Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij nog nooit gehad...

+25
Silver
Reva
Suusie
luisa
Middleme
Muus
_Lacey_
Paper Crown
Antibes
Suus
Jeanette
loura
Lady Starstruck
Zora
Bliss
minoessepoes
Polly
Sterre
Derpy
SoGood
Marin
litllejoy
Rush
Susan
Minx
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 0:40

en zou je wel eens willen proeven.

Ik ben erg benieuwd naar coquilles, zie ze erg vaak op tv en heb het nog nooit gegeten.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 0:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 0:46

Ik heb heel veel dingen nog nooit gehad. Mijn moeder is niet zo`n aparte kok haha, dus ik heb een hoop gemist. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  litllejoy do 22 nov 2012 - 0:49

Ik zou ook weleens coquilles willen proberen..
En wat ik ook nog wel eens wil proberen is varkenswangetjes.
Ik heb een Belgische collega en die heeft het er altijd over.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 0:52

Oh coquilles zijn lekker, Minx. Veel steviger dan ik had verwacht.

Ik heb afgelopen jaren echt best heel veel geproefd wat ik hiervoor nog nooit had gegeten, zeker sinds ik met m'n vriend ben. Hij is nogal culinair ingesteld en heeft al zo veel meer geproefd dan ik. Op mijn lijstje wat ik intussen geproefd heb en het meeste vond ik lekker: Mosselen, oesters, coquilles, bloedworst (vies), haring (vies), rundermaag, zwezerik, foie gras, meerval, kikker, sprinkhaan, alligator, zwaardvis (allemaal in één a twee jaar, da's niet slecht!)

Ik wil heel graag nog eens kreeft proberen, dat heb ik nog nooit gegeten, maar ik weet zeker dat ik het lekker vind. Oh en goede, verse octopus. Ik heb wel eens van die calimari gehad, maar dat vond ik vies. Maar het schijnt dat als je het vers eet en het op een goede manier bereid is, het veel lekkerder is. Haai of haaienvinnensoep wil ik ook wel eens proberen. Beenmerg staat denk ik op 't lijstje voor 2013, dat wil ik ook wel eens proberen, maar vind ik best eng. En ik wil meer orgaanvlees en andere originele vleessoorten leren eten.

En ooit willen we (nou ja, m'n vriend met name) kijken of we aan die illegale kaas met maden op Sardinie kunnen komen. Dat wil ik wel eten zolang er geen maden meer in zitten (die schijnen de smaak goed te doen) en het Ortolan vogeltje wat je in z'n geheel moet opeten, maar ik denk niet dat ik dat durf. Die laat ik wel aan m'n vriend over.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 1:19

Wat moet ik me daar bij voorstellen? dat vogeltje??

En coquilles smaken die heel vissig of wat moet ik me daar voor voorstellen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  SoGood do 22 nov 2012 - 1:20

Minx schreef:
En coquilles smaken die heel vissig of wat moet ik me daar voor voorstellen.

Gewoon, lekker. Beetje witvissig. Niet heel speciaal vind ik.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 1:24

Coquille heeft een hele andere structuur dan vis, het is steviger maar eigenlijk ook heel zacht. De smaak van coquille vind ik niet echt ergens mee te vergelijken. Kickend het wel ontzettend lekker trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 1:24

Ik kan wel een plaatje laten zien, maar dan zet ik die wel even in een spoiler:

Spoiler:

Het is een vogeltje wat in een donker bakje vetgemest wordt, verdronken wordt in sterke drank en dan kort gebakken. En dan eet je het in z'n geheel op.

Behoorlijk controversieel dus, ik geloof dat het ook illegaal is in Frankrijk en alleen wordt verkocht bij bepaalde restaurants of boeren onder het mom van 'je koopt een hele dure fles wijn, en je krijgt het vogeltje er bij'.

Het enige wat mij tegenstaat is dat je het dan in z'n geheel moet opeten. Dat hoef ik niet. Verder lijkt het me best lekker, een vogeltje met drank. Soortgelijke dingen maak ik wel vaker klaar.


Coquilles vond ik niet heel vissig smaken. Ik heb mezelf in 5 jaar tijd allerlei soorten vis leren eten, en ik vind coquilles nou niet bijzonder vissig (want die smaak vind ik ook nog steeds niet erg lekker). Zoals ik al zei: de textuur is steviger dan ik dacht, het is niet glibberig ofzo, meer de textuur van vlees, maar dan zachter ofzo, lastig te omschrijven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 1:30

Gatver dat vogeltje Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 1:33

Oh ja!

Tete de Veau! Ook amper verkrijgbaar in Frankrijk. Een hele kalfskop op je bord. Ook wel het proberen waard. Het vlees zal iig wel lekker zijn. Ik probeer me zelf heel erg aan te leren niet te veel van de vorm van vlees aan te trekken. Ik zou zelf toch eigenlijk echt best rillingen krijgen, van zo'n kalfskop op m'n bord, of zoals laatst had m'n vriend een hele varkenspoot besteld. Maar als ik het dan proef, vind ik het toch heel erg lekker, gewoon omdat ik van vlees smaak hou. Dus dat probeer ik beetje af te leren, dat ik dan direct griezel van de vorm of het feit dat ik weet wat voor 'onderdeel' het is.

Zelfde geldt voor bloedworst. Dat had ik eens geproefd, en ik vond het best lekker van smaak. De textuur niet echt, maar de smaak was prima. Tot m'n vriend zei dat het gestold bloed was. Gadverdamme, ik hoefde direct niet meer. Maar ergens vind ik dat heel erg hypocriet.


Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 1:34

hmm ok, en dat vogeltje laat maar, maar ik zou ook al geen foie gras eten. Dan staat dat vogeltje me helemaal tegen. Had hem net al gegoogled maar toen zag ik een lief vogeltje haha
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 1:41

Marin schreef:Oh ja!

Tete de Veau! Ook amper verkrijgbaar in Frankrijk. Een hele kalfskop op je bord. Ook wel het proberen waard. Het vlees zal iig wel lekker zijn. Ik probeer me zelf heel erg aan te leren niet te veel van de vorm van vlees aan te trekken. Ik zou zelf toch eigenlijk echt best rillingen krijgen, van zo'n kalfskop op m'n bord, of zoals laatst had m'n vriend een hele varkenspoot besteld. Maar als ik het dan proef, vind ik het toch heel erg lekker, gewoon omdat ik van vlees smaak hou. Dus dat probeer ik beetje af te leren, dat ik dan direct griezel van de vorm of het feit dat ik weet wat voor 'onderdeel' het is.

Zelfde geldt voor bloedworst. Dat had ik eens geproefd, en ik vond het best lekker van smaak. De textuur niet echt, maar de smaak was prima. Tot m'n vriend zei dat het gestold bloed was. Gadverdamme, ik hoefde direct niet meer. Maar ergens vind ik dat heel erg hypocriet.



Oeh, jarret de porc is zoooo lekker!
In Frankrijk heb ik ook andouillette (ofzo) gegeten. Ik had geen idee wat ik bestelde, maar wat was dat lekker zeg! Ik had mijn gastronomische woordenboek meegenomen dus bij de tent heb ik meteen opgezocht wat het nou precies was Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 1:43

Andouillette is toch een worst van ingewanden ofzo? Ik ken alleen de Amerikaanse versie, Andouille, die wordt veel in de Cajun keuken gebruikt en is lekker.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 1:44

Marin schreef:Andouillette is toch een worst van ingewanden ofzo? Ik ken alleen de Amerikaanse versie, Andouille, die wordt veel in de Cajun keuken gebruikt en is lekker.
Klopt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 1:46

OH ja, ik weet nog iets wat ik graag wil eten: Clam chowder. Vast helemaal niet zo bijzonder, maar omdat ik toen ik in Amerika woonde helemaal nog geen vis luste, heb ik dat nog nooit gegeten. En dan natuurlijk in een Boudin's Sourdough Bread Bowl:

Wat heb jij nog nooit gehad... 215-Clam-Chowder-200x200

Haha ik word helemaal enthousiast van dit topic!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Derpy do 22 nov 2012 - 1:48

Coquilles zijn lekker! Smaken vrij neutraal.

Ik wil nog wel een keer sprinkhanen proberen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 1:51

sprinkhanen lijkt me ook nog wel eens interresant. Moet er alleen niet te veel over nadenken dan.

En zo dom dat ik zo'n bak soep in brood niet heb gegeten in amerika. Leek me best lekker maar telkens wonnen andere dingen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 1:54

Minx schreef:
En zo dom dat ik zo'n bak soep in brood niet heb gegeten in amerika. Leek me best lekker maar telkens wonnen andere dingen.

Ik denk ook niet dat het heel bijzonder is hoor, maar ik wil 't gewoon een keer geprobeerd hebben. Ik at destijds altijd de tomatensoep uit zo'n bread bowl. Ook lekker. Dat brood vind ik gewoon heel erg lekker, van dat sourdough.

De sprinkhanen (of waren het krekels?) die ik heb gegeten smaakten naar bacon. Maar vraag me nog steeds af of dat komt omdat ze in spekvet gebakken waren of dat ze echt zo smaakten. Kan me niet voorstellen dat er zo veel vet aan die beestjes zit, dat ze daar naar proeven. In elk geval vond ik het lekker. Crunchy.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Sterre do 22 nov 2012 - 1:58

Owww toen ik klein was hadden we in Frankrijk een keer per ongeluk pizza met 'worst' besteld, dat was dus Andouille. Maar dat stonk!! Het rook echt heel erg bedorven. Ik kan me niet voorstellen dat het altijd zo smaakt eigenlijk maar toen we terug gingen met de pizza (niet wetend dat het Andouile was en geen gewone worst) moesten ze hard lachen en zeiden ze dat het gewoon zo hoort

Ik heb redelijk veel dingen weleens geprobeerd (zoals sprinkhaan, gefirtuurde meelworm, zwaardvis, softshell crab, slakken) maar ben geen fan van orgaanvlees en hoef daar ook niet nog meer van te proberen. Ik heb nog nooit een oester gegeten, haha. Ik durf het steeds niet te proberen als ze er staan, maar ben tegelijk heel nieuwsgierig.

Coquilles vind ik trouwens ook erg lekker!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Derpy do 22 nov 2012 - 2:20

Mijn ouders houden wel van orgaanvlees, dus heb thuis wel allerlei soorten gegeten, maar ik vind het echt niet lekker.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Polly do 22 nov 2012 - 2:39

Haha Marin, jij moet echt naar Azie, dan kun je genoeg bijzondere dingen eten :P Vind het wel dapper hoor, ik ben zelf helemaal niet zo avontuurlijk met eten. Een varkenshoofd of een gefrituurde tarantula, nee bedankt. Ik zie er gewoon de logica niet zo van in; ten eerste wordt het alleen gegeten omdat men vroeger in de meeste gevallen niets anders HAD om te eten, niet omdat het net zo lekker is als een filet mignon. En ten tweede smaakt het meestal alleen naar waar het in gebakken is (frituurvet of soja).

Wat ik wel heb gegeten is bijvoorbeeld struisvogel, krokodil, kudu, walvis, rog, rendier en wie weet wat nog meer (ik vraag meestal maar niet meer wat het is).
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 2:43

Oh ja, van dat lijstje heb ik ook struisvogel, krokodil, rog en rendier gegeten. Was is kudu?

En ja, in Azie zal ik m'n lol wel op kunnen. Vind ik ook wel leuk hoor, om dan dingen te kunnen proberen. Alleen vind ik het altijd een beetje eng als je niet weet wat je eet. Ik vind het helemaal niet erg om dingen te proberen, maar ik wil wel graag van te voren weten wat ik eet. Dus dat vind ik nog een beetje eng als we daar heen gaan.

Verder snap ik je beredenatie best :P Maar niet overal is een goed lekker filet mignonnetje te krijgen natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  minoessepoes do 22 nov 2012 - 2:50

Ik heb al wel aardig wat minder standaard dingen gegeten zoals kikkerbilletjes, oesters, coquilles of meelwormen met kaassmaak en ook dingen zoals struisvogel of kangaroo. Ik sta er altijd wel voor open om dingen te proberen, dat vind ik altijd wel leuk.

Kreeft vind ik heel lekker (die halen wij soms ook weleens op de Albert cuyp, koken hem in visbouillion en maken er een citroenmayonaise bij, heerlijk!) en wat ik ook verrassend lekker vind is soft shell crab.

Ik zie bij de visboer vaak zo'n hele krab liggen, dat heb ik nog nooit gehad en ook nog nooit klaargemaakt, dat wil ik nog weleens proberen.


Laatst aangepast door minoessepoes op do 22 nov 2012 - 3:04; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 2:59

Het lastige met dat soort dingen is inderdaad dat ik vaak ook gewoon niet weet hoe ik het moet klaar maken!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij nog nooit gehad... Empty Re: Wat heb jij nog nooit gehad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum