Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KMA en provoceren

+3
Fiwen
Linda
Novalee
7 plaatsers

Ga naar beneden

KMA en provoceren Empty KMA en provoceren

Bericht  Novalee zo 22 jul 2012 - 9:47

Nu N. één is geworden mogen we uit gaan proberen of ze nog steeds allergisch is voor koemelk, ei en soja. Ik merk dat ik dat toch wel een beetje spannend vind. Ze reageerde onlangs op spinazie en dat was zo heftig dat ze zo ontzettend overstuur krijste dat we op het punt stonden de HAP te bellen Sad Op het CB kreeg ik het advies om eerst een beetje yoghurt op haar huid te smeren en als daar een reactie op komt dat dat al een teken is dat de allergie nog niet over is. Verder hebben ze geen advies gegeven.

Hoe hebben andere mama's met kindjes met allergieën dit aangepakt? Waren jullie kindjes er met een jaar al overheen gegroeid? En met hoeveel yoghurt begonnen jullie? Maar één lepeltje of 1/3e portie?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KMA en provoceren Empty Re: KMA en provoceren

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 9:52

Vreselijk hè dat provoceren. Ik zag er iedere keer weer tegenop (ik heb het ook gewoon een tijdje helemaal niet gedaan).

In eerste instantie provoceerde ik via de borstvoeding, maar nu reageert ze daar helemaal niet meer op. Dus nu moet het gewoon via haarzelf.
Ik doe op dag 1 een theelepeltje yoghurt (is milder dan melk), op dag 2 2 theelepels. Tenzij ze er op reageerd, want dan stopte ik gelijk. En reageerde ze er niet op, dan deed ik steeds een beetje meer. Helaas ging het uiteindelijk niet goed.

Binnenkort gaan we soja proberen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Fiwen zo 22 jul 2012 - 9:54

Ik snap dat je dit spannend vind. Dat had ik ook heel erg hoor.
Wij waren onder behandeling bij een allergoloog en daar was het standaard dat kinderen met een KMA een dagopname kregen op kinderafdeling en daar een provocatietest gedaan werd. We hebben dus een dag met J. in het ziekenhuis gezeten en toen kreeg ze opbouwend 5 - 10 - 25 - 50 en 100 ml melk te drinken en daarna moest ze nog enkele uren blijven om te kijken of ze een reactie gaf.

Ik vond dit erg prettig omdat ik het heel eng vond om dit thuis te doen.

Als ik het wel thuis had moeten doen dan had ik inderdaad eerst wat melk/yoghurt op haar arm/buik gesmeerd en de dag erna 1 lepeltje en zo opbouwen.

Succes ermee in ieder geval!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L zo 22 jul 2012 - 9:55

geen ervaring met KMA. Wel heeft L. eenmalig een boterham met pindakaas gegeten en daar heftig op gereageerd. Sindsdien niets met noten of pinda's gegeven, maar wil nog een keer licht provoceren om te kijken waar hij daadwerkelijk op reageert. Vind wel doodeng, dus doe dat wel op dag dat huisarts dienst heeft.

Heb je de yoghurt inmiddels al op haar huidje gesmeerd?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Novalee zo 22 jul 2012 - 10:01

Ja, ik vind het ook maar niks. Het is zo sneu als ze zo overstuur is Sad Maar goed, het lijkt me zo fijn als ze er overheen zou zijn gegroeid en je meer vrijheid hebt qua eten. Helaas kom je daar maar op één manier achter. Ik ga het inderdaad eerst met halfvolle yoghurt proberen, hoe zuurder hoe beter het verdragen wordt (over het algemeen).

Krijg jij ook begeleiding of doe je het gewoon zelf? En hoe snel merkte je dat ze er op reageerde? Wel fijn in elk geval dat ze er niet meer op reageert als ze het via de borstvoeding binnen krijgt, dan hoef jij ook niet meer een hypoallergeen dieet te volgen.

En gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee zo 22 jul 2012 - 10:03

Flower_L schreef:geen ervaring met KMA. Wel heeft L. eenmalig een boterham met pindakaas gegeten en daar heftig op gereageerd. Sindsdien niets met noten of pinda's gegeven, maar wil nog een keer licht provoceren om te kijken waar hij daadwerkelijk op reageert. Vind wel doodeng, dus doe dat wel op dag dat huisarts dienst heeft.

Heb je de yoghurt inmiddels al op haar huidje gesmeerd?
Oeh, brr dat lijkt me ook heftig, een pinda allergie want dan kunnen de gevolgen ook heel gevaarlijk zijn, toch?

We hebben het nog niet op haar huidje gesmeerd. Ik stel het steeds uit Embarassed
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 10:11

Novalee schreef:Ja, ik vind het ook maar niks. Het is zo sneu als ze zo overstuur is Sad Maar goed, het lijkt me zo fijn als ze er overheen zou zijn gegroeid en je meer vrijheid hebt qua eten. Helaas kom je daar maar op één manier achter. Ik ga het inderdaad eerst met halfvolle yoghurt proberen, hoe zuurder hoe beter het verdragen wordt (over het algemeen).

Krijg jij ook begeleiding of doe je het gewoon zelf? En hoe snel merkte je dat ze er op reageerde? Wel fijn in elk geval dat ze er niet meer op reageert als ze het via de borstvoeding binnen krijgt, dan hoef jij ook niet meer een hypoallergeen dieet te volgen.

En gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk!

Dank je!

Ja klopt, sinds 2 maanden mag ik weer alles eten waar melk, ei en soja in zit. Echt heerlijk!
En nu hopen dat baby2 geen allergie heeft.

Ik doe het zonder begeleiding. Ik ben ooit eens een keer bij een diëtist geweest, maar die wist me eigenlijk niet echt iets te vertellen wat ik zelf niet wist.
Ik weet wel dat veel diëtisten met grotere hoeveelheden provoceren. Ik doe het bewust met heel kleine hapjes en niet in eens 20 of 50 cc. Want met kleinere beetjes kan het lichaam heel langzaam wennen. Koemelkeiwitten zijn vrij heftige eiwitten.

Ik had het zelf als baby ook, maar ik was er vlak na m'n eerste verjaardag overheen gegroeid. Mijn dochter helaas dus nog niet.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 17:21

H. moest toen ook 2x een dag naar het ZH.
Met hetzelfde opbouwschema als Fiwen aangeeft.
Ik vond het niet zo eng omdat ik ergens wel wist dat ze helemaal geen KMA had.

Gast
Gast

Bericht  loesje zo 22 jul 2012 - 20:34

ik ben ook bezig om te proverseren bij a.lex. maar het lijkt erop dat hij het nog steeds heeft een koemelkallergie alleen is het iets minder heftig geworden.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Happy zo 22 jul 2012 - 21:33

Als jullie provoceren en jullie kindje reageert allergisch, hoelang duurt het dan voordat het weer over is?

Ik zit er enorm tegenop, we hoeven het nog lang niet te doen eind september pas maar hij zit nu eindelijk beter in zijn velletje.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 21:37

Happy schreef:Als jullie provoceren en jullie kindje reageert allergisch, hoelang duurt het dan voordat het weer over is?

Ik zit er enorm tegenop, we hoeven het nog lang niet te doen eind september pas maar hij zit nu eindelijk beter in zijn velletje.

En dagje later gaat het alweer goed. Ze heeft ook 1 keertje wat uitslag gekregen, dat duurde iets langer.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee ma 23 jul 2012 - 8:00

Fiwen, ik heb gisteravond helemaal over je reactie heen gelezen Embarassed Wat fijn dat het zo onder begeleiding ging! Ik denk dat ik het idd op de manier ga doen die jij anders had gedaan, gewoon steeds een lepeltje meer.

Linda, kan me voorstellen dat het heerlijk is om alles weer te kunnen eten! Ookal was het voor jou misschien niet meer dan logisch, ik vind het echt knap dat je zo lang dat dieet hebt gevolgd om BV te kunnen blijven geven :cheering: Ik ben eerder ook een keer met N. bij een diëtiste geweest toen we net begonnen met bijvoeding. Ik mag haar altijd mailen maar ik denk dat zij me niet meer kan vertellen dan ik al weet (of hier kan vragen Wink).

Watermeloen, fijn dat je vermoeden in elk geval werd bevestigd. Waarom dachten ze dan dat H. KMA had?

Loesje, wat jammer dat A. er nog niet overheen lijkt te zijn.

Happy, toen N. reageerde op de spinazie gebeurde dat zo'n 2 uur na het eten ervan. Het krijsen duurde volgens mij bijna een uur. Daarna was het over. Ze heeft ook last van eczeem, dat duurt een paar dagen om op te knappen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow ma 23 jul 2012 - 8:34

Happy, hoe gaat het nu met de Nutramigen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Happy ma 23 jul 2012 - 9:32

Lejow schreef:Happy, hoe gaat het nu met de Nutramigen?

Een stuk beter gelukkig! En sinds 2 weken gebruiken we ook orthiflor en hij is,meer tevreden en lacht erg veel smile de momenten als hij huilt zijn een stuk beter te troosten.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow ma 23 jul 2012 - 9:35

Dat is fijn Happy!!! Orthiflor deed het hier ook erg goed. En ook hier nog steeds Nutramigen.
Donderdag moeten we weer naar de KA en dan even vragen hoe we verder moeten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud