Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))
+16
Pompoen
Slakje
RYW
Dille
Filoria
Parel
Lejow
Aziraphale
Printje
Curious
SarahKey
Mamsie
snoezel
Liadan
Jade
Tania
20 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))
Louise babbelt superveel. En als ik haar wat vraag ("Ben je moe?" "Heb je lekker geslapen?" "Heb je honger?") dan zegt ze soms superschattig "JA!" Ik vind het echt schattig, al twijfel ik eraan of ze begrijpt wat ik zeg. Haha.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
RYW schreef:Ik bedoelde niet zozeer de laatste post over de elleboog, maar meer de andere post van je waarin je jezelf verdedigt hoeft echt niet hoor, als je het mij vraagt. Het is toch jouw kind dus jouw keuze?
Dan maak je het me wel lastig; ik post iets over een voorgenomen traject, in het kort licht ik toe hoe en waarom we tot dat besluit zijn gekomen. Vervolgens komen er van diverse kanten kritische reacties met dingen waar ik wel over na moet denken. Dan is het toch lastig jezelf NIET te gaan verdedigen lijkt mij
De mensen met kritische vragen komen ook aanzetten met voorbeelden van kinderen waarbij het NIET goed heeft uitgepakt. Dan wil ik reageren door aan te geven waarom ik denk dat het in dit geval WEL goed uitpakt.
Aan de andere kant snap ik je punt wel; ik zou me helemaal niet geroepen moeten voelen mezelf te verdedigen omdat het onze beslissing is. Maar in de praktijk is dat dus lastig.
Gast- Gast
Slakje schreef:Louise babbelt superveel. En als ik haar wat vraag ("Ben je moe?" "Heb je lekker geslapen?" "Heb je honger?") dan zegt ze soms superschattig "JA!" Ik vind het echt schattig, al twijfel ik eraan of ze begrijpt wat ik zeg. Haha.
Hahahaha, sorry.... ben ik de enige die echt heel hard om deze reactie moet lachen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Slakje schreef:Louise babbelt superveel. En als ik haar wat vraag ("Ben je moe?" "Heb je lekker geslapen?" "Heb je honger?") dan zegt ze soms superschattig "JA!" Ik vind het echt schattig, al twijfel ik eraan of ze begrijpt wat ik zeg. Haha.
Hahahaha, sorry.... ben ik de enige die echt heel hard om deze reactie moet lachen?
Ik denk dat deze in het vorige 'trots' topic thuis hoort. v/d week was er nog een namelijk, ik denk dat Slakje deze reactie heeft geplaatst zonder door te hebben dat dit een compleet ander topic is.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Nee hoor ik moest ook enorm lachen, maar toen ik de beginpost las zag ik dat Minneke inderdaad vroeg wie er nog meer trots was. Dus Slakje reageerde eigenlijk keurig on-topic .
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Toch even een kleine update; vandaag kreeg Fenne haar eerste groep 2 rapport. Ze draait nu dus een kleine drie weken mee met groep 2 en had alleen g's en rv's voor alle onderdelen (waarbij zowel de 'intellectuele' dingen, als de 'sociaal-emotionele' dingen zijn opgenomen). Zonder dat we haar echt iets expliciet verteld hebben, heeft ze dondersgoed in de gaten dat ze nu in groep 2 zit. Ze vroeg vorige week zelfs aan me of we niet aan de juf konden vragen of ze volgend jaar mee mag naar groep 3, met haar vriendinnetjes.
Voorlopig denk ik dat het dus op een hele natuurlijke manier soepel verloopt.
Voorlopig denk ik dat het dus op een hele natuurlijke manier soepel verloopt.
Gast- Gast
Wat fijn minneke! Knappe dochter heb je!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
knap minneke! ook dat ze het zo goed doet!
mag je zeker trots op zijn!
mag je zeker trots op zijn!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Knap hoor, bedenk me nu dat jij nog informatie van mij kreeg over kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong,,
Ik heb trouwens nog een heel leuk spel in de klas, misschien een tip. Logisch denken, wie woont in welk huisje. Super leuk!
Ik heb trouwens nog een heel leuk spel in de klas, misschien een tip. Logisch denken, wie woont in welk huisje. Super leuk!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
O, wat is dat voor spel Printje? Ben wel benieuwd!
Ik vond deze logische redenering van haar redelijk briljant:
'Mama, alle kindjes in groep 2 zijn vijf jaar of ouder. Alle kindjes in groep 2 doen werkjes uit de groep 2-kast. Ik doe ook werkjes uit de groep 2-kast. Dus ik ben nu ook vijf!'
En ze blijft nu dus volhouden dat ze eigenlijk vijf is
Ik vond deze logische redenering van haar redelijk briljant:
'Mama, alle kindjes in groep 2 zijn vijf jaar of ouder. Alle kindjes in groep 2 doen werkjes uit de groep 2-kast. Ik doe ook werkjes uit de groep 2-kast. Dus ik ben nu ook vijf!'
En ze blijft nu dus volhouden dat ze eigenlijk vijf is
Gast- Gast
Mijn kleuters vinden het geweldig, er zit ook een goede opbouw in en het is zelfcontrolerend.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Haha goeie conclusie Minneke! Misschien kunnen jullie woon volgend jaar haar 6e verjaardag vieren. Dan maakt het ook niet uit dat ze te jong is om naar groep drie te gaan eigenlijk, dan 'vergeten' jullie dat gewoon .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Jaaa precies!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Wat goed om te horen! Ik heb net even het hele topic gelezen en ben blij om te lezen dat jullie er voor gaan en dat je dochter zich er zo goed bij voelt. En inderdaad, als het niet werkt is er altijd wel weer een oplossing voor te verzinnen. Voor nu lijkt dit het beste aan te sluiten bij de behoefte van je dochter, dan is het fijn dat de juf dat onderkent en haar deze mogelijkheid biedt.
In het kader van succesverhalen: mijn vriend heeft ook groep 2 overgeslagen en dat is helemaal goed gegaan. Hij lag zelfs in groep 6 weer ver voor (hij zat op een Montessorischool en had alle lesstof t/m groep 8 inclusief extra lesstof zoals Somplex af) en heeft toen ook groep 7 nog overgeslagen. Volgens hem en zijn moeder is het nooit ten koste gegaan van zijn sociale ontwikkeling, hij had altijd veel vriendjes (en het hoogste woord, nu nog ) en paste zich makkelijk aan. Hij ging ook een leeftijdsklasse hoger voetballen en ook daar hield hij zich prima staande, was zelfs altijd aanvoerder bijvoorbeeld. Hij had die extra prikkels echt nodig, en zo te horen geldt dat ook voor jouw dochter. Ik vind het echt heel belangrijk dat kinderen die behoefte hebben aan extra prikkels deze ook krijgen, anders gaan ze zich vervelen en kunnen ze diep ongelukkig worden.
In het kader van succesverhalen: mijn vriend heeft ook groep 2 overgeslagen en dat is helemaal goed gegaan. Hij lag zelfs in groep 6 weer ver voor (hij zat op een Montessorischool en had alle lesstof t/m groep 8 inclusief extra lesstof zoals Somplex af) en heeft toen ook groep 7 nog overgeslagen. Volgens hem en zijn moeder is het nooit ten koste gegaan van zijn sociale ontwikkeling, hij had altijd veel vriendjes (en het hoogste woord, nu nog ) en paste zich makkelijk aan. Hij ging ook een leeftijdsklasse hoger voetballen en ook daar hield hij zich prima staande, was zelfs altijd aanvoerder bijvoorbeeld. Hij had die extra prikkels echt nodig, en zo te horen geldt dat ook voor jouw dochter. Ik vind het echt heel belangrijk dat kinderen die behoefte hebben aan extra prikkels deze ook krijgen, anders gaan ze zich vervelen en kunnen ze diep ongelukkig worden.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Wat fijn dat jullie dochter het nu al zo goed doet, Minneke. Dat geeft vast een goed gevoel over de door jullie gemaakte keuze.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik was een van de kritische mensen toen je dit topic opende, maar ik oprecht heel erg blij om te horen dat het zo goed gaat!!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Wat fijn Minneke!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij prestatiegericht naar je kind toe?
» Help, er zit iets vast!
» Vast contract
» Bah, zit helemaal vast!
» toch vast voedsel?
» Help, er zit iets vast!
» Vast contract
» Bah, zit helemaal vast!
» toch vast voedsel?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: