Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

+56
Sterre
Jerry
Roxi3
Stitch
Blond
Zora
_Lacey_
Caroow
Slakje
Caramba
Toet
Gympie
Kreeftje
Suus
Aimee
Susan
Bliss
Rumble
Lady Starstruck
Mamsie
RYW
luisa
tienie31
Anmy
Muus
mouette
Zininzon
SuperGrover
Mandy
Sugarfall
Elliot
Mari
Mizz_S
Rush
Chocoholic
Guusje
Minx
xxjojootjexx
Cheesegirl
Paper Crown
Phileine
Thunder
_Femme
Ooh La La!
studiebol
Snack a Jack
Poubelle
Highway
Annemoontje
pippeloentje
Kowalski
Marin
Caro
SarahKey
Lejow
LaBird
60 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 Empty Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

Bericht  SuperGrover ma 5 nov 2012 - 11:03

Toet schreef:
Suus schreef:
Ik heb me echt vaak geergerd aan docenten die 'ietems' zeiden als het over 'items' ging...

Jaaa dat was PRECIES het voorbeeld wat ik wou noemen, kwam er alleen even niet op! lol! Ik háát ietems.
Nou inderdaad! Afschuwelijk. Net als post-test uitspreken echt als post-test, in plaats van poooost-test. Het is niet fout, maar het klinkt alsof je brieven wil testen in plaats van een test achteraf.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 Empty Re: Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?

Bericht  Minx ma 5 nov 2012 - 11:07

Langs in plaats van naast. In de zin ik leg dat even langs je neer. Ik vind dat echt verschrikkelijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover ma 5 nov 2012 - 11:26

Suus schreef:
Bliss schreef:
Bliss schreef:Oh, hierop inhakend: zeggen jullie [marrathon] of [maaraathon]? Ik zeg altijd het eerste en volgens mij is dat ook goed, ondanks dat het met één r geschreven staat. Volgens mij zeggen ze alleen in R'dam en omgeving [maaraathon], waaronder dus ook mijn vriend, die ervan overtuigd is dat het zo goed is. We gingen laatst ook naar de film De Marathon, maar die speelt zich af in R'dam en daar spreken ze het dus allemaal op manier 2 uit.

Ik quote mezelf maar even, omdat ik hier dus erg benieuwd naar ben!
Ik zeg [marrathon].
Ik zeg [maaaraaathon]. En gewoon doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caramba ma 5 nov 2012 - 11:41

Vriendje. Zeker wanneer je al jaren samen bent vind ik vriendje erg naar klinken.
Vet neet, ook zo irritant.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Slakje ma 5 nov 2012 - 11:42

Ik gebruik ook heel veel woorden die hier staan. Haha.

Ik zeg:
-'marrathon'
-'vanille' (dus met een L)
-'medaje' (een korte A)
-'papprika'
-'caTAlogus'

Ik vind het trouwens gek dat jullie corned beef zeggen, ik heb echt geen idee wat dat is.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Caroow ma 5 nov 2012 - 13:57

Vanielje of zoals ze hier ook weg zeggen; vanille (zoals je het schrijft uitspreken). En op het werk mensen die een Mc Krokkut bestellen laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lacey_ ma 5 nov 2012 - 18:15

"Dan heb ik zoiets van..."

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Zora ma 5 nov 2012 - 19:06

SuperGrover schreef:
Toet schreef:
Suus schreef:
Ik heb me echt vaak geergerd aan docenten die 'ietems' zeiden als het over 'items' ging...

Jaaa dat was PRECIES het voorbeeld wat ik wou noemen, kwam er alleen even niet op! lol! Ik háát ietems.
Nou inderdaad! Afschuwelijk. Net als post-test uitspreken echt als post-test, in plaats van poooost-test. Het is niet fout, maar het klinkt alsof je brieven wil testen in plaats van een test achteraf.

Inderdaad zo brrrrr!! Alhoewel het geloof ik bijna zo ingeburgerd is dat het over 10 jaar niet meer gek is...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Elliot di 6 nov 2012 - 2:41

Nog eentje: Hij wilt. Dat is geen nederlands! Ik heb een meisje op FB die statusupdates plaatst over zichzelf in de derde persoon en dan dus altijd wilt gebruikt in plaats van wil. Dus zo:

*naam* wilt lekker slapen!

Zo suf! En echt heel veel mensen zeggen het zo..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Phileine di 6 nov 2012 - 3:00

Caroline. schreef:Nog eentje: Hij wilt. Dat is geen nederlands! Ik heb een meisje op FB die statusupdates plaatst over zichzelf in de derde persoon en dan dus altijd wilt gebruikt in plaats van wil. Dus zo:

*naam* wilt lekker slapen!

Zo suf! En echt heel veel mensen zeggen het zo..

Dat vind ik ook irritant, zie het vaak voorbij komen (ook hier op het forum komt regelmatig 'hij/zij wilt' voorbij).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond di 6 nov 2012 - 3:13

Wat zullen een hoop mensen hier zich aan mij ergeren Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 827601. Ik zeg best vaak vriendinnetje(s), meis en helemaal leuk of helemaal top! (Dat laatste wel alleen op de WA).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Phileine di 6 nov 2012 - 3:33

Ik heb er nog een: 'mijn persoonlijke mening' Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 394967
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Poubelle di 6 nov 2012 - 3:47

'klessebessen'

Zie 't net in een topic staan. Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 Images?q=tbn:ANd9GcSDUeCcYYVGgNDrQEWhrV_xuMW9VOCMdFHq-sRrWQ3OqI46uNpWKg
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Mari di 6 nov 2012 - 4:30

Ik krijg ook kippenvel van uitspraken als ''dat is mijn ding'' en het dan niet over een ding hebben maar over dansen, fietsen, voetballen, winkellen, etc...
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Stitch di 6 nov 2012 - 5:18

Ik krijg altijd de rillingen van me ipv mijn. Bijv. me moeder, me fiets... pale Er zijn echt veel mensen die dat zo opschrijven, zelfs in officiele brieven, op websites enz. Neem aan dat die mensen toch ook op de basisschool hebben gezeten? laughcry
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 5:47

Ik krijg ook wel een beetje de kriebels van 'suf' zoals in 'dat vind ik suf!'
Weet niet zo goed waarom eigenlijk, maar ik vind het niet leuk klinken.

Gast
Gast

Bericht  Elliot di 6 nov 2012 - 22:37

Zelda schreef:Ik krijg ook wel een beetje de kriebels van 'suf' zoals in 'dat vind ik suf!'

Haha dat zeg ik echt heel vaak! Sorry! Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 22:38

Caroline. schreef:
Zelda schreef:Ik krijg ook wel een beetje de kriebels van 'suf' zoals in 'dat vind ik suf!'

Haha dat zeg ik echt heel vaak! Sorry! Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 827601
Haha ja dat weet ik :P was me al opgevallen.

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 di 6 nov 2012 - 22:41

Ik zag hem al langskomen en ik vind het echt een verschrikkelijk woord: hubby.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Elliot di 6 nov 2012 - 22:45

Zelda schreef:
Caroline. schreef:

Haha ja dat weet ik Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 253468018 was me al opgevallen.

Lekker suf! Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry di 6 nov 2012 - 23:24

Mensen die, als ze het over eten hebben, ineens een hele gekke grammatica gaan gebruiken: "toen hadden we dat op en als toetje hadden we ijs op"

Wat nou 'op'? Neutral

Edit: prachtig voorbeeld:

Caroline. schreef:Dan biecht ik even op dat ik gister 4 stukken taart op heb!

Je hebt het over de verleden tijd, dus zou het 'had' moeten zijn, maar 'dat ik gister 4 stukken taart op had' klopt ook niet... Gekke mensen (m'n schoonzusje doet 't ook en nu neemt m'n zwager dat van haar over :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Bliss wo 7 nov 2012 - 0:26

Jerry schreef:Mensen die, als ze het over eten hebben, ineens een hele gekke grammatica gaan gebruiken: "toen hadden we dat op en als toetje hadden we ijs op"

Wat nou 'op'? Neutral

Je hebt het over de verleden tijd, dus zou het 'had' moeten zijn, maar 'dat ik gister 4 stukken taart op had' klopt ook niet... Gekke mensen (m'n schoonzusje doet 't ook en nu neemt m'n zwager dat van haar over Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 253468018 )

JA! Dit vind ik ook zo raar! Zelf zeg ik dan dat ik iets heb gehad of gegeten. Helemaal gek vind ik: "dat heb ik nog nooit op". Klopt niks van Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Bliss wo 7 nov 2012 - 0:31

Nu ik toch bezig ben: het valt me hier op het forum ook vaak op dat mensen nogal moeite hebben met het woord (of eigenlijk de woorden) zo'n (zo een dus). Ik zie vaak z'n voorbij komen waar het zo'n moet zijn.
Daarnaast zie ik heel vaak 'zo'n mensen', 'zo'n broeken' etc. Dit klopt niet! Mensen en broeken is meervoud, dus dan komt er niet 'zo'n' voor maar 'zulke'. Volgens mij analyse betreft het hier voornamelijk mensen uit het zuiden des lands die dit zeggen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Sterre wo 7 nov 2012 - 0:48

Bliss schreef:Daarnaast zie ik heel vaak 'zo'n mensen', 'zo'n broeken' etc. Dit klopt niet! Mensen en broeken is meervoud, dus dan komt er niet 'zo'n' voor maar 'zulke'. Volgens mij analyse betreft het hier voornamelijk mensen uit het zuiden des lands die dit zeggen.

Hier moet ik mijn vriend die oorspronkelijk uit Limburg komt ook weleens op verbeteren. Lelijk!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Elliot wo 7 nov 2012 - 1:05

Jerry schreef:Mensen die, als ze het over eten hebben, ineens een hele gekke grammatica gaan gebruiken: "toen hadden we dat op en als toetje hadden we ijs op"

Wat nou 'op'? Neutral

Je hebt het over de verleden tijd, dus zou het 'had' moeten zijn, maar 'dat ik gister 4 stukken taart op had' klopt ook niet... Gekke mensen (m'n schoonzusje doet 't ook en nu neemt m'n zwager dat van haar over Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels? - Pagina 6 253468018 )

Niet om 't een of ander, maar mijn biecht hoeft niet persé hier geqoute te worden hoor.. Wink

En ik snap eigenlijk niet wat er fout aan mijn zin.. ik heb ze toch opgegeten? Ik denk dat het misschien een vorm van dialect is ofzo? Ik vind het echt niet raar en in mijn omgeving zegt ook iedereen het zo.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: