Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

+56
Sterre
Jerry
Roxi3
Stitch
Blond
Zora
_Lacey_
Caroow
Slakje
Caramba
Toet
Gympie
Kreeftje
Suus
Aimee
Susan
Bliss
Rumble
Lady Starstruck
Mamsie
RYW
luisa
tienie31
Anmy
Muus
mouette
Zininzon
SuperGrover
Mandy
Sugarfall
Elliot
Mari
Mizz_S
Rush
Chocoholic
Guusje
Minx
xxjojootjexx
Cheesegirl
Paper Crown
Phileine
Thunder
_Femme
Ooh La La!
studiebol
Snack a Jack
Poubelle
Highway
Annemoontje
pippeloentje
Kowalski
Marin
Caro
SarahKey
Lejow
LaBird
60 plaatsers

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 4 Empty Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 6:28

O er is iemand die altijd aan mijn vriend vraagt hoe het met hem en zijn vrouwtje gaat. Dat vind ik echt niet klinken hoor, bah.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 4 Empty Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

Bericht  mouette ma 5 nov 2012 - 6:32

Voor mij met stip op 1 qua gruwelneigingen:

"Ophoesten" zoals in: "En toen ging mijn wasmachine stuk, en moest ik even 500 euro ophoesten voor een nieuwe".

Brrr...
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  Bliss ma 5 nov 2012 - 7:02

Meis, collie (= 'collega' volgens een collega van me), mijn stijltje, al die Engelse managementtermen, al die zwangerschapstermen etc. Genoeg woorden die ik maar niks vind! 'Ofzo' zeg en typ ik trouwens wel vaak en ik betrap mezelf ook steeds vaker op 'super'. (gauw weer afleren!)

Verder valt het mij heel snel op als iemand een stopwoord heeft en als ik daar dan steeds op let, kan ik me er ook aan gaan ergeren. Zo zegt een collega van me heel vaak 'uiteindelijk', een vriend van me 'effectief' en Pippa hier 'enorm' Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muus ma 5 nov 2012 - 7:17

Ik vergeet het allergrootste irritatiepunt van mij en dat is het zinnetje: Als oma hem eenmaal vast heeft, laat ze hem niet meer los!

Oh krijg er echt de rillingen van. Dit zegt mijn schoonmoeder dus constant over ongeboren baby. Mijn antwoord is dat ik hem eerst moet willen afstaan ;-)

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Lady Starstruck ma 5 nov 2012 - 7:20

Ik kan me echt heel erg goed voorstellen dat ieder kind een wonder is voor zijn/ haar moeder. Maar ik krijg de kriebels bij de uitdrukking "ons wondertje".
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Anmy ma 5 nov 2012 - 8:05

Ikvind pro-actief irritant! Dat wordt op mijn werk nog wel eens gebruikt, bah..
Anmy
Anmy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 36
Registratiedatum : 01-08-12

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:12

Manlief,vriendlief, zoonlief, dochterlief.. pale

Gast
Gast

Bericht  tienie31 ma 5 nov 2012 - 8:24

Ohja, en mensen nemen kinderen NEE mensen "krijgen" kinderen.
Van de week nog op het nieuws "Mensen nemen minder kinderen" Evil or Very Mad

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Aimee ma 5 nov 2012 - 8:26

'Mijn mannetje', wanneer daar echtgenoot/vriend/partner mee bedoeld wordt.
En 'mijn alles', brrrrr.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:27

tienie31 schreef:Ohja, en mensen nemen kinderen NEE mensen "krijgen" kinderen.

Toch vind ik die opmerking dan weer wel kloppen. Mensen nemen immers het bewuste besluit om voor minder kinderen te kiezen. Als ze 'mensen krijgen minder kinderen' als kop zouden nemen, zoals jij zegt, dan denk ik eerder dat de vruchtbaarheid van de mens afneemt, we wel meer kinderen zouden wíllen, maar het niet lukt.

Gast
Gast

Bericht  tienie31 ma 5 nov 2012 - 8:30

Maple schreef:
tienie31 schreef:Ohja, en mensen nemen kinderen NEE mensen "krijgen" kinderen.

Toch vind ik die opmerking dan weer wel kloppen. Mensen nemen immers het bewuste besluit om voor minder kinderen te kiezen. Als ze 'mensen krijgen minder kinderen' als kop zouden nemen, zoals jij zegt, dan denk ik eerder dat de vruchtbaarheid van de mens afneemt, we wel meer kinderen zouden wíllen, maar het niet lukt.

Ja oke als je het zo bekijkt klinkt het logisch, maar toch vind ik het gruwelijk klinken.
Het moet je immers maar gegeven zijn.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 8:34

Voor het niet krijgen van kinderen kun je wel kiezen, dus dan vind ik nemen gewoon correct. Als je zegt dat je helemaal geen kinderen neemt klopt het ook, want ook dat heb je in de hand, er hoeft je dan helemaal niks gegeven te zijn. Al zou ik zelf dan liever zeggen: 'Wij willen geen kinderen.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  luisa ma 5 nov 2012 - 8:36

Van bijna alles wat ik hier lees zou ik ook de kriebels krijgen, maar gelukkig ken ik ook niemand die zo praat.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 8:44

Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:47

Susan schreef:Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.

Ik kan er ook niet tegen als mensen corned beef uitspreken als coorn'd bief, zegmaar (oh, sorry laughcry ). Ik vind dat dat gewoon 'kornet bief' moet zijn.

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 5 nov 2012 - 8:48

Maple schreef:
Susan schreef:Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.

Ik kan er ook niet tegen als mensen corned beef uitspreken als coorn'd bief, zegmaar (oh, sorry Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 4 394967 ). Ik vind dat dat gewoon 'kornet bief' moet zijn.

Haha, ik vind 'kornet bief' juist stom Very Happy (al spreek ik het überhaupt nooit uit)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee ma 5 nov 2012 - 8:50

Maple schreef:

Ik kan er ook niet tegen als mensen corned beef uitspreken als coorn'd bief, zegmaar (oh, sorry laughcry ). Ik vind dat dat gewoon 'kornet bief' moet zijn.

Ooh nee, dát vind ik juist vervelend! 'Kornet bief' en 'wiefie'...Het hoeft van mij niet met overdreven engels accent, maar het zijn voor mij gewoon engelse woorden, en horen dus ook engels uitgesproken te worden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:52

Maar wie zegt er hier allemaal waaifaai tegen WiFi dan? Ik ken eigenlijk niemand die dat doet. Zelfde als met corned beef.

Edit: Is het niet zo dat de Engelse uitspraak voor WiFi ook gewoon wiefie is?

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 5 nov 2012 - 8:54

WiFi zeg ik dan wel weer op z'n Nederlands!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:55

Chocoholic schreef:
Annemoontje schreef:Ik krijg de krijg de kriebels van de uitspraken: "O My God!" en "Dat is wel heel erg bizarrr!"

Oh My God zeg ik wel eens, maar niet op zo'n over-the-top manier zoals Janice (Friends). laughcry

Schrok al, dacht dat je mij bedoelde Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 8:56

Ik zeg ook wiefie, en kornetbief met een stomme e, maar ik laat de klank niet weg. Ik zeg niet kornétbief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW ma 5 nov 2012 - 9:03

Ik vind pappppprika ook vele malen stommer dan paaprika. En cataLOgus vind ik ook stom, ik zeg caTAlogus. En wat zeggen jullie? Auto, of ooto?

Verder inderdaad kreten als 'daar krijg ik energie van', 'out of the box denken', 'in je kracht zitten', 'die parkeren we even' en 'ik hoor je', en meer van die new age managementkreten. Ook heb ik een oud-collega die altijd 'desalnietteplus' zei, ook vrij kotswaardig.

En mijn baas gooit altijd spreekwoorden door elkaar, maar dat is niet zozeer irritant, meer grappig. Die kan met een stalen gezicht tijdens een vergadering iets uitbraken als 'we moeten natuurlijk niet opnieuw het ei gaan leggen.'
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Lady Starstruck ma 5 nov 2012 - 9:05

RYW schreef:Ik vind pappppprika ook vele malen stommer dan paaprika. En cataLOgus vind ik ook stom, ik zeg caTAlogus. En wat zeggen jullie? Auto, of ooto?

Verder inderdaad kreten als 'daar krijg ik energie van', 'out of the box denken', 'in je kracht zitten', 'die parkeren we even' en 'ik hoor je', en meer van die new age managementkreten. Ook heb ik een oud-collega die altijd 'desalnietteplus' zei, ook vrij kotswaardig.

En mijn baas gooit altijd spreekwoorden door elkaar, maar dat is niet zozeer irritant, meer grappig. Die kan met een stalen gezicht tijdens een vergadering iets uitbraken als 'we moeten natuurlijk niet opnieuw het ei gaan leggen.'

Ja die new age opmerkingen doet mij er ineens aan denken dat ik "feedback geven" ook zo vreselijk vind. Iemand feedback geven dat was/ is echt een modewoord volgens mij.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 9:06

Lady Starstruck schreef:
RYW schreef:Ik vind pappppprika ook vele malen stommer dan paaprika. En cataLOgus vind ik ook stom, ik zeg caTAlogus. En wat zeggen jullie? Auto, of ooto?

Ja die new age opmerkingen doet mij er ineens aan denken dat ik "feedback geven" ook zo vreselijk vind. Iemand feedback geven dat was/ is echt een modewoord volgens mij.
Oh die uitdrukking hoor ik echt al 15 jaar. Hoe noem jij dat dan?

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 9:08

Papprika vind ik ook echt erg, ja. En Bert en Urnie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: