Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

+11
bolus26
kwak
Susan
PapillonRose
Parel
Teddyaapje
Sophiee
Manderijn
Annemie
Twellie
Linda
15 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Linda zo 18 nov 2012 - 6:06

Hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan een kinderkamer?

Dochter krijgt een nieuwe kamer, een 1persoonsbed en een kast. Ik wilde het een beetje binnen de perken houden, maar dat lukt maar moeilijk. Ik wil geen waaibomenhout, want ik wil een kamer waar ze heel wat jaren mee vooruit kan. Maar het is of goedkoop of heel erg duur, ik kan bijna geen middenweg vinden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 6:07

Ik zou gewoon op marktplaats kijken. Nieuw matras erin, eventueel likje verf (of gewoon leuk pimpen) en je hebt goedkoop een goed bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 6:13

Wij hebben de eerste kamer van Marktplaats: was 400 euro, van goed hout en handgemaakt.

Daar slaapt nu mijn jongste dochter weer in en de oudste heeft een kamer van de Ikea van iets van 150 euro in totaal.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Annemie zo 18 nov 2012 - 7:14

Wij waren in totaal 1000 euro kwijt ongeveer, incl. matras, dekbedovertrek, accessoires enz. Qua meubels hebben wij een 1 pers. bed, nachtkast, bureau en kledingkast en nog een klein kastje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Manderijn zo 18 nov 2012 - 7:19

Wij hebben een bed en kast via marktplaat. Nieuw matras er in gekocht, en klaar!
En omdat ze toch aan het opruimen waren, en zagen dat we ook een jongetje bij ons hadden, ook het jongensbed mee gekregen.
Die staat dus al te wachten tot we er aan toe zijn.
Meende 150 euro samen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 7:25

Wij hebben bij elkaar 150,- uitgegeven aan Y. Haar nieuwe kamer. Verf, behang (2rollen) en een nieuw matras. Bed bijv hadden we al en de kast ook even als de gordijnen en luxaflex.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Sophiee zo 18 nov 2012 - 8:13

Marktplaats! We hebben voor 15 euro een degelijk ledikant gekocht en opgeknapt. Mijn ouders hebben een ledikant van de Ikea van 50 euro en die is een stuk minder stevig dan de onze.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  PapillonRose zo 18 nov 2012 - 8:19

Ik heb een bed gekocht van ruim 300 euro, dat staat te wachten tot ze nog wat groter is en erin mag. Verder houden we het simpel denk ik. Scheelt dat ik het behang wel gekleurd, maar neutraal genoeg heb gehouden om dat zo te laten. Alleen wat schilderijtjes enzo veranderen en de muren zijn weer klaar.

Een kast hebben we niet nodig, want ik heb inbouwkasten in het hele huis. Dus de grootste kostenpost is hier echt het bed+matras. En dan tzt kijk ik nog even wat ik verder nog erbij wil. De commode gaat een keer weg, misschien dat ik dan nog iets van een expedit kastje of een ander kastje neer ga zetten voor opbergruimte, en omdat de kamer anders wel erg leeg wordt denk ik. Of een bureautje, maar dat ga ik dan echt pas doen tegen de tijd dat ze dat gaat gebruiken. Lijkt me niet iets dat we in de komende jaren al echt gaan gebruiken.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Teddyaapje zo 18 nov 2012 - 9:39

Steigerhouten bed met grote lade onder; 300,-
Steigerhouten nachtkastje; 40,-
Lockerkast; 245,-
Lamp; 10,-
Verf lockerkast en lamp; 50,-
Matras; 180,-

Dan moeten we nog gordijnen, mandjes voor in het nachtkastje en iets voor aan de muur.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Parel zo 18 nov 2012 - 10:53

PapillonRose schreef:Ik heb een bed gekocht van ruim 300 euro, dat staat te wachten tot ze nog wat groter is en erin mag. Verder houden we het simpel denk ik. Scheelt dat ik het behang wel gekleurd, maar neutraal genoeg heb gehouden om dat zo te laten. Alleen wat schilderijtjes enzo veranderen en de muren zijn weer klaar.

Een kast hebben we niet nodig, want ik heb inbouwkasten in het hele huis. Dus de grootste kostenpost is hier echt het bed+matras. En dan tzt kijk ik nog even wat ik verder nog erbij wil. De commode gaat een keer weg, misschien dat ik dan nog iets van een expedit kastje of een ander kastje neer ga zetten voor opbergruimte, en omdat de kamer anders wel erg leeg wordt denk ik. Of een bureautje, maar dat ga ik dan echt pas doen tegen de tijd dat ze dat gaat gebruiken. Lijkt me niet iets dat we in de komende jaren al echt gaan gebruiken.


Heb je toch je droombed gekocht? Very Happy

Wij hebben aan de babykamer bij elkaar denk ik zo'n 700 euro uitgegeven, incl accesoires.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 18:57

Veel te veel! Embarassed

We hebben er een nieuwe laminaat vloer in gelegd die best aan de prijs was, alles geschilderd en een wand behangen en nieuw vouwgordijn, ik denk dat dat alles al zo'n 500 euro was...

Dan een bed en kast van steigerhout, een speelgoedopberg bank, nachtlampje van steigerhout, hanglamp, matras en beddengoed, kapstokje en aankleding.. Dan kom ik daaraan wel op bijna 2000 dus in totaal ongeveer 2500 euro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Linda zo 18 nov 2012 - 20:40

Laurientje, dat vraagt om een foto!!


We hebben gisteravond toch maar gewoon besteld wat we wilden. Het was best duur, maar ik vond het zo mooi!
Dit is het geworden I love you . Er stond bij dat het een jongens bed en kast was, maar dat vind ik onzin.

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? CFFC2961-15E4-4B58-ABA2-EFDF0B893E9E-4053-000001229BD6C424

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? ABEC9C81-D772-4C3D-AFBE-A435CE400CC4-4053-000001229C7801EC

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  PapillonRose ma 19 nov 2012 - 0:25

@Parel: Ja, ik heb het droombed toch maar gekocht :cheering:

@Linda: Leuk hoor! En ik vind het inderdaad ook niet voor jongens. Dit kan voor beiden denk ik, het is door hoe je het aankleed zowel voor jongens als meisjes te maken. Het bed dat ik voor A. gekocht heb stond ook aangegeven als jongensbed. Maar voor de raampjes komen meisjesachtige gordijntjes en ik ga het leuk aankleden. Denk niet dat de gemiddelde jongen daarin zou slapen dan Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Susan ma 19 nov 2012 - 0:29

Yrsa heeft een bed plus kast voor 400 euro, wel van Marktplaats. Dezelfde set zou nieuw 1000 euro hebben gekost. Verder heeft het wat verf gekost, decoratiemateriaal en wat accessoires, alles bij elkaar ook nog wel honderd tot tweehonderd euro denk ik. De muren waren al gedaan bij haar geboorte, de vloer ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  kwak ma 19 nov 2012 - 0:56

Wij zijn net een jaar terug verhuist dus D. haar kamer was nog mooi. Ze heeft een nieuw bed, 30E van MP, een nieuwe kast 35E van de kringloop.
verder komen er nog 2 lampjes 4E van de rommelmarkt en misschien nog 2 hangzakken 1E van de rommelmarkt dus haar kamer heeft de kop niet gekost Wink

De kamer voor de baby is ook al zo geverfd dat als hij straks groter is alleen een nieuw bed en kast nodig heeft en dan ga ik gewoon MP weer afspeuren.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  bolus26 ma 19 nov 2012 - 2:23

200 euro aan (2e,hands) ledikant,commode,wieg en schommelstoel. Verder zijn we net verhuisd dus vloer lag er al en alles net geschilderd.

Verder hebben we nog een letterbak,plank, lamp, gordijnen en een muursticker gekocht en dekentjes,lakentjes,aankleedkussen + hoezen een aerosleep en een badje,tummytub en luieremmer+ standaard en kruiken....

In totaal toch zeker wel 500 euro (incl meubels)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Snoes ma 19 nov 2012 - 20:59

Wij hebben alles nieuw gekocht en zijn denk ik zo'n 800 euro kwijt, inclusief aankleding e.d.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  SarahKey ma 19 nov 2012 - 21:06

Een babykamer vind ik anders dan een kamer voor een groter kind. Babykamer hebben we nauwelijks geld aan uitgegeven want zolang doen we er niet mee. Allemaal ikea spul, kan nog makkelijk een tweede ronde mee, maar dure meubeltjes hadden wij er niet voor over.

Straks als S groter is en een 'grote jongens' kamer krijgt hebben we er meer geld voor over. We willen meteen een goed bed kopen waar hij tot de tijd dat hij uit huis gaat er mee kan doen. Geen peuterbedje of een autobed oid maar een goed stevig grote mensen bed. En dat mag best een paar honderd euro kosten. De rest van de kamer is geen probleem qua kosten, nieuw kleurtje verf (behang hebben we niet) en wat accessoires aan de muur. Een kledingkast hoeft niet 20 jaar mee te gaan, tegen die tijd zien we wel wat we mooi vinden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Flip Fluitketel ma 19 nov 2012 - 21:20

De oudste heeft nu een echte meisjeskamer. Voor haar hebben we alles nieuw aangeschaft, mede omdat we de meubels van de babykamer van de 1e ook voor de 2e gaan gebruiken. Ik denk dat wel alles bijelkaar(kast, meegroeibed, behang, accesoiressen e.d.) z'on 600euro hebben uitgegeven aan de nieuwe kamer van J..
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  PiP ma 19 nov 2012 - 21:50

S haar 1 persoons bed heeft volgens mij 229,- gekocht en ik geloof nog eens 80,- voor een bedlade.
De kast rond de 300,-, 2 van de 3 delen zijn voor haar spullen, het andere deel voor ons omdat wij weinig opbergruimte in huis hebben.

Babykamer was 1000,- + 100,- voor wieg.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uitgeven aan kinderkamer? Empty Re: Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum