Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

+16
Pompoen
Slakje
RYW
Dille
Filoria
Parel
Lejow
Aziraphale
Printje
Curious
SarahKey
Mamsie
snoezel
Liadan
Jade
Tania
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 7:55

Aziraphale schreef:
Printje schreef:Ik bedacht me net dat ik een hele map heb met informatie over kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong, ook met materialen erbij. Er zit ook een mooi schema in met allerlei activiteiten bijv. en kenmerken van 'zulke' kleuters.

Heb je daar interesse in? Want dan kan ik zoiets wel voor je inscannen en naar je mailen.

Ik ben ook kleuterjuf (en juf van groep 3) en heb er heel veel interesse in... smile
Ik stuur kinderen ook liever niet eerder door naar groep 3. Heb nu te vaak mee gemaakt dat er van die hele sterke kleuter een gemiddelde, onzekere groep 3 leerling overbleef.

Ik zal het morgen inscannen en naar jou, en Minneke toesturen, willen jullie dan eventjes jullie emailadres pm-en?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Lejow wo 7 nov 2012 - 8:11

Eens met Printje, Smikkel en Azira!

Verder is het wel super leuk om te horen natuurlijk en mag je met recht trots op haar zijn!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 8:59

Trouwens een hele oude 'test' van vroeger... vraag haar om haar elleboog achter haar hoofd vast te pakken. Snap je wat ik bedoel?

Wanneer ze dit niet kunnen zijn ze vaak nog niet rijp voor groep 3, aldus een juf die hier echt al 25 jaar met kleuters werkt. Natuurlijk is het niet de enigste eis maar het schijnt wel wat te zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Parel wo 7 nov 2012 - 9:14

Hoe dan ook, snap ik dat je übertrots op je guppie bent! Goed man!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Aziraphale wo 7 nov 2012 - 9:14

Printje schreef:
Aziraphale schreef:
Printje schreef:Ik bedacht me net dat ik een hele map heb met informatie over kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong, ook met materialen erbij. Er zit ook een mooi schema in met allerlei activiteiten bijv. en kenmerken van 'zulke' kleuters.

Heb je daar interesse in? Want dan kan ik zoiets wel voor je inscannen en naar je mailen.

Ik ben ook kleuterjuf (en juf van groep 3) en heb er heel veel interesse in... smile
Ik stuur kinderen ook liever niet eerder door naar groep 3. Heb nu te vaak mee gemaakt dat er van die hele sterke kleuter een gemiddelde, onzekere groep 3 leerling overbleef.

Ik zal het morgen inscannen en naar jou, en Minneke toesturen, willen jullie dan eventjes jullie emailadres pm-en?

Doe ik, hartstikke bedankt alvast!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  RYW wo 7 nov 2012 - 9:19

Printje schreef:Trouwens een hele oude 'test' van vroeger... vraag haar om haar elleboog achter haar hoofd vast te pakken. Snap je wat ik bedoel?

Wanneer ze dit niet kunnen zijn ze vaak nog niet rijp voor groep 3, aldus een juf die hier echt al 25 jaar met kleuters werkt. Natuurlijk is het niet de enigste eis maar het schijnt wel wat te zeggen.

Mag ik 't ook? Dan PM ik je mijn mailadres wel smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 9:20

RYW schreef:
Printje schreef:Trouwens een hele oude 'test' van vroeger... vraag haar om haar elleboog achter haar hoofd vast te pakken. Snap je wat ik bedoel?

Wanneer ze dit niet kunnen zijn ze vaak nog niet rijp voor groep 3, aldus een juf die hier echt al 25 jaar met kleuters werkt. Natuurlijk is het niet de enigste eis maar het schijnt wel wat te zeggen.

Mag ik 't ook? Dan PM ik je mijn mailadres wel smile

Is goed hoor, geen probleem, ik ga morgen alles proberen te scannen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  RYW wo 7 nov 2012 - 9:26

Ik heb trouwens dezelfde keus gehad, Minneke, maar heb het niet gedaan en hem nog een jaar in groep 2 gehouden. Dat had meerdere redenen, namelijk het 'nog even kind kunnen zijn' (want in groep 3 is er nauwelijks meer speeltijd), de scheiding en het feit dat het een groep 3/4 was. Dat vond ik bij elkaar voldoende reden om het niet te doen. Mijn zoon blijkt hoogbegaafd te zijn, maar kon uitstekend worden uitgedaagd in groep 2, en doet het nu bijzonder goed nu hij zijn vleugels uitslaat.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 9:27

Op jufjanneke.nl staat een soort check list die je ook kan gebruiken voor de overgang van groep 2-3
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Filoria wo 7 nov 2012 - 9:34

Wat leuk zeg Minneke! Je mag zeker trots zijn! Ook een goed teken dat ze zichzelf zo goed weet te redden op school.

Printje schreef:ze is niet alleen erg jong in groep 3 maar trek het ook eens door naar bijv overgang middelbare school
Daar sluit ik me wel bij aan.

Een goede vriendin van mij geeft les aan een speciale 'hoogbegaafdenklas' op een gymnasium. De meeste kinderen in die klas zijn een jaar of 10. Dat komt doordat ze op de basisschool klassen hebben overgeslagen. Vervolgens belanden die kinderen op een middelbare school met zware boekentassen, veel huiswerk, jaargenoten die al flink aan het puberen zijn etc. etc.

Je kunt het nooit goed doen als school en als juf natuurlijk, maar ik zou het toch beter vinden als een basisschool een kind de volle 8 jaar uitdagingen weet te bieden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Lejow wo 7 nov 2012 - 9:46

Ja de pest is gewoon dat die glazen bol nog altijd ontbreekt.
Ik heb kinderen doorgestuurd waarvan ik dacht dat ze het fluitend, met 2 vingers in de neus zouden halen, daar bleef in groep 3 werkelijk nieeeeets meer van over.
Maar er waren ook kids, waar ik echt dacht van 'oh god in de hemel, dit komt nooit goed...' en die vervolgens nog net niet huppelend door groep 3 zijn gefietst.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 9:49

Hier hetzelfde Lejow, en inmiddels heb ik toch flink wat jaartjes ervaring maar er is echt geen zinnig woord over te zeggen eigenlijk. Een kind ontwikkelt zich in sprongen (op deze leeftijd wordt overigens ook niet gesproken over hoogbegaafdheid maar een kind met een ontwikkelingsvoorsprong)

Ik zou persoonlijk, als het om R ging, eerder kiezen voor een jaar langer in de onderbouw met extra uitdaging dan naar groep 3.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 10:45

Printje, ik snap die ellebogentest niet! (Blijkbaar ben ik zelf niet rijp voor groep drie Wink )

Ik lees al jullie bedenkingen en vraag me toch wel een beetje af waarom ik blijkbaar een beeld heb opgeroepen waarbij getwijfeld wordt aan ons eigen oordeel. Want echt, als ik zie of maar vermoed dat het haar geen goed gaat doen, dan laten we haar echt niet over gaan. Maar als ik hoor dat ze na twee maanden groep 1 de werkjes van groep 2 beter doet dan leerlingen uit groep 2, en ik zie dat ze meer wil, er plezier aan beleeft en daarnaast ook als kind lekkerder in haar vel zit, dan vind ik dat we het aan haar verplicht zijn de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen en uitgedaagd te worden. Ik zie dat ze liever Miniloco doet dan speelt in de poppenhoek, dat ze zichzelf leert lezen en basale rekensommen kan maken. Waarom zou ik dan bij voorbaat van haar vragen nog een jaar te kleuteren? Ik heb liever dat haar geen beperking wordt opgelegd en dan zien we wel waar het schip strandt.

En wat typt het toch uitermate beroerd op je mobiel Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Tania wo 7 nov 2012 - 11:00

Minneke schreef:Printje, ik snap die ellebogentest niet! (Blijkbaar ben ik zelf niet rijp voor groep drie Wink )

Misschien kan je dochter het je uitleggen Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 11:06

Tania schreef:
Minneke schreef:Printje, ik snap die ellebogentest niet! (Blijkbaar ben ik zelf niet rijp voor groep drie Wink )

Misschien kan je dochter het je uitleggen Laughing

lol!

Haha, jammer dat ze slaapt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Mamsie wo 7 nov 2012 - 11:07

Gewoon afwachten idd maar ik denk dat veel hier ook proberen te zeggen is dat hoe zij zich nu ontwikkeld geen "garantie" is voor de toekomst. Nu moet het niet, het is nieuw, ze wilt veel leren en is er goed in. Het moet ook leuk blijven en dat is zo moeilijk in te schatten. Zeker wanneer het straks elke dag moet en in een rot tempo.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 11:19

*


Laatst aangepast door Smikkell op do 8 nov 2012 - 4:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 11:26

Sociaal emotioneel is ze juist haar leeftijd voor, ze trekt naar oudere kinderen toe en heeft veel zelfvertrouwen. Anders was haar juf niet eens met het idee gekomen uiteraard.

En nu ga ik slapen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 11:38

Ik wil toch ook graag nog even mijn verhaal doen smile Ik was zelf een jonge leerling (juli), maar had het erg makkelijk op school. Ik geloof niet dat er ooit over gesproken is om een klas over te slaan bij mij, maar achteraf vind ik dat wel heel erg jammer eigenlijk. Ik deed altijd stiekem mee met een hogere groep (combi-klassen) en werd vaak aan mijn lot overgelaten als ik eerder klaar was. Dan mocht ik het werk van andere kinderen nakijken, zelfstandig lezen of andere kinderen helpen; lekker makkelijk voor de juf/meester natuurlijk! Achteraf gezien had ik dus heel graag in een klas hoger willen zitten en mijn moeder (zelf jarenlang kleuterjuf en nu groep 3) geeft nu wel toe dat dat toen een fout is geweest.
Maar... dingen zijn nu wel anders dan 20 jaar geleden natuurlijk. Kinderen worden veel meer uitgedaagd en zeker niet meer ingezet als hulpje van de juf. Dus ik zou als ik jou was afwachten, maar je zeker niet tegen laten houden door de negatieve verhalen. Het kan ook heel negatief uitpakken als je kind te weinig uitdaging heeft op school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 19:15

Nou moet ik toch wel even lachen: ik vroeg net uit het niks aan Fenne of ze achter haar hoofd haar elleboig kon vastpakken. Ze keek me een beetje wazig aan en vervolgens de opdracht feilloos uit te voeren en erbij te zeggen: kijk mama, ik kan het links en rechts!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Jade wo 7 nov 2012 - 19:24

Minneke schreef:Nou moet ik toch wel even lachen: ik vroeg net uit het niks aan Fenne of ze achter haar hoofd haar elleboig kon vastpakken. Ze keek me een beetje wazig aan en vervolgens de opdracht feilloos uit te voeren en erbij te zeggen: kijk mama, ik kan het links en rechts!

lol!

Maar ze gaat nu toch gewoon tot juli nog naar groep 2? Dus ze kan dit jaar toch nog lekker kleuteren?

Het enige 'risico' is dat als blijkt dat groep 3 nog te lastig is, ze nog een keer groep 2 moet doen en dus weer nieuwe vriendinnetjes moet maken?

Ik denk dat jullie haar het aller beste kunnen inschatten! Veel succes met alle keuzes die gemaakt worden.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  RYW wo 7 nov 2012 - 19:26

Minneke, je hoeft hier echt niemand te overtuigen of de goedkeuring van iemand te krijgen voor je je keuze maakt (maar die heb je al gemaakt toch?), ik kan niet namens de anderen spreken, maar mijn intentie was aangeven wat ik in eenzelfde situatie gedaan heb en waarom, en duidelijk maken dat als het om uitdaging gaat dat ook in groep 2 gevonden kan worden. Ik heb zelf twee kinderen met ontwikkelingsvoorsprong en vind dat soms heel lastig, en heb er baat bij ervaringen van anderen te horen, en dat wou ik jou bieden. Van mij hoef je niet verdedigend te worden smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Dille wo 7 nov 2012 - 19:31

Ik heb er als moeder geen ervaring mee, en snap heel goed dat het een lastige en spannende beslissing is. Ik heb zelf ook maar een jaar gekleuterd, en ben daar altijd blij om geweest. Niet alleen vanwege intelligentie en uitdaging, maar juist ook omdat ik altijd (ook nu nog, al boeit dat toch wat minder rond je dertigste :p) vriendinnen heb gehad die zo'n 2 jaar ouder waren. Het kan dus, ook sociaal-emotioneel gezien, echt wel een goeie keuze zijn.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 19:44

RYW, de reden dat ik moest lachen was dat ik serieus niet goed wist wat printje bedoelde met die rest, maar dat fenne het gewoon deed. Dat in combi met tania's opmerking van gisteren deed me lachen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  RYW wo 7 nov 2012 - 19:54

Ik bedoelde niet zozeer de laatste post over de elleboog, maar meer de andere post van je waarin je jezelf verdedigt smile hoeft echt niet hoor, als je het mij vraagt. Het is toch jouw kind dus jouw keuze?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;)) - Pagina 2 Empty Re: Trots! (Al ben ik nu vast prestatiegericht ;))

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum