Wanneer flesvoeding ophogen?
+6
Jezzie
Printje
Puggle
Lejow
Sanne
tweeling
10 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wanneer flesvoeding ophogen?
Bekijken ze dat dus op gewicht? Voel me zo stom haha!
Wel fijn om van jullie te horen dat het niet te veel is!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Gast- Gast
mvk89 schreef:Bekijken ze dat dus op gewicht? Voel me zo stom haha!
heb je al wel eens een kleinere speen gebruikt? Het zou kunnen dat het te snel gaat, waardoor hij eigenlijk meer binnenkrijgt dan hij nodig heeft. Als het dan wat langzamer gaat wordt zijn zuigbehoefte beter bevredigd, waardoor hij misschien minder drinkt.
Gast- Gast
Ook al geprobeert ja! Maar bedankt voor de tip!
Bluestar- Prater
Rejoy. schreef:waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Tja, dat mag je vinden.
B deed het er prima op, kwam ook niet eerder omdat ze honger had ofzo. Met meer voedingen moesten we haar vaak wakker maken waardoor ze slechter dronk, en zo dus uiteindelijk veel minder binnen kreeg.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
mvk89 schreef:Bekijken ze dat dus op gewicht? Voel me zo stom haha!
Ja, minimaal 150 CC per kilo lichaamsgewicht, max 200 cc per kilo lichaamsgewicht, met de max van een liter!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ooohhh, oke. Thnx, mijn onzekerheid is weg.
Bluestar- Prater
mvk89 schreef:Ooohhh, oke. Thnx, mijn onzekerheid is weg.
Fijn!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Rejoy. schreef:waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Tja, dat mag je vinden.
B deed het er prima op, kwam ook niet eerder omdat ze honger had ofzo. Met meer voedingen moesten we haar vaak wakker maken waardoor ze slechter dronk, en zo dus uiteindelijk veel minder binnen kreeg.
nouja, vinden.. het is zelfs bewezen dat er een verband is tussen weinig grote voedingen en overgewicht, doordat kinderen die op deze manier voeding krijgen minder goed luisteren naar honger en verzadigd gevoel. Met name voor jonge baby's zijn vaker kleine voedingen beter vanwege de constante toevoer van voedingsstoffen voor de groei van de hersenen. Is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar daadwerkelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
Maargoed, flesvoeding is wel zwaarder te verteren, dus op zich kan het inderdaad zijn dat kinderen daar langer op kunnen teren en minder voeding vragen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Lejow schreef:Rejoy. schreef:waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Tja, dat mag je vinden.
nouja, vinden.. het is zelfs bewezen dat er een verband is tussen weinig grote voedingen en overgewicht, doordat kinderen die op deze manier voeding krijgen minder goed luisteren naar honger en verzadigd gevoel. Met name voor jonge baby's zijn vaker kleine voedingen beter vanwege de constante toevoer van voedingsstoffen voor de groei van de hersenen. Is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar daadwerkelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
Maargoed, flesvoeding is wel zwaarder te verteren, dus op zich kan het inderdaad zijn dat kinderen daar langer op kunnen teren en minder voeding vragen.
Denk inderdaad dat dat anders is met flesvoeding. L krijgt ook veel meer voedingen op een dag hoor. Hij zou miet blij worden van vijf voedingen, mijn lijf trouwens ook niet denk ik....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Tja, had het er best in willen proppen, maar als ze niet drinkt..
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Tja, had het er best in willen proppen, maar als ze niet drinkt..
Ik geef alleen aan dat ik niet alleen vind dat 4 voedingen weinig zijn, maar dat er een verband is aangetoond en dat 4 voedingen weinig zijn. Als jij ervoor kiest om 4 voedingen te geven, doe je dat toch gewoon?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Ik vind vier voedingen ook erg weinig. Allebei zijn ze pas terug gegaan naar 4 flessen toen ze ook bijvoeding kregen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Muppetje schreef:Rejoy. schreef:Lejow schreef:Rejoy. schreef:waarom zou je graag willen dat ze terug gaat in aantal voedingen? Voor het maagje en de hersenen is het veel gezonder om vaker kleine beetjes te krijgen. Daarbij vind ik 4 voedingen echt heel weinig, volwassenen hebben over het algemeen zelfs 5 á 6 eetmomenten per 24 uur.
Tja, dat mag je vinden.
Denk inderdaad dat dat anders is met flesvoeding. L krijgt ook veel meer voedingen op een dag hoor. Hij zou miet blij worden van vijf voedingen, mijn lijf trouwens ook niet denk ik....
met bv is het inderdaad anders, alleen al omdat bv veel lichter verteerbaar is dan fv en kinderen daarom eerder weer willen drinken. Maargoed, mijn oudste (kunstvoeding) heeft ook nooit 4 voedingen gehad hoor, die heeft heel lang nog zo'n 8 kleine flesvoedingen gehad. Die ging rond een jaar pas richting de vier voedingen, toen at ze ook noemenswaardig van de bijvoeding.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Lejow schreef:Tja, had het er best in willen proppen, maar als ze niet drinkt..
Ik geef alleen aan dat ik niet alleen vind dat 4 voedingen weinig zijn, maar dat er een verband is aangetoond en dat 4 voedingen weinig zijn. Als jij ervoor kiest om 4 voedingen te geven, doe je dat toch gewoon?
De ondertoon bevalt me niet..
Komt over als 'Als jij zo iets slechts wilt doen bij je kind, tja, dan moet je dat lekker zelf weten!'
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lejow schreef:Tja, had het er best in willen proppen, maar als ze niet drinkt..
Komt over als 'Als jij zo iets slechts wilt doen bij je kind, tja, dan moet je dat lekker zelf weten!'
Eens met Lejow, ik vind het ook een beetje belerend overkomen Rejoy. Je bedoeld het vast goed maar het is niet zo leuk als je je moet verantwoorden waarom je iets wel of niet doet met je eigen kindje.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik heb gewoon gekeken naar de behoefte van de kinderen.
Het cb gaf aan dat hij wel meer zou mogen, maar niet dat dat moest.
Toen ik het idee had dat hij nog wel meer zou lusten wanneer de fles leeg was, ben ik hem meer gaan geven.
Het aantal flessen ging ook vanzelf. Ik ben hem geen 5 flessen gaan geven om hem door te laten slapen, maar toen hij doorsliep gaf ik hem 5 flessen.
Een kind geeft zelf wel aan wanneer hij het anders wil!
Volgens mij heeft hij 2 weken de ene keer 5 flessen en de andere keer 6 flessen van 150 gehad, afhankelijk van het tijdstip dat hij wakker werd.
Toen ik het idee had dat hij nog wel meer zou lusten wanneer de fles leeg was, ben ik hem meer gaan geven.
Het aantal flessen ging ook vanzelf. Ik ben hem geen 5 flessen gaan geven om hem door te laten slapen, maar toen hij doorsliep gaf ik hem 5 flessen.
Volgens mij heeft hij 2 weken de ene keer 5 flessen en de andere keer 6 flessen van 150 gehad, afhankelijk van het tijdstip dat hij wakker werd.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Ik heb gewoon gekeken naar de behoefte van de kinderen.
Zo was het hier ook. Ze sliep uit zichzelf vrij snel door. En afhankelijk van hoelaat ze wakker werd planden we de flessen er tussenin.
Lejow- Lady Post-a-lot
Zo heb ik het ook gedaan. Afhankelijk van hoe laat ze wakker werd 's ochtend keek ik of ze op vijf of zes flessen uitkwam. En nu sinds iets meer dan en week slaapt ze door tot een uur of 7.PiP schreef:Ik heb gewoon gekeken naar de behoefte van de kinderen.
Volgens mij heeft hij 2 weken de enaareer 5 flessen en de andere keer 6 flessen van 150 gehad, afhankelijk van het tijdstip dat hij wakker werd.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
tweeling schreef:Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lejow schreef:Tja, had het er best in willen proppen, maar als ze niet drinkt..
Eens met Lejow, ik vind het ook een beetje belerend overkomen Rejoy. Je bedoeld het vast goed maar het is niet zo leuk als je je moet verantwoorden waarom je iets wel of niet doet met je eigen kindje.
Ik reageerde met mijn eerste post niet eens op lejow, zij reageerde als eerste op mij, ik vervolgens weer op haar. Als jij je aan gesproken voelt door een algemene post kan ik daar niets aan doen. Dat jij iets anders doet dan ik aan gaf moet je toch zelf weten? Ik heb to alleen verteld wat ik weet over weinig grote voedingen.
Gast- Gast
Dit schrijf je volgens mij wel naar Lejow want ik heb niet geschreven dat ik terug ga naar 4 voedingen. En waarom ik dat graag zou willen is omdat het CB me dat adviseerde afgelopen maandag. Het lijkt me dat hun er ook wel iets van verstand van hebben
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik had inderdaad ook het idee dat je het naar mij schreef, ik was immers degene die het over 4 flessen had.
En daarbij, als B straks last krijgt van alles wat wetenschappelijk is aangetoond, krijgt ze het nog zwaar...
En daarbij, als B straks last krijgt van alles wat wetenschappelijk is aangetoond, krijgt ze het nog zwaar...
Lejow- Lady Post-a-lot
Met fv is het idd allemaal heel anders dan met bv. Ik zou persoonlijk weer gek worden van 12 voedingen per dag... R zat al vrij snel op 4 voedingen dus maar heeft daar nooit last van gehad.
En idd wat Lejow zegt; wetenschappelijk worden er zoveel dingen aangetoond dat ik het meeste niet eens meer geloof. Het ene jaar is het zus dan weer zo.
En idd wat Lejow zegt; wetenschappelijk worden er zoveel dingen aangetoond dat ik het meeste niet eens meer geloof. Het ene jaar is het zus dan weer zo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Op het pak staat toch dat kinderen terug zouden 'moeten' naar vier voedingen? Dan zul je niet de enige zijn die dat doet Lejow. Het was dus niet specifiek naar jou gericht, maar in het algemeen.
tsja, en dat van het cb en er verstand van hebben... Ik zal maar wijselijk mijn mond houden
tsja, en dat van het cb en er verstand van hebben... Ik zal maar wijselijk mijn mond houden
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Op het pak staat toch dat kinderen terug zouden 'moeten' naar vier voedingen? Dan zul je niet de enige zijn die dat doet Lejow. Het was dus niet specifiek naar jou gericht, maar in het algemeen.
hahahahahhaa en ik denk de hele tijd maar ik zeg het niet ik zeg het niet
Ga jij trouwens met H wel nog naar het cb? was erg nieuwsgierig omdat je nu bij een nieuw cb zit toch?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?
» Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?
» Mama's met flesvoeding: Wanneer weer ongesteld?
» voeding ophogen?
» Flesvoeding
» Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?
» Mama's met flesvoeding: Wanneer weer ongesteld?
» voeding ophogen?
» Flesvoeding
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: