Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonouders die zich moeien...

+10
Lejow
Jente10
Catwoman79
Sneeuwvlok
Merai
Miss G
Filoria
Caroow
NoorA
_Blush_
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Schoonouders die zich moeien...

Bericht  _Blush_ zo 6 feb 2011 - 2:53

Mijn vriend en ik hebben de sleutel van ons huurappartementje gekregen vorige week. Allemaal superleuk natuurlijk, nu kunnen eindelijk de "werken" beginnen. Er moet eigenlijk niet zoveel gebeuren, enkel schilderen (de kleuren zijn gekozen, de verf gaan we maandag halen). De meubels komen begin maart pas, dus op zich hebben we wel tijd genoeg.

Maar het is op dit moment helemaal niet zo superleuk als ik me had voorgesteld... Alles wordt ons uit handen genomen door mijn schoonouders. Gisteren opeens telefoon "waar zijn jullie??? We staan voor de deur, hoor !". We hadden gedacht dat ze wel eerst zouden bellen voor ze kwamen, maar niet dus. Toen mijn vriend eraan kwam, zaten ze op de trap voor onze deur te wachten met een hoop kuisspullen bij zich.
Toen ik 's middags ging, hadden ze de keuken al volgezet met een koffiezet, waterkoker, koeken, drank, enz. zodat de 'helpers' iets te drinken zouden hebben. Zelfs onze keukenkast staat al vol tassen van hen. Mijn vriend had ze in de kast gezet, maar mijn schoonmoeder heeft ze herschikt en in een andere kast gezet. Ik word er gek van ! Het is ONZE keuken, WIJ bepalen toch in welke kast die tassen moeten !

Nu hebben ze de sleutel van mijn vriend gevraagd zodat ze komende week binnen kunnen wanneer ze willen. Mijn vriend heeft de late shift en ik werk steeds tot 18u, dus deze week kunnen we zelf niet veel gaan doen. Maar ik vind het geen fijn idee dat zij elke dag in ons huis zitten terwijl wij er niet zijn. Ik wil ook niet binnenstappen op vrijdag en zien dat er al 2 kamers geschilderd zijn ofzo. Ik wil erbij zijn als de verf op de muren gaat !

Ze geven hun mening over ALLES, ze weten alles beter. Ze stellen geen vragen, ze zeggen hoe zij het gaan doen. Zo wil mijn schoonvader onze balustrade van het balkon halen, zodat de verhuizers makkelijk de spullen binnen kunnen doen. Maar we hebben een groot raam, dus volgens mij hoeft die balustrade er helemaal niet af ! En dan nog, die verhuizers zullen wel weten hoe het moet, en als die balustrade eraf moet, doen zij dat toch zelf ??? Maar mijn schoonvader zegt dan niet "misschien kunnen we die balustrade er even af halen" of "vinden jullie het goed als ...?". Nee, hij zegt "Ik haal die er dan wel af".
Ze kopen ook steeds spullen zonder ons te vragen of we het mooi vinden, of we het nodig hebben, ... Allemaal heel tof, maar ik vind het zelf zo leuk om spulletjes uit te kiezen. Al gaat het dan bijvoorbeeld maar om een stomme emmer ! Mijn schoonmoeder heeft een lelijke bruine emmer voor ons gekocht. Terwijl ik nu in de aanbieding een mooie flashy blauwe en groene emmer heb zien staan, maar nu zitten we dus met die lelijke bruine.

Ik weet ook dat ze het goed bedoelen en ik wil echt niet ondankbaar zijn, maar ik word er gek van ! Mijn vriend vindt het ook erg storend, maar zegt er eigenlijk weinig van.. Weet je, het zijn zo'n "alles-of-niks" mensen. Ofwel helpen ze en laten we hen doen op hun manier, ofwel gaan we ertegen in, en dan doen ze totaal niks meer en spreken ze 3 maanden niet tegen ons.

Pfoe, het moest er even uit...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  NoorA zo 6 feb 2011 - 2:56

Wat heb je ontzettende lieve schoonouders zeg.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 2:56

Overdrijf je niet een beetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Caroow zo 6 feb 2011 - 2:57

Ik zou als ik jou was in mijn handjes knijpen met zulke schoonouders. Heerlijk toch dat ze helpen? Ik snap dat je het zelf ook leuk vindt, maar je hebt toch nog heel lang in je huis, zonder je schoonouders? Dan ben je weer helemaal eigen baas.

Mijn schoonouders hebben ook echt super veel gedaan in ons huis, geklust, dingen uitgezocht, helpen met inrichten. Ik ben daar echt superblij mee, zonder hun hulp had het veel langer geduurd en meer geld gekost. Ik heb hele leuke schoonouders smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:03

Afgezien dat je het vervelend vind en irritant.... vind je het niet fijn dat je huis binnen 1 tot 2 maanden al helemaal klaar kan zijn met hun hulp? Je zegt zelf al dat jij en je vriend nog regelmatig werken, dus in jouw geval zou ik het juist zo fijn gevonden hebben dat ze helpen! En tja, dat je er niet bij kan zijn wanneer de eerste verfspatten op de muur komt of de eerste behangklodders.... Jammer dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:05

Ik snap heel goed dat je je hieraan ergert! Het is toch je eerste eigen plekje en het is net zo leuk alles in alle rust te bepalen. Herken het ook wel van onze ouders en schoonouders. Die gingen nog veel verder...gewoon muren eruit slopen terwijl ik neee en stop stond te roepen...en maar doorgaan. Ik weet dat ze het lief bedoelen maar die hebben nu dus ook voorlopig huisverbod en zijn beledigd. Jammer dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:06

mozzarella schreef:Ik snap heel goed dat je je hieraan ergert! Het is toch je eerste eigen plekje en het is net zo leuk alles in alle rust te bepalen. Herken het ook wel van onze ouders en schoonouders. Die gingen nog veel verder...gewoon muren eruit slopen terwijl ik neee en stop stond te roepen...en maar doorgaan. Ik weet dat ze het lief bedoelen maar die hebben nu dus ook voorlopig huisverbod en zijn beledigd. Jammer dan.

Een muur slopen is iets anders dan eten en drinken meebrengen en alvast doen wat er gedaan moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 3:07

Mijn schoonouders passen wekelijks op ons zoontje. Naar ons idee verwennen ze hem iets teveel, hij mag bijvoorbeeld zijn avondeten laten staan en krijgt dan ander eten of extra veel toetje.

Maar dan denken we maar: superfijn dat ze elke week oppassen, en die kleine nadelen nemen we maar voor lief!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Miss G zo 6 feb 2011 - 3:09

Ik snap je aan de ene kant wel, maar aan de andere kant mag je echt in je handjes knijpen. Toen mijn vriend gedwongen werd door zijn ouders om op zichzelf te gaan wonen in een flat, gingen ze net die dag naar hun 2e huis in Frankrijk, terwijl hun daar heen kunnen wanneer ze maar willen. Ze zeiden letterlijk van: nou Geesje dr ouders kunnen toch alles doen.. Dus ik heb samen met mijn mams tot 23:00 uur alle spullen gehaald die nodig waren en dat terwijl ze de volgende dag jarig was en een huis vol visite zou komen.. Nu een huis samen hadden gekocht wilde ze ineens wel met alles meehelpen, maar die hulp hebben we toen geweigerd, zo van toen niet, dus nu ook niet!
Dus... je kan beter zulke schoonouders hebben die jij hebt, dan wat ik heb! Laughing
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:10

Dat zeker maar de manier waarop kan enorm storend zijn...als je vraagt van 'zal ik je alvast hier en hiermee helpen?' is dat enorm lief maar gewon autoritair zeggen van ik haal die reling eraf kan storend zijn. Zo werd overigens ook de mooie boom in onze tuin omgehakt toen we ff een uurtje naar de ikea waren terwijl mn vader WIST dat ik dat niet wilde en de hele voortuin neergesabeld...gewoon dat negeren van jouw wensen kan bloed onder nagels vandaan halen.

Maargoed, ik weet natuurlijk niet of dit bij de TO het geval is. Ik herken het iig wel, zo begon het bij ons ook en je bent toch bang de controle te verliezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  _Blush_ zo 6 feb 2011 - 3:13

Ik ben ook echt dankbaar dat ze zoveel willen doen, maar ik heb het gevoel dat ik zelf niets te zeggen heb. Mijn ouders willen ook graag helpen, maar krijgen de kans niet omdat mijn schoonouders alles al gepland hebben...

En tuurlijk ben ik blij dat ons huisje snel klaar zal zijn, maar ze dringen hun manier van leven aan ons op. Zo komen ze aanzetten met een koffiezet, terwijl wij net een pakket hadden gezien met koffiezet, broodrooster en waterkoker wat goedkoper uitkwam (en in een leuk kleurtje was). Dan zijn ze boos dat we hun koffiezet niet 'willen' gebruiken.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Merai zo 6 feb 2011 - 3:13

Ik vind de reacties hier best wel vreemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat het irritant is en ik zou er zelf ook niet blij mee zijn. Natuurlijk ben je blij dat je hulp krijgt, dat zal to ook heus wel zijn, maar het is toch hun huis? Dan hebben zij toch zelf het laatste woord over hoe het precies gaat en wat er gekocht wordt?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:19

Ik snap je heel goed en het enige dat helpt is duidelijk zijn! Bespreek het eerst met je vriend en bespreek het daarna samen met zijn ouders.
Je kan tegen ze zeggen dat je begrijpt dat zij het ook allemaal enorm leuk en spannend vinden, en dat al hun hulp enorm goed bedoeld is en dat jullie er ook zeker blij mee zijn, maar dat jullie toch bepaalde dingen liever zelf kopen of zelf beslissen, omdat het jullie huis is en jullie het zelf hartstikke leuk vinden om alles te regelen. En je beslist natuurlijk zelf of ze een sleutel krijgen of niet, ze kunnen ook komen helpen als jullie er zelf zijn.
Aan de andere kant is klussen/verhuizen nou eenmaal een heel chaotisch gedoe, dus misschien is het voor jezelf wel fijner als je het een beetje naast je neer kunt leggen en bepaalde dingen maar over je heen laat komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Sneeuwvlok zo 6 feb 2011 - 3:19

Ik snap wel dat je het irritant vind, en dat het liefste inderdaad zulk soort dingen zelf zou doen. Maar ik zou het niet tegen ze gaan zeggen. Hun hulp is natuurlijk ook heel handig, ze willen vanalles voor jullie doen en ook nog eens uit zichzelf.
Over bijvoorbeeld die spullen die ze koopt: Zeg gewoon een keer dat je het heel aardig vind, maar dat ze het echt niet hoeven te doen. Je kan er ook bijzeggen dat je het zelf zo leuk vind om dat te doen, misschien begrijpt ze de hint.
Verder, zou ik de spulletjes gewoon houden en als je het echt lelijk vind zou ik later nieuwe kopen. Twee emmers hebben is ook niet verkeerd, heb je straks een bruine voor de vieze dingen en een mooie blauwe voor de andere dingen Wink

Verder zou ik heel duidelijk alles uitleggen hoe je het in gedachten hebt. Dat als ze toch gaan verven, ze het iig wel doen op de manier die jij wil! Dus ' ik was dit van plan en dat wou ik zo doen' enzo
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Catwoman79 zo 6 feb 2011 - 3:54

Ik snap niet zo goed waar je je zo druk om maakt.
Het is jullie huis, jullie hebben de sleutel.
Dan geef je gewoon geen sleutel af en laat je ze alleen komen als jij/jullie er ook zijn.
Dan kunnen ze ook niet iets doen wat jij niet wilt.

En aan de andere kant lijkt het me super dat ze zo goed willen helpen.
Zolang ze geen andere kleuren op de muren of kozijnen doen.
Of je nu eerst in de huiskamer begint en dan in de slaapkamer of net omgekeerd, als de verf er maar op komt toch ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 3:58

Mijn toenmalige schoonmoeder was net zo. Ik heb toen gezegd dat ik haar een hele lieve vrouw vind, dat ik het ontzettend fijn vind dat ze ons wilde helpen, maar dat ze heel snel naar haar eigen huis moest gaan en terug mocht komen wanneer het af was.

Het was niet aardig van me, maar het was of haar naar huis sturen of een situatie creeeren waar niemand gelukkiger van zou worden.

In jullie geval is het zo dat jullie hun hulp goed kunt gebruiken en dus zou ik eens rustig gaan zitten en de situatie bespreken. Je een maand moeten ergeren aan weegt niet op tegen even rustig met elkaar gaan zitten en de ideeen over het huis te bespreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:11

Lilith schreef:Overdrijf je niet een beetje?

Een beetje? Ze stelt zich vreselijk aan.

Ik denk niet dat het aan haar schoonouders ligt, maar aan de t.o. zelf. Misschien heeft ze wat tegen ze? Ik zou dolblij zijn als mensen zoveel willen helpen. En als er dan kleine dingetjes zijn die je liever zelf bepaald of anders ziet, kan je dat gewoon netjes zeggen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:12

ABE schreef:Mijn toenmalige schoonmoeder was net zo. Ik heb toen gezegd dat ik haar een hele lieve vrouw vind, dat ik het ontzettend fijn vind dat ze ons wilde helpen, maar dat ze heel snel naar haar eigen huis moest gaan en terug mocht komen wanneer het af was.

Het was niet aardig van me, maar het was of haar naar huis sturen of een situatie creeeren waar niemand gelukkiger van zou worden.

In jullie geval is het zo dat jullie hun hulp goed kunt gebruiken en dus zou ik eens rustig gaan zitten en de situatie bespreken. Je een maand moeten ergeren aan weegt niet op tegen even rustig met elkaar gaan zitten en de ideeen over het huis te bespreken.

Ja, zo kan het dus ook. Gewoon bespreken. Niet bij voorbaat gaan lopen huilen als iemand met de beste bedoelingen komt helpen. Ik durf te wedden dat ze niet eens doorhebben dat het een ergenis voor de t.o. en vriend is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Jente10 zo 6 feb 2011 - 4:15

Ik snap best dat de t.o. zich hieraan wel irriteert. Als ik zou gaan samenwonen met mijn vriend zou ik ook zeker blij zijn met hulp maar het lijkt me ook heerlijk om zelf van alles te doen en uit te zoeken zodat ik dan na een tijdje in een mooi huisje woon waar ik (samen met mijn vriend) voor gezorgd heb. Advies zou ik ook op prijs stellen en het is ook heel lief dat ze wat spulletjes kopen maar ik zou toch wel het grootste deel zelf willen bepalen! IK denk dat je eens goed met je vriend en schoonouders moet gaan praten! Succes! smile Zo'n nieuw huisje zou iets leuks moeten zijn en geen irritatie moeten zijn.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Lejow zo 6 feb 2011 - 4:16

Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik zou het ook vervelend vinden!!
Ik denk alleen dat de enige manier om het op te lossen is door er over te praten! Geef aan dat je hun hulp heel fijn vind, maar dat je het juist zo leuk en spannend vind dat het jullie eerste huisje is en veel dingen graag zelf wil doen!

Ik vind dus niet dat je overdrijft...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:18

Tea-Leaf schreef:
Lilith schreef:Overdrijf je niet een beetje?

Een beetje? Ze stelt zich vreselijk aan.

Ik denk niet dat het aan haar schoonouders ligt, maar aan de t.o. zelf. Misschien heeft ze wat tegen ze? Ik zou dolblij zijn als mensen zoveel willen helpen. En als er dan kleine dingetjes zijn die je liever zelf bepaald of anders ziet, kan je dat gewoon netjes zeggen lijkt me.
Ik vind zeker niet dat TO zich aanstelt. Het kan vreselijk irritant zijn als andere jouw werk uit handen willen nemen, en heel dominant toch dingen gaan doen die jij liever niet wil. En daar gaat het om, haar schoonouders respecteren haar en haar vriend zijn wensen niet en denken overal doorheen te denderen.

En natuurlijk is het lief dat ze komen helpen, maar helpen en over iemand heen denderen en jouw wensen willen opleggen is iets heel anders.

Ik ben het wel met je eens dat TO het niet moet opkroppen (of hier komt huilen, zoals je zei) maar het bespreekbaar moet maken.


Laatst aangepast door Storm op zo 6 feb 2011 - 4:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:18

Nou ja, ik vind het wel overdrijven, zolang ze er niks van zegt. Als zij en haar vriend kenbaar maken dat ze het anders willen, en haar schoonouders gaan dan op dezelfde voet door, dan snap ik het wel. Maar ik lees nergens dat ze heeft aangegeven dat ze het storend vind. Je kunt ook voor jezelf opkomen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:20

Tea-Leaf schreef:Nou ja, ik vind het wel overdrijven, zolang ze er niks van zegt. Als zij en haar vriend kenbaar maken dat ze het anders willen, en haar schoonouders gaan dan op dezelfde voet door, dan snap ik het wel. Maar ik lees nergens dat ze heeft aangegeven dat ze het storend vind. Je kunt ook voor jezelf opkomen natuurlijk.
Dat zeker, maar dan is TO's gevoel nog steeds niet overdreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:28

Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:Nou ja, ik vind het wel overdrijven, zolang ze er niks van zegt. Als zij en haar vriend kenbaar maken dat ze het anders willen, en haar schoonouders gaan dan op dezelfde voet door, dan snap ik het wel. Maar ik lees nergens dat ze heeft aangegeven dat ze het storend vind. Je kunt ook voor jezelf opkomen natuurlijk.
Dat zeker, maar dan is TO's gevoel nog steeds niet overdreven.

Misschien vind ik dat omdat ik zelf hele andere schoonouders heb. Die helpen nergens mee, maar hebben wel altijd commentaar, voornamelijk op mij. Dat kan ook meespelen in mijn mening..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:31

Ik vind dat ze zich alles behalve aanstelt.

Zij kan er misschien iets van zeggen maar haar schoonouders zouden oud en wijs genoeg moeten zijn om te snappen dat dit een nieuwe stap in hun leven is en dat het leuk is om dingen zelf uit te zoeken en dingen zelf te doen.
Zij zouden een stapje terug moeten doen en moeten vragen wat de TO en haar vriend willen dat er gedaan moet worden.

@ TO: In dit geval zou ik het met je vriend bespreken en dan tegen je schoonouders vertellen dat je hun medewerking op prijs stelt maar dat je bepaalde dingen zelf wilt doen en zelf uit wilt zoeken.
Succes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders die zich moeien... Empty Re: Schoonouders die zich moeien...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum