Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Provoceren KMA

+3
meisjesmama
Flemy
Julia
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Provoceren KMA Empty Provoceren KMA

Bericht  Julia zo 3 jul 2011 - 7:59

We moeten van de kinderarts gaan provoceren, omdat ze nu 3 kwart jaar oud is en hij denkt dat er een kans bestaat dat ze nu over haar koemelkallergie heen is. Ik ben bang dat het nog niet zo is, dus ik zie er, logischerwijs, er wel wat tegenop. Heeft iemand hier ervaring mee?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Provoceren KMA Empty Re: Provoceren KMA

Bericht  Flemy zo 3 jul 2011 - 8:10

Ik heb precies hetzelfde nu met onze dochter. Ik zag er wel tegenop, maar niet eens zo erg eigenlijk. Dit komt vooral omdat ze al vanaf maand 3 helemaal niet meer heeft gespuugd. En dat terwijl vrijwel iedere fles er uit ging, gedeeltelijk of helemaal..

Ik ben nu sinds deze week bezig met Standaard flesvoeding te geven, eerst nog gemengd en vandaag voor het eerst helemaal over. Ook heeft ze de afgelopen weken weleens iets gehad waar koemelk(eiwit) in zat. Ze heeft tot nu toe niet anders gereageerd, dus wij zijn al heel blij! Het lijkt er echt op dat ze er goed tegen kan!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Julia zo 3 jul 2011 - 8:24

Flemy schreef:Ik heb precies hetzelfde nu met onze dochter. Ik zag er wel tegenop, maar niet eens zo erg eigenlijk. Dit komt vooral omdat ze al vanaf maand 3 helemaal niet meer heeft gespuugd. En dat terwijl vrijwel iedere fles er uit ging, gedeeltelijk of helemaal..

Ik ben nu sinds deze week bezig met Standaard flesvoeding te geven, eerst nog gemengd en vandaag voor het eerst helemaal over. Ook heeft ze de afgelopen weken weleens iets gehad waar koemelk(eiwit) in zat. Ze heeft tot nu toe niet anders gereageerd, dus wij zijn al heel blij! Het lijkt er echt op dat ze er goed tegen kan!

Wat fijn voor jullie! Very Happy Maar jullie begonnen dus met gemengde melk? De kinderarts gaf hier aan dat we de 1e fles van de dag meteen helemaal met de standaard flesvoeding moesten beginnen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Flemy zo 3 jul 2011 - 8:25

Ik heb daar geen tip voor gehad, ik heb dat zelf zo gedaan. Meer met de gedachte dat je dit 'normaal gesproken' ook zo doet met verschillende soorten melk. Puur om het dus een beetje af te bouwen, maar of dat in dit geval ook echt zo werkt weet ik niet hoor.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:42

Moeten jullie dat zelf doen???

Gast
Gast

Bericht  Julia zo 3 jul 2011 - 8:47

Ja. We moeten de eerste week, haar elke ochtend als eerste fles, normale fv geven. Dit aankijken en als het goed gaat de week erop 2 flessen en ga maar door.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:50

Wat belachelijk...
Wat nu als er wel een KMA is? Dan kan je kindje daar enorm heftig op reageren....

Wij moesten naar het ZH komen en ze werd nauwlettend in de gaten gehouden...

Gast
Gast

Bericht  Julia zo 3 jul 2011 - 8:52

Ik denk dat het verschil erin zit dat we al weten dat ze een kma heeft. Dit is maanden geleden al gebleken en hier reageerde ze niet zo dusdanig heftig op dat ze naar het ziekenhuis zou moeten. Wel krampen, dus veel huilen, eczeem end, maar dat heb je vrij snel door.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:10

Waarom moet er nu dan nog een keer geprovoceerd worden?

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 3 jul 2011 - 9:10

Een hele fles geven daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Ik heb 2 meiden met Kma. De oudste is er met 8 maanden overheen gegroeid. De jongste weten we nog niet.
Maar het lijkt er op dat ze het niet heeft alleen de test is lastig. We zouden eerst gaan provoceren in het ziekenhuis maar dat liep anders dan gepland 2 keer naar huis gestuurd omdat ze wat warmtebultjes had en de het dus niet goed konden zien mocht ze wel reageren.
Nu gaan we het thuis doen maar hetzelfde als Flemy zo heeft onze dietiste het ook voorgeschreven.

Edit de smaak van Pepti (bij ons dan) en standaard melk is ook heel anders dus kan best zijn dat je kindje dat niet eens drinkt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:12

Hier in het ZH begonnen ze met een theelepeltje.

Daarna werd het met 10cc per 30 minuten opgehoogd.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 3 jul 2011 - 9:13

Hazeltje schreef:Hier in het ZH begonnen ze met een theelepeltje.

Daarna werd het met 10cc per 30 minuten opgehoogd.

Bij ons begonnen ze met een druppel op de mond. En dan 10 cc en opbouwend naar een volle fles.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:16

Was het bij jullie ook zo'n drama?

H. was nogal strak aan haar schema gewend en raakte helemaal van slag van steeds kleine beetjes drinken...

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 3 jul 2011 - 9:19

Hazeltje schreef:Was het bij jullie ook zo'n drama?

H. was nogal strak aan haar schema gewend en raakte helemaal van slag van steeds kleine beetjes drinken...

Van E. was het heel anders want die was heel ziek (hersenvlies) geweest en kreeg toen haar 1ste test en vond alles prima.
Bij R. heb ik helemaal in een deuk gelegen. Elke keer als haar fles leeg was keek ze heel verbaasd en daarna boos naar de verpleegster haha de 2 de test heeft nooit kunnen plaats vinden helaas.

Ik hoop voor jou dat je 2de kindje straks niet ook kma heeft.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:38

Oh maar H. heeft het gelukkig niet!!!
Dat vermoeden hadden we al vrij snel, vandaar dat er ook extra snel een test is gedaan.

Hoewel ik wel de neiging heb om de 2e te beginnen met hypo-allergene.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 3 jul 2011 - 9:42

Oke dat scheelt toch wel weer! Kan me voorstellen dat je dan met hypo allergeen zou willen beginnen.

Onze kinderarts van de meiden ze al "mocht er nog een 3de komen kan je die wel meteen aan pepti en refluxmedicijnen zetten". Nou komt er geen 3de maar ze hadden helemaal dezelfde start ondanks dat R. borstvoeding heeft gehad.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:45

Komen er veel allergieen bij jullie voor?

Ja, ik ben ook echt heel erg blij dat ze het niet heeft!
Nog niet zo zeer voor mezelf, maar voor kinderen lijkt het me vreselijk met kinderfeestjes enzo...

H. heeft Nutramigen gehad.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 3 jul 2011 - 9:48

Hazeltje schreef:Komen er veel allergieen bij jullie voor?

Ja, ik ben ook echt heel erg blij dat ze het niet heeft!
Nog niet zo zeer voor mezelf, maar voor kinderen lijkt het me vreselijk met kinderfeestjes enzo...

H. heeft Nutramigen gehad.

In de familie komen wel wat allergieen voor en mijn man heeft 2 jaar geleden een bloedtest gehad en daar waren ook lichte allergieen voor hooi, stof en wat voedingsdingen.
Ik ben ook blij dat het over is maar E. heeft nog steeds vreselijk eczeem en dat willen we wel verder laten onderzoeken. Ze is nu net 1 week 4 en met 4 jaar kan je een bloedtest laten doen dus dat gaan we deze week regelen..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 10:07

Ah ok.
hopelijk komt er iets uit wat goed te behandelen is!

Mijn beste vriendin heeft het ook gehad.
Van baby's afaan tot ze een jaar of 17 was. Toen werd het minder en nu is het over.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:32

Wij moesten 2 dagen naar het ziekenhuis voor een blinde provocatietest.
Ciske kreeg de eerste dag een soort voeding die werd opgebouwd van een druppel naar een volle fles en de tweede dag ook.
Ciske werd gemonitord.
Dit werd gedaan omdat ze uit wilden sluiten dat hij er heel erg heftig op zou reageren.
Hij bleek er gelukkig zo als overheen (kreeg alleen rode wangen)
Hoe ze het met Janneman gaan doen weet ik niet, ik denk dat we het bij hem ook zelf moeten doen omdat hijh sowieso al niet meer bij de kinderarts loopt.

Gast
Gast

Bericht  Linda zo 3 jul 2011 - 21:07

Ik wist helemaal niet dat er in het ziekenhuis geprovoceerd moet worden, wat heftig zeg.

Mijn dochter heeft ook KMA, maar krijgt borstvoeding. Ik ben zelf op melk, ei en sojavrij dieet. En eens in de zoveel tijd doe ik via de bv provoceren, dus een heel klein beetje melk drinken (of een stukje ei of beetje sojadrank) en dat in 3 dagen opbouwen.
Ze zeggen dat het goed is om geregeld (om de 2 a 3 maanden) te provoceren, maar ik vind het ook altijd een beetje eng. Tot nu toe reageerd ze op dag 1 al heftig ergens op.
In het begin heb ik vreselijk zitten tobben, ik had geen idee wat er aan de hand was. Na een paar weken kwam ik er achter dat het dus KMA was. Waarop m'n moeder zei: "oh, dat hadden jij en je zus ook tot jullie één jaar waren.." Mad angel

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 21:59

Linda, hoe merken jullie bij je dochter dat ze op melkproducten reageert?
De osteopaat heeft mij aangeraden om ook geen melkproducten meer te eten, dat doe ik nu grotendeels al 3 weken niet meer. Afgelopen zondag heb ik een stukje taart met slagroom op en toen kreeg mijn zoon uitslag onder zijn oog, een soort eczeemplek lijkt het, maar of dat door de taart komt of door iets anders weet ik niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Julia zo 3 jul 2011 - 22:08

Nou wat bizar zeg dat verschil :shock: Ik heb uiteindelijk ook geen hele fles gegeven vanochtend, ik had er geen goed gevoel bij. Ik heb een helft normale melk en een helft km vrije melk gegeven. Tot nu toe lijkt het goed te gaan...
Mocht dit goed gaan hoef ik de kinderarts niet te bellen, maar ik heb volgende maand nog wel een telefonische afspraak. Ik zal dan eens vragen waarom wij meteen met een volledige fles moeten beginnen terwijl andere mensen moeten beginnen met een theelepeltje.

De reden voor provocatie is om te kijken of ze er al overheen gegroeid is, niet om de kma aan te tonen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Sofie zo 3 jul 2011 - 22:23

Onze dochter heeft ook een koemelkallergie (en ze is ook allergisch voor soja en kippenei). De eerste keer was ze 6 maanden en dat is getest via borstvoeding. Daarna (ze was toen 8 maanden) moesten wij in het ziekenhuis testen, omdat de kinderarts het niet geloofde en dacht dat er hele andere dingen aan de hand waren. De test in het ziekenhuis is heel raar verlopen en er was totaal geen controle. Met 15 maanden heb ik thuis getest met een beetje melk door haar eigen voeding (ze krijgt Friso Allergy Care) en daar reageerde ze heel heftig op. Met 18 maanden hebben wij weer getest en weer was het duidelijk dat ze er nog niet tegen kan. Ze had hevige krampen en heel veel last gekregen van eczeem. Nu wil ik pas weer gaan testen als ze 2 jaar is geweest.
Wij gaan nu naar een diëtiste en in overleg met haar testen wij, zij adviseerde ook om niet een hele fles/beker te geven maar een klein beetje en dat iedere ochtend te verhogen met 10cc.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Linda zo 3 jul 2011 - 22:26

Liadan schreef:Linda, hoe merken jullie bij je dochter dat ze op melkproducten reageert?
De osteopaat heeft mij aangeraden om ook geen melkproducten meer te eten, dat doe ik nu grotendeels al 3 weken niet meer. Afgelopen zondag heb ik een stukje taart met slagroom op en toen kreeg mijn zoon uitslag onder zijn oog, een soort eczeemplek lijkt het, maar of dat door de taart komt of door iets anders weet ik niet.

Het begon met heel weinig en kort slapen en onrustig zijn, daarna begon ze veel te spugen. Eczeem heeft ze nooit gehad, het schijnt dat als eczeem door KMA komt, ze er al langer last van hebben. En ik ben vrij snel op dieet gegaan. Na een paar weken heb ik alle directe melkproducten laten staan. Toen merkte ik even wat verschil, maar daarna toch weer symptomen. Toen ben ik een volledig hypoallergeen dieet gaan volgen. Dat wil zeggen: geen producten waar melk, ei of soja in verwerkt zijn. Er wordt geadviseerd om deze 3 allergenen te vermijden, omdat ze erg op elkaar lijken. Kinderen met KMA hebben daarnaast vaak ook een allergie voor ei en/of soja.
Twee dagen daarna had ik een heel ander kind. Ze sliep eindelijk wat meer en wat langer en was een heel stuk rustiger. Het schijnt dat het bij eczeemklachten wel wat langer kan duren. Merk je verder iets aan je zoon, andere klachten?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende