Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kindjes met KMA : provoceren?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mama's met kindjes met KMA : provoceren? Empty Mama's met kindjes met KMA : provoceren?

Bericht  Lejow wo 5 dec 2012 - 18:46

We zijn langzaam begonnen met het provoceren van melkproducten.
Boter, smeerkaas, paar hapjes yoghurt.

Maar nu weet ik niet zo goed of ze er nou last van heeft of niet.
Maandag heeft ze een boterham met smeerkaas op, dinsdag een boterham met boter en wat hapjes yoghurt.
Dinsdagavond werd ze wat huilend wakker (het duurde gelukkig niet lang) en was ze heel erg aan het draaien en windjes aan het laten.
Dit is niet de eerste keer, dat ze dit doet nadat ze wat met melk op heeft.

Is het nou gewoon wennen aan melkproducten? Of, zou ze er, als ze er echt goed tegen kan, gewoon geen last van moeten hebben?
En zou ik een dag misschien een keer flink veel melkproducten geven en kijken wat ze dan doet? Nu 'durf' ik iedere keer niet verder dan een paar hapjes.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kindjes met KMA : provoceren? Empty Re: Mama's met kindjes met KMA : provoceren?

Bericht  Novalee wo 5 dec 2012 - 20:32

Weet je hoe provoceren werkt? Je kunt beter meerdere dagen achter elkaar hetzelfde geven en dan langzaam de hoeveelheid opbouwen. Ik zou kiezen voor één "puur" melkproduct zoals melk of yoghurt (zuur gaat vaak sneller goed dan zoet) ipv iets als smeerkaas omdat daar ook allerlei andere dingen inzitten dan alleen melk. De eerste dag geef je dan een klein beetje en dat bouw je in de dagen erna steeds verder op. Wij begonnen de eerste dag met 25 ml, de dag erna, 50 ml en toen 2 dagen 75 ml vla. In één keer heel veel geven zou ik absoluut niet doen.

Ik vond het bij N. ook moeilijk om te zien om ze nou ergens op reageerde of niet, en het hielp ook niet dat ze elke keer als we het probeerden ze net weer tanden bleek te krijgen. Als ik twijfelde stopte ik meteen om het een tijdje later pas weer te proberen. Met 16 maanden was ze er overheen gegroeid.

Maar veel winden laten en onrustig slapen zijn voor mij wel allergie-tekenen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: