Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
+56
Sterre
Jerry
Roxi3
Stitch
Blond
Zora
_Lacey_
Caroow
Slakje
Caramba
Toet
Gympie
Kreeftje
Suus
Aimee
Susan
Bliss
Rumble
Lady Starstruck
Mamsie
RYW
luisa
tienie31
Anmy
Muus
mouette
Zininzon
SuperGrover
Mandy
Sugarfall
Elliot
Mari
Mizz_S
Rush
Chocoholic
Guusje
Minx
xxjojootjexx
Cheesegirl
Paper Crown
Phileine
Thunder
_Femme
Ooh La La!
studiebol
Snack a Jack
Poubelle
Highway
Annemoontje
pippeloentje
Kowalski
Marin
Caro
SarahKey
Lejow
LaBird
60 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
Haha dat van die spreekwoorden doet mijn vriend ook. Ik moet daar altijd zo om lachen.
Ik vind het vreselijk wanneer mensen zeggen: "Ben je klaar met biggen/werpen?" of "Is papa lekker aan het oppassen?"
Ik vind het vreselijk wanneer mensen zeggen: "Ben je klaar met biggen/werpen?" of "Is papa lekker aan het oppassen?"
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Maple schreef:Oh die uitdrukking hoor ik echt al 15 jaar. Hoe noem jij dat dan?Lady Starstruck schreef:RYW schreef:Ik vind pappppprika ook vele malen stommer dan paaprika. En cataLOgus vind ik ook stom, ik zeg caTAlogus. En wat zeggen jullie? Auto, of ooto?
Verder inderdaad kreten als 'daar krijg ik energie van', 'out of the box denken', 'in je kracht zitten', 'die parkeren we even' en 'ik hoor je', en meer van die new age managementkreten. Ook heb ik een oud-collega die altijd 'desalnietteplus' zei, ook vrij kotswaardig.
En mijn baas gooit altijd spreekwoorden door elkaar, maar dat is niet zozeer irritant, meer grappig. Die kan met een stalen gezicht tijdens een vergadering iets uitbraken als 'we moeten natuurlijk niet opnieuw het ei gaan leggen.'
Ja die new age opmerkingen doet mij er ineens aan denken dat ik "feedback geven" ook zo vreselijk vind. Iemand feedback geven dat was/ is echt een modewoord volgens mij.
Eeuh ja iemand gezonde kritiek geven ofzo? Ik weet het niet ik gebruik het woord eigenlijk ook nooit.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Oh, hierop inhakend: zeggen jullie [marrathon] of [maaraathon]? Ik zeg altijd het eerste en volgens mij is dat ook goed, ondanks dat het met één r geschreven staat. Volgens mij zeggen ze alleen in R'dam en omgeving [maaraathon], waaronder dus ook mijn vriend, die ervan overtuigd is dat het zo goed is. We gingen laatst ook naar de film De Marathon, maar die speelt zich af in R'dam en daar spreken ze het dus allemaal op manier 2 uit.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Haha ja dat kan ook. Maar ik vind kritiek en feedback echt twee andere dingen. Kritiek klinkt negatief, soms bemoeizuchtig, terwijl ik feedback als iets positiefs zie, iets waardoor je jezelf kunt ontwikkelen.
Gast- Gast
Maple schreef:Haha ja dat kan ook. Maar ik vind kritiek en feedback echt twee andere dingen. Kritiek klinkt negatief, soms bemoeizuchtig, terwijl ik feedback als iets positiefs zie, iets waardoor je jezelf kunt ontwikkelen.
Ja dat is waar! Ik vind het ook lastig om er een vervangend Nederlands woord voor te vinden.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik vind "vanielje" en "medalje" irritant.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Volgens mij is feedback gewoon opbouwende kritiek, maar ik heb geen problemen met het woord 'feedback'.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik vind feedback gewoon een normaal woord, ook geen modewoord of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Rumble schreef:Ik vind "vanielje" en "medalje" irritant.
Ik zou niet eens weten hoe je dit anders uitspreekt
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Maple schreef:Susan schreef:Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.
Ik kan er ook niet tegen als mensen corned beef uitspreken als coorn'd bief, zegmaar (oh, sorry ). Ik vind dat dat gewoon 'kornet bief' moet zijn.
Die discussie heb ik toevallig een week terug met mijn moeder gevoerd . Ik pakte het pakje vlees en vroeg of ze de Corned bief wilde hebben voor op brood. Ze snapte het niet en vroeg wat ik bedoelde. Ze pakte vervolgens het pakje op en zei: Ohh, dat is 'kornet bief'. Dat was het begin van een grote discussie .
Gast- Gast
Aimee schreef:Rumble schreef:Ik vind "vanielje" en "medalje" irritant.
Ik zeg "vanieje" en "medajje"
Hoe spreek jij de stad "Marseille" uit?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Maple schreef:Susan schreef:Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.
Ik kan er ook niet tegen als mensen corned beef uitspreken als coorn'd bief, zegmaar (oh, sorry ). Ik vind dat dat gewoon 'kornet bief' moet zijn.
Dát vind ik juist stom, als mensen Engelse woorden Nederlands uit gaan spreken. Mijn docenten doen dat ook allemaal, super irritant.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
'Gaan we even lekker knallen'. Blegh.
Gast- Gast
Ik heb me echt vaak geergerd aan docenten die 'ietems' zeiden als het over 'items' ging...Toet schreef:Maple schreef:Susan schreef:Ik vind het ook irritant als mensen woorden die oorspronkelijk uit het Engels komen, maar allang ingeburgerd zijn in het Nederlands gaan uitspreken met zo'n overdreven Engels accent. Of als die woorden in een Nederlandse tekst schuingedrukt staan omdat ze Engels zijn, dat leest ook heel irritant.
Dát vind ik juist stom, als mensen Engelse woorden Nederlands uit gaan spreken. Mijn docenten doen dat ook allemaal, super irritant.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Rumble schreef:Aimee schreef:Rumble schreef:Ik vind "vanielje" en "medalje" irritant.
Ik zeg "vanieje" en "medajje"
Hoe spreek jij de stad "Marseille" uit?
Hmm ik heb een beetje een combi denk ik. Ik zeg niet va-niellll-je of va-nie-je, maar een soort zachte l ergens ertussen. Moeilijk uitleggen!
Aimee- Ratel
"Met slechte mensen gaat het altijd goed"
Gast- Gast
Pippa schreef:"Met slechte mensen gaat het altijd goed"
'onkruid vergaat niet'
Aimee- Ratel
´even terugkoppelen´
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Pippa schreef:"Met slechte mensen gaat het altijd goed"
Oh, ik ken iemand die zegt altijd: 'Met mooie jongens gaat het altijd goed.'
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bliss schreef:Oh, hierop inhakend: zeggen jullie [marrathon] of [maaraathon]? Ik zeg altijd het eerste en volgens mij is dat ook goed, ondanks dat het met één r geschreven staat. Volgens mij zeggen ze alleen in R'dam en omgeving [maaraathon], waaronder dus ook mijn vriend, die ervan overtuigd is dat het zo goed is. We gingen laatst ook naar de film De Marathon, maar die speelt zich af in R'dam en daar spreken ze het dus allemaal op manier 2 uit.
Ik quote mezelf maar even, omdat ik hier dus erg benieuwd naar ben!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik zeg [marrathon].Bliss schreef:Bliss schreef:Oh, hierop inhakend: zeggen jullie [marrathon] of [maaraathon]? Ik zeg altijd het eerste en volgens mij is dat ook goed, ondanks dat het met één r geschreven staat. Volgens mij zeggen ze alleen in R'dam en omgeving [maaraathon], waaronder dus ook mijn vriend, die ervan overtuigd is dat het zo goed is. We gingen laatst ook naar de film De Marathon, maar die speelt zich af in R'dam en daar spreken ze het dus allemaal op manier 2 uit.
Ik quote mezelf maar even, omdat ik hier dus erg benieuwd naar ben!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Zo, volgens mij is vrijwel exact deze quote terug te vinden in een topic van een paar maanden terug, haha. Ik ging zelfs naar de datum en tijd kijken om te zien of dit geen oud topic was.Susan schreef:Pippa schreef:"Met slechte mensen gaat het altijd goed"
Oh, ik ken iemand die zegt altijd: 'Met mooie jongens gaat het altijd goed.'
Gast- Gast
Is het niet papprika? Zo zeg je t in het Engels namelijk ook. Ik gebruik 80% van de ergernissen hier :-). Ik snap echt niet dat mensen zich daar zo aan kunnen ergeren. Ik spreek sowieso vaak Engels en Nederlands door elkaar.
Al die moeder en liefdes thermen ben ik niet mee bekend.
Wat ik irritant op het forum vind, is mensen die Engelse zinnetjes gebruiken en dat het woord to/too verkeerd gebruiken. Ik zie dat enorm vaak.
Al die moeder en liefdes thermen ben ik niet mee bekend.
Wat ik irritant op het forum vind, is mensen die Engelse zinnetjes gebruiken en dat het woord to/too verkeerd gebruiken. Ik zie dat enorm vaak.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, dus misschien staat ie er al tussen: manlief.
Oehhh brrr. In dezelfde categorie: meneer/mevrouw, als in; ik wilde boodschappen doen, maar mevrouw dacht daar anders over. Of; meneer gooit z'n sokken nooit in de was.
Oehhh brrr. In dezelfde categorie: meneer/mevrouw, als in; ik wilde boodschappen doen, maar mevrouw dacht daar anders over. Of; meneer gooit z'n sokken nooit in de was.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Suus schreef:
Ik heb me echt vaak geergerd aan docenten die 'ietems' zeiden als het over 'items' ging...
Jaaa dat was PRECIES het voorbeeld wat ik wou noemen, kwam er alleen even niet op! Ik háát ietems.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Van welk liedje krijg je de kriebels?
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Welke extra's krijg jij bij je werk?
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Welke extra's krijg jij bij je werk?
Pagina 5 van 8
Permissies van dit forum: