Biechttopic
+135
Nyx
Xanna
Punk'd
xxjojootjexx
Rebecca
sonly
Cow
Sorella
SuperGrover
Snoopy
Mizz_S
blondje1313
Sun88
liesje
Pommes
Sea of Trees
Carra
*Troela*
Caroow
Burn
Aardbei
Bliss
LDJ
Mamsie
Printje
Aimee
Raven
Lejow
JD
Monte
Stokstaartje
Linnie1985
rianne287
Fortissimo
Fearie
Stuiterbal
May
Antibes
PrimaBella
Poubelle
Burgemeester Esmee
Charles
CCC
Esperanza
Inge
Tabbert
Kowalski
artificialfunk
Theeleut
JustMeDaan
Travelgurly
Bolleke
Green_Pepper
Sterrin_
Pussycat
MADDIE
Ella
Starla
Lenthe
Phileine
Sam
nien
Caro
Exogenesis
Cheesegirl
Manderijn
Bay
Yare
Steep
Marsy28
Twellie
Lot
Toet
Jelin
Marin
Lady1984
SDL
Ayla
Susan
rapa nui
Amber-
Curious
girli
mzcharlotte
Minx
Blair
_Jet
Sterre
SoGood
Coco
Ibbeltje
Filoria
Pompoen
Annemoontje
Lady4
Derpy
Biechtje
Peanut
Reeza
Juutjepetuutje
Aletta
nijntje4
Knillis
Annie24
Parisienne
Rush
Paper Crown
Tania
Guusje
Bubbelicious
Mermaid
slaatje
ekiaam87
bolus26
Angela_1986
Jerry
SarahKey
strawberry
Gympie
Highway
June
Guus
Zora
luisa
Tiana
Siem
Droopy28
Bacio
Bisq
Viva
Happydobby
Elliot
Jasmine
Pien
Burgemeester Yvette
139 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Biechttopic
Toet schreef:Eens met Harri. Tevens vind ik het écht onzin dat ze geen bijbaan kan vinden, ik hoor dat wel vaker mensen zeggen maar ik vind het een rotsmoes. Ik heb altijd baantjes gehad naast mijn studie en het heeft me nooit veel moeite gekost om iets te vinden. Er zijn bedrijven genoeg die altijd personeel zoeken en die, zo goed als, iedereen aannemen.
Ja ze zei net zelf ook al dat ze niets iets als post rondbrengen wilt doen, want dat is niet leuk en sluit niet aan bij haar studie...
*zucht* vervolgens krijg ik verwijten dat ik wel een ''leuk en perfect leven heb''.
Af en toe ben ik er zo klaar mee.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Je bent nu niet anoniem he..
Maar goed, als je vol leent dan krijg je? 250 uitwonend + 800 lening. Bij haar gaat er dan 125 vanaf wegens een schuld, maar dan nog blijft er 925 euro over, what the crap doet ze daar dan mee! Oke huur betalen, maar dan nog is school toch je eerste prioriteit qua vaste lasten? En dat ze geen baantje kan vinden.. Wat toet zegt, ze wil gewoon niet.
Sorry, maar als ik jou was zou ik gewoon echt zo boos op haar worden dat ze vraagt of jij het alsjeblieft wilt betalen.
Maar goed, als je vol leent dan krijg je? 250 uitwonend + 800 lening. Bij haar gaat er dan 125 vanaf wegens een schuld, maar dan nog blijft er 925 euro over, what the crap doet ze daar dan mee! Oke huur betalen, maar dan nog is school toch je eerste prioriteit qua vaste lasten? En dat ze geen baantje kan vinden.. Wat toet zegt, ze wil gewoon niet.
Sorry, maar als ik jou was zou ik gewoon echt zo boos op haar worden dat ze vraagt of jij het alsjeblieft wilt betalen.
Gast- Gast
Je reageert onder je eigen account nu....
Maar... ik vind dat jullie, jij en je man, je al van je beste kant hebben laten zien. Ik ben echt wel pro hulp aanbieden, pro familie helpen, maar de ander moet dan ook wel zelf enige verantwoordelijkheid laten zien...
Als zij het er echt op aan wil laten komen, dan moet dat maar...
Maar... ik vind dat jullie, jij en je man, je al van je beste kant hebben laten zien. Ik ben echt wel pro hulp aanbieden, pro familie helpen, maar de ander moet dan ook wel zelf enige verantwoordelijkheid laten zien...
Gast- Gast
Inderdaad.PinkCoelho schreef:
Ik weet dat het moeilijk is, want ik heb hetzelfde met mijn broer. Maar op een gegeven moment kom je gewoon op een punt dat je weet dat jij er meer wakker van ligt dan zij zelf. En dan is het mooi geweest.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ja precies, als ze nou echt haar uiterste best deed om de eindjes aan elkaar te knopen, maar dat doet ze niet.PinkCoelho schreef:Je reageert onder je eigen account nu....
Gast- Gast
Nee ik zag het al... Maar ja maakt niet uit dan maar even zo is ook veel makkelijker haha.
Nee ze krijgt geen 900 nog wat wel minder hoor.
Ze krijgt 590. En huur zorg/toeslag samen 200 uhm ja is toch ook al 800.
Haar huur is 460. + alle vaste lasten zegt zij dat ze precies uit komt.
En dan dus de boodschappen nog geen eens mee gerekend.
En ze vraagd niet of ik het wil betalen. Maar ja ze gaat er min of meer wel weer vanuit ja denk ik omdat ik dat gewoon ook altijd gedaan heb. Dat doe ik nu dus sowieso niet. Bovendien wil mijn man dat ook niet meer. Wat logisch is het is ook gewoon een bodemloze put zo.
Nee ze krijgt geen 900 nog wat wel minder hoor.
Ze krijgt 590. En huur zorg/toeslag samen 200 uhm ja is toch ook al 800.
Haar huur is 460. + alle vaste lasten zegt zij dat ze precies uit komt.
En dan dus de boodschappen nog geen eens mee gerekend.
En ze vraagd niet of ik het wil betalen. Maar ja ze gaat er min of meer wel weer vanuit ja denk ik omdat ik dat gewoon ook altijd gedaan heb. Dat doe ik nu dus sowieso niet. Bovendien wil mijn man dat ook niet meer. Wat logisch is het is ook gewoon een bodemloze put zo.
Pussycat- Ratel
Fijn dat je in ziet dat het een bodemloze put is. Het duurt soms even, maar je bent haar zus/familie, geen Rabobank.
Dat laatste heb ik trouwens ook tegen m`n broer gezegd. Hij belt alleen als hij wat moet, geld of spullen.
Daaahaaag!
Dat laatste heb ik trouwens ook tegen m`n broer gezegd. Hij belt alleen als hij wat moet, geld of spullen.
Daaahaaag!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik denk dat jij haar als grote zus best had willen helpen, als zij er anders mee om zou gaan. Als je zou merken dat ze in ieder geval actief zoekt naar een baan, als ze dag&nacht studeert bij wijze van spreken, als ze zuinig omgaat met wat ze wel heeft, als je zou merken dat ze heel erg zit met hoe alles gaat...
Maar als iemand er al vanuit gaat dat jij wel komt met een bak geld als het weer mis loopt, dan vind ik dat iets heel anders dan incidenteel helpen.
Maar als iemand er al vanuit gaat dat jij wel komt met een bak geld als het weer mis loopt, dan vind ik dat iets heel anders dan incidenteel helpen.
Gast- Gast
Hoe kom jij aan een lening van 800 euro bovenop je basisbeurs, Harrison?
Pussycat, waarom moet ze nu die 125 euro voor haar andere studie afbetalen? Afbetalen begint toch pas nadat je klaar bent met alles, ook al ben je geswitcht van studie? Weet je zeker dat ze dat bedrag moet betalen?
Het is lastig dat ze geen hulp wil, althans, alleen hulp in de vorm van geld. Anders had je met haar kunnen gaan zitten om haar administratie te bekijken, te zien wat erin komt en wat eruit gaat. Er moet sowieso iets veranderen aan haar instelling. Lastig hoor, ze komt heel ondankbaar over terwijl jij heel veel voor haar hebt gedaan en nog steeds doet. Misschien kun je haar dat eens duidelijk maken?
Pussycat, waarom moet ze nu die 125 euro voor haar andere studie afbetalen? Afbetalen begint toch pas nadat je klaar bent met alles, ook al ben je geswitcht van studie? Weet je zeker dat ze dat bedrag moet betalen?
Het is lastig dat ze geen hulp wil, althans, alleen hulp in de vorm van geld. Anders had je met haar kunnen gaan zitten om haar administratie te bekijken, te zien wat erin komt en wat eruit gaat. Er moet sowieso iets veranderen aan haar instelling. Lastig hoor, ze komt heel ondankbaar over terwijl jij heel veel voor haar hebt gedaan en nog steeds doet. Misschien kun je haar dat eens duidelijk maken?
Laatst aangepast door Gympie op wo 13 feb 2013 - 0:30; in totaal 2 keer bewerkt
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Nou toen ze een relatie had moet ik zeggen was ze echt heel anders.
Helaas duurde dat maar een jaar...
Nu doet ze weer zoals ze daarvoor ook deed. Ze toont geen interesse meer in ons. Tenzij ik haar zelf bel/whatsapp...
En als ze mij iets stuurt dan gaat het dus over geld ja. Ik had al 2 weken niks meer van haar gehoord, krijg ik ineens een whatapp. Ik heb een brief van de deurwaarder gekregen ik moet binnen zoveel dagen 1000 overmaken.
Toen dacht ik echt... &^%$&* zoiets.
Helaas duurde dat maar een jaar...
Nu doet ze weer zoals ze daarvoor ook deed. Ze toont geen interesse meer in ons. Tenzij ik haar zelf bel/whatsapp...
En als ze mij iets stuurt dan gaat het dus over geld ja. Ik had al 2 weken niks meer van haar gehoord, krijg ik ineens een whatapp. Ik heb een brief van de deurwaarder gekregen ik moet binnen zoveel dagen 1000 overmaken.
Toen dacht ik echt... &^%$&* zoiets.
Pussycat- Ratel
Ja zo gaat het dan inderdaad. Gewoon in haar sop laten gaar koken. Het blijft wel je kleine zusje, maar dat wil niet zeggen dat ze alles maar kan flikken.
Rush- Lady Post-a-lot
Gympie Tja ik weet het ook niet precies. Ik heb het al wel eens tegen haar gezegd, maar zij zei toen dat het moest dat ze anders niet opnieuw gingen uitlenen?
Ze is niet geswitcht maar was gestopt en heeft gewerkt voor 6 maanden en toen dus deze studie begonnen. Dus ze was al met afbetalen bezig misschien dat het daarom anders zit? Precies weet ik het ook niet hoor.
Ze is niet geswitcht maar was gestopt en heeft gewerkt voor 6 maanden en toen dus deze studie begonnen. Dus ze was al met afbetalen bezig misschien dat het daarom anders zit? Precies weet ik het ook niet hoor.
Pussycat- Ratel
Rush schreef:Ja zo gaat het dan inderdaad. Gewoon in haar sop laten gaar koken. Het blijft wel je kleine zusje, maar dat wil niet zeggen dat ze alles maar kan flikken.
Nee je hebt gelijk. Maar ik vraag me dan echt af wat voor contact ik met haar heb.
Ik zie er tegenwoordig al tegenop als ze hier komt. Ze moet ver reizen, dus blijft vaak slapen.
Het is gewoon zo anders allemaal.
Pussycat- Ratel
Contact op een laag pitje zetten? Want dit is natuurlijk niks zo. Ik snap heel goed jouw 'medelijden' met je zusje. Ik zit nu in een soortgelijke situatie, al heb ik me er al redelijk van af kunnen zetten. Mijn zus maakt de domme keuzes, daar hoef ik niet voor op te draaien.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Soms klikt het gewoon niet tussen 2 mensen, ook al kom je uit hetzelfde gezin. Het is niet dat je veel of goed contact 'moet' hebben, omdat het zo zou horen toch?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Soms klikt het gewoon niet tussen 2 mensen, ook al kom je uit hetzelfde gezin. Het is niet dat je veel of goed contact 'moet' hebben, omdat het zo zou horen toch?
Klopt! Al is dat ook wel moeilijk hoor, om tot die conclusie te komen weet ik uit ervaring..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Inclusief collegegeldkrediet kun je ongeveer 700e bijlenen. Zie hier:Gympie schreef:Hoe kom jij aan een lening van 800 euro bovenop je basisbeurs, Harrison?
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/bedragen.asp
Verder een tip voor het zusje van biechtje: onder bepaalde voorwaarden kun je de terugbetaling van een schuld uit een eerdere studie laten opschorten:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studieschuld/studie_starten_of_stoppen/opnieuw_studeren.asp
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik ook Forti, daarom.
Ik heb ook vrijwel geen contact meer met mijn broer.
Ik heb ook vrijwel geen contact meer met mijn broer.
Rush- Lady Post-a-lot
Pussycat, mag ik vragen hoe oud je zusje is en waar jouw ouders zijn in dit hele verhaal?
460 euro is trouwens wel vrij veel huur, ik weet niet in welke stad ze woont maar kan ze niet opzoek naar een goedkopere woonruimte? Stel ze vindt iets voor 300 euro bijvoorbeeld en ze gaat nog een paar uur per week werken, heeft ze zo al 300 per maand meer te besteden.
460 euro is trouwens wel vrij veel huur, ik weet niet in welke stad ze woont maar kan ze niet opzoek naar een goedkopere woonruimte? Stel ze vindt iets voor 300 euro bijvoorbeeld en ze gaat nog een paar uur per week werken, heeft ze zo al 300 per maand meer te besteden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Pussycat, mag ik vragen hoe oud je zusje is en waar jouw ouders zijn in dit hele verhaal?
Mijn ouders zijn er dus niet meer...
Mijn zusje heeft deze woning toegewezen gekregen van de gemeente toen onze moeder overleed (zij woonde toen nog bij haar in)
Ze is nu 21 jaar.
Dit is al het goedkoopste wat er is. Ow ja sorry water gas en licht zit er trouwens bij in niet onbelangrijk
Pussycat- Ratel
Rush schreef:Soms klikt het gewoon niet tussen 2 mensen, ook al kom je uit hetzelfde gezin. Het is niet dat je veel of goed contact 'moet' hebben, omdat het zo zou horen toch?
Nee dat is waar.
Ik denk ook meer dat ik vind dat het zou moeten juist omdat we alleen elkaar nog maar hebben.
Geen andere broers of zussen of ouders.
En mede daarvoor voel ik mij ook verantwoordelijk voor haar.
Maar goed mijn gevoel die is in strijd met mijn verstand op het moment. En dat is aan de ene kant misschien maar goed ook.
Want wat je zegt ik heb ook geen zin om voor bank je spelen de rest van haar leven. En als ze interesse toont dan heb ik liever oprechte interesse in plaats van een ''hoi hoe is het en ow ja ik moet binnenkort weer een schuld betalen'' Als zit die hoi hoe is het er meestal nog geen eens bij.
Pussycat- Ratel
Maar kan ze dan niet op kamers gaan? Dat is toch een stuk goedkoper?
Als ze op kamers woont en een bijbaantje heeft zou ze echt wel rond moeten komen, dat kwam ik ook...
Als ze op kamers woont en een bijbaantje heeft zou ze echt wel rond moeten komen, dat kwam ik ook...
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Pussycat schreef:
Mijn ouders zijn er dus niet meer...
Mijn zusje heeft deze woning toegewezen gekregen van de gemeente toen onze moeder overleed (zij woonde toen nog bij haar in)
Ze is nu 21 jaar.
Dit is al het goedkoopste wat er is. Ow ja sorry water gas en licht zit er trouwens bij in niet onbelangrijk
Oké sorry dat wist ik niet, dat maakt het ook wel een stuk lastiger inderdaad. Ik snap dat jij je verantwoordelijk voelt voor haar en ik snap ook dat je haar niet zomaar kan laten vallen.
Zou het echt geen optie zijn eens serieus met haar in gesprek te gaan? Gewoon alles open bespreken en duidelijk zijn in jouw grenzen. Misschien helpt het als je een beetje 'dreigt'. Ze kan jouw hulp krijgen maar dan moet ze wél zelf meewerken. Als ik het zo lees valt er met DUO wel iets te regelen m.b.t. het aflossen van de schuld door haar vorige studie, volgens mij kan ze dat gewoon uitstellen tot ze klaar is met studeren. En weet je zeker dat 590 de maximale lening is? Volgens mij zou haar basis + aanvullende beurs al rond de 250/300 moeten zijn (omdat er dus geen inkomen van ouders is) + uitwonende beurs is iets van 250. Dat maakt samen al 500 euro.
Ik dacht trouwens inderdaad ook aan een studentenkamer, dat is vrij goedkoop wonen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Pussycat, ik raad je echt aan even die twee linkjes die ik heb gepost te lezen. Waarschijnlijk is er nog wel het een en ander dat zij zelf kan doen, zowel qua extra bijlenen als meer stufi ontvangen door het terugbetalen van een eerdere schuld uit te stellen. Als ze daar vervolgens niet voor kiest is dat haar eigen keuze maar hoef jij je ook niet bezwaard te voelen; ze heeft immers andere opties dan op jou terugvallen.
En Toet, het maximale leenbedrag is een stuk hoger, zie mijn eerste link. Daarbij geldt dat zelfs als ze geen aanvullende beurs krijgt, ze die 966 euro kan krijgen, deels als stufi en deels als lening. De lening-component is dan alleen een stuk hoger.
En Toet, het maximale leenbedrag is een stuk hoger, zie mijn eerste link. Daarbij geldt dat zelfs als ze geen aanvullende beurs krijgt, ze die 966 euro kan krijgen, deels als stufi en deels als lening. De lening-component is dan alleen een stuk hoger.
Laatst aangepast door ellibre op wo 13 feb 2013 - 1:27; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Aardbei schreef:Maar kan ze dan niet op kamers gaan? Dat is toch een stuk goedkoper?
Ze zegt dat het even duur is...
Want dan krijgt ze geen huurtoeslag en nu wel.
Pussycat- Ratel
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Pagina 38 van 40
Permissies van dit forum: