Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spullen uitlenen

+3
Moira
Happinaz
Pineco
7 plaatsers

Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Spullen uitlenen

Bericht  Pineco za 22 jun 2013 - 8:10

Er was ooit al een topic over zag ik, maar ik vroeg me af hoe jullie omgaan met het uitlenen van spullen? Normaal gesproken leen ik alleen spullen uit aan familie of hele goede vrienden en dan nog ligt het eraan wat het is. 

Probleem is nu dat ik gisteren onze bouwradio heb uitgeleend, een vrij duur exemplaar, aan de jongen die hier altijd komt schoonmaken. Het is een hele aardige jongen, maar hij loopt echt altijd in zeven sloten tegelijk. Wat hij in een week meemaakt, maak ik mijn hele leven niet mee. Hij gebruikt de bouwradio altijd als hij boven schoonmaakt. Toen hij naar huis ging, zei hij dat hij 's middags in de tuin moest werken en graag onze bouwradio even wilde lenen. Hij zou hem vanmorgen om 8 uur komen terugbrengen, want dan kwam hij hier toch langs als hij naar zijn andere werk ging. Hij vroeg het zo netjes en ik vond het zo lullig om te zeggen dat ik hem er niet mee vertrouw (wat dus wel zo is), dat ik ermee instemde. Voor mijn gevoel kon ik het niet op een nette manier weigeren, ik kon echt niet zeggen dat ik hem zelf nodig had of zo, want hij weet ook wel dat dat niet zo is.

Nou ja, vanmorgen kwam hij dus niet. En vanavond stond hij voor de deur met de melding dat er iets vervelends was gebeurd. Hij heeft gisteravond zijn auto total loss gereden en onze radio stond er dus in. De auto is afgesleept met alles erin en hij mag er pas weer aan zodra hij de sleepdienst heeft betaald. Vraag is of de radio het überhaupt nog doet na die klap en hij heeft geen geld om de sleepdienst te betalen (moet nog een boete van een paar duizend euro betalen omdat de douane hem vorige maand aanhield met rode diesel in zijn tank...serieus, je verzint het niet!). Ik weet niet goed wat ik er nu mee aan moet, die radio kost 200 euro en we gebruiken hem hier heel vaak. Ik kan hem wel vragen een nieuwe te kopen, maar ik weet dat hij daar het geld niet voor heeft.

Moraal van dit lange verhaal: ik moet dringend leren assertiever te zijn en had hem die radio gewoon nooit moeten meegeven. Maar daar is het nu dus te laat voor :nopompom:
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Happinaz za 22 jun 2013 - 8:12

Jee, wat een verhaal joh! Dat is wel een pechvogel tot en met!

Zou het met de verzekering geregeld kunnen worden misschien?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Moira za 22 jun 2013 - 8:19

Wat vervelend! Maakt hij bij jullie thuis schoon? Dan zou ik eventueel voorstellen dat hij ipv geld krijgt van jullie, niks krijg en zo die radio afbetaald. Dus als dat ding €200,- heeft gekost en hij heeft een uurloon van €10,-, moet hij 20 uur voor 'nop' werken.

Ik leen alleen nog dingen uit aan mijn broers/zussen/ouders. Heb ook te vaak meegemaakt dat ik iets half kapot terug krijg of helemaal niet terug krijg. Dus dat zeg ik ook gewoon eerlijk als mensen om iets vragen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Pineco za 22 jun 2013 - 8:21

Als ik al zijn verhalen hoor, ben ik bang dat hij zijn verzekeringszaken niet echt op orde heeft. Hij was er zelf overigens van overtuigd dat het goed zou komen, maar daar ben ik iets minder van overtuigd...

Hem de komende weken voor niks laten werken had ik zelf ook al aan gedacht. Alleen ben ik bang dat hij dan gewoon niet op komt dagen. Hij verslaapt zich heel vaak en staat regelmatig pas voor de deur als hij eigenlijk al klaar zou moeten zijn. Nu is hij nog enigszins gemotiveerd om te komen, omdat hij het geld echt nodig heeft. Maar als hij al weet dat het hem niets oplevert, durf ik er niet voor in te staan dat hij ook echt komt.

Gelukkig weet ik waar zijn huis woont :P
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Caroow za 22 jun 2013 - 8:30

En hem de helft betalen en de andere helft de radio mee af laten betalen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Moira za 22 jun 2013 - 8:33

Caroow schreef:En hem de helft betalen en de andere helft de radio mee af laten betalen?

Is een goede tussenoplossing inderdaad!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Pineco za 22 jun 2013 - 8:37

Snow White schreef:
Caroow schreef:En hem de helft betalen en de andere helft de radio mee af laten betalen?

Is een goede tussenoplossing inderdaad!

Dat zou inderdaad een goed idee zijn Caroow! Het is ook gewoon zo stom dat ik hem heb meegegeven, ik had al zo'n voorgevoel dat het fout zou gaan. Maar hij overviel me echt met zijn vraag en ik kon gewoon niets bedenken...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 8:53

Wat een sterke verhalen... Ik zou er weinig van geloven, eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Pineco za 22 jun 2013 - 9:05

Ja, die neiging had ik eerst ook, ik nam het allemaal met een korreltje zout. Maar hij woont een dorp verderop en veel mensen kennen hem hier en herkennen ook zijn verhalen. Hij is echt zo. Het overkomt hem natuurlijk niet allemaal, hij leeft er ook naar en roept het meeste over zichzelf af. Ik tank geen rode diesel, dus zal er ook niet voor aangehouden worden. En ik drink niet als ik moet rijden, dus zal mijn auto ook niet 'zomaar' total loss rijden. Hij heeft echt totaal geen verantwoordelijkheidsbesef en geeft zelf toe dat hij 'niet past in het systeem'. Ook wel sneu hoor, hij heeft geen makkelijke jeugd gehad en nog altijd niet zo'n fijn thuis, dus ik heb ook wel met hem te doen...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Linnie1985 za 22 jun 2013 - 9:13

Balen zeg. Ik zou doen wat anderen zeggen wat salaris achterhouden zodat er een nieuwe radio komt.

Zo heb ik jaren geleden een heel leuk truitje uitgeleend en kreeg hem inclusief zweetlucht terug, die er niet meer uitging...

En een cd, nooit meer terug gekregen...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Pineco ma 24 jun 2013 - 1:11

Positieve update vandaag, die jongen is de radio net komen terugbrengen :cheering: Ben echt blij dat ik hem de kans heb gegeven zijn belofte na te komen en niet meteen heb geoordeeld. Mijn man dacht echt dat hij het ding verpatst zou hebben, maar ik ben blij dat ik toch vertrouwde op mijn gevoel dat hij ondanks zijn sterke verhalen wel te vertrouwen was.

Eind goed, al goed dus. Maar ik leen dit soort dingen nooit meer zomaar uit aan een vreemde!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Juliette ma 24 jun 2013 - 1:18

Fijn! :cheering:
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 2:18

Fijn dat je hem terug hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 2:20

Ik vind het eerlijk gezegd best raar en brutaal om op je werkadres te vragen of je de radio mag lenen, zeker als het zo'n duur ding is. Maar goed, gelukkig is het goed afgelopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen uitlenen Empty Re: Spullen uitlenen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum