Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels

3 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels Empty Twijfels

Bericht  Slakje zo 11 nov 2012 - 4:03

Op het werk hebben ze me gevraagd om fulltime te werken en verantwoordelijke te worden.

Ik werk nu dus 25u, gewoon lekker simpel als verkoopster. Moet gewoon het werk doen dat me wordt opgelegd, verder hoef ik me nergens van aan te trekken. Nu, mijn verantwoordelijke heeft haar ontslag ingediend en gaat per 1 december weg (kreeg een betere aanbieding bij een luxebedrijf).

Nu hebben ze mij gevraagd of ik fulltime wil gaan werken en dus ook verantwoordelijke wil worden. In theorie moet ik dan 38u werken (maar in praktijk zal dit tussen de 40 en de 50u zijn) en moet ik alles regelen wat betreft de winkel; uurroosters opstellen, objectieven opstellen, handelssleutels verbeteren, actieplannen opstellen, analyses maken, merchandising, mij verantwoorden naar mensen met een hogere functie in het bedrijf, ...

Ik heb eigenlijk vrijwel meteen 'nee' gezegd. Maar ik twijfel toch wel. Het lijkt me een ontzettend aantrekkelijke job. Alleen de uren; ik ben niet voor niets deeltijds gaan werken om meer tijd door te brengen met Louise en het huis enzo... Dus ik twijfel weer zo... Maar ik werk er ook nog maar 2 maanden, dus heb van een heleboel dingen nog geen weet.

Als ik het houd op mijn 'nee' dan zal er een andere winkelverantwoordelijke komen. Zij zal 22u werken (ze werkt er 30, maar zal nog 8u naar een andere winkel moeten gaan), iets wat ik écht niet snap. Ze zal minder dan ik werken, maar toch verantwoordelijke zijn, we gaan elkaar amper zien... Hierbij zal er nog een verkoopster aangenomen worden voor 18u. Nu, de 'nieuwe' verantwoordelijke heeft haar uren dat ze kan werken (want ze volgt ook nog een opleiding) doorgegeven (waar ik akkoord mee ben, daarin ben ik nogal flexibel), maar nu wilt ze op zaterdag ALTIJD om 16u stoppen. Op zaterdagavond wordt nu net de week afgesloten en komt het belangrijkste werk eigenlijk. Dat wilt dus zeggen als zij om 16u stopt, komt die taak op mij terecht. Op maandag kan ze ook al niet werken door die opleiding, wat ook een belangrijke dag is ivm de merchandising. Dus dat komt ook weer op mij terecht. Eigenlijk zal zij dan het leuke werk doen en ik het shittie werk.

Eigenlijk zal ik dus voor de helft haar werk moeten doen, en ik zal er niet voor betaald worden. Dus daar ben ik niet mee akkoord. Nu zit ik echt met een dilemma. Dit zijn de opties:

-Het gewoon accepteren en niet betaald krijgen zoals het hoort.
-Full time werken als verantwoordelijke maar weer minder bij Louise zijn, het huishouden niet deftig kunnen doen, terwijl ik daar nu wel net voor gekozen had door 25u te gaan werken.
-Aangeven dat ik eventueel wel 32u wil gaan werken als verantwoordelijke, maar dit krijgt geen voorkeur door de regioverantwoordelijken. Buiten die 32u zal ik dan natuurlijk ook nog bezig zijn, maar dan ben ik wel thuis bij Louise.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Bay zo 11 nov 2012 - 4:07

Als ik jou was zou ik toch de mogelijkheden bespreken en kijken of het mogelijk is om 32 uur te werken.

Nee zeggen kan altijd nog.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 4:11

Slakje schreef:-Aangeven dat ik eventueel wel 32u wil gaan werken als verantwoordelijke, maar dit krijgt geen voorkeur door de regioverantwoordelijken. Buiten die 32u zal ik dan natuurlijk ook nog bezig zijn, maar dan ben ik wel thuis bij Louise.

Wat een eer dat je er tenminste voor gevraagd bent. Ik zou dit bovenstaande in elk geval bespreekbaar maken als die functie je echt trekt. Als die andere de verantwoordelijke wordt, zou ik de weekafsluiting goed doorspreken met degene die de verantwoordelijke aanstelt. Je zal duidelijk moeten maken dat je het prima vindt om de weekafsluiting te doen, maar niet voor niks.

Is job-sharing geen optie? Dan wordt de functie toch full-time bezet tussen jou en die andere. Je kunt dan een heldere taakverdeling afspreken en iedereen heeft er baat bij. Jij bent met je dochter samen, de ander heeft voldoende tijd voor haar opleiding en de baas ziet de functie toch full-time vervuld.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Slakje zo 11 nov 2012 - 4:18

Ik zal het dan toch eens aangeven.

Maar als ik gewoon ga zwijgen en het allemaal accepteer is het toch jobsharing, denk ik? Alleen doe ik dan haar shittie werk en zij het leuke werk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 4:22

Daarom vind ik dat je wel duidelijk moet aangeven dat als jullie er niet uit komen wat betreft uren en je uiteindelijk besluit bij je huidige functie te willen blijven, dat je óók niet van plan bent haar shitwerk op je te nemen - zeker niet voor niks (maar bedenk wel vooraf wat je daar tegenover wilt stellen, meer salaris voor die uren en de verantwoordelijkheid misschien?). Als ze met haar als oplossing tevreden zijn, dan prima, maar dan mag niet alsnog een deel van het probleem op jouw schouders terecht komen. Dat is dan aan haar en haar leidinggevende om daar een oplossing voor te zoeken.

Job-sharing zou betekenen echt dingen 50/50 te doen. Dus niet alleen het shitwerk van de weekafsluiting, maar ook delen in de werkzaamheden die je wel leuk vindt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Slakje zo 11 nov 2012 - 4:23

Oke bedankt!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum