slapen in eigen bedje
+7
Ayla
PapillonRose
Amber-
tweeling
Steep
Happydobby
Sun88
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
slapen in eigen bedje
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, is naar hoe jullie het volgende gedaan hebben met jullie babytjes;
Ons zoontje, nu 2,5 week oud, begon na een week erg te huilen, overstrekken, hikken en slikken, spugen. Na wat advies hier op het forum en een gesprek met het CB werd er gedacht aan reflux. Hen advies was om zijn voeding in te dikken en het wiegje bij het hoofdje op te hogen. Sinds we daarmee begonnen zijn, lijken de klachten die op reflux lijken wat te zijn afgenomen, maar het huilen (eigenlijk krijsen) is niet minder geworden. 8 a 9 uur per dag huilt hij.
Nu heb ik vandaag weer contact gehad met het CB en die adviseren toch naar de huisarts te gaan, maar eerst het volgende te proberen. Omdat ons zoontje misschien in een patroon zit van het huilen dit te doorbreken door hem aan zo weinig mogelijk prikkels bloot te stellen, ze adviseerde hem boven in zijn wiegje te leggen en niet beneden in de wandelwagenbak, vanwege het geluid enzo.
Alleen nu dus mijn vraag: Ik heb hem vanmiddag om 12 uur in zijn wiegje boven gelegd, veel huilen, er na toe, hem laten liggen, als hij stil is weer weggaan en zo door totdat hij sliep. Dit ging naar mijn idee best goed. Om 15.00 wilde hij zijn flesje, deze gemaakt gegeven, verschoond, geknuffeld en om 16.00 weer in zijn wiegje gelegd boven. Weer veel huilen, heb dan even gewacht ben gaan kijken, speen aangeboden en hij is gelukkig weer in slaap gevallen.
Maar nu ligt hij de hele dag zo onderhand boven in zijn wiegje, en 's nachts dus ook. Deden jullie dit ook bij jullie baby's?
Misschien heel stom, maar mijn gevoel zegt dat dit zielig is (Alhoewel hij wel slaapt, eerder sliep hij nooit overdag, hele korte slaapjes en schrok van alles wakker, nu weet ik niet of hij slaapt vanwege de prikkelvrije omgeving of omdat hij uitgeput is van gister, aangezien hij toen echt heel de dag heeft gehuild zonder te slapen)
Ons zoontje, nu 2,5 week oud, begon na een week erg te huilen, overstrekken, hikken en slikken, spugen. Na wat advies hier op het forum en een gesprek met het CB werd er gedacht aan reflux. Hen advies was om zijn voeding in te dikken en het wiegje bij het hoofdje op te hogen. Sinds we daarmee begonnen zijn, lijken de klachten die op reflux lijken wat te zijn afgenomen, maar het huilen (eigenlijk krijsen) is niet minder geworden. 8 a 9 uur per dag huilt hij.
Nu heb ik vandaag weer contact gehad met het CB en die adviseren toch naar de huisarts te gaan, maar eerst het volgende te proberen. Omdat ons zoontje misschien in een patroon zit van het huilen dit te doorbreken door hem aan zo weinig mogelijk prikkels bloot te stellen, ze adviseerde hem boven in zijn wiegje te leggen en niet beneden in de wandelwagenbak, vanwege het geluid enzo.
Alleen nu dus mijn vraag: Ik heb hem vanmiddag om 12 uur in zijn wiegje boven gelegd, veel huilen, er na toe, hem laten liggen, als hij stil is weer weggaan en zo door totdat hij sliep. Dit ging naar mijn idee best goed. Om 15.00 wilde hij zijn flesje, deze gemaakt gegeven, verschoond, geknuffeld en om 16.00 weer in zijn wiegje gelegd boven. Weer veel huilen, heb dan even gewacht ben gaan kijken, speen aangeboden en hij is gelukkig weer in slaap gevallen.
Maar nu ligt hij de hele dag zo onderhand boven in zijn wiegje, en 's nachts dus ook. Deden jullie dit ook bij jullie baby's?
Misschien heel stom, maar mijn gevoel zegt dat dit zielig is (Alhoewel hij wel slaapt, eerder sliep hij nooit overdag, hele korte slaapjes en schrok van alles wakker, nu weet ik niet of hij slaapt vanwege de prikkelvrije omgeving of omdat hij uitgeput is van gister, aangezien hij toen echt heel de dag heeft gehuild zonder te slapen)
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Re: slapen in eigen bedje
Ja wij deden dit idd ook, wij vinden dat slapen in een bed hoort en niet in een box/wandelwagen etc. Overdag gingen we echt weleens weg hoor en dan sliep hij wel in de wagen maar wanneer ik thuis was gewoon boven in zijn bed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
ja dat deden wij ook! nu pas slapen ze soms een ronde onder in de box, maar eerder konden ze daar helemaal niet goed tegen en waren ze gewoon veel tevredener in hun eigen bedjes.
Gast- Gast
Ah bedankt voor jullie antwoorden. Dan weet ik dat het dus redelijk normaal is om kindjes de hele dag in hun bedje te leggen. ( in mijn directe omgeving hebben mensen namelijk allemaal babys die overal en nergens kunnen slapen, dus die kindjes liggen overdag ook beneden)
Sun88- Prater
Als jou kindje veel huilt en last heeft van reflux zou ik een draagdoek aanschaffen. Jou kindje huilt en wil dus bij jou zijn. (huidhonger) Ik zou je kindje dus niet zoveel boven in zijn uppie laten liggen. In een draagdoek draag je je kindje rechtop en dat is ook beter voor de reflux. Ze gaan vanzelf wel in hun bedje slapen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
onze jongste slaapt ook overal en nergens. Zij slaapt vaak in de doek of op de bank. Dit gaat prima, ze wordt nergens wakker van, zelfs niet van een gillende peuter. Denk ook dat het maar net is waar je kind aan gewend is. Onze oudste die werd nog wakker (als ze eens sliep) van een deur die open en dicht ging, maar bij haar was het ook altijd stil in huis.
Gast- Gast
Happydobby schreef:Als jou kindje veel huilt en last heeft van reflux zou ik een draagdoek aanschaffen. Jou kindje huilt en wil dus bij jou zijn. (huidhonger) Ik zou je kindje dus niet zoveel boven in zijn uppie laten liggen. In een draagdoek draag je je kindje rechtop en dat is ook beter voor de reflux. Ze gaan vanzelf wel in hun bedje slapen.
+1
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Wij laten haar 's middags ongeveer van 13.00 tot 15.00 en 's avonds/'s nachts vanaf 20.00 uur in haar eigen bedje slapen. Als we 's middags weg gaan slaapt ze in de kinderwagen, maar daar slaapt ze niet in als de wagen beneden stil staat
Tussendoor ligt ze te kijken in de box of gewoon wakker in de kinderwagen beneden.
Tussendoor ligt ze te kijken in de box of gewoon wakker in de kinderwagen beneden.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
L.uuk sliep de eerste weken niet boven in zijn ledikant, dit lukte gewoon echt niet. Alleen maar huilen! Als hij sliep was het in de box of in mijn armen. Eigenlijk was het beste om de hele dag te gaan wandelen/winkelen. In de kinderwagen slaapt hij dan aan 1 stuk. Gelukkig slaapt hij 's nacht in zijn wiegje wel goed!
Nu gaat het wel beter, hij slaapt over het algemeen overdag nu steeds beter. Nog geregeld in de box, of kinderwagenbak. Bv als ik na het wandelen terug kom laat ik hem liggen.
Ook slaapt hij nu 1 keer per dag boven in zijn ledikant en dan vaak 1-2.5 uur. Dit wisselt.
Nu gaat het wel beter, hij slaapt over het algemeen overdag nu steeds beter. Nog geregeld in de box, of kinderwagenbak. Bv als ik na het wandelen terug kom laat ik hem liggen.
Ook slaapt hij nu 1 keer per dag boven in zijn ledikant en dan vaak 1-2.5 uur. Dit wisselt.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
De eerste sliep waar we haar neerlegde. Of dat nu in de box, op de bank of in haar bedje legde. Je kon ook een kanon naast haar afschieten en daar werd ze nog niet wakker van.
De jongste was een ander verhaal. Hij huilde ook erg veel maar na 7 weken kwamen wij erachter dat hij niet voldoende had aan zijn voeding. Toen we zijn overgestapt op Forte was het huilen vrijwel over en sliep hij ook in zijn eigen bedje.
Hem kunnen we ook bijna nergens anders laten slapen, hij kan daar gewoon niet zo goed tegen. (veel geluiden, andere geluiden etc)
Er is echt niks mis mee om je kindje in zijn wiegje/bedje te laten slapen.
Zeker niet als je merkt dat dat voor hem het beste werkt.
De jongste was een ander verhaal. Hij huilde ook erg veel maar na 7 weken kwamen wij erachter dat hij niet voldoende had aan zijn voeding. Toen we zijn overgestapt op Forte was het huilen vrijwel over en sliep hij ook in zijn eigen bedje.
Hem kunnen we ook bijna nergens anders laten slapen, hij kan daar gewoon niet zo goed tegen. (veel geluiden, andere geluiden etc)
Gast- Gast
Watermeloen schreef:De eerste sliep waar we haar neerlegde. Of dat nu in de box, op de bank of in haar bedje legde. Je kon ook een kanon naast haar afschieten en daar werd ze nog niet wakker van.
Mag ik vragen hoe je erachter komt dat hij niet voldoende had aan zijn voeding? Bleef hij zoeken, sabbelen op vuistje of?
Sun88- Prater
Als je zoontje erg snel overprikkeld is, dan kan hij inderdaad beter in zijn eigen bedje slapen, zonder prikkels die hij beneden wel krijgt.
Niet omdat het 'hoort', het hummeltje is verdorie pas 2 weken oud, mag hij even wennen op aarde. Ik krijg daar altijd zo de kriebels van.
Niet omdat het 'hoort', het hummeltje is verdorie pas 2 weken oud, mag hij even wennen op aarde. Ik krijg daar altijd zo de kriebels van.
Gast- Gast
Als hij daar het beste slaapt, dan zou ik hem zeker gewoon in zijn bedje leggen. Dan is het zeker niet zielig, als hij daar goed (of beter) slaapt dan is er toch niks mis mee?
Kijk, ik zou hem daar zelf niet neerleggen als het geen verschil zou maken en het krijsen daar net zo erg zou zijn. Dan zou ik hem zelf liever bij me hebben, bijvoorbeeld in een draagdoek.
Maar als je merkt dat het verbetering geeft door hem wat meer uit de prikkels te halen, zou ik dat zeker doen. Wel ongezellig voor jezelf, als je kindje steeds in het eigen bedje slaapt en nog meer slaapt dan wakker is, maar dat wordt vanzelf beter als ze meer wakker zijn.
In elk geval zou ik doen wat het beste bij jullie past, en niet iets wel of niet gaan doen omdat anderen er wat van vinden (omdat het 'hoort' bijvoorbeeld).
Kijk, ik zou hem daar zelf niet neerleggen als het geen verschil zou maken en het krijsen daar net zo erg zou zijn. Dan zou ik hem zelf liever bij me hebben, bijvoorbeeld in een draagdoek.
Maar als je merkt dat het verbetering geeft door hem wat meer uit de prikkels te halen, zou ik dat zeker doen. Wel ongezellig voor jezelf, als je kindje steeds in het eigen bedje slaapt en nog meer slaapt dan wakker is, maar dat wordt vanzelf beter als ze meer wakker zijn.
In elk geval zou ik doen wat het beste bij jullie past, en niet iets wel of niet gaan doen omdat anderen er wat van vinden (omdat het 'hoort' bijvoorbeeld).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Sun88 schreef:Watermeloen schreef:De eerste sliep waar we haar neerlegde. Of dat nu in de box, op de bank of in haar bedje legde. Je kon ook een kanon naast haar afschieten en daar werd ze nog niet wakker van.
Mag ik vragen hoe je erachter komt dat hij niet voldoende had aan zijn voeding? Bleef hij zoeken, sabbelen op vuistje of?
Hij bleef maar huilen en hij zat met 3-4 weken al op 170cc en dan kwam hij nog om de 2-2½ uur.
Hij lag toen in het ZH vanwege het RS virus waardoor we dachten dat hij daarom zo huilerig was en slecht sliep. Met 7 weken was ik er helemaal klaar mee en ben ik overgestapt op andere voeding. En toen (en nu nog steeds) voelde ik me enorm schuldig dat ik dat niet eerder had gedaan . Het arme kereltje heeft gewoon al die tijd enorme honger gehad.
Zelda: Ik ben het met je eens dat het helemaal niet hoeft.
H. vond alles prima waardoor ze redelijk veel in haar bed sliep, maar de eerste weken sliep ze ook veel bij ons. A. heb ik ook veel bij me gehouden. Tegen de wil van de kraamhulp in
Ik zou hem verpesten... Waarop ik vroeg of ze vond dat we H. ook verpest hadden...
Daarintegen vind ik er ook niks mis mee als een kindje wél gewoon in zijn/haar eigen bedje slaapt. Zeker als het zoveel last heeft van prikkels.
Gast- Gast
Ik dacht eigenlijk net als HD ook meteen aan een draagdoek, dan is je zoontje blij want hij zit weer veilig bij mama, en hij heeft minder last van zijn reflux. Maar goed, een draagdoek moet je ook maar net willen, zoveel zie je dat niet. Ik denk ook dat een baby huilt omdat hij je nodig heeft, en dat kan iets "moeilijks" zijn zoals reflux of krampjes, maar ook gewoon simpelweg bij mama willen zijn, en dat lijkt me heel normaal als je 9 maanden bij mama hebt gewoond.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wat onprofessioneel van die kraamhulp ik was op z'n zachtst gezegd niet blij geweest als ze dat tegen mij had gezegd.Watermeloen schreef:[
H. vond alles prima waardoor ze redelijk veel in haar bed sliep, maar de eerste weken sliep ze ook veel bij ons. A. heb ik ook veel bij me gehouden. Tegen de wil van de kraamhulp in
Ik zou hem verpesten... Waarop ik vroeg of ze vond dat we H. ook verpest hadden...
Gast- Gast
Zelda schreef:Wat onprofessioneel van die kraamhulp ik was op z'n zachtst gezegd niet blij geweest als ze dat tegen mij had gezegd.Watermeloen schreef:[
Ik ook niet. Vraag me ook nog steeds af waarom ze voor dit vak gekozen heeft.
Als je zag hoe ze tegen H. deed... Mijn hart brak gewoon. Daarom is ze maar 3 volle dagen geweest en heb ik haar daarna alleen laten stofzuigen en wat laten poetsen en dan mocht ze van me gaan.
Gast- Gast
Ik zou ook eens een draagdoek proberen. Hij is al die tijd dicht bij jou geweest en waarschijnlijk vind hij het heel fijn om dicht bij jou te zijn.
Daarnaast hij is altijd geluid om hem heen gewend, en op zijn kamertje is het waarschijnlijk muis stil. Heb je al eens 'white noise/witte ruis' geprobeerd?
Daarnaast hij is altijd geluid om hem heen gewend, en op zijn kamertje is het waarschijnlijk muis stil. Heb je al eens 'white noise/witte ruis' geprobeerd?
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Ik weet nog wel in het begin, toen R erg klein was, hij juist stil werd in mijn kleuterklas. Hij was dat 'lawaai' natuurlijk gewend en sliep daar altijd. Ik woon zeer dicht bij mijn werk vandaar dat ik er in mijn verlof veel te vinden was hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
De eerste paar weken sliep L eigenlijk overal wel.
Maar nu leg ik haar wel steeds in haar wieg boven om te slapen.
Ze slaapt meestal dan ook beter en langer.
Maar nu leg ik haar wel steeds in haar wieg boven om te slapen.
Ze slaapt meestal dan ook beter en langer.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik probeer ze zoveel mogelijk in hun eigen bed te laten slapen, als dat niet lukt, mag het ook gewoon in de doek of bij ons in bed. Het is helemaal niet zielig om een baby zoveel te laten slapen, baby's hebben die slaap gewoon nodig.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Watermeloen schreef:Zelda schreef:Wat onprofessioneel van die kraamhulp ik was op z'n zachtst gezegd niet blij geweest als ze dat tegen mij had gezegd.Watermeloen schreef:[
Als je zag hoe ze tegen H. deed... Mijn hart brak gewoon. Daarom is ze maar 3 volle dagen geweest en heb ik haar daarna alleen laten stofzuigen en wat laten poetsen en dan mocht ze van me gaan.
hadden wij dezelfde kraamhulp toevallig?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Watermeloen schreef:Zelda schreef:Wat onprofessioneel van die kraamhulp ik was op z'n zachtst gezegd niet blij geweest als ze dat tegen mij had gezegd.Watermeloen schreef:[
hadden wij dezelfde kraamhulp toevallig?
Dan heeft ze wel een zeer ruim werkveld, hahaha.
Misschien familie
Gast- Gast
Via welke kraamzorg werkte ze ook alweer Watermeloen? Dan komt ze vast op onze no no lijst.
Printje- Lady Post-a-lot
Bij VDA.
Ik weet niet eens meer hoe ze heet eigenlijk. Terwijl ik die van H. nog wel weet. Dat was echt een schat van een mens!
Ik weet niet eens meer hoe ze heet eigenlijk. Terwijl ik die van H. nog wel weet. Dat was echt een schat van een mens!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» meerdere kindjes, eigen kamer slapen
» Niet Meer in eigen bed willen slapen
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» Ledikant en bedje opmaken
» Niet Meer in eigen bed willen slapen
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» Ledikant en bedje opmaken
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: