Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen? Empty Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?

Bericht  Bluestar wo 12 dec 2012 - 9:45

Ik heb weer even jullie ervaringen nodig.. Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen? 561177

Y is bijna 4 maanden. Hij krijgt nu 5 flessen van 180 cc water met 6 scheppen. Hij krijgt deze om 8.00 uur, 11.30, 15.00 uur, 18.30 uur, 21.30 uur. Hij komt steeds vaker eerder dan de 3,5 uur.

Nu wil ik zaterdag beginnen met fruit te gaan geven (ik weet dat sommigen dit erg vroeg vinden, maar hij lijkt er aan toe te zijn). En nu zit ik dus te denken wat nou handig is met zijn flessen te doen. Ik ben van plan om zijn fruithapje rond 9.30 uur te geven i.v.m. kdv.
Ik neig er naar om naar 4 flessen te gaan, omdat hij om 21.00 uur - 21.30 uur echt moe is, en ik hem soms om 8.00 uur moet wakker maken. Maar, ga ik naar 4 flessen, dan moet er 4 uur tussen komen. Dat gaat hij met 180+6 écht niet redden. Kan ik al ophogen naar 210+7? Rijstebloem in zijn avond fles is natuurlijk ook een optie, maar dan zit ik nog overdag.

Ik moet woensdag naar het consultatiebureau, maar wil liever dit weekend al beginnen met fruit omdat dat beter uit komt dan volgende week. Hij weegt gok ik zo'n 6,5 kilo nu.

En hoelang geef je fruit, voordat je ook groente gaat proberen? En vanaf wanneer mag er ook aardappel doorheen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen? Empty Re: Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?

Bericht  Tania wo 12 dec 2012 - 9:50

Flessen geven van 210+7 wordt sowieso afgeraden helemaal als je dat 4 keer per dag wil doen. Als je de laatste fles gewoon weglaat wat doet hij dan?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen? Empty Re: Wanneer voeding ophogen/ over gaan op 4 flessen?

Bericht  PiP wo 12 dec 2012 - 9:51

fruit/groente is in eerste instantie BIJvoeding, ik zou de flessen nog even zo laten en kijken hoe hij reageert op de bijvoeding.
S krijgt sinds 2 weken zo nu en dan groentje, hij was er ook echt aan toe en at meteen al een half potje en ik denk dat als ik een heel potje geef hij dit ook wel op eet.
F daarintegen moest er niks van weten toen de 5,5 maand was (S was 4,5 maand toen hij zijn eerste hapje kreeg).
S drinkt nog steeds 5x 180+6 en doet het er perfect op. Heb hier geen vast tijden, maar de eerste is rond 7a8 uur en de laatste rond 22.30
Voor die laatste fles maken we hem "wakker". Hij gaat rond 19:30 slapen.

edit: het tijdstip voor fruit vind ik trouwens wel een mooie tijd zo tussen de flessen door.

nog een edit: Wij zijn dus begonnen met groente, geef nu nog potjes, ben aan het nadenken over een Babycook...
fruit heb ik van de week ook geprobeerd en ging ook goed. aardappels zitten dacht ik in de 6 maand potjes.
Denk dat ik als ik tijd heb eens een voorraadje ga koken en invriezen, zie ik nu nog even niet zitten.

Laatst aangepast door PiP op wo 12 dec 2012 - 9:55; in totaal 3 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 9:51

Ik zou het met die flessen gewoon eens proberen. Ik heb zoiets nooit gevraagd bij het cb.

Ik weet het niet meer precies maar wij gaven geloof ik fruit wel als tussendoortje en niet als vervanging van een fles...je zou dan dus idd de flessen wel groter moeten maken. Je kunt het altijd proberen, werkt het niet kun je het altijd weer aanpassen.

Edit; wij zijn trouwens begonnen met groente, aardappels pas na een maand of 6-7 geloof ik. Heb echt geen idee meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bluestar wo 12 dec 2012 - 10:00

De één na laatste fles is nu om 18.30 uur. Dan slaapt hij rond 19.45 uur tot 20.30 uur. Dus daar is hij nog niet aan toe om hem helemaal weg te laten..

Ik denk dat als hij om 20.00 uur zijn laatste fles krijgt, hij wel doorslaapt tot 7.00 uur - 7.30 uur. Ook prima. Maar dan moet ik hem dus een keer om 7.00 uur wakker maken. Of hebben jullie nog andere ideeen?

Of ik moet me gewoon niet zo druk maken en maar zien hoe hij het gaat doen?? Soms denk ik voor mijn gevoel veel te veel na over dit soort dingen Embarassed. Ik kijk wel hoe het met het fruit gaat, misschien vind hij er wel niks aan. Als ik dan blijf rommelen dat ik eigenlijk te weinig tijd tussen de flessen heb, dan probeer ik wel gewoon een keer 4 flessen van 210...

Edit: Een babycook lijkt mij ook heel handig!
Ik ben van plan om de groente straks in porties in de vriezer te doen.. Fruit gewoon elke dag vers te maken!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 10:07

Ik zou de laatste fles idd rond 20 uur proberen te kijken, de ochtend daarna starten met de flessen op het moment dat hij wakker wordt, ik zou hem er niet voor wakker maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lejow wo 12 dec 2012 - 18:54

Printje schreef:Ik zou de laatste fles idd rond 20 uur proberen te kijken, de ochtend daarna starten met de flessen op het moment dat hij wakker wordt, ik zou hem er niet voor wakker maken.

Dit dus!
Hij is 6,5 kilo, dat betekent dat hij 13 uur mag slapen achter elkaar zonder voeding.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: