Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geld uitgeven aan:

+11
Mama Titty
Twellie
Parel
SarahKey
Star007
Slakje
Coco
kwak
Linda
Tania
Pussycat
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:19

Ik weet wel dat er al een heleboel topics zijn die hierover gaan, maar ik wilde eigenlijk hier ook een topic hebben omdat het met kinderen toch anders is:

Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie:

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen:
Cadeau's :
Kleding :
Uitjes/feestjes:
Sparen :

Voor mijn gevoel geven wij echt heel veel uit aan dit soort dingen.
Dus willen we een vast bedrag per maand vaststellen en ons er ook aan houden. Zodat we even lekker veel hopen te sparen.

Bij ons is het nu zo dat we 800 tot 1200 per maand hebben om van te leven. en naar de spaar gaat gemiddeld 300. Dit wisselt nogal want mijn inkomen wisselt ook heel erg per maand.
Nu ziet ons lijstje er zo uit:

Boodschappen: 400 incl luiers/wasmiddel/deo/tandpasta dus ook alles wat je bij drogisterij haalt.
Cadeau's : 30
Kleding: 100
Uitjes/feestjes: 20

Dat is dus 550 euro volgens mijn vriend is dit een ''makkie'' ik twijfel vooral over de cadeau's en uitjes volgens mij redden wij dit nu bij lange na niet hahaha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Tania za 28 jul 2012 - 21:22

Ik weet het allemaal niet precies maar aan uitjes geven we in ieder geval wel meer uit. We gaan regelmatig iets leuks doen waar we entree moeten betalen en ergens wat eten/drinken/ijsje eten enz. Volgens mij geven we daar per maand wel minimaal 50 euro aan uit (excl. de benzine die we dan ook nog gebruiken).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:25

Pussycat schreef:
Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 2 (8 maanden en 2½)

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen: 500.- (gokje, incl luiers, wasmiddel, shampoo's etc)
Cadeau's : 20.- (soms hebben maanden niks en dan 2 of 3 verjaardagen)
Kleding : 200.-/300.- (grootste deel is voor de kinderen)
Uitjes/feestjes: 50.-/100.- (wisselt weleens per maand)
Sparen : 100.-


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:28

Ja haha ik vraag me af of mijn vriend soms wel door heeft hoeveel wij uitgeven Laughing
Want wij gaan bijvoorbeeld volgende week een hotel pakken en wat leuks doen en dat is bij elkaar ook al 160 euro. We zijn al bij de apenheul geweest en 2 andere dierentuinen dat zal ook zo 100 of meer hebben gekost. Dus zit je al ruim over het budget heen. Laughing En dan waar je inderdaad tussen door nog eet en drinkt als je naar het strand gaat bijvoorbeeld.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:29

Boodschappen: zo'n 75 euro per week (zonder tanken en eten buiten de deur)
Cadeau's : 15 euro per verjaardag
Kleding : de ene maand 50 euro en de andere maand 20 euro
Uitjes/feestjes: niet veel. Meneer neemt nu nog genoegen met een speeltuin, kinderboederij enz. Wel zijn we in Februari naar Centerpars geweest en vorige maand naar een dierentuin. Zelf gaan we 1x in de 3 maanden met z'n 2-en naar de film en uit eten en in Oktober gaan we samen een weekend weg
Sparen : voor ons zelf een paar honderd euro, voor S. 15 euro per maand en hij krijgt 50 euro in de maand van zijn oma en een paar keer per jaar geld voor op zijn rekening van zijn andere opa en oma. Ik gok zo'n 300 euro per jaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 21:33

Eigenlijk hebben wij een budget van 800 euro per maand. Hier moeten we echt alles van doen. Boodschappen, kleding, leuke dingen, benzine e.d. We doen dit nu al een half jaartje, maar het is nog nooit gelukt om daar echt van rond te komen. Dus nu sparen we niks. Embarassed

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:34


Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie:
nu nog eentje

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen: 300 euro per maand
Cadeau's : 25 euro per maand
Kleding : 50 euro per maand
Uitjes/feestjes: gemiddeld 5 euro per maand ofzo?
Sparen : voor onze dochter 25 euro per maand, voor onszelf meestal rond de 1000, soms iets meer, soms iets minder.

Zonder sparen zouden wij het voor deze kopjes dus wel redden van 550 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:36

Linda zo deden wij dat dus ook 800 elke maand naar de andere bank overmaken en daar deden we alles van. En als dat op was gingen we over naar de andere bank Laughing Dat werkt dus niet lol!
Dus nu willen we het pinnen dan dan de rest gelijk overmaken naar de spaar want daar krijg je tenminste rente. En als we een grote uitgave hebben dan halen we het er dan wel vanaf.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:38

wow rejoy maar dat is ''maar'' 60 euro per jaar? Of gaan jullie niet vaak weg? Een dagje dierentuin kost al gauw 30 euro plus drinken en eten nog daar...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 21:41

Pussycat schreef:Linda zo deden wij dat dus ook 800 elke maand naar de andere bank overmaken en daar deden we alles van. En als dat op was gingen we over naar de andere bank Laughing Dat werkt dus niet lol!
Dus nu willen we het pinnen dan dan de rest gelijk overmaken naar de spaar want daar krijg je tenminste rente. En als we een grote uitgave hebben dan halen we het er dan wel vanaf.

Ja, wij doen het dus exact zo. laughcry Echt zinloos dus.
Ik geef man een seintje als onze boodschappen rekening op is zodat we vrolijk verder kunnen met de andere rekening...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  kwak za 28 jul 2012 - 21:41

geen idee, mijn huishoudgeld per week is 160 euro, hier moet ik alles voor doen.
Ook evt cadeautjes, kleding en uitjes.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:43

Hoeveel kinderen en leeftijd: 2, leeftijden: 3 jaar en bijna 3 maanden

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen: 400,- Daar probeer ik het mee te doen en dat lukt ook meestal wel.
Cadeau's : 20/30 euro? Grote familie hier.
Kleding : 100-150 euro gemiddeld denk ik.
Uitjes/feestjes: gemiddeld 100 euro?
Sparen : probeer altijd 300 euro opzij te zetten maar dat lukt niet altijd.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:44

Pussycat schreef:wow rejoy maar dat is ''maar'' 60 euro per jaar? Of gaan jullie niet vaak weg? Een dagje dierentuin kost al gauw 30 euro plus drinken en eten nog daar...

wij doen inderdaad bijna geen uitjes die geld kosten. Hoogstens een keer naar ballorig met een vriendin of naar een zwembad ofzo. We gaan wel vaker picknicken, stukje wandelen, dat soort dingen. Komt denk ik doordat hier geen dierentuin e.d. in de buurt zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:46

Gaan jullie dan nooit een dagje weg Rejoy?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:50

Linda schreef:
Pussycat schreef:Linda zo deden wij dat dus ook 800 elke maand naar de andere bank overmaken en daar deden we alles van. En als dat op was gingen we over naar de andere bank Laughing Dat werkt dus niet lol!
Dus nu willen we het pinnen dan dan de rest gelijk overmaken naar de spaar want daar krijg je tenminste rente. En als we een grote uitgave hebben dan halen we het er dan wel vanaf.

Ja, wij doen het dus exact zo. Geld uitgeven aan: 394967 Echt zinloos dus.
Ik geef man een seintje als onze boodschappen rekening op is zodat we vrolijk verder kunnen met de andere rekening...


Geld uitgeven aan: 1578173417 lekker zinloos inderdaad haha daarom wil ik het hier dus ook gaan veranderen, want dat is gewoon zonde en eigenlijk niet nodig. Ik vraag me ook altijd af waar we het aan uitgegeven hebben. Is wel goed voor ons om even bewust te worden van onze uitgaven.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Pussycat za 28 jul 2012 - 21:52

Rejoy. schreef:
Pussycat schreef:wow rejoy maar dat is ''maar'' 60 euro per jaar? Of gaan jullie niet vaak weg? Een dagje dierentuin kost al gauw 30 euro plus drinken en eten nog daar...

wij doen inderdaad bijna geen uitjes die geld kosten. Hoogstens een keer naar ballorig met een vriendin of naar een zwembad ofzo. We gaan wel vaker picknicken, stukje wandelen, dat soort dingen. Komt denk ik doordat hier geen dierentuin e.d. in de buurt zitten.

Dat scheelt natuurlijk al wel een stuk inderdaad... Nu met het mooie weer zitten wij ook wel meer op het strand natuurlijk, maar bijvoorbeeld in de winter wil ik ook wel dagjes weg (ook zonder kind) en dat kost dan toch altijd wel meer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 22:25

Luce schreef:Gaan jullie dan nooit een dagje weg Rejoy?

Dat doen we inderdaad heel weinig. Zou ook niet weten wat hier in de buurt (max. 30 minuten rijden) echt leuk is voor onze dochter. Ik kom niet verder dan ballorig of zippo zebra. Dierentuin emmen vind ik dan weer direct zo ver en duur. Onze dochter houdt het in zo'n dierentuin niet een hele dag vol, dus om dan een ochtend of een middag te gaan en dan de volle pond te betalen vind ik zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 22:38

Edit:

Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 1 van 2 jaar

Boodschappen: Inclusief verzorgingsspullen en zonder benzine/sigaretten een euro of 400/500 per maand denk ik.
Cadeau's : Pff gemiddelde zal lastig zijn, denk rond de 20 euro gemiddeld?
Kleding : Ongeveer 100/150 euro per maand.
Uitjes/feestjes: 100/200 euro per maand
Sparen : 50 euro per maand voor zoon.


Laatst aangepast door Evy op za 28 jul 2012 - 23:03; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Coco za 28 jul 2012 - 22:54

Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 2 van 25,5 maanden

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen: Rond de 600 euro. Inclusief drogisterij artikelen.
Cadeau's : Rond de 200 euro gemiddeld genomen. Ene maand is het 600, andere maand niets.
Kleding : Rond de 200-800 euro, beetje afhankelijk van wat de kinderen nodig hebben. Iets erbij of een hele lading in een nieuwe maat. Mijn kast is ook vrij leeg, met verhuizen zijn er twee grote zakken, waarschijnlijk, in de vuilnis beland. Uiteraard net mijn goede kleding.
Uitjes/feestjes: 100-300 euro, wij proberen om de maand met z'n tweetjes naar een hotel te gaan. Daar doen we niet zoveel bijzonders (nemen dvd's en speler mee)
Sparen : 1000 voor de kinderen. Voor ons alleen als er een redelijk bedrag overblijft, maar meestal hebben we daar wel een andere bestemming voor.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 0:23

Rejoy. schreef:
Luce schreef:Gaan jullie dan nooit een dagje weg Rejoy?

Dat doen we inderdaad heel weinig. Zou ook niet weten wat hier in de buurt (max. 30 minuten rijden) echt leuk is voor onze dochter. Ik kom niet verder dan ballorig of zippo zebra. Dierentuin emmen vind ik dan weer direct zo ver en duur. Onze dochter houdt het in zo'n dierentuin niet een hele dag vol, dus om dan een ochtend of een middag te gaan en dan de volle pond te betalen vind ik zonde.

Maar gaan jullie nergens heen wat jullie voornamelijk zelf leuk vinden? Bijv eens uit eten ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Slakje zo 29 jul 2012 - 0:28

Wijn hebben op dit moment een inkomen van 1500 pm, daarvan gaat ongeveer 1100 naar vaste lasten. De rest gebruiken we voor boodschappen, weggaan, sparen, ...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Star007 zo 29 jul 2012 - 0:30

Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 1 dochter van 9 maanden.

Boodschappen: Rond de 520 inclusief luiers, voeding/potjes , toiletartikelen en eventueel make-up artikelen.
Cadeau's : Beetje afhankelijk van hoeveel verjaardagen we hebben die maand, maar gemiddeld zo'n 30 euro
Kleding : Gemiddeled 75 euro, maar sommige maanden kopen we alleen voor D. al rond de 100 euro aan kleding, als ze net van maat veranderd ofzo. Soms ga ik een dagje shoppen met vriendinnen en dan ben ik ook zo 100 euro kwijt.
Uitjes/feestjes: We doen niet iedere maand een uitje, maar ik denk gemiddeld rond de 60 euro
Sparen : 15 per maand voor D. en voor ons zelf proberen we rond de 150/ 200 euro apart te zetten. Lukt de laatste tijd bijna niet, maargoed we wonen pas in ons nieuwe huis en nog niet alles is af, dus dat kost ook veel geld.


Laatst aangepast door Star007 op zo 29 jul 2012 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Star007 zo 29 jul 2012 - 0:32

Nois schreef:Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 2 van 25,5 maanden

En wat geven jullie per maand uit aan:

Boodschappen: Rond de 600 euro. Inclusief drogisterij artikelen.
Cadeau's : Rond de 200 euro gemiddeld genomen. Ene maand is het 600, andere maand niets.
Kleding : Rond de 200-800 euro, beetje afhankelijk van wat de kinderen nodig hebben. Iets erbij of een hele lading in een nieuwe maat. Mijn kast is ook vrij leeg, met verhuizen zijn er twee grote zakken, waarschijnlijk, in de vuilnis beland. Uiteraard net mijn goede kleding.
Uitjes/feestjes: 100-300 euro, wij proberen om de maand met z'n tweetjes naar een hotel te gaan. Daar doen we niet zoveel bijzonders (nemen dvd's en speler mee)
Sparen : 1000 voor de kinderen. Voor ons alleen als er een redelijk bedrag overblijft, maar meestal hebben we daar wel een andere bestemming voor.

:O Dan zullen jullie wel een prima inkomen hebben !
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  SarahKey zo 29 jul 2012 - 0:37

Hoeveel kinderen heb(ben) je/jullie: 1 van een half jaar

Boodschappen: met luiers en babyvoeding 300 euro per maand
Cadeau's : ligt eraan hoeveel jarigen we hebben, varieert van 5 tot 15 euro pp.
Kleding : geen budget voor, we kopen wat we nodig hebben. Twee keer in het jaar kopen we spullen voor ons zelf. Voor Siem koop ik elke maand wel wat, ene maand meer als de andere maand, net wat hij nodig heeft.
Uitjes/feestjes: Wij gaan twee keer per maand sowieso zwemmen. Dagjes uit doen we alleen in de zomer. Maar daar is vakantieveilingen goed voor of gratis uitjes. Jaarkaart dierentuin(tje) kost 25 euro.
Sparen : 150 euro voor onszelf en 15 euro voor Siem.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Parel zo 29 jul 2012 - 2:17

Ohhhh, ik vind dit altijd zulke interessante topics! Ben altijd veel te nieuwsgierig!
Nois, lijkt me heerlijk als je alleen al 1000 euro voor de kids kan sparen!

Ben het toevallig deze maand allemaal aan het noteren in een boekje..

Boodschappen 400 (alles incl dus ook luiers etc)
Cadeaus 25 pm
Uitjes/feestjes 100 euro pm
Kleding voor mij & L. ongeveer 100 euro in de maand
Sparen 50 euro voor ons, 20 voor L. en wat er overblijft aan saldo

Edit, hebben overigens een poes & dochter van 8 maanden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld uitgeven aan: Empty Re: Geld uitgeven aan:

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum