Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

+12
_Lana_
Steep
-Ieniemienie-
Printje
Aagje!
Linda
Fearie
PapillonRose
Jasmine
Flower_L
MamaDaan
studiebol
16 plaatsers

Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  studiebol wo 14 nov 2012 - 6:52

In het topic hoeveel kindjes zou je het liefst willen, geven meerdere mensen aan dat het aantal kinderen ook van de financieen afhangt.

Wat hangt er dan bij jullie precies vanaf? De kosten van het dagverblijft of ook al het eventueel studeren van je kind? Of gewoon het feit dat een kind geld kost, als in luiers en eten en kleding.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  MamaDaan wo 14 nov 2012 - 6:58

Voor nu de kosten van het kdv, kleding, luiers ed. De kosten voor de studie maak ik me nu niet druk om, dat zien we eventueel dan wel weer.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Flower_L wo 14 nov 2012 - 7:05

Kosten opvang sport feestjes uitjes vakanties etc...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Jasmine wo 14 nov 2012 - 7:19

Wij kijken ook vooral naar het nu: dus kosten kleding, luiers etc.

Het CBS heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het besteedbaar (gezins)inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen, drie kinderen 33% en vier kinderen 40%.

In dat opzicht valt het verschil tussen 1 en 2 best mee. Een tweede kindje kost 'maar' de helft van een eerste kindje. Ik hoop natuurlijk dat J. uit de luiers is als nummer twee geboren wordt, of op zijn minst een heel eind is met zindelijk worden. Dat gaat dan ook alweer schelen in de kosten van luiers.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  studiebol wo 14 nov 2012 - 7:25

Jasmine, als je een tweeling krijgt gaat die berekening natuurlijk niet meer op omdat je geen spullen kan door schuiven.

Ik vind twee kids sowieso prima, maar stel je toch voor dat ik nu zwanger zou zijn en het weer een tweeling zou zijn en die moeten over een paar maanden naar het dagverblijf, we zouden faillet gaan Wink
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  PapillonRose wo 14 nov 2012 - 7:27

Ik zou het vooral af laten hangen van de kosten op dit moment en in de nabije toekomst. Met name kosten van kdv, luiers, eten, kleding, etc. En ook dingen die van tevoren voorspelbaar zijn als een grotere auto die bij een x aantal kinderen nodig zal zijn, eventueel groter wonen.. De kosten van bijvoorbeeld een studie zie ik tegen die tijd wel. Ik vind het belangrijker dat ik die tijd daarvoor alles goed voor elkaar heb. Natuurlijk zou het fijn zijn om ook een steentje bij te kunnen dragen aan de studie, maar als dat niet gaat dan hoeft dat niet persé een ramp te zijn heb ik zelf ervaren.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Fearie wo 14 nov 2012 - 8:01

Het is hier deels wel afhankelijk van hoe we er financieel voor staan, ik wil een eventuele 2e net zo veel kunnen bieden als D. Naar kosten voor een studie kijk ik nog niet, want die zijn tegen die tijd wss toch onbetaalbaar. We kijken wel naar kosten kinderopvang enzo, luiers voorzie ik weinig problemen in (zijn zuinig met boodschappen).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Linda wo 14 nov 2012 - 8:08

Ik kijk naar het totaalplaatje. Ik hoef mijn kinderen geen super deluxe leven te bieden. Maar ik vind het wel belangrijk om niet extreem op de kleintjes te hoeven letten. Zowel nu als in de toekomst. Ik hou wel rekening met eventuele studies. We kunnen nu nog niet weten wat dat kost, maar dat het veel geld kost, dat is een ding wat zeker is.
Ik wil m'n kinderen een studie kunnen bieden zonder dat ze daar extreem in de schulden voor hoeven te komen.
Rijbewijs en dergelijke vind ik niet zo belangrijk. Dat betalen we als het kan, maar lukt het niet, dan hebben ze pech en betalen ze het zelf maar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Aagje! wo 14 nov 2012 - 8:15

ik kijk vooral naar nu. ik wil niet overal op hoeven te besparen, en ze ook af en toe wel eens iets leuks kunnen bieden, of bv een weekendje weg met vrienden of met z'n tweeen...
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 8:42

Ja wij kijken zeker wel naar hoe het financieel gaat, ik wil ze wel iets kunnen bieden en ook een gedeelte vd studie kunnen betalen voor ze later. Helemaal zie ik niet gebeuren maar ik wil iedere maand toch nog wel iets voor ze sparen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  -Ieniemienie- wo 14 nov 2012 - 9:02

Ja het speelt zeker mee.
Ik zou best nog een 3de kindje willen. Maar los van mijn man zn mening twijfel ik zelf ook heel erg door de financien.
We hebben het nu gewoon goed. Kunnen alles doen en laten en sparen ook wat.
maar ik wil dat mn kinderen later gewoon kunnen studeren, en als de wet zo bepaald word dat er geen studiefinanciering en ovjaarkaart meer krijgt. Wil ik dat ik hun financieel kan steunen dat ze wel kunnen studeren.
Dat houd dat in hun studiegeld, en vervoer en evt hun ziektekosten te betalen.
En met 3 kindjes is dat al een stuk lastiger als met 2 kindjes.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Manderijn wo 14 nov 2012 - 9:09

Ik kijk daar niet naar. Ik kan ook niet zien hoe het over 10 jaar is.
Als er nu het geld voor is om wel een derde te kunnen onderhouden, is dat geen garantie voor over 10 jaar. Wie weet hoe het er dan voor staat?
En andersom net zo, stel ik vindt nu dat ik er de financiën niet voor heb, dus laat ik het bij twee. En over 10 jaar gaat het ons wel voor de wind, dan zou ik me daar zeker erg rot om voelen.

Natuurlijk is het voor nu mooi dat wij onze kinderen meer dan prima kunnen onderhouden, dat er geld genoeg is voor teveel kleren in de kast, en te grote kado's tijdens de verjaardag en feestdagen, en dat er ook nog een centje over blijft om te sparen. Maar onze kwaliteit van leven zou er niet minder van worden als ze minder kleren hebben, en kleinere kado's krijgen. Want uiteindelijk gaat het daar niet om.

Het zou mij niet weerhouden dus.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Steep wo 14 nov 2012 - 9:46

Fearie schreef:Het is hier deels wel afhankelijk van hoe we er financieel voor staan, ik wil een eventuele 2e net zo veel kunnen bieden als D. Naar kosten voor een studie kijk ik nog niet, want die zijn tegen die tijd wss toch onbetaalbaar. We kijken wel naar kosten kinderopvang enzo, luiers voorzie ik weinig problemen in (zijn zuinig met boodschappen).

+1
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  _Lana_ wo 14 nov 2012 - 9:47

Linda schreef:Ik kijk naar het totaalplaatje. Ik hoef mijn kinderen geen super deluxe leven te bieden. Maar ik vind het wel belangrijk om niet extreem op de kleintjes te hoeven letten. Zowel nu als in de toekomst. Ik hou wel rekening met eventuele studies. We kunnen nu nog niet weten wat dat kost, maar dat het veel geld kost, dat is een ding wat zeker is.
Ik wil m'n kinderen een studie kunnen bieden zonder dat ze daar extreem in de schulden voor hoeven te komen.
Rijbewijs en dergelijke vind ik niet zo belangrijk. Dat betalen we als het kan, maar lukt het niet, dan hebben ze pech en betalen ze het zelf maar.

Hier ben ik het wel helemaal mee eens. De kinderen hoeven geen luxe leventje te hebben, maar ik vind het wel fijn als ik niet ieder dubbeltje om hoeft te draaien. En ik wil dat ze wel kunnen studeren later.
Je weet natuurlijk nooit hoe het in de toekomst is, maar we hoeven nu onze keuze daar niet vanaf te laten hangen.
Als we het financieel moeilijker zouden hebben, dan zou ik toch wel met mijn verstand blijven denken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 9:48

Manderijn schreef:Ik kijk daar niet naar. Ik kan ook niet zien hoe het over 10 jaar is.
Als er nu het geld voor is om wel een derde te kunnen onderhouden, is dat geen garantie voor over 10 jaar. Wie weet hoe het er dan voor staat?
En andersom net zo, stel ik vindt nu dat ik er de financiën niet voor heb, dus laat ik het bij twee. En over 10 jaar gaat het ons wel voor de wind, dan zou ik me daar zeker erg rot om voelen.

Natuurlijk is het voor nu mooi dat wij onze kinderen meer dan prima kunnen onderhouden, dat er geld genoeg is voor teveel kleren in de kast, en te grote kado's tijdens de verjaardag en feestdagen, en dat er ook nog een centje over blijft om te sparen. Maar onze kwaliteit van leven zou er niet minder van worden als ze minder kleren hebben, en kleinere kado's krijgen. Want uiteindelijk gaat het daar niet om.

Het zou mij niet weerhouden dus.

ik denk dat het voor genoeg mensen niet af hangt van hoe groot de cadeau's zijn, maar over kinderopvang niet kunnen betalen bijvoorbeeld. Lijkt me dat het wel verstandig is dat je dat soort dingen kunt betalen, anders heb je nu toch echt wel een probleem. Dan kun je over 10 jaar genoeg te besteden hebben, maar als je nu de kinderopvang niet kunt betalen, lijkt me het verstandig om niet nog een kindje te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Jezzie wo 14 nov 2012 - 9:49

Bij ons spelen de financiën ook een rol in of we 2 of 3 kindjes willen.
Want bij drie, moeten we eerst een groter huis hebben!Aantal kindjes af laten hangen van financieen. 561177
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 9:53

studiebol schreef:Jasmine, als je een tweeling krijgt gaat die berekening natuurlijk niet meer op omdat je geen spullen kan door schuiven.
Dat maakt idd echt verschil, je hebt alles dubbel nodig. Kleding, meubels etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Manderijn wo 14 nov 2012 - 9:58

Rejoy. schreef:
Manderijn schreef:Ik kijk daar niet naar. Ik kan ook niet zien hoe het over 10 jaar is.
Als er nu het geld voor is om wel een derde te kunnen onderhouden, is dat geen garantie voor over 10 jaar. Wie weet hoe het er dan voor staat?
En andersom net zo, stel ik vindt nu dat ik er de financiën niet voor heb, dus laat ik het bij twee. En over 10 jaar gaat het ons wel voor de wind, dan zou ik me daar zeker erg rot om voelen.

Natuurlijk is het voor nu mooi dat wij onze kinderen meer dan prima kunnen onderhouden, dat er geld genoeg is voor teveel kleren in de kast, en te grote kado's tijdens de verjaardag en feestdagen, en dat er ook nog een centje over blijft om te sparen. Maar onze kwaliteit van leven zou er niet minder van worden als ze minder kleren hebben, en kleinere kado's krijgen. Want uiteindelijk gaat het daar niet om.

Het zou mij niet weerhouden dus.

ik denk dat het voor genoeg mensen niet af hangt van hoe groot de cadeau's zijn, maar over kinderopvang niet kunnen betalen bijvoorbeeld. Lijkt me dat het wel verstandig is dat je dat soort dingen kunt betalen, anders heb je nu toch echt wel een probleem. Dan kun je over 10 jaar genoeg te besteden hebben, maar als je nu de kinderopvang niet kunt betalen, lijkt me het verstandig om niet nog een kindje te krijgen.

Maar ik ben niet afhankelijk van een kinderopvang die ik moet betalen. Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Dus voor mij draait het wel om deze dingen. En ik heb dan waarschijnlijk het geluk dat ik hier ook geen rekening mee hoef te houden. Scheelt een hoop. Dus voor mij persoonlijk klopt mijn reactie wel.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Aimee wo 14 nov 2012 - 10:14

Voor ons is het financiele plaatje zeker wel belangrijk. Onze ouders passen nu vaak op Luuk als we moeten werken, dus wij hebben geen opvangkosten. Maar elke keer twee kindjes onderbrengen bij hen vind ik echt teveel, we zullen dan toch echt wel voor opvang moeten gaan kijken. Ook wil ik gewoon niet krom hoeven liggen om kleertjes en luiers te kunnen kopen. En idd, stel dat je een tweeling krijgt, dan moet er ook gewoon geld zijn om een dubbele wagen te kunnen kopen, twee bedjes, etc.
Dus wij wachten nog even met het krijgen van een tweede kindje, tot we weer wat meer financiele zekerheid hebben smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  RYW wo 14 nov 2012 - 10:17

Meer in de zin van financiële zekerheid, dat het grootste gedeelte van ons inkomen afkomstig is vanuit een vaste baan. En dat is gelukkig het geval.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal kindjes af laten hangen van financieen. Empty Re: Aantal kindjes af laten hangen van financieen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum