Teveel geld uitgeven...
+14
Sterre
SarahKey
Lady4
Susan
Paper Crown
Caramba
silly-one
Jilke
Aletta
Supertalentje
Rovine
kwak
Parisienne
Linnie1985
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Teveel geld uitgeven...
Pfff altijd als ik mijn salaris heb, dan koop ik weer wat dingen die ik nodig heb.
Deze keer was het een jas van 207 euro. En binnenkort feestje van de Nike met als thema: A touch of Gold.
Moest dus iets gouds hebben en heb een gouden blazer gekocht ook weer 44 euro...
Ben ik de enige die per maand eigenlijk teveel uitgeef of is het iets vrouwelijks?
Volgens mijn vriend is het vrouwelijk, omdat de vrouwen van vrienden van hem ook iedere maand teveel geld uitgeven.
En echt ik probeer zunig te zijn, maja vind het soms wel moeilijk...
Deze keer was het een jas van 207 euro. En binnenkort feestje van de Nike met als thema: A touch of Gold.
Moest dus iets gouds hebben en heb een gouden blazer gekocht ook weer 44 euro...
Ben ik de enige die per maand eigenlijk teveel uitgeef of is het iets vrouwelijks?
Volgens mijn vriend is het vrouwelijk, omdat de vrouwen van vrienden van hem ook iedere maand teveel geld uitgeven.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Teveel geld uitgeven...
Ik heb het ook hoor. Ik verzin altijd wel weer dingen die ik 'moet' kopen. Aan het eind van de maand moeten we dan vaak zuinig doen en dat lukt dan ook. Ik kan het dus wel.. maar ik vind het altijd veel te leuk om geld uit te geven
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
nee, daar heb ik geen last van. Ik kan me heel goed inhouden als iets (te) duur is en ik kan heel goed op zoek naar goedkopere alternatieven als het nodig is.
Misschien kun je er de volgende keer beter over nadenken als je iets boven de x euro gaat kopen. Eerst naar huis, nadenken over de aankoop en de prijs en pas een dag later terug als je het echt wilt kopen.
Misschien kun je er de volgende keer beter over nadenken als je iets boven de x euro gaat kopen. Eerst naar huis, nadenken over de aankoop en de prijs en pas een dag later terug als je het echt wilt kopen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:nee, daar heb ik geen last van. Ik kan me heel goed inhouden als iets (te) duur is en ik kan heel goed op zoek naar goedkopere alternatieven als het nodig is.
Tja ik had hem gebeld, maar hij nam niet op en er hing nog maar 1 in maat M...
en vergeet te vertellen dat ik altijd geld naar mijn spaarrekening stort. Deze maand wat meer ivm de feestdagen.
Linnie1985- Kletskop
Ik moet overigens wel zeggen dat ik bij een aantal dingen wel tien keer nadenk voordat ik iets koop. Ook worden alle rekeningen eerst betaald voordat ik verder ga 'shoppen'.
Ik ben nog steeds van plan om alle uitgaven van ons eens een keer goed op een rijtje te gaan zetten. Wat komt erin, waar gaat eruit, wat gaat waar naartoe, wat houden we over, etc. Ik MOET dit gewoon echt een keer doen, ik heb momenteel niet veel overzicht. Het kan veel beter, dat weet ik.
Ik ben nog steeds van plan om alle uitgaven van ons eens een keer goed op een rijtje te gaan zetten. Wat komt erin, waar gaat eruit, wat gaat waar naartoe, wat houden we over, etc. Ik MOET dit gewoon echt een keer doen, ik heb momenteel niet veel overzicht. Het kan veel beter, dat weet ik.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Linnie1985 schreef:Pfff altijd als ik mijn salaris heb, dan koop ik weer wat dingen die ik nodig heb.
Zoals jij doe ik het niet in ieder geval. Ten eerste zou ik een budget stellen voor jezelf als je het zo moeilijk vindt. Kijk eens wat er binnen komt, wat er uitgaat en wat je over houdt. Hoeveel zou dat per week zijn? Zo heb je een wat duidelijker beeld dat als je 207 euro besteed aan een jas, hoe zuiniger je de rest van de maand moet doen.
En een gouden blazer is vrij nutteloos natuurlijk voor die prijs als je het mij vraagt. Dat zou ik dus niet gekocht hebben. Je trekt hem nooit meer aan en bent bijna 50 euro eraan kwijt...
Gast- Gast
Zusje schreef:Linnie1985 schreef:Pfff altijd als ik mijn salaris heb, dan koop ik weer wat dingen die ik nodig heb.
Zoals jij doe ik het niet in ieder geval. Ten eerste zou ik een budget stellen voor jezelf als je het zo moeilijk vindt. Kijk eens wat er binnen komt, wat er uitgaat en wat je over houdt. Hoeveel zou dat per week zijn? Zo heb je een wat duidelijker beeld dat als je 207 euro besteed aan een jas, hoe zuiniger je de rest van de maand moet doen.
En een gouden blazer is vrij nutteloos natuurlijk voor die prijs als je het mij vraagt. Dat zou ik dus niet gekocht hebben. Je trekt hem nooit meer aan en bent bijna 50 euro eraan kwijt...
Wil hem met de kerst ook aan doen . En die jas, dat was echt nodig, ik had geen goeie warme winterjas. En was al een poos op zoek naar een mooie en die vond ik.
Linnie1985- Kletskop
kun je jezelf geen bepaald budget meegeven en dat pint en je pinpas thuis laat.
ik mag van mezelf en mijn man per week 150 euro uitgeven aan boodschappen, kleding ect, eigenlijk alles behalve benzine.
ik red het prima in de week, en alles wat ik overhoud heb ik dus extra voor de week er na dus dan heb ik wat meer.
ik mag van mezelf en mijn man per week 150 euro uitgeven aan boodschappen, kleding ect, eigenlijk alles behalve benzine.
ik red het prima in de week, en alles wat ik overhoud heb ik dus extra voor de week er na dus dan heb ik wat meer.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Linnie1985 schreef:Wil hem met de kerst ook aan doen . En die jas, dat was echt nodig, ik had geen goeie warme winterjas. En was al een poos op zoek naar een mooie en die vond ik.
Ik zeg nergens dat je die winterjas niet nodig had. Maar nu heb je dit gekocht, weet je dan nog hoeveel je de rest van de maand kunt uitgeven? Je kunt natuurlijk van alles nodig hebben maar als je het geld niet hebt, heb je het geld niet.
Gast- Gast
Zusje schreef:Linnie1985 schreef:Wil hem met de kerst ook aan doen . En die jas, dat was echt nodig, ik had geen goeie warme winterjas. En was al een poos op zoek naar een mooie en die vond ik.
Ik zeg nergens dat je die winterjas niet nodig had. Maar nu heb je dit gekocht, weet je dan nog hoeveel je de rest van de maand kunt uitgeven? Je kunt natuurlijk van alles nodig hebben maar als je het geld niet hebt, heb je het geld niet.
De rest van het geld is voor boodschappen en benzine. Ben ook niet van plan om nog andere dingen te kopen.
Linnie1985- Kletskop
Linnie1985 schreef:Zusje schreef:Linnie1985 schreef:Wil hem met de kerst ook aan doen . En die jas, dat was echt nodig, ik had geen goeie warme winterjas. En was al een poos op zoek naar een mooie en die vond ik.
De rest van het geld is voor boodschappen en benzine. Ben ook niet van plan om nog andere dingen te kopen.
Dat klinkt wel tegenstrijdig met je openingsbericht. Daarin zeg je nl dat je te veel uitgeeft elke maand...
Gast- Gast
Beetje tegenstrijdig idd. Mijn tip: gewoon niet zo'n dure jas/andere spullen kopen. Er zijn genoeg leuke jassen voor heel wat minder geld.
Gast- Gast
Zusje schreef:Linnie1985 schreef:Zusje schreef:Linnie1985 schreef:Wil hem met de kerst ook aan doen . En die jas, dat was echt nodig, ik had geen goeie warme winterjas. En was al een poos op zoek naar een mooie en die vond ik.
Dat klinkt wel tegenstrijdig met je openingsbericht. Daarin zeg je nl dat je te veel uitgeeft elke maand...
Ja i know, maar daar bedoel ik mee dat ik ga proberen er verder niet meer aan te zitten en dat ik ga proberen de rest uit te geven aan noodzakelijke dingen. Dus benzine en boodschappen.
Linnie1985- Kletskop
Valt me op dat je steeds zo veel zegt met het woordje "proberen". Je moet gewoon tegen jezelf zeggen: ik mag max 100 euro(bijv) per maand aan kleding uitgeven en niet meer. Die jas die ik heb gezien van 200 euro is gewoon te duur. Het is jouw salaris maar het gaat je niet helpen door elke keer excuusjes te bedenken om toch iets te kopen. Een jasje van 50 euro wat je eigenlijk daarna niet echt meer aandoet is gewoon zonde van het geld toch?
Ik heb ook zo'n periode gehad maar elke keer als ik iets leuks zag liet ik het een paar weken doen en vaak was ik het artikel alweer vergeten of vond ik het bij nader inzien toch niet zo leuk of kon ik het bijna niet combineren.
Ik heb ook zo'n periode gehad maar elke keer als ik iets leuks zag liet ik het een paar weken doen en vaak was ik het artikel alweer vergeten of vond ik het bij nader inzien toch niet zo leuk of kon ik het bijna niet combineren.
Gast- Gast
Het is nogal makkelijk om te veel geld uitgeven op vrouw-zijn af te schuiven.
Doordat ik periodes gehad heb waarin ik verplicht was te budgetteren gaat het me nu wat natuurlijker af zonder kunstgrepen. Maar daar is dan wel een aantal jaar aan oefening aan vooraf te gaan.
Wat ik nu doe is op de dag dat mijn salaris binnenkomt direct automatisch geld overmaken naar spaarrekening en gezamenlijke rekening, wat overblijft is spending money. Dat kan maar één keer uitgegeven worden en als ik daar een winterjas van 200 euro voor koop blijft er weinig over voor bijvoorbeeld een etentje.
Als ik twijfel over iets reken ik het altijd door naar werktijd. Stel, ik moet 10 uur werken om een kledingstuk te kunnen kopen. Denk ik meer dan 10 uur plezier te hebben van dat kledingstuk? Zo'n gouden blazer zou dan afvallen voor mij. Zo'n winterjas niet, maar hij moet wel HEEL leuk zijn voor die 200 euro. Dubbel zo leuk als eentje van 100.
Doordat ik periodes gehad heb waarin ik verplicht was te budgetteren gaat het me nu wat natuurlijker af zonder kunstgrepen. Maar daar is dan wel een aantal jaar aan oefening aan vooraf te gaan.
Wat ik nu doe is op de dag dat mijn salaris binnenkomt direct automatisch geld overmaken naar spaarrekening en gezamenlijke rekening, wat overblijft is spending money. Dat kan maar één keer uitgegeven worden en als ik daar een winterjas van 200 euro voor koop blijft er weinig over voor bijvoorbeeld een etentje.
Als ik twijfel over iets reken ik het altijd door naar werktijd. Stel, ik moet 10 uur werken om een kledingstuk te kunnen kopen. Denk ik meer dan 10 uur plezier te hebben van dat kledingstuk? Zo'n gouden blazer zou dan afvallen voor mij. Zo'n winterjas niet, maar hij moet wel HEEL leuk zijn voor die 200 euro. Dubbel zo leuk als eentje van 100.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
-
Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 13:06; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik heb absoluut niet de neiging veel geld uit te geven, en ik voel me toch echt honderd procent vrouw.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Mijn probleem is dat ik me als het geld gestort is, erg rijk voel en ik dus allemaal makkelijke uitgaven doe. luxe boodschappen, kleding enz. nooit echt grote bedragen maar bij elkaar opgeteld geef ik dan wel teveel uit waardoor ik waan het eind van de rit zuinig moet doen. Deze maand gaan we dat dus anders doen. Ik heb nu een boodschappen budget en mag geen extra's kopen. Zo zouden we aan het eind van de maand geld over moeren houden (en behoorlijk) waarvan ik dan van een x bedrag leuke dingen kan doen en we ook nog kunnen sparen. Een jas van ruim 200 euro zou ik nooit kopen. Sowieso kijk ik voor dure dingen altijd op marktplaats.
Gast- Gast
Linnie1985 schreef:Zusje schreef:Dat klinkt wel tegenstrijdig met je openingsbericht. Daarin zeg je nl dat je te veel uitgeeft elke maand...
Ja i know, maar daar bedoel ik mee dat ik ga proberen er verder niet meer aan te zitten en dat ik ga proberen de rest uit te geven aan noodzakelijke dingen. Dus benzine en boodschappen.
Ok op die manier want in deze reacties lees ik geen probleem en in je openingspost wel. Ik lees ook geen reactie op de vraag of je weet wat je wekelijkse of maandelijkse budget is. Weet je dat wel? Anders zou ik even zo'n overzicht maken voor jezelf. Dan is het gewoon duidelijker. Desnoods pin je die bedragen en doe je het met cash, niet meer pinnen. Dat heeft mij in het begin heel erg geholpen. Ik maakte simpelweg envelopjes met de weeknummers erop en het wekelijkse budget erin. Als ik dan iets kocht boven mijn budget moest ik het letterlijk van mijn andere weken wegpakken en had ik dus een beter beeld.
Gast- Gast
Ik heb niet het topic gelezen maar wilde toch even reageren...
Ik geef geld te makkelijk aan goedkope dingen uit. Als ik mijn salaris heb bv en ik ben in de stad (wat ik dus al probeer te vermijden haha) dan koop ik een zeepketting voor 3 euro, een pak koekjes, of een klein iets voor mijn cavia's ofzo, ik moet altijd wel iets kopen. Over grote dingen moet ik dan weer eeuwen nadenken en twijffelen. Terwijl als ik alle kleine dingen optel bij elkaar ik ook een hoop geld kwijt ben achteraf.
Merk dat goed nu we aan het sparen zijn om te verhuizen. Sparen lukt zoiezo wel goed, dat is het probleem niet. Maar toch steeds iets kleins kopen, om te kopen zeg maar, heel stom.
Zat wel eens te denken om pinpas in te leveren bij mijn vriend. Maar die is zelf nog veel erger
Ik geef geld te makkelijk aan goedkope dingen uit. Als ik mijn salaris heb bv en ik ben in de stad (wat ik dus al probeer te vermijden haha) dan koop ik een zeepketting voor 3 euro, een pak koekjes, of een klein iets voor mijn cavia's ofzo, ik moet altijd wel iets kopen. Over grote dingen moet ik dan weer eeuwen nadenken en twijffelen. Terwijl als ik alle kleine dingen optel bij elkaar ik ook een hoop geld kwijt ben achteraf.
Merk dat goed nu we aan het sparen zijn om te verhuizen. Sparen lukt zoiezo wel goed, dat is het probleem niet. Maar toch steeds iets kleins kopen, om te kopen zeg maar, heel stom.
Zat wel eens te denken om pinpas in te leveren bij mijn vriend. Maar die is zelf nog veel erger
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik denk vaak echt wel of ik het echt nodig heb voordat ik het koop. Zeker als ik iets moet kopen voor een thema feest ( wat ik echt onzin vind, want thema oke maar om daar nu speciaal iets voor te komen staat mij tegen). Plus ik kijk naar de uitgaven die ik die maand nog verwacht te moeten doen qua eten/drinken etc.
Een voorbeeld, er is ieder jaar een Gala binnen onze vereniging. Ieder jaar vertik ik het om een jurk te kopen en dat is ook een rede dat ik niet ga. De andere rede is dat ik er echt geen zin in heb om tussen een hoop straalbezopen mensen te staan omdat het is afgekocht. Want de meeste gaan dan nog harder aan de drank.
Dit jaar trouwt er een vriendin met thema gala plus de vereniging bestaat 50 jaar en aangezien ik in de lustrumcommissie zit ontkom ik er niet aan om niet naar het gala te gaan. Nu zal ik toch een jurk moeten kopen, maar ik zorg wel dat ik er één heb die past bij beide gelegenheden. Toch vind ik het dan jammer dat ik daar geld voor moet uitgeven, terwijl ik een hoop leuke zomerjurken in de kast heb hangen, maar die zijn niet genoeg voor een gala of trouwerij met dat thema.
Een voorbeeld, er is ieder jaar een Gala binnen onze vereniging. Ieder jaar vertik ik het om een jurk te kopen en dat is ook een rede dat ik niet ga. De andere rede is dat ik er echt geen zin in heb om tussen een hoop straalbezopen mensen te staan omdat het is afgekocht. Want de meeste gaan dan nog harder aan de drank.
Dit jaar trouwt er een vriendin met thema gala plus de vereniging bestaat 50 jaar en aangezien ik in de lustrumcommissie zit ontkom ik er niet aan om niet naar het gala te gaan. Nu zal ik toch een jurk moeten kopen, maar ik zorg wel dat ik er één heb die past bij beide gelegenheden. Toch vind ik het dan jammer dat ik daar geld voor moet uitgeven, terwijl ik een hoop leuke zomerjurken in de kast heb hangen, maar die zijn niet genoeg voor een gala of trouwerij met dat thema.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik doe het niet iedere maand, maar afgelopen week ben ik voor mijn doen toch wel bruut wezen shoppen.
Begin nieuwe maand komt eraan, maar heb nu al bijna geen cent meer
Begin nieuwe maand komt eraan, maar heb nu al bijna geen cent meer
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Geld uitgeven en je daarna iet wat schuldig voelen lijkt mij dat je wel het besef hebt, maar niet de discipline. Ik heb dat ook niet, heb dus 2 weken geleden mijn pinpas aan mijn man gegeven..(I know, kleuter die ik ben van 27).. ik kan niet met geld omgaan..dus dan maar zo.. Ik krijg nu €50,- spendingmoney per week.. en als bijv mijn mascara op is of whatever gaan we samen een mascara kopen.. en dus niet als ik alleen zou gaan, een mascara, een lippenstift en een nieuwe nagellak..
Het helpt, ik word me bewust van geld.. ik stond laatst in de AH en ik had maar €20,- over.. dus ik kocht een Grazia, en ik had een deo en wattenschijfjes nodig.. dus ik pakte automatische een van Rexona van €7,- maar toen dacht ik HE, wacht ik heb maar €20,- dit kan ik niet kopen.. terwijl als ik mijn pinpas had, ik zo die €15,-voor alles had afgetikt.
Mijn advies, pin weekgeld voor jezelf.
Het helpt, ik word me bewust van geld.. ik stond laatst in de AH en ik had maar €20,- over.. dus ik kocht een Grazia, en ik had een deo en wattenschijfjes nodig.. dus ik pakte automatische een van Rexona van €7,- maar toen dacht ik HE, wacht ik heb maar €20,- dit kan ik niet kopen.. terwijl als ik mijn pinpas had, ik zo die €15,-voor alles had afgetikt.
Mijn advies, pin weekgeld voor jezelf.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dat weekgeld werkt bij mij ook goed, alleen vind ik het dan irritant dat ik bij de Hoogvliet niet bij de zelfscankassa kan afrekenen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja.. of dat ik mijn OV chipkaart niet kon opladen.. heel irritant, maar ik kan er gewoon niet mee omgaan.Susan schreef:Dat weekgeld werkt bij mij ook goed, alleen vind ik het dan irritant dat ik bij de Hoogvliet niet bij de zelfscankassa kan afrekenen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geld uitgeven aan:
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Zou jij dat uitgeven aan de sportschool?
» Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?
» Stel je mag 250 euro uitgeven aan Playmobil..
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Zou jij dat uitgeven aan de sportschool?
» Hoeveel uitgeven aan kinderkamer?
» Stel je mag 250 euro uitgeven aan Playmobil..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: