Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
+56
Sterre
Jerry
Roxi3
Stitch
Blond
Zora
_Lacey_
Caroow
Slakje
Caramba
Toet
Gympie
Kreeftje
Suus
Aimee
Susan
Bliss
Rumble
Lady Starstruck
Mamsie
RYW
luisa
tienie31
Anmy
Muus
mouette
Zininzon
SuperGrover
Mandy
Sugarfall
Elliot
Mari
Mizz_S
Rush
Chocoholic
Guusje
Minx
xxjojootjexx
Cheesegirl
Paper Crown
Phileine
Thunder
_Femme
Ooh La La!
studiebol
Snack a Jack
Poubelle
Highway
Annemoontje
pippeloentje
Kowalski
Marin
Caro
SarahKey
Lejow
LaBird
60 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
Ik denk dat 'op' gewoon dialect is. Ik vind 'gehad' juist heel raar.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
...
Die mogen van mij afgeschaft worden!
Gister ben ik gaan werken...
Dat heb ik nooit gezegd...
Hij doet nu heel onaardig...
Die puntjes zijn zo suggestief, en nutteloos!
Die mogen van mij afgeschaft worden!
Gister ben ik gaan werken...
Dat heb ik nooit gezegd...
Hij doet nu heel onaardig...
Die puntjes zijn zo suggestief, en nutteloos!
Gast- Gast
Caroline. schreef:Jerry schreef:Mensen die, als ze het over eten hebben, ineens een hele gekke grammatica gaan gebruiken: "toen hadden we dat op en als toetje hadden we ijs op"
Wat nou 'op'?
Edit: prachtig voorbeeld:Caroline. schreef:Dan biecht ik even op dat ik gister 4 stukken taart op heb!
Je hebt het over de verleden tijd, dus zou het 'had' moeten zijn, maar 'dat ik gister 4 stukken taart op had' klopt ook niet... Gekke mensen (m'n schoonzusje doet 't ook en nu neemt m'n zwager dat van haar over )
Niet om 't een of ander, maar mijn biecht hoeft niet persé hier geqoute te worden hoor..
En ik snap eigenlijk niet wat er fout aan mijn zin.. ik heb ze toch opgegeten? Ik denk dat het misschien een vorm van dialect is ofzo? Ik vind het echt niet raar en in mijn omgeving zegt ook iedereen het zo.
Ik wil 'm er wel uithalen hoor
Maar als het opGEGETEN is, waarom zeg je dát dan niet? Ik weet niet, misschien is het wel dialect/streekgebonden. M'n schoonzusje komt uit Utrecht, misschien dat 't daar veel gebruikt wordt?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik stoor me ENORM aan het nieuwe gebruik van 'Echt hè?'. Het wordt niet gebruikt als, 'vind je ook niet', maar als 'nou, inderdaad'. Kan er niet aan wennen.
Gast- Gast
Sterre schreef:Bliss schreef:Daarnaast zie ik heel vaak 'zo'n mensen', 'zo'n broeken' etc. Dit klopt niet! Mensen en broeken is meervoud, dus dan komt er niet 'zo'n' voor maar 'zulke'. Volgens mij analyse betreft het hier voornamelijk mensen uit het zuiden des lands die dit zeggen.
Hier moet ik mijn vriend die oorspronkelijk uit Limburg komt ook weleens op verbeteren. Lelijk!
Klopt, komt uit het zuiden. Het heeft bij mij echt bizar lang geduurd voor ik dat eens afgeleerd had.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Whaha die heb ik nog niet eerder gezien. Maar dat is inderdaad een bijzonder lastig woord schijnbaar...Forumster schreef:Zo wie zo
So bie so
Soieso
Gast- Gast
Forumster schreef:Zo wie zo
So bie so
Soieso
Zo en zo
zowieso
zowiezo
zo ie zo
Honderd varianten en ik word van allemaal SOWIESO chagrijnig .
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
En ik vind dat je Engelse woorden zoveel mogelijk op z'n Engels moet uitspreken. In mijn vak hebben we het heel vaak over de cover van een blad. Iedereen noemt dat 'kuvver', maar ik blijf steevast 'cavver' zeggen.
En ik vind dat je Engelse woorden zoveel mogelijk op z'n Engels moet uitspreken. In mijn vak hebben we het heel vaak over de cover van een blad. Iedereen noemt dat 'kuvver', maar ik blijf steevast 'cavver' zeggen.
Gast- Gast
Maar 'cuvver' is toch gewoon een mislukte poging van, veelal oude, mensen om 'cover' op z'n Engels uit te spreken?Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Gast- Gast
Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Heel goed! Cuver is zo stom. Echt he?
Maar toen jij djem zei ipv van sjem (jam) schrok ik toch wel een beetje hoor. Je kunt ook te ver gaan gaan he.
Gast- Gast
It's me schreef:Maar 'cuvver' is toch gewoon een mislukte poging van, veelal oude, mensen om 'cover' op z'n Engels uit te spreken?Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Klopt. Dus? Nouja klopt bijna, want niet alleen oude mensen doen het. Bijna iedereen doet het!
Gast- Gast
Carrie schreef:Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Heel goed! Cuver is zo stom. Echt he?
Maar toen jij djem zei ipv van sjem (jam) schrok ik toch wel een beetje hoor. Je kunt ook te ver gaan gaan he.
Vind ik ook, er zijn grenzen!
Mijn vader zegt trouwens ook altijd [kuvver], vind ik zo stom klinken. En over het woord 'marathon', Rood, jij komt toch ook uit R'dam? Vandaar dat je het op die manier uitspreekt!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
You bitch.Carrie schreef:Heel goed! Cuver is zo stom. Echt he?
Heb ik dat echt gezegd? En niet voor de grap? En na mijn W.-tijdperk? Dan was ik zeker in een zeer principiële bui.Carrie schreef:Maar toen jij djem zei ipv van sjem (jam) schrok ik toch wel een beetje hoor. Je kunt ook te ver gaan gaan he.
Bliss, ja ik kom uit R'dam. Ik heb over de marrathon-optie nagedacht, maar dat vind ik echt niet kloppen als er geen dubbel-r staat. Anders was ik echt bereid om op jouw maniertje over te gaan =).
Cuvver komt inderdaad uit het steenkolenengelstijdperk, maar is inmiddels zo ingeburgerd. Het is verschrikkelijk, die verleiding waar ik dagelijks mee moet leven. Bid voor me.
Gast- Gast
Cuvver is de officiële Nederlandse vaktherm. Alle bladen makers zeggen cuvver.Carrie schreef:It's me schreef:Maar 'cuvver' is toch gewoon een mislukte poging van, veelal oude, mensen om 'cover' op z'n Engels uit te spreken?Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Klopt. Dus? Nouja klopt bijna, want niet alleen oude mensen doen het. Bijna iedereen doet het!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Wat? Je Weet Toch?Jeanette schreef:JWT
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
_Lacey_ schreef:Euri.
Of, lekker semi-intellectueel: uiro.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Rood schreef:You bitch.Carrie schreef:Heel goed! Cuver is zo stom. Echt he?Heb ik dat echt gezegd? En niet voor de grap? En na mijn W.-tijdperk? Dan was ik zeker in een zeer principiële bui.Carrie schreef:Maar toen jij djem zei ipv van sjem (jam) schrok ik toch wel een beetje hoor. Je kunt ook te ver gaan gaan he.
Cuvver komt inderdaad uit het steenkolenengelstijdperk, maar is inmiddels zo ingeburgerd. Het is verschrikkelijk, die verleiding waar ik dagelijks mee moet leven. Bid voor me.
Ja dat zei je en niet voor de grap. Want ik was zo in shock dat ik erop doorvroeg, waarom je dat zei. Toen zei je dat je vindt dat je de woorden zoveel mogelijk in de originele taalt moet uitspreken. En dit dametje is ongeveer 3 kwart jaar geleden. Dus de W kaart kan je niet spelen.
Ik zal voor je bidden.
Gast- Gast
Bacio schreef:Cuvver is de officiële Nederlandse vaktherm. Alle bladen makers zeggen cuvver.Carrie schreef:It's me schreef:Maar 'cuvver' is toch gewoon een mislukte poging van, veelal oude, mensen om 'cover' op z'n Engels uit te spreken?Rood schreef:Ik zeg trouwens 'maaraathon' (meer maarethon), omdat dat er staat. Als er twee r'en stonden, zou ik marrathon zeggen.
Is dat zo? Waar kan ik dat vinden?
Gast- Gast
Scheetje beef en barbeknoeien.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
ToenDertijd valt bij mij in dezelfde categorie als sowieso met al zijn foute spellingen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Heel toepasselijk, toen ik vanmorgen op mijn werk kwam hing deze op het magneetbord:
http://pjbrink.home.xs4all.nl/apekool/150/113.html
http://pjbrink.home.xs4all.nl/apekool/150/113.html
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Van welk liedje krijg je de kriebels?
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Welke extra's krijg jij bij je werk?
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Welke extra's krijg jij bij je werk?
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: