KMA, provoceren, hoe, waarmee?
+2
meisjesmama
Parel
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
KMA, provoceren, hoe, waarmee?
Er is het vermoeden dat B koemelkallergie heeft, daarom krijgt ze ook koemelkvrijevoeding.
Nu mochten we van de KA gaan provoceren als ze zelf goed van een lepeltje kon eten. Dat kan ze nu!
Ik vind het eigenlijk best eng, maar ik zou graag voor haar verjaardag een meptaartje bakken waar ze lekker in kan slaan en meppen en deze dus uiteindelijk ook lekker op kan eten.
Maar, dan moet ik wel weten of ze nou wel of niet tegen KM kan.
Laatst heeft ze spinazie op met een eitje, en dat ging goed, dus die allergie heeft ze in ieder geval niet.
Nu de vraag, als ik ga provoceren, hoe kan ik dat dan het beste doen?
1 likje, 1 lepel, een bakje? Hoeveel moet ik geven om het een beetje zoden aan de dijk te laten zetten?
En wát geef ik? Magere yoghurt? Magere kwark? Danoontje?
Nu mochten we van de KA gaan provoceren als ze zelf goed van een lepeltje kon eten. Dat kan ze nu!
Ik vind het eigenlijk best eng, maar ik zou graag voor haar verjaardag een meptaartje bakken waar ze lekker in kan slaan en meppen en deze dus uiteindelijk ook lekker op kan eten.
Maar, dan moet ik wel weten of ze nou wel of niet tegen KM kan.
Laatst heeft ze spinazie op met een eitje, en dat ging goed, dus die allergie heeft ze in ieder geval niet.
Nu de vraag, als ik ga provoceren, hoe kan ik dat dan het beste doen?
1 likje, 1 lepel, een bakje? Hoeveel moet ik geven om het een beetje zoden aan de dijk te laten zetten?
En wát geef ik? Magere yoghurt? Magere kwark? Danoontje?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: KMA, provoceren, hoe, waarmee?
Ik zou niet zelf gaan provoceren eerlijk gezegd. Heb je hier geen afspraken over met het ziekenhuis?
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik zou niet zelf gaan provoceren eerlijk gezegd. Heb je hier geen afspraken over met het ziekenhuis?
Jup, dat we zelf haar wat mochten geven als ze goed van een lepeltje kon geven.
Lejow- Lady Post-a-lot
Persoonlijk (maar geen ervaring hiermee hoor, probeer puur mee te denken) zou ik een hapje geven yoghurt geven per dag. En dan elke dag een beetje opvoeren?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik heb hier 2 meiden die het hebben gehad. de provocatie is bij beide in het ziekenhuis gedaan. Zag dat zelf echt niet zitten.
Maar kan je wel vertellen hoe dat ging.
We moesten nuchter komen en dan begonnen ze met een lepel die ze ook vooral tegen hun lippen hielden om te kijken of daar al reactie op was en die lepel werd op de wang gelegd.
Daarna kwamen ze met 20 cc melk dat moesten ze op drinken en dan kijken of er een reactie kwam. zowel uiterlijk qua vlekken als huilen enz.
Ik zou het persoonlijk wel rustig opbouwen.
Maar kan je wel vertellen hoe dat ging.
We moesten nuchter komen en dan begonnen ze met een lepel die ze ook vooral tegen hun lippen hielden om te kijken of daar al reactie op was en die lepel werd op de wang gelegd.
Daarna kwamen ze met 20 cc melk dat moesten ze op drinken en dan kijken of er een reactie kwam. zowel uiterlijk qua vlekken als huilen enz.
Ik zou het persoonlijk wel rustig opbouwen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
melk als in gewoon melk, of als in babyvoedingmelk?
Misschien toch de KA eens vragen hoe of wat.. ik vind het zelf namelijk ook best eng..
Misschien toch de KA eens vragen hoe of wat.. ik vind het zelf namelijk ook best eng..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou, maar weet er niet veel vanaf, denk ik gewoon een simpel lepeltje yoghurt of kwark geven. Kijken of daar reactie op komt en dan een beetje opvoeren. Ben je bang voor een extreme reactie? weet niet zo goed hoe ik het moet zien omdat ik echt geen verstand van dit soort dingen heb.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hier mochten we toen ab-so-luut niet zelf gaan provoceren bij H.
Ondanks dat ik echt dacht dat ze het niet had, had ik dat ook nooit thuis durven te doen.
We moesten ons vroeg melden en het ging eigenlijk hetzelfde als bij meisjesmama.
Het gebeurde in twee dagen, de ene dag de ene melk en de andere dag de andere melk. Zonder dat je als ouder wist welke je kreeg. Dat ging niet helemaal op want ik rook het verschil toch wel
Ondanks dat ik echt dacht dat ze het niet had, had ik dat ook nooit thuis durven te doen.
We moesten ons vroeg melden en het ging eigenlijk hetzelfde als bij meisjesmama.
Het gebeurde in twee dagen, de ene dag de ene melk en de andere dag de andere melk. Zonder dat je als ouder wist welke je kreeg. Dat ging niet helemaal op want ik rook het verschil toch wel
Gast- Gast
Het blijft toch bijzonder hoe de verschillen tussen ziekenhuizen zijn....
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik mocht zelf provoceren vd kinderarts omdat ik zelf het vermoedden had dat hij geen kma,had,maar overgevoelig voor jbpm was. Ik mocht eerst wat op zijn lippen doen dan 10 cc , 30 cc en dan iedere x schepje meer en als 90 cc goed ging zou 180 oor goed gaan en hij heeft inderdaad geen kma.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Wij hebben altijd zelf geprovoceerd.
In jouw geval zou ik gewone flesvoeding geven. Een klein schepje in haar gewone fles, kijken hoe ze reageert, dan de volgende dag iets meer. En zo langzaam uitbreiden.
In jouw geval zou ik gewone flesvoeding geven. Een klein schepje in haar gewone fles, kijken hoe ze reageert, dan de volgende dag iets meer. En zo langzaam uitbreiden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Provoceren KMA
» KMA en provoceren
» Mama's met kindjes met KMA : provoceren?
» Waarmee verbazen je kindjes je?
» Rapley, waarmee en hoe beginnen?
» KMA en provoceren
» Mama's met kindjes met KMA : provoceren?
» Waarmee verbazen je kindjes je?
» Rapley, waarmee en hoe beginnen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: