Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

schoonouders, maar dan andersom

2 plaatsers

Ga naar beneden

schoonouders, maar dan andersom Empty schoonouders, maar dan andersom

Bericht  Marsy28 za 25 mei 2013 - 4:30

Ik lees vele verhalen over heksen van schoonouders. Nu zijn mijn schoonouders ook echt hele rare mensen met hele ouderwetse en soms ook nog Moslims gedachten. De zoons zijn verder niet zo opgevoed. Mijn schoonvader is een man met macht en gedraagt zich ook zo, heel verheven altijd. Ik ben al 2,5 jaar de vriendin van zijn middelste zoon en ik ben gewoon onzichtbaar. Dat is echt heel bizar. Dat betekent genegeerd worden als we langsgaan en ook word ik als gerefereerd als 'gewone vriendin', en meestal in een zin wat over gewone vrienden gaat. Heel bijzondere man. Mijn schoonmoeder is een labiele vrouw die altijd overal pijn heeft. De oudste zoon is ook heel familiegericht, de jongste (van 18) probeert zijn familie te negeren. Maar mijn vriend vindt het moeilijk. Vanaf dat hij klein is is hij het zwarte schaap, doet alles verkeerd, zijn moeders klachten komen dan ook door hem en hij wordt nog eens haar dood,

Nu is mijn vriend de leukste en meest relaxte persoon die er is en dit doet hem zo'n zeer. Dat zijn ouders zo naar zijn en doen en hij gewoon helemaal niet op ze lijkt. Hij schaamt zich voor zijn ouders en deed vanavond de uitspraak dat hij het liefst alleen zijn vader nog op zijn sterfbed wil zien. Zijn ouders bedoelen echter heel veel dingen goed maar doen het gewoon compleet verkeerd. Ik heb geprobeerd te bemiddelen maar vader beticht mij ervan dat ik zijn zoon van school heb gehaald etc. Dus ik ben ook boeman. Mijn vriend wordt daar razend van en als hij dan email stuurt met iets van verdediging, krijgt hij meteen weer vanalles over zich heen. Gelukkig wonen mijn schoonouders in Rome en wij in Sydney maar ik vind het zo sneu. Mijn vriend kent geen familieleven, geen knuffels en heeft verder geen familie waar hij contact mee heeft.

Ik ben dan ook zijn alles en hij is bij mij gek op knuffelen. Ik ben gewoon oprecht zo verbaasd hoe iemand zo lief, rustig en liefdevol kan zijn uit zo'n verrotte familie. Ik weet echt niet zo goed hoe hiermee om te gaan. Ik vind het niet slim om zijn familie compleet uit zijn leven te bannen, trouwens, ik denk dat ik er nog de schuld van krijg ook, want 'hun zoon is dan wel een kind dat teleurstelt, maar dat zou hij zijn familie nooit aandoen'. Nu maakt me dat niks uit maar man oh man, ik vind dit naar. Ook als wij kinderen krijgen. Juist omdat ik weet dat ze het ergens wel goed bedoelen, die constante bemoeizucht van ze. Herkent iemand dit?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonouders, maar dan andersom Empty Re: schoonouders, maar dan andersom

Bericht  Twellie za 25 mei 2013 - 8:46

Dat is wel een heel heftige schoonfamilie zeg. Niet alleen bemoeizuchtig, maar het klinkt echt heel afwijkend. Wel fijn dat je vriend dat zo goed uit zo'n heftig gezin is gekomen.

Mijn schoonmoeder stelde zich ook altijd extreem bemoeizuchtig op maar dat is nu door verschillende oorzaken wat minder geworden. Ze heeft nu meer dan een paar jaar geleden ook een eigen leven en daarnaast geef ik haar richting mij in elk geval de ruimte tot bemoeizucht niet meer.

In haar ergste periode zat ze eens een uur huilend bij ons op de bank omdat ze hondenharen had aangetroffen op de bank van de broer van mijn vriend. Want dat was wel zo onhygienisch dat er vast nooit meer iemand bij hem op bezoek wilde komen. Ook kwam ze eerder hele zaterdagen bij ons langs en als we dan boodschappen gingen doen, moesten we een tijd opgeven hoe lang we weg waren en exact na zoveel minuten stond ze weer voor de deur.

Uiteindelijk is ze echt te ver gegaan door in mijn privespullen te neuzen toen ze alleen was in ons huis en heeft ze spullen van een overleden dierbare weg gegooid. Ze wist trouwens van wie de spullen waren en hoe erg ik er aan gehecht was.

Zie haar nu weinig meer en als ik haar zie is het oppervlakkig. Zo vind ik het ook prima omdat ze ook de oma van mijn kinderen is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum