Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonouders die zich moeien...

+10
Lejow
Jente10
Catwoman79
Sneeuwvlok
Merai
Miss G
Filoria
Caroow
NoorA
_Blush_
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:35

Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:Nou ja, ik vind het wel overdrijven, zolang ze er niks van zegt. Als zij en haar vriend kenbaar maken dat ze het anders willen, en haar schoonouders gaan dan op dezelfde voet door, dan snap ik het wel. Maar ik lees nergens dat ze heeft aangegeven dat ze het storend vind. Je kunt ook voor jezelf opkomen natuurlijk.
Dat zeker, maar dan is TO's gevoel nog steeds niet overdreven.

Misschien vind ik dat omdat ik zelf hele andere schoonouders heb. Die helpen nergens mee, maar hebben wel altijd commentaar, voornamelijk op mij. Dat kan ook meespelen in mijn mening..
Nu kan ik ook zeggen dat jij je aanstelt maar dat doe ik niet, omdat dit jouw gevoel is. Een gevoel is bijna nooit overdreven.
TO voelt zich er behoorlijk naar bij, dan moet ze dat bespreken met haar schoonouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 4:39

Ik kan het me wel voorstellen, ik denk niet dat het hun hulp op zich is waar ze het benauwd van krijgt, maar van het feit dat ze nergens tegenin mag gaan zonder dat ze heel erg beledigd zijn, met andere woorden, ze kan kiezen tussen álles uit handen geven, 100 procent, of een conflict. Dat zou mij ook benauwen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:40

Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:Nou ja, ik vind het wel overdrijven, zolang ze er niks van zegt. Als zij en haar vriend kenbaar maken dat ze het anders willen, en haar schoonouders gaan dan op dezelfde voet door, dan snap ik het wel. Maar ik lees nergens dat ze heeft aangegeven dat ze het storend vind. Je kunt ook voor jezelf opkomen natuurlijk.
Dat zeker, maar dan is TO's gevoel nog steeds niet overdreven.

Misschien vind ik dat omdat ik zelf hele andere schoonouders heb. Die helpen nergens mee, maar hebben wel altijd commentaar, voornamelijk op mij. Dat kan ook meespelen in mijn mening..
Nu kan ik ook zeggen dat jij je aanstelt maar dat doe ik niet, omdat dit jouw gevoel is. Een gevoel is bijna nooit overdreven.
TO voelt zich er behoorlijk naar bij, dan moet ze dat bespreken met haar schoonouders.

Is geen gevoel van mij, dat ze commentaar hebben is een feit. Ik voel me er tegenwoordig niet meer rot onder, ze doen maar smile

Ik ben het met je eens dat ze het met haar schoonouders moet bespreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:41

Dat van TO lijkt mij ook een feit, hoe ze het vertelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:42

Susan schreef:Ik kan het me wel voorstellen, ik denk niet dat het hun hulp op zich is waar ze het benauwd van krijgt, maar van het feit dat ze nergens tegenin mag gaan zonder dat ze heel erg beledigd zijn, met andere woorden, ze kan kiezen tussen álles uit handen geven, 100 procent, of een conflict. Dat zou mij ook benauwen.

Maar waaruit blijkt dan dat er een conflict van komt? Of heb ik daar overheen gelezen? Het zou mij ook benauwen als ik zou weten dat ze vervelend zouden reageren, maar dat zie ik niet terug hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:44

Storm schreef:Dat van TO lijkt mij ook een feit, hoe ze het vertelt.

Ik maak uit haar post op dat ze er erg mee zit. Anders had ze dit topic niet aangemaakt toch? Ik wil haar niet neerhalen hoor, maar het komt op mij wel vrij dramatisch over. Maar ik ken haar natuurlijk niet, misschien zijn het ook wel hele nare mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:47

Mijn schoonouders zijn ook zo en ik ben daar alleen maar blij mee.
Als ik het ergens niet mee eens ben dus als mijn schoonmoeder tassen op een plek zou zetten waar ik het niet mee eens ben, zet ik ze weer terug en zeg ik dat gewoon.
Vroeger had mijn schoonmoeder ook wel eens de neiging om dingen ongevraagd te doen en toen heb ik gewoon gezegd dat ik dat liever niet wilde.
Nu vraagt of zegt ze het van tevoren en als ik het liever zelf doe, zeg ik dat gewoon. Zo moeilijk is dat toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 4:48

Tea-Leaf schreef:

Maar waaruit blijkt dan dat er een conflict van komt? Of heb ik daar overheen gelezen? Het zou mij ook benauwen als ik zou weten dat ze vervelend zouden reageren, maar dat zie ik niet terug hier.

_Blush_ schreef:Weet je, het zijn zo'n "alles-of-niks" mensen. Ofwel helpen ze en laten we hen doen op hun manier, ofwel gaan we ertegen in, en dan doen ze totaal niks meer en spreken ze 3 maanden niet tegen ons.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:00

Susan schreef:
Tea-Leaf schreef:

Maar waaruit blijkt dan dat er een conflict van komt? Of heb ik daar overheen gelezen? Het zou mij ook benauwen als ik zou weten dat ze vervelend zouden reageren, maar dat zie ik niet terug hier.

_Blush_ schreef:Weet je, het zijn zo'n "alles-of-niks" mensen. Ofwel helpen ze en laten we hen doen op hun manier, ofwel gaan we ertegen in, en dan doen ze totaal niks meer en spreken ze 3 maanden niet tegen ons.

Oké, niet gezien. Ja, dat maakt het een stuk moeilijker natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  _Blush_ zo 6 feb 2011 - 5:08

Susan schreef:Ik kan het me wel voorstellen, ik denk niet dat het hun hulp op zich is waar ze het benauwd van krijgt, maar van het feit dat ze nergens tegenin mag gaan zonder dat ze heel erg beledigd zijn, met andere woorden, ze kan kiezen tussen álles uit handen geven, 100 procent, of een conflict. Dat zou mij ook benauwen.

Ja dit is het dus ! Tea-Leaf, ik snap je reactie wel. En ik zou het inderdaad gewoon moeten zeggen, maar zo makkelijk ligt het dus niet... Het zijn geen nare mensen, maar hebben zo hun eigen opvattingen en principes waar je moeilijk tegenin kan gaan. Zo hebben mijn schoonouders ook elkaar eens 3 weken genegeerd na een conflict (echt letterlijk genegeerd: er werd nog samen gegeten en tv gekeken, maar dus zonder een woord te zeggen en enkel af en toe te zuchten, dit 3 weken aan een stuk).

En daar ben ik dus bang voor, want hun hulp is uiteraard wel welkom ! Maar als ik me luidop afvraag of die reling er écht wel afmoet (want er zijn genoeg andere mensen bij wie de reling er niet af gaat bij een verhuis), dan zegt hij "ja natuurlijk, da's toch veel makkelijker". Als ik zeg "moeten we eerst geen primer op de muur doen voor de kleurenverf erop komt?", krijg ik als antwoord "nee hoor meisje, haha, da's bij dit behangpapier écht niet nodig". Als ik dan zeg dat mijn vader dit wel had aangeraden de dag ervoor, zegt hij "nee, echt niet hoor" en dan zijn we uitgepraat (en nee, hij is geen schilder van beroep).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:24

Blush, gelukkig dat je het snapt, ik was even bang dat je mijn reactie niet zo aardig zou vinden. Ik bedoel het namelijk echt niet rot. Mijn eerste reactie was ook eigenlijk wel erg ongenuanceerd, sorry.

Lijkt me lastig, zulke schoonouders. Misschien moet je proberen meer stellig te zijn in je bewoordingen? Dus niet hardop afvragen, maar echt duidelijk zeggen " Bedankt voor je inzicht, maar dat is niet nodig, we doen het zo." Mocht het nou echt leiden tot het niet meer spreken tegen jullie voor langere tijd, is dat heel rot. Maar als je volhoudt zul je zien dat de aanhouder wint, en begrijpen ze hopelijk dat jullie graag je eigen keuzes maken en ook volwassen mensen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:31

Ik snap je heel goed! Ik heb ook zulke schoonouders . Ze bedoelen alles heel lief, maar lieten ons ook niet lekker ons eigen ding doen. Vooral de vader van mijn vriend niet. Alles maar beter denken te weten, dingen al doen voordat wij zelf de kans kregen. Het toppunt was nog wel dat hij opeens binnen stond toen ik aan het douchen was! HALLO je belt toch eerst aan, als je niet zeker weet of ik thuis ben, want hij weet dat ik onregelmatig werk.

Maargoed, ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Het is gewoon zo dat als je het eerlijk verteld, ze het als kritiek opnemen. Als wij over een tijdje een huis gaan kopen, zeg ik gewoon tegen mijn schoonvader, dat wij lekker zelf aan de slag gaan. Hopelijk werkt dat haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  marjoleinnn zo 6 feb 2011 - 7:55

Nou ik zou ook niet blij zijn als mijn ouders of schoonouders alles wilde bepalen. Kijk dat van dat drinken en eten meenemen zou ik gewoon heel erg aardig vinden. Maar vast koffiezetapparaat enz kopen zou ik ook liever zelf doen. Of in ieder geval zelf uitzoeken.
Verder is het natuurlijk wel fijn dat ze helpen, maar ik zou ze wel duidelijk maken dat het gebeurd hoe ik het wil.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 8:08

NoorA schreef:Wat heb je ontzettende lieve schoonouders zeg.

+1

En wat je niet leuk vindt of denkt dat anders kan, kun je toch direct aangeven?

Edit; ik lees dat dat juist is waar je moeite mee hebt. Probeer het positief aan te pakken. Zeg dat je het onwijs waardeert wat ze allemaal voor jullie doen, dat het fijn is dat ze er zo voor jullie zijn maar dat jij wel graag primer wil gebruiken en dat je ook het advies van je eigen vader niet in de wind wilt slaan bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 9:02

Ik kan me heel goed indenken dat je dat soort dingen vervelend vindt. Het is natuurlijk super lief van ze dat ze jullie zo uitgebreid willen helpen, maar het moet wel HELPEN blijven en niet OVERNEMEN. Het is ten slotten jullie huis en jullie project.

Mijn tip is dan ook om heel duidelijk te zijn, in de tijden dat ze kunnen helpen, welke kamer op welke dag geverfd gaat worden, welke verf en welke primer er op welke muur gebruikt gaat worden etc etc en zeg gewoon dat je het niet fijn vindt als ze het anders doen of toch meer doen, omdat dit jullie plan is.
Dingen als dat ze de boodschappen in een ander kastje zetten zou ik me proberen overheen te zetten, als jullie straks gaan verhuizen, dan zal anders waarschijnlijk toch opnieuw schoongemaakt moeten worden en zal alles toch uit de kastjes moeten.

Mocht je ergens zo snel geen antwoord op weten, zeg dan dat je daar nog over na wilt denken en dat je ze daarover morgen weer spreekt of dat je daarover vanavond even belt bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 9:13

Ik zou het ook heel vervelend vinden als mijn schoonouders alles gaan bepalen voor mij in huis, maar dit zou ik dus ook niet laten gebeuren. Tuurlijk is hulp dan heel erg welkom, maar ik wil graag samen onze spullen kopen en bepalen wat er met de muren gaat gebeuren. Ik denk dat het belangrijk is dat je gewoon eerlijk tegen hun bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  _Blush_ zo 6 feb 2011 - 11:13

Leuk om zoveel reacties te krijgen. En Tea-Leaf, je eerste reactie vond ik inderdaad minder leuk, maar begreep nadien wel dat je een stukje niet gelezen had :-). Maakt niet uit hoor !

Gisteren hadden mijn vriend en ik gezegd tegen mijn schoonmoeder dat àls ze persé al willen schilderen, dat ze dan met de keuken of de kleine slaapkamer konden beginnen. We zeiden dat we bij de woonkamer er graag bij wilden zijn als de kleur op de muur gaat omdat we nog niet zeker weten welke kleur we waar willen.

Vandaag zei schoonvader opeens tegen mijn vriend: "Wat is het probleem? Vertrouw je ons niet genoeg om de woonkamer te schilderen, dat je ons enkel de keuken wil laten doen?". Zo gaat het dus ook: we zeggen iets tegen de ene en dan wordt het volledig fout doorverteld of gewoon fout opgevat. Mijn vriend heeft dan uitgelegd dat het niet gaat om wantrouwen, maar dat we zelf ook graag iets willen doen, toen leek hij het al wat beter te begrijpen...

Maar ik ben vandaag gaan kijken in ons appartementje, en ze hebben echt al wel heel wat gedaan (alle plafonds geschuurd en de slaapkamer afgeplakt). Heb hen dan ook wel een sms'je gestuurd om hen te bedanken.
Ik ga proberen om gewoon dankbaar te zijn voor wat ze doen en als ik het écht niet eens ben met wat ze doen, om er dan rustig iets van te zeggen en hopen dat ze het een beetje goed opvatten...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 11:28

Ik vind het allemaal vrij open eerlijk gezegd. Zijn moeder vertelt mss iets verkeerd door aan zijn vader maar hij vraagt dan wel na hoe het echt zit. Je vriend legt het uit en hij begrijpt het. Zo is het toch goed? Succes nog met jullie huisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  _Blush_ zo 6 feb 2011 - 11:33

Zusje van Bert schreef:Ik vind het allemaal vrij open eerlijk gezegd. Zijn moeder vertelt mss iets verkeerd door aan zijn vader maar hij vraagt dan wel na hoe het echt zit. Je vriend legt het uit en hij begrijpt het. Zo is het toch goed? Succes nog met jullie huisje!

Ja, maar op het forum kan ik de juiste intonatie niet nadoen hoe zijn vader het zei. Hij vroeg het niet op een gewone manier en was dus wel gekrenkt, zeg maar... En zo is het dus elke keer dat we iets zeggen of doen wat hen niet zint.

Ach ja, een nieuwe week, een schone lei :-)
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 11:37

_Blush_ schreef:
Zusje van Bert schreef:Ik vind het allemaal vrij open eerlijk gezegd. Zijn moeder vertelt mss iets verkeerd door aan zijn vader maar hij vraagt dan wel na hoe het echt zit. Je vriend legt het uit en hij begrijpt het. Zo is het toch goed? Succes nog met jullie huisje!

Ja, maar op het forum kan ik de juiste intonatie niet nadoen hoe zijn vader het zei. Hij vroeg het niet op een gewone manier en was dus wel gekrenkt, zeg maar... En zo is het dus elke keer dat we iets zeggen of doen wat hen niet zint.

Ach ja, een nieuwe week, een schone lei :-)

Ja maar hij denkt dat dat de reden is op dat moment dus logisch dat hij gekrenkt is. Wat ik bedoel is dat het wel goed is dat hij met dat gevoel bij jullie aanklopt en jullie hier dus iets in kunnen veranderen en meer begrip voor jullie kant daarmee kunnen scheppen. Het klinkt in ieder geval als dat ze de juiste bedoelingen hebben maar soms wat doordraven. Met wat uitleg van jullie kant lijkt er weinig aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  minoessepoes ma 7 feb 2011 - 1:25

Nou ik begrijp de TO ergens wel.
Hoe ik het lees bedoelen je schoonouders het echt hartstikke goed en ik zou me vooral niet druk maken over een bruine emmer, of tassen met eten die ze meebrengt en ergens neerzet want dat is alleen maar hartstikke lief.
Maar ik zou het niet leuk vinden als mijn schoonouders beslissen dat de balustrade van het balkon er af moet terwijl wij dat niet nodig vinden. Zo ook met het schilderen, hartstikke lief dat ze het willen doen maar ik zou dat ook zelf willen doen, ik vind klussen leuk en ik zou ook graag aan mijn eigen huisje willen werken en er samen een thuis van maken.

Dus ik zou zeggen zoek de middenweg. En daar ben je nu al aardig mee bezig door ze te bedanken voor de hulp en in ieder geval te proberen je niet meer op te winden over kleine dingen. De andere dingen gewoon uitleggen, zeg gewoon dat jullie het zelf leuk vinden om te doen, dat jullie hun hulp absoluut wel waarderen maar dat jullie het fijner en gezelliger vinden om de dingen samen te doen.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Joli86 wo 9 feb 2011 - 5:27

Ik snap TO ook heel goed. Ik zou heel duidelijk tegen ze zijn dat je het erg lief van ze vindt dat ze willen helpen maar geef aan wat jij wel en niet wilt. Het is jullie huis, niet dat van hen..

Toen wij ons huis hadden ging het zelfs zover dat mijn schoonmoeder de buurvrouw had meegenomen op zondagochtend om 9.00 uur voor een rondleiding, terwijl ik nog in bed lag.. scratch

Veel plezier met jullie huisje!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... - Pagina 2 Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum