Wanneer flesvoeding ophogen?
+6
Jezzie
Printje
Puggle
Lejow
Sanne
tweeling
10 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wanneer flesvoeding ophogen?
Afgelopen maandag was ik met mijn meisje bij het CB, ze weegt nu 4500 gram dat was verder prima.
Ze vertelden dat ik over kon gaan stappen op 5 voedingen per etmaal van 150cc/5, ze krijgt nu 6 voedingen van 120cc/4. Overdag komt ze om de 3,4/4 uur en s nachts nog 1 keer. Gisteravond heb ik haar 150cc aangeboden, ze dronk het wel op maar spuugde toch wat terug (wat ze normaal nooit doet), eigenlijk denk ik dat het te vroeg is om op te hogen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Want als ik haar elke fles 150 ga geven moet ze volgens het CB ook gaan doorslapen, denk niet dat dat er nu al in zit, ze is nog zo jong...
Hoe ging het doorslapen trouwens bij jullie? Zo van de één op andere dag? Als ze nu ineens door zou slapen (wat ik nog lang niet verwacht hoor) krijgt ze toch te weinig voeding, dan zit ze op 5 x 120cc. Lijkt me dat als ze nu die 6 x 120cc nodig heeft ze dat over een tijdje ook nog nodig heeft + wat extra misschien?
Nou ja zoals jullie lezen...ik snap er niks van Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven
Ze vertelden dat ik over kon gaan stappen op 5 voedingen per etmaal van 150cc/5, ze krijgt nu 6 voedingen van 120cc/4. Overdag komt ze om de 3,4/4 uur en s nachts nog 1 keer. Gisteravond heb ik haar 150cc aangeboden, ze dronk het wel op maar spuugde toch wat terug (wat ze normaal nooit doet), eigenlijk denk ik dat het te vroeg is om op te hogen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Want als ik haar elke fles 150 ga geven moet ze volgens het CB ook gaan doorslapen, denk niet dat dat er nu al in zit, ze is nog zo jong...
Hoe ging het doorslapen trouwens bij jullie? Zo van de één op andere dag? Als ze nu ineens door zou slapen (wat ik nog lang niet verwacht hoor) krijgt ze toch te weinig voeding, dan zit ze op 5 x 120cc. Lijkt me dat als ze nu die 6 x 120cc nodig heeft ze dat over een tijdje ook nog nodig heeft + wat extra misschien?
Nou ja zoals jullie lezen...ik snap er niks van Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Re: Wanneer flesvoeding ophogen?
Oh ja ze is 6 weken, ook wel hndig erbij te vermelden.
tweeling- Prater
Ik heb geen ervaring met het geven van flesvoeding, maar als jij het idee hebt dat het nog wat te vroeg is voor jouw dochter om de flesvoeding op te hogen, dan zou ik er nog even mee wachten. Ik denk dat het CB (en de etiketten op flesvoeding) alleen uitgaan van het gewicht van het kind. Niet ieder kindje heeft op hetzelfde moment een bepaalde hoeveelheid voeding nodig.
Hier heb je natuurlijk geen reet aan, maar ik wilde voornamelijk zeggen dat je ook naar je eigen gevoel moet luisteren.
Hier heb je natuurlijk geen reet aan, maar ik wilde voornamelijk zeggen dat je ook naar je eigen gevoel moet luisteren.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Je kan proberen om 150 te geven en kijken of ze meer tijd tussen de flesjes laat, dan ga je vanzelf over naar 5 flesjes. Maar als ze er van blijft spugen of ze laat er niet meer tijd tussen dan kun je ook gewoon zes flessen blijven geven. Gewoon proberen en kijken waar jullie je allebei het beste bij voelen, zolang ze maar genoeg voeding binnenkrijgt maakt de hoeveelheid per flesje weinig uit.
Als ze gaat doorslapen zal ze vast wel flesjes van 150 gaan drinken want dan heeft ze ook meer honger als ze wakker wordt.
Mijn dochter krijgt nogsteeds minimaal 1 fles 'snachts maar dat wilde je vast niet horen.
Als ze gaat doorslapen zal ze vast wel flesjes van 150 gaan drinken want dan heeft ze ook meer honger als ze wakker wordt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ben ik het gewoon een keer gaan proberen.
Ik deed meer in de flesjes en zag dan wel wat ze opdronk en wat niet.
Heb een keer een dag met 5 flesjes geprobeerd, ging niet goed, week of wat later nog een x, toen ging het wel goed.
Zo ook met de overstap naar 4 flessen!
Wij gaven haar met 5 flessen de fles om 00.00 - 08.00 (toen sliep ze al door) - 12.00 - 16.00 - 20.00.
Ze is 4500 gram, dus mag max 9 uur slapen achter elkaar zonder voeding!
Ze rekenen meestal met 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag, dus in haar geval is dat 675 CC, als je dit over 5 flesjes zou verdelen kom je uit op 135 cc per flesje!
Je moet dan wel iets meer klaarmaken, maar dan hoeft ze het flesje dus niet leeg te drinken!
Ik deed meer in de flesjes en zag dan wel wat ze opdronk en wat niet.
Heb een keer een dag met 5 flesjes geprobeerd, ging niet goed, week of wat later nog een x, toen ging het wel goed.
Zo ook met de overstap naar 4 flessen!
Wij gaven haar met 5 flessen de fles om 00.00 - 08.00 (toen sliep ze al door) - 12.00 - 16.00 - 20.00.
Ze is 4500 gram, dus mag max 9 uur slapen achter elkaar zonder voeding!
Ze rekenen meestal met 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag, dus in haar geval is dat 675 CC, als je dit over 5 flesjes zou verdelen kom je uit op 135 cc per flesje!
Je moet dan wel iets meer klaarmaken, maar dan hoeft ze het flesje dus niet leeg te drinken!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Hier krijgt ze nu nog steeds 5 x 150+5 en ze weegt nu 6 kilo. Ze laat nog steeds veel staan af en toe. Gister bij 2 flessen ook weer 30 ml. Als ik het pak moet geloven zou ze al bijna naar de 200 moeten maar dat gaat echt niet. Dit gaat al moeizaam. Tegen ons werd ook gezegd dat je het gewoon een beetje moet bekijken zelf. Ieder kindje is anders. En als ze gewoon goed groeit is dat toch prima. Ze heeft overigens hier tot 3 maanden flesjes van 120+4 gedronken.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Dat pak moet je echt niet geloven hoor, dan moet je ze echt volstouwen hahaha
Toen B steeds meer liet staan bij de flessen, heb ik een keer 4 flessen geprobeerd, met wat meer. Dat ging de eerste keer 1 dag goed, de dag erna niet. Week of 2 later nog eens geprobeerd en toen ging het goed!
Ze had toen kennelijk te vaak na elkaar eten, waardoor ze nog niet echt honger had.
Als ze maar rond de 500cc per dag binnen krijgen, zit je altijd wel goed!
Toen B steeds meer liet staan bij de flessen, heb ik een keer 4 flessen geprobeerd, met wat meer. Dat ging de eerste keer 1 dag goed, de dag erna niet. Week of 2 later nog eens geprobeerd en toen ging het goed!
Ze had toen kennelijk te vaak na elkaar eten, waardoor ze nog niet echt honger had.
Als ze maar rond de 500cc per dag binnen krijgen, zit je altijd wel goed!
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar toen je over ging naar 4 flessen hoogde je wel op?
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Maar toen je over ging naar 4 flessen hoogde je wel op?
Ja!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ging jullie meisje dan spugen Lejow? Omdat je zegt dat het niet goed ging eerst?
tweeling- Prater
tweeling schreef:Ging jullie meisje dan spugen Lejow? Omdat je zegt dat het niet goed ging eerst?
Nee, toen trok ze de tijd er tussen nog niet. Dat duurde haar te lang.
Moet er wel bij zeggen, dat we de laatste avond fles toen ook steeds een beetje vroeger zijn gaan geven!
En we geven haar in de laatste fles een schep extra!
Lejow- Lady Post-a-lot
Bedankt voor de info! Ik kijk het nog even een tijdje aan en dan probeer ik het gewoon nog een keer als ik het gevoel heb dat ze er aan toe is. Ze heeft vandaag en gisteren de hele dag gehuild terwijl ze altijd heel tevreden is dus misschien toch een sprongetje dat ze straks wel aan een ander schema behoefte heeft? Nou ja ik wacht het af
tweeling- Prater
Ja, ik vond het ook echt heel lastig. Mijn vriend werd soms echt gek van me.
Wel proberen, niet proberen, wel proberen niet proberen.
Nou ja en uiteindelijk merk je snel genoeg of het werkt of niet!
Zo niet, leuk geprobeerd, zo wel: mooi!
Wel proberen, niet proberen, wel proberen niet proberen.
Nou ja en uiteindelijk merk je snel genoeg of het werkt of niet!
Zo niet, leuk geprobeerd, zo wel: mooi!
Lejow- Lady Post-a-lot
Haha herkenbaar inderaad! Ik loop ook steeds: zullen we dit zullen we dat? O nee toch niet, ja toch wel, nee toch niet, ja doe toch maar wel Mijn man wordt ook een beetje gek van me, tja het is zo lastig soms en je wilt het gewoon allemaal goed doen
tweeling- Prater
tweeling schreef:Haha herkenbaar inderaad! Ik loop ook steeds: zullen we dit zullen we dat? O nee toch niet, ja toch wel, nee toch niet, ja doe toch maar wel Mijn man wordt ook een beetje gek van me, tja het is zo lastig soms en je wilt het gewoon allemaal goed doen
Ja, heel herkenbaar!
Hij bemoeide zich er vaak ook maar gewoon niet mee haha!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij zaten al vrij snel op 5 flessen idd, maar we merkten vooral dat dat kon omdat hij sneller honger had en na die 120cc echt nog honger had. Ik ben toen gewoon 150 cc gaan proberen en hij liet er toen zelf steeds meer uren tussen. Hier ging het doorslapen meer steeds bijv. een uurtje later wakker worden. De eerste keer dat hij echt doorsliep was hij een maand of 2,5-3 we waren toen op vakantie en schrokken ons rond 8 uur dood, shit R is nog niet wakker....hij lag nog prinsheerlijk te slapen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Lejow schreef:Puggle schreef:Maar toen je over ging naar 4 flessen hoogde je wel op?
Ja!
Hmm ok. Ja dat gaat hier nog niet werken. Dit gaat al niet op soms.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Lejow schreef:Puggle schreef:Maar toen je over ging naar 4 flessen hoogde je wel op?
Ja!
Hmm ok. Ja dat gaat hier nog niet werken. Dit gaat al niet op soms.
Dat ging het bij B ook niet, omdat ze té snel weer een fles kreeg achter elkaar!
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn dochter krijgt nu sinds 2 weken 5x 150cc+5 schepjes.
Ik heb eerst 5x 120+4 gegeven en de laatste fles 150+5.
De eerste paar nachten werd ze om 4 uur wakker, en kreeg ze dus gewoon 6 voedingen.
Ik had het idee dat ze overdag wel meer honger had, toen ben ik 4x 120 en 3 keer 150 gaan geven.
En sinds 1,5 week slaapt ze nu door tot 6.30, waardoor ze uit komt om 5 flessen van 150+5 schepjes.
Maar soms drinkt ze haar laatste fles niet leeg of spuugt ze veel terug daarna. Maar ze slaapt daarna wel gewoon door.
De andere flessen gaan wel leeg.
Ik heb eerst 5x 120+4 gegeven en de laatste fles 150+5.
De eerste paar nachten werd ze om 4 uur wakker, en kreeg ze dus gewoon 6 voedingen.
Ik had het idee dat ze overdag wel meer honger had, toen ben ik 4x 120 en 3 keer 150 gaan geven.
En sinds 1,5 week slaapt ze nu door tot 6.30, waardoor ze uit komt om 5 flessen van 150+5 schepjes.
Maar soms drinkt ze haar laatste fles niet leeg of spuugt ze veel terug daarna. Maar ze slaapt daarna wel gewoon door.
De andere flessen gaan wel leeg.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hier gaat de laatste fles ook niet altijd leeg!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik wou dat die van mij zo weinig dronk. Heb ik nou zo'n hongerig mannetje?? Hij krijgt 5x 180 met 6 scheppen, giet er wel melk uit tot 180. Maar hij kwam steeds sneller voor zijn fles. Op advies van het CB de avond fles niet terug laten lopen. Dat gaat prima, maar denk dat het niet lang meer zal duren dat ik het er niet meer uit kan gieten.
Ik word altijd zo onzeker van wat ik lees en hoor hoeveel baby's drinken. Dan denk ik, maar die van mij krijgt dan toch veel te veel? Maar ik wil hem gewoon geen honger laten lijden, ik word er zelf ook niet vrolijk van als ik honger heb..
Ik word altijd zo onzeker van wat ik lees en hoor hoeveel baby's drinken. Dan denk ik, maar die van mij krijgt dan toch veel te veel? Maar ik wil hem gewoon geen honger laten lijden, ik word er zelf ook niet vrolijk van als ik honger heb..
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
mvk89 schreef:Ik wou dat die van mij zo weinig dronk. Heb ik nou zo'n hongerig mannetje?? Hij krijgt 5x 180 met 6 scheppen, giet er wel melk uit tot 180. Maar hij kwam steeds sneller voor zijn fles. Op advies van het CB de avond fles niet terug laten lopen. Dat gaat prima, maar denk dat het niet lang meer zal duren dat ik het er niet meer uit kan gieten.
En voeding voor hongerige babies? Dat zou ook nog wat kunnen helpen.
Hoeveel weegt hij nu?
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik wil liever niet van voeding veranderen, omdat hij veel spuugde en moeizame ontslasting had. Daarom krijgt hij nu Friso Comfort, en dat gaat erg goed..
Hij woog 2 weken terug ruim 5,5
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
mvk89 schreef:Ik wil liever niet van voeding veranderen, omdat hij veel spuugde en moeizame ontslasting had. Daarom krijgt hij nu Friso Comfort, en dat gaat erg goed..
Dan is 5x 180 niet te veel hoor!
L. Woog twee weken terug bijna 5,5 kilo. Maar ik heb nu nog niet het idee dat ze al toe is aan 180
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jezzie89 schreef:mvk89 schreef:Ik wil liever niet van voeding veranderen, omdat hij veel spuugde en moeizame ontslasting had. Daarom krijgt hij nu Friso Comfort, en dat gaat erg goed..
Dan is 5x 180 niet te veel hoor!
L. Woog twee weken terug bijna 5,5 kilo. Maar ik heb nu nog niet het idee dat ze al toe is aan 180
Inderdaad, de max is een liter!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?
» Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?
» Mama's met flesvoeding: Wanneer weer ongesteld?
» voeding ophogen?
» Flesvoeding
» Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?
» Mama's met flesvoeding: Wanneer weer ongesteld?
» voeding ophogen?
» Flesvoeding
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: