toch vast voedsel?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
toch vast voedsel?
Eigenlijk wilde ik wachten met bijvoeden tot ze 6 maanden zou zijn, maar ik ben bang dat ze dat niet vol gaat houden. Ze heeft nu al nauwelijks meer genoeg aan haar 5 flessen van 180+6 en ze krijgt 's avonds in de laatste fles al rijstebloem. Kun je daarvoor ook die forte-voeding gebruiken of kun je dan gewoon beter aan vast voedsel beginnen? Ik denk dat we het nog wel vol kunnen houden tot een maand of 5, maar 6 maanden denk ik niet.
Gast- Gast
Re: toch vast voedsel?
Ik zou het proberen met forte voeding of 4 flessen van 210+7.
Ik vind 4,5 maand wel erg vroeg voor vaste voeding.
Wij zijn met 5 maand met fruit begonnen, maar dat waren wel echt maar een paar hapjes.
Edit: Je kunt ook eens pap van een bordje geven in de ochtend bijv. met rijstebloem ipv een fles. Vult ook beter.
Ik vind 4,5 maand wel erg vroeg voor vaste voeding.
Wij zijn met 5 maand met fruit begonnen, maar dat waren wel echt maar een paar hapjes.
Edit: Je kunt ook eens pap van een bordje geven in de ochtend bijv. met rijstebloem ipv een fles. Vult ook beter.
Gast- Gast
Ik zou beginnen met vast voeding en kijken hoe dat zich ontwikkelt.
Wij zijn ook begonnen met 5 maanden.
Wij zijn ook begonnen met 5 maanden.
Gast- Gast
Rick had ook niet genoeg aan de nutrilon standaard. Ik wilde niet voor de 6 maanden beginnen met bijvoeding en wij zijn toen overgestapt naar de forte. Rick deed het daar prima op en zo hebben we makkelijk kunnen redden tot de 6 maanden met de bijvoeding.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Als het niet echt nodig is, wil ik nog niet aan vast voedsel beginnen. Ik denk dat zodra ze er niet meer genoeg aan heeft die forte maar ga proberen en als dat niet lukt 4x210. Ik vraag me dan af of je met die forte dan ook makkelijker naar 4 flessen kunt, of werkt dat niet zo?
De pap wil ik wel graag op s'avonds houden, omdat ze anders na strak 4 uur wakker wordt, omdat ze weer honger heeft, op de fles met rijstebloem slaapt ze in ieder geval de nacht door en dat vind ik wel heel prettig!
De pap wil ik wel graag op s'avonds houden, omdat ze anders na strak 4 uur wakker wordt, omdat ze weer honger heeft, op de fles met rijstebloem slaapt ze in ieder geval de nacht door en dat vind ik wel heel prettig!
Gast- Gast
Hier hielp forte vrij weinig, maar flessen van 210+7 juist heel goed en 3 weken later waren 4 flessen van 180+6 weer genoeg (nog geen bijvoeding verder).
En sinds 2 weken nog maar 2 flessen van 180+6 en 1 keer pap van 180+6 in een bordj.
Ik geef de pap 's morgens omdat ze 's avonds te moe zijn. Ze krijgen dan rond 16.30 hun groente en om 17.45-18.00 zijn ze echt op en drinken ze een fles en gaan naar bed tot de volgende ochtend. Anders had ik het ook 's avonds gedaan..
En sinds 2 weken nog maar 2 flessen van 180+6 en 1 keer pap van 180+6 in een bordj.
Ik geef de pap 's morgens omdat ze 's avonds te moe zijn. Ze krijgen dan rond 16.30 hun groente en om 17.45-18.00 zijn ze echt op en drinken ze een fles en gaan naar bed tot de volgende ochtend. Anders had ik het ook 's avonds gedaan..
Gast- Gast
Ik vraag me af of ze in één keer 210 cc op zou kunnen. Ze kan nu sinds kort de fles van 180 op, waardoor we op 5 flessen uit komen, maar een week of 2 geleden zaten we nog op 6 flessen van 150 cc. De hoeveelheid heeft ze dus wel nodig, maar het lijkt alsof ze dat niet in één keer op kan.
Hoe gaat het nu met het slapen van I? Gaat dat al wat beter of is hij nog steeds regelmatig wakker?
Hoe gaat het nu met het slapen van I? Gaat dat al wat beter of is hij nog steeds regelmatig wakker?
Gast- Gast
Als ze het niet nodig heeft zou ik het niet doen. En anders gewoon de fles een keer vullen en kijken hoe ver ze komt.
Met I.sam gaat het nu gelukkig goed, ligt meestal tussen 17.45 en 18.15 in bed, wordt soms rond een uurtje of 21.00-22.00 wakker, wil even op de arm liggen en slaapt vervolgens verder tot de volgende ochtend 6.00-7.00 uur. Vanmorgen zelfs tot 9.00 uur.
Gaat dus eindelijk goed nu.
Met I.sam gaat het nu gelukkig goed, ligt meestal tussen 17.45 en 18.15 in bed, wordt soms rond een uurtje of 21.00-22.00 wakker, wil even op de arm liggen en slaapt vervolgens verder tot de volgende ochtend 6.00-7.00 uur. Vanmorgen zelfs tot 9.00 uur.
Gaat dus eindelijk goed nu.
Gast- Gast
Ik vraag me alleen nog af of je de rijstebloem ook door forte-voeding mag doen, of dat je daar wel de gewone voeding voor moet gebruik.
Gast- Gast
Door de forte mag ook rijstenbloem. Je mag ook bijv. 3 schepjes nutrilon geven met 3 schepjes forte, dat mag allemaal. Ik zou zelf nooit geen 210 geven. Het staat niet voor niets niet aangegeven op het pak. Je kunt ze ook zeker teveel geven in 1 keer. Dan zou ik liever een extra flesmomentje op de dag pakken dan volproppen met 210. Volgens mij creeer je daar alleen maar veel-eters van. Maar goed, dat ben ik. Daarnaast al zou je nu met bijvoeden beginnen dan zit je niet binnen 1 week aan een compleet potje fruit en-of groente. Daar gaan weken overheen. Dus al zou je nu wel starten met de bijvoeding dan zit je pas tegen de 5.5 á 6 maanden aan een potje.
Gast- Gast
Door forte voeding kun je ook gewoon rijstebloem gebruiken.
Ik vind niet dat je veel eters creeërt met 210+7. De fles is alleen wat voller dan bij 5 flessen maar met 4 flessen van 210+7 krijgen ze minder binnen op een dag dan met 5 flessen van 180+6. En als een kind behoefte heeft aan meer, waarom zou je hem dan met eetlust laten zitten?
Hier heeft het juist een hele positieve wending gehad.
Ik vind niet dat je veel eters creeërt met 210+7. De fles is alleen wat voller dan bij 5 flessen maar met 4 flessen van 210+7 krijgen ze minder binnen op een dag dan met 5 flessen van 180+6. En als een kind behoefte heeft aan meer, waarom zou je hem dan met eetlust laten zitten?
Hier heeft het juist een hele positieve wending gehad.
Gast- Gast
Mijn dochter heeft ook 210cc gehad.
En zij kreeg zelfs dieetvoeding en is geen veel-eter maar gewoon normaal.
Op het moment dat ze dat kreeg is ze van 5 naar 4 voedingen gegaan en liet ze er 5 uur tussen zitten in plaats van 4 uur.
Daar komt bij dat na 4 uur de flessen van 180cc liet staan.....
Je zou ook 1 fles kunnen proberen met 210cc en kijken hoe ze daarop reageert.
En zij kreeg zelfs dieetvoeding en is geen veel-eter maar gewoon normaal.
Op het moment dat ze dat kreeg is ze van 5 naar 4 voedingen gegaan en liet ze er 5 uur tussen zitten in plaats van 4 uur.
Daar komt bij dat na 4 uur de flessen van 180cc liet staan.....
Je zou ook 1 fles kunnen proberen met 210cc en kijken hoe ze daarop reageert.
Gast- Gast
Mij werd ten strengste afgeraden om 210+7 te geven.
Ik zou het met Forte proberenen echt proberen vast voedsel uit te stellen.
Gast- Gast
En mij werd het juist geadviseerd... N.oah doet het daar trouwens heel goed op. Hij laat nu wel vaker wat staan van de fles omdat hij groente en fruit krijgt.Sunprincess schreef:Mij werd ten strengste afgeraden om 210+7 te geven.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vast voedsel weigeren.
» Beginnen met 'vast' voedsel, tips?
» Ons meisje weigert vast voedsel te eten
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Gezond voedsel
» Beginnen met 'vast' voedsel, tips?
» Ons meisje weigert vast voedsel te eten
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Gezond voedsel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: