Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels

+9
Flower_L
koNijntje
Fiwen
Shopaholic
Tamagotchi
Coco
PapillonRose
Darius
Tania
13 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels Empty Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 7:05

Ik hoorde het mezelf zeggen gisteren:"schat, maak je van de week even een afspraak voor je sterilisatie dan kunnen we de module gezinsplanning weer uitzetten". Toen dacht ik al hmm dat is wel heel definitief. Het gesprek kwam op of ik het wel echt zeker wist. Tja mijn man wil echt echt geen kinderen meer zegt hij en twee kindjes vind ik ook mooi dus dan is het wel goed. Mijn man wilde weten of ik niet over een jaar toch nog opeens een kindje erbij wilde. Uhm.. nou nee en anders heb ik pech. Toch? En nu twijfel ik. Want hij zei dat ik erover na moest denken dat hij het niet wil laten doen voordat ik zeker weet geen kinderen meer te willen. Maar die optie was er eerder nooit want hij wilde niet, eigenlijk nogsteeds niet maar als ik heel ongelukkig wordt als ik nog een kinderwens blijk te hebbensloot hij het niet echt uit.
Nog meer twijfelkonten hier?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Darius do 3 jan 2013 - 7:07

Oja, ik twijfel mee. smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 7:08

Bij twijfel zou ik er echt nog niet aan beginnen hoor! Straks krijgen jullie echt spijt..

Hier is er nog een kinderwens dus het is voor ons nog niet aan de orde, plus dat ik ons beide nog te jong vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 7:09

Siep schreef:Bij twijfel zou ik er echt nog niet aan beginnen hoor! Straks krijgen jullie echt spijt..

Hier is er nog een kinderwens dus het is voor ons nog niet aan de orde, plus dat ik ons beide nog te jong vind.

Nee ik denk ook dat we het sowieso nog een jaartje uitstellen. Ik was er echt van overtuigd maar nu denk ik, ach we kunnen best de zolder verbouwen en die auto voor drie kindjes hebben we toch al Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  PapillonRose do 3 jan 2013 - 7:17

Bij twijfel zou ik zeker wachten nog, zo'n ingreep terugdraaien slaagt namelijk niet altijd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Coco do 3 jan 2013 - 7:20

Laughing
Ik zou dan nog maar even wachten als je alle praktische bezwaren al aan het wegwimpelen bent.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tamagotchi do 3 jan 2013 - 7:31

Bij twijfel niet doen. Straks heb je spijt en terugdraaien kan in de meeste gevallen niet.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Shopaholic do 3 jan 2013 - 7:36

Zo herkenbaar....mijn gevoel zegt ondanks dat de kleine meid hier nog maar 2,5 mnd is een 3e! Maar mijn man..tjaa...


Laatst aangepast door EDC op do 3 jan 2013 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Fiwen do 3 jan 2013 - 7:41

Hier hebben we afgesproken dat we tegen de tijd dat mijn spiraaltje uitgewerkt is het opnieuw te bespreken en als we dan nog twijfelen laat ik een nieuw spiraaltje plaatsen en stellen we het dus nog een keer met 5 jaar uit. En tegen de tijd dat die dan weer uitgewerkt is, is mijn man 44 en denk ik dat we wel de definitieve beslissing zullen nemen.

Maar bij twijfel dus echt niet doen!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  koNijntje do 3 jan 2013 - 7:42

EDC schreef:Zo herkenbaar....mijn gevoel zegt ondanks dat de kleine meid hier nog maar 2,5 mnd is een 3e! Maar mijn wil pas wachten...als ze echt groter is, in de zin naar de basisschool gaat ofzo.

ik wil me nergens mee bemoeien, maar jij mocht toch helemaal niet meer zwanger worden ivm cholestase?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Flower_L do 3 jan 2013 - 7:44

Dat was mijn eerste gedachte ook...



Ontopic, niet doen nu je twijfelt...!
Ik zou het uberhaupt nooit overwegen. Vind idee al benauwend Embarassed

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 7:46

Ik heb zelf al besloten om het uit te stellen. Zal m'n man vanavond ook nog even op de hoogte brengen Laughing Ik wil nu echt geen derde kindje maar ik merk wel dat ik er niet zo definitief klaar mee ben als eerder. Al denk ik dat het uiteindelijk bij twee zal blijven, het lijkt me heel vervelend als ik er over 1 of 2 jaar anders over denk en dat het dan gewoon niet meer kan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  kwak do 3 jan 2013 - 7:47

ik zeg altijd en bij alles "bij twijfel niet doen"!
dus ik zou het niet doen als je twijfelt, het is toch wel heel definitief.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  koNijntje do 3 jan 2013 - 7:48

Tania schreef:Ik heb zelf al besloten om het uit te stellen. Zal m'n man vanavond ook nog even op de hoogte brengen Laughing Ik wil nu echt geen derde kindje maar ik merk wel dat ik er niet zo definitief klaar mee ben als eerder. Al denk ik dat het uiteindelijk bij twee zal blijven, het lijkt me heel vervelend als ik er over 1 of 2 jaar anders over denk en dat het dan gewoon niet meer kan.

goede keuze, lijkt me.. steriliseren kan altijd nog..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Shopaholic do 3 jan 2013 - 7:51

Het is niet verboden nog, vanaf volgende week ga ik de medische malle molen in waar het nu precies vandaan komt, en als het daar uit komt dat het idd niet meer te doen is, in de zin van we verbieden het je..ok dan zal ik me er bij neer moeten leggen.

Vorige week nog een telefonisch consult met de gyneacoloog gehad en als ik vanaf het aller begin goed begeleid word met goede medicatie en strengere controles zou het te doen moeten zijn..maargoed..de vraag is of wij dat dan ook nog willen.

Onze, of vooral mijn droom was altijd 3 kindertjes, maar dan moet de jongste wel wat ouder zijn als Y. toen was.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Sterrin_ do 3 jan 2013 - 10:00

Hier ook die twijfels, al ruim een jaar. We kunnen beide de knoop maar niet doorhakken. Dus hier nogsteeds aan de rubbers. Ik vind ons gewoon nog veel te jong. We vinden 4 kinderen prima, maar wie weet denken we daar over een tijdje wel weer anders over!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Printje do 3 jan 2013 - 10:28

Ik weet het zeker, hier komt nooit een derde of deze baby moet wel zo makkelijk worden.....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Sanne do 3 jan 2013 - 10:31

Ik zou het überhaupt nooit doen, vind het zo definitief. Je kunt het nu wel zeker weten, maar wie zegt dat je over 5 jaar nog steeds achter de keuze staat?

Als je het wel overweegt, zou ik het bij de minste twijfel toch niet doen. Het is best een ingrijpend en definitief besluit. Daar past geen twijfel bij.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Printje do 3 jan 2013 - 10:33

Ik wil ook graag dat man zich hierna laat helpen. Ik wil niet meer aan de pil en condooms vind ik vreselijk. Bovendien is hij, vinden we, op een leeftijd dat deze keuze ook goed kan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 10:34

Printje schreef:Ik weet het zeker, hier komt nooit een derde of deze baby moet wel zo makkelijk worden.....

Als ik ga terugzoeken ben ik ervan overtuigd dat ik mezelf kan quoten met bijna dezelfde uitspraak Laughing
Bij mij is de twijfel ook meer omdat mijn man het opeens toch niet uitsluit. Ik had het gewoon afgesloten omdat hij zei echt niet nog meer kindjes te willen. En hoewel hij nogsteeds niet staat te springen is het opeens geen onmogelijkheid meer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Printje do 3 jan 2013 - 10:37

Hahaha Tania. R is zo'n schat maar de babytijd..... Die eerste maanden vond ik vooral heel erg erg Embarassed dus aan baby 2 de mooie taak om te latn zien dat het hopelijk ook anders kan. Ik ben, zoals ik nu zie, gewoon echt geen babymens. Natuurlijk ben ik benieuwd naar haar maar als ik denk aan die vermoedelijke eerste maanden....dan denk ik echt waren we maar een jaar verder. Dus op dit moment echt geen seconde twijfel, hier echt geen derde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 10:39

Ik denk nu ook waren we maar een jaar verder Embarassed Ik ben zooo moe, maar wonder boven wonder slaapt ze al de hele avond wie weet slaapt ze vannacht wel wat beter.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Printje do 3 jan 2013 - 10:43

Er zijn maar weinig mensen die het, durven te herkennen, merk ik. Maar iedere keer als het erover gaat zeggen de meesten toch hetzelfde. Leuk een kleine baby maar het brengt ook erg veel met zich mee. Echt natuurlijk gaan we zielsveel van d'r houden maar die eerst tijd.... Maar nogmaals wie weet overtuigd ze ons dat het ook anders kan, al geloof ik dat nu echt nog niet. Maar als het hetzelfde is als baby en als peuter dan wordt het een eitje. R is eigenlijk verder zo makkelijk. Na de eerste ellendige 3-4 mnd werd hij makkelijker en makkelijker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Tania do 3 jan 2013 - 10:47

Ik kon het bij J., ondanks dat hij echt een 'moeilijkere' baby was, veel beter hebben waarschijnlijk omdat ik toen overdag nog meer uit kon rusten. De eerste maanden van M. vond ik ook helemaal niet echt zwaar, pas sinds ze zo slecht slaapt. Nu een maand of 4/5 denk ik. Ik ben ervan overtuigd dat zodra zij beter gaat slapen het een eitje is :cheering:

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels Empty Re: Twijfels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum