Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonouders zeiktopic nr 3254158

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 6:53

Ben even benieuwd wat jullie ervan vinden.
De situatie:
Mijn dochter is bijna jarig, dit valt op een doordeweekse dag dus vieren we haar verjaardag in het weekend.
Nou komen mijn schoonouders niet op die dag maar 's avonds op haar eigen dag (als ze dus al ligt te slapen), omdat ze mijn moeder en haar man niet aardig vinden.Mad
Zij hebben hun niks misdaan! Ik ben echt laaiend en heb de neiging om te zeggen dat ze helemaal niet meer hoeven te komen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Ella di 15 mei 2012 - 6:59

Ik vind als je iemand niet aardig vind dat dat geen reden is om ze te ontwijken. Ik zou dan gewoon zeggen we vieren het in het weekend. En niet door de weeks.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  rapa nui di 15 mei 2012 - 7:05

Stel dat het je eigen ouders waren die dit zeiden wat zou je er dan van vinden?

En hoe is de sfeer normaal tijdens zulke bijeenkomsten? Als het inderdaad duidelijk niet klikt dan zou ik ze in het vervolg evt. wel apart uitnodigen op een tijdstip dat het jou uitkom omdat het de sfeer dan wel ten goede komt. Als het verder niet te merken is dan zou ik noemen dat het je dan niet uitkomt en dat je graag hebt dat ze toch gewoon op het tijdstip van het feestje komen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 7:06

Normaal zou ik dat ook doen, maar mijn man is bang dat mijn schoonvader zich dan gaat bezatten en dan ruzie gaat maken. En dat wil ik nou net niet op mijn dochters eerste verjaardag.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 7:06

Ik had ze vriendelijk doch dringend verzocht om in het weekend te komen wanneer het mij past. Dat zij problemen hebben met een ander hoef ik geen hinder van te ondervinden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 7:15

Weet je waar ik eigenlijk nog het meest boos om ben. Is dat ze dit alleen tegen mijn man hebben verteld en daarbij "laten we dit maar onder ons houden" met andere woorden dat hij het niet aan mijn mocht vertellen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 7:17

Hahaha wat belachelijk, wat een IDIOTE reden, sorry dat ik lach maar me valt even niks anders in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 7:21

Haha ik heb idd rare schoonouders. Heb er ook totaal geen band mee. Ik zou dus ook nooit zelf vertellen dat ze maar gewoon op de dag moeten komen die wij uitzoeken. Dan heb ik het weer gedaan.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 7:25

rapa nui schreef:Stel dat het je eigen ouders waren die dit zeiden wat zou je er dan van vinden?

En hoe is de sfeer normaal tijdens zulke bijeenkomsten? Als het inderdaad duidelijk niet klikt dan zou ik ze in het vervolg evt. wel apart uitnodigen op een tijdstip dat het jou uitkom omdat het de sfeer dan wel ten goede komt. Als het verder niet te merken is dan zou ik noemen dat het je dan niet uitkomt en dat je graag hebt dat ze toch gewoon op het tijdstip van het feestje komen.

Als het mijn eigen ouders waren had ik gezegd dat ze zich prima als volwassenen kunnen gedragen. Tenzij er echt reden was dat ze niet in 1 kamer kunnen.

Het klikt niet tussen mijn ouders en mijn schoonouders. Maar als ze bij elkaar zijn maken ze gewoon normaal een kletspraatje en is er geen gespannen sfeer.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  rapa nui di 15 mei 2012 - 7:26

missy. schreef:Weet je waar ik eigenlijk nog het meest boos om ben. Is dat ze dit alleen tegen mijn man hebben verteld en daarbij "laten we dit maar onder ons houden" met andere woorden dat hij het niet aan mijn mocht vertellen.

Ik kan me dit van hun kant toch wel een beetje voorstellen omdat ze het misschien wel eerlijk aan hun eigen zoon verteld hebben / durfden te zeggen (en het kan toch gewoon niet klikken en dat ze dan liever alleen komen) maar dat ze liever niet hadden dat jij het wist omdat het jouw ouders zijn / dit als kritiek op jouw ouders voelt en dat jij dit dus niet leuk zou vinden. Het lijkt me ook wel een moeilijk onderwerp om aan de orde te stellen, ook voor je schoonouders. Zijn ze samen al veel vaker bij jullie geweest (beide ouderstellen)?

Kun je evt. de verjaardag niet wat langer spreiden en dan zij dan bv 's ochtends komen en je ouders 's middags 's avonds. En komt er nog veel meer visite dus dat ze niet de hele tijd alleen maar met elkaar moeten optrekken.

Ik zou het zelf denk ik niet genoemd hebben zoals je schoonouders nu wel doen en er maar gewoon het beste van gemaakt hebben/eerder zijn weggegaan. Maar aan de andere kant levert dat misschien ook weer scheve blikken op. En ik kan me best wel voorstellen dat als ze echt weinig raakvlakken hebben ze liever een keer alleen bij jullie komen dan dat het zo'n verplicht samen zijn wordt met mensen waar je niets mee hebt / waar je je dan uiteindelijk misschien aan gaat ergeren en dat je dat dan jaren lang bij elke verjaardag moet doen. En dan hoeft niemand iets verkeerds gedaan te hebben of zo maar je kunt elkaar toch gewoon echt niet liggen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  missy. di 15 mei 2012 - 7:39

rapa nui schreef:
missy. schreef:Weet je waar ik eigenlijk nog het meest boos om ben. Is dat ze dit alleen tegen mijn man hebben verteld en daarbij "laten we dit maar onder ons houden" met andere woorden dat hij het niet aan mijn mocht vertellen.

Ik kan me dit van hun kant toch wel een beetje voorstellen omdat ze het misschien wel eerlijk aan hun eigen zoon verteld hebben / durfden te zeggen (en het kan toch gewoon niet klikken en dat ze dan liever alleen komen) maar dat ze liever niet hadden dat jij het wist omdat het jouw ouders zijn / dit als kritiek op jouw ouders voelt en dat jij dit dus niet leuk zou vinden. Het lijkt me ook wel een moeilijk onderwerp om aan de orde te stellen, ook voor je schoonouders. Zijn ze samen al veel vaker bij jullie geweest (beide ouderstellen)?

Kun je evt. de verjaardag niet wat langer spreiden en dan zij dan bv 's ochtends komen en je ouders 's middags 's avonds. En komt er nog veel meer visite dus dat ze niet de hele tijd alleen maar met elkaar moeten optrekken.

Ik zou het zelf denk ik niet genoemd hebben zoals je schoonouders nu wel doen en er maar gewoon het beste van gemaakt hebben/eerder zijn weggegaan. Maar aan de andere kant levert dat misschien ook weer scheve blikken op. En ik kan me best wel voorstellen dat als ze echt weinig raakvlakken hebben ze liever een keer alleen bij jullie komen dan dat het zo'n verplicht samen zijn wordt met mensen waar je niets mee hebt / waar je je dan uiteindelijk misschien aan gaat ergeren en dat je dat dan jaren lang bij elke verjaardag moet doen. En dan hoeft niemand iets verkeerds gedaan te hebben of zo maar je kunt elkaar toch gewoon echt niet liggen.

Mijn schoonouders zeggen normaal altijd alles. Ze houden geen rekening mee dat sommige dingen andere wel eens kunnen kwetsen. Ze steken niet onder stoelen of banken dat iedereen van de veluwe (waar ik vandaan kom) maar boeren zijn met een laag iq het zijn maar simpele zielen die niet voor zichzelf kunnen denken omdat ze gelovig zijn.

Weet je zij vinden dat mijn moeder en haar man wel wat verkeerd hebben gedaan. Zij hebben namelijk een keer hun uitgenodigd om kennis te maken. Daarna hebben mijn moeder en haar man dat niet terug gedaan. (omdat het niet echt klikte) Mijn moeder heeft mijn schoonmoeder nog een aantal keer gebeld hoe het was met haar gezondheid. Daarna is het een tijdje uit geweest en nadat we weer samen waren was ik ook direct zwanger. Mijn moeder is toen getrouwd en heeft om ons advies mijn schoonouders niet uitgenodigd, en daar zijn ze dus beledigd.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Theeleut di 15 mei 2012 - 7:46

Yoyo schreef:Ik had ze vriendelijk doch dringend verzocht om in het weekend te komen wanneer het mij past. Dat zij problemen hebben met een ander hoef ik geen hinder van te ondervinden!
+1

Jullie bepalen toch wanneer het feest is! Ze hadden op z'n minst kunnen vrágen of ze op haar verjaardag zelf mogen komen. Lijkt mij ook vreemd om op visite te komen terwijl de jarige in bed ligt...
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Jerry di 15 mei 2012 - 7:59

Verschrikkelijk. Als 't jullie toch op de dag zelf niet uitkomt? Kom in het weekend of kom niet... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonouders zeiktopic nr 3254158 Empty Re: Schoonouders zeiktopic nr 3254158

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum