Auto kopen, waar op letten?
+7
Elliot
Toet
Spring
M@niek
ExpressoB
Xanna
Rush
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Auto kopen, waar op letten?
VW en Seat is hetzelfde merk .Jente schreef:Ik kijk een beetje naar auto's van 1999 en nieuwer. Maar dan heb ik bijvoorbeeld keuze uit een VW Polo 5-deurs uit 1999 met 100.000 km of een Seat Ibiza 3-deurs uit 2002 met 95.000 km. Vrij vergelijkbaar naar mijn idee, maar die Seat is een stuk duurder (1/3 meer) dan de VW.
En dan snap ik het dus al niet meer Maakt die 3 jaar dan het verschil? Want anders lijkt die VW me beter omdat het voor mij een betrouwbaarder merk is en 5-deurs. Maar ja, ik heb er dus echt geen verstand van.
Heb je toevallig de link naar beide advertenties? Of is dit een voorbeeld? Want die Polo kan bijv. nog net het oude type zijn van die types, of bijna een verlopen APK, of toe zijn aan een nieuwe distributieriem. Die Seat kan zoveel duurder zijn omdat die nieuwer is, bijv. al een nieuwe distributieriem heeft, misschien wel airco en de Polo misschien niet. Wellicht is de polo een basisuitvoering en de Seat een luxere uitvoering.
Alleen op kilometerstand en bouwjaar kan je zoiets niet goed verklaren.
Het 'gevoel' van voor 2000 is alles 'oud' wordt ook goed op ingespeeld door garages. 2002 is natuurlijk ook al lang niet meer nieuw, maar klinkt veel nieuwer.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Het zijn wel bestaande voorbeelden, maar ik woon in het buitenland, dus aan de advertenties heb je niet echt iets denk ik. Moet inderdaad dan even checken hoe het zit met APK, distributieriem enzo, in vrijwel alle advertenties staat dat er wel bij. De meeste auto's die ik vind zijn trouwens van particulieren, dat is hier vrij normaal. En bij garages krijg je ook geen garantie op tweedehands auto's, dus in alle gevallen vrij riskant om te kopen... Maar ja, ik heb toch een auto nodig, dus ik kijk nog even verder. Bedankt voor je tips in ieder geval!Rush schreef:
VW en Seat is hetzelfde merk .
Heb je toevallig de link naar beide advertenties? Of is dit een voorbeeld? Want die Polo kan bijv. nog net het oude type zijn van die types, of bijna een verlopen APK, of toe zijn aan een nieuwe distributieriem. Die Seat kan zoveel duurder zijn omdat die nieuwer is, bijv. al een nieuwe distributieriem heeft, misschien wel airco en de Polo misschien niet. Wellicht is de polo een basisuitvoering en de Seat een luxere uitvoering.
Alleen op kilometerstand en bouwjaar kan je zoiets niet goed verklaren.
Het 'gevoel' van voor 2000 is alles 'oud' wordt ook goed op ingespeeld door garages. 2002 is natuurlijk ook al lang niet meer nieuw, maar klinkt veel nieuwer.
Gast- Gast
In NL krijg zit er bij garages regelmatig nog wel garantie op tweedehands auto`s. Maar misschien is dat bij jullie anders.
Ik vermoed dat ik idd niet zoveel kan met de taal waarin je advertenties zijn, haha. Maar het kan dus aan een hele hoop factoren liggen. En het bouwjaar daarin speelt zeker wel een rol, maar het type van de auto ook. Men wil geen €2000 betalen voor een auto uit 99 als het nieuwe type uit 2000 €2250 kost, snap je.
Ik vermoed dat ik idd niet zoveel kan met de taal waarin je advertenties zijn, haha. Maar het kan dus aan een hele hoop factoren liggen. En het bouwjaar daarin speelt zeker wel een rol, maar het type van de auto ook. Men wil geen €2000 betalen voor een auto uit 99 als het nieuwe type uit 2000 €2250 kost, snap je.
Rush- Lady Post-a-lot
Harrison schreef:Super leuk! Gefeliciteerd!
Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik zie dit nu pas! We hebben 2500 euro betaald.
Madam: Ja hoor, alles is rond en we rijden er alweer twee (bijna 3) weken in rond!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Rush schreef:Mee eens, met de mening van je vriend. Je kan ook nog kijken naar Seat Ibiza's, weer een stukje goedkoper dan Volkswagen.Atelier Madame schreef:
@rush jij hebt best verstand van auto's toch? Wat is een zuinige benzine, klein model, die je tweedehands uit +- 2006/2007 kunt kopen qua beste kwaliteit? Mijn vriend neigt naar Opel of Volkswagen maar die zijn zoveel duurder dan een 206 je ofzo.
Maargoed, ze zijn wel duur als je zoekt uit 2006/2007.
Ik heb zelf helemaal niets met Franse auto`s, dus ik heb sowieso voorkeur voor bovenstaande.
Haha Franse auto's heb ik dus ook niets mee behalve Peugeot die vind ik wel
Leuk de 206. idd wel prijzig rond die jaartallen maar we rijden min 30.000 km per jaar dus het moet wel een betrouwbare auto zijn.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Waarom ga je dan een benzine auto rijden als je minimaal 30.000km. per jaar rijdt?Atelier Madame schreef:Rush schreef:Mee eens, met de mening van je vriend. Je kan ook nog kijken naar Seat Ibiza's, weer een stukje goedkoper dan Volkswagen.Atelier Madame schreef:
@rush jij hebt best verstand van auto's toch? Wat is een zuinige benzine, klein model, die je tweedehands uit +- 2006/2007 kunt kopen qua beste kwaliteit? Mijn vriend neigt naar Opel of Volkswagen maar die zijn zoveel duurder dan een 206 je ofzo.
Maargoed, ze zijn wel duur als je zoekt uit 2006/2007.
Ik heb zelf helemaal niets met Franse auto`s, dus ik heb sowieso voorkeur voor bovenstaande.
Haha Franse auto's heb ik dus ook niets mee behalve Peugeot die vind ik wel
Leuk de 206. idd wel prijzig rond die jaartallen maar we rijden min 30.000 km per jaar dus het moet wel een betrouwbare auto zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik begin het iets meer te begrijpen Op sommige auto's geven de garages hier 3 maanden garantie, maar op de meeste niet. En het is al zo duur, die Polo kost 4000 euro Ga toch maar een mailtje sturen voor wat meer informatie, volgens mij vond mijn vriend die er ook wel ok uit zien.Rush schreef:In NL krijg zit er bij garages regelmatig nog wel garantie op tweedehands auto`s. Maar misschien is dat bij jullie anders.
Gast- Gast
Nja qua maandbladen scheelt het best veel hoor in wegenbelasting, geen idee of we dat eruit halen.
Atelier Madame- Ratel
Met dezelfde soort auto lukt dat gemakkelijk! Diesel is echt veel goedkoper als je zoveel rijdt.Atelier Madame schreef:Nja qua maandbladen scheelt het best veel hoor in wegenbelasting, geen idee of we dat eruit halen.
Mijn vriend bespaart €75 per maand nu hij van benzine naar diesel gegaan is en hij rijdt een krappe 20.000km. per jaar.
Rush- Lady Post-a-lot
@AM
VW Polo benzine 2007
991 kilo
Wegenbelasting: € 396 per jaar
Rijdt ongeveer 1:13
Benzineprijs €1,75
Verzekering €600 per jaar
30.000km / 13 = 2307 liter benzine per jaar
2307 x €1,75 = €4038 euro per jaar
€4038 + 396 + 600 = €5034 per jaar
VW Polo diesel 2007
1090 kilo
Wegenbelasting €1032 per jaar
Rijdt ongeveer 1:19
Dieselprijs €1,45
Verzekering €720 per jaar
30.000km / 19 = 1579 liter diesel
1579 x €1,45 = €2290 euro per jaar
€2290 + 1032 + 720 = €4042 per jaar
Edit; beide auto`s rijden op snelweg natuurlijk wel zuiniger, maar dat bereken je dan gewoon door.
VW Polo benzine 2007
991 kilo
Wegenbelasting: € 396 per jaar
Rijdt ongeveer 1:13
Benzineprijs €1,75
Verzekering €600 per jaar
30.000km / 13 = 2307 liter benzine per jaar
2307 x €1,75 = €4038 euro per jaar
€4038 + 396 + 600 = €5034 per jaar
VW Polo diesel 2007
1090 kilo
Wegenbelasting €1032 per jaar
Rijdt ongeveer 1:19
Dieselprijs €1,45
Verzekering €720 per jaar
30.000km / 19 = 1579 liter diesel
1579 x €1,45 = €2290 euro per jaar
€2290 + 1032 + 720 = €4042 per jaar
Edit; beide auto`s rijden op snelweg natuurlijk wel zuiniger, maar dat bereken je dan gewoon door.
Rush- Lady Post-a-lot
Oh dat scheelt inderdaad wel een hele boel. Enige nadeel is dat benzineauto's gewoon in aanschaf ook voordeliger zijn dan diesel. En als je dan een diesel hebt tweedehands zitten de km's er vaak ook al veel meer bij. Je vindt voor 5000 euro geen 5 jaar oude diesel met minder dan 100.000 km op de teller bijv. Terwijl je voor dat bedrag wel een peugeot uit 2007 hebt met die hoeveelheid, alleen dan wel diesel.
Mss gaan we wel voor een zuinige nissan ofzo
Mss gaan we wel voor een zuinige nissan ofzo
Atelier Madame- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» videocamera kopen, waar op te letten?
» Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?
» Waar moet je op letten als je een tablet gaat kopen?
» Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?
» Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd
» Het kopen van kinderschoenen, waar letten jullie op?
» Waar moet je op letten als je een tablet gaat kopen?
» Telefoon in Amerika -> simkaart kopen, waar op letten?
» Wasmachine kopen, waar op letten en tips gevraagd
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: