niet gewerkt. Zat volledig onder de bultjes, overal pijn, erg moe en hij moest op een gegeven moment elke dag op controle in het ziekenhuis om zijn longen te laten controleren. Hij kreeg steeds meer last van ademtekort. Na zijn ziekteperiode was al zijn conditie weg en de overactieve man van voor de waterpokken stond op de werkvloer als een dood vogeltje.
Bij een longontsteking er boven op zou hij er nu niet meer geweest zijn. Dus ja, het kan heel erg zijn als je ouder bent.

Serieus, heb je mijn openingspost wel gelezen?

Het lijkt mij ook wel een uitzondering hoor Zusje, dat het zó heftig is als je het op volwassen leeftijd krijgt. Anders zou je er toch ook allang standaard tegen ingeënt worden, als waterpokken op volwassen leeftijd zo'n beetje levensgevaarlijk is?

Volgens mij heb ik trouwens wel eens gelezen dat er een vaccin voor bestaat, misschien kun je eens informeren of het er inderdaad is en of je dat kunt krijgen. Je zult het dan alleen niet vergoed krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Caramba wo 7 maa 2012 - 22:08

Een kennis van mij heeft ze ook op latere leeftijd gehad.
Hij is hier ook dik 2 weken zien van geweest.
Maar gelukkig niet zo erg als hoe Kqip zei.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Niekske wo 7 maa 2012 - 22:23

Susan schreef:Gordelroos is het recidief van waterpokken, dus volgens mij kun je dat zelfs helemaal niet krijgen als je geen waterpokken hebt gehad.

En hoe zit dat andersom? Een vriendin van me heeft nu waarschijnlijk waterpokken, haar kids hebben het opgelopen op het kinderdagverblijf. Zij heeft een paar dagen met griep in bed gelegen en toen ze weer wat fitter was, kwamen de bultjes. Als kind heeft ze nooit waterpokken gehad, wel gordelroos.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum