Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

+25
Fiwen
M@niek
Lonely Goatherd
Océane
strawberry
CCC
Happydobby
Slakje
_Lana_
hellowkitty
Tania
Printje
diddie
Susan
Flip Fluitketel
PapillonRose
Amber-
studiebol
Aimee
Teddyaapje
Parel
SarahKey
Lejow
Caroow
Ella
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Sanne za 3 nov 2012 - 22:15

Ik zou me niet meer zo willen laten leiden/sturen door anderen, maar gewoon mijn eigen gevoel willen volgen. H. dronk in het begin ongeveer om de 2 uur en 's avonds clusterde ze nog een hele hoop. Mijn omgeving heeft me toch behoorlijk onzeker gemaakt of ik alles wel goed deed en toen H. steeds wat meer ging huilen, werd de schuld bij mij neergelegd omdat ik zo vaak voedde en geen regelmaat bood. Ik heb het daar best moeilijk mee gehad en wil bij een volgend kindje gewoon helemaal mijn eigen weg volgen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Lejow za 3 nov 2012 - 22:17

Fiwen schreef:
PapillonRose schreef:
- als ik weer in het ZH moet blijven na de bevalling (was vorige keer vooraf al bekend), dan kijken of het in een ZH kan waar het kindje bij je op de kamer mag liggen, ook al ligt het zelf ook aan de monitor (weet niet of dat ergens mogelijk is)

Hier kan dat tegenwoordig in een van de ziekenhuizen. Zelf kindjes die aan de zuurstof in een couveuse liggen mogen op de kamer blijven. Ik vind dat echt een mooi initiatief en naar mijn idee ook het beste voor moeder en kind.

Klopt! Maxima Medisch Centrum in Veldhoven was daarin de eerste.
'Jammer' dat ze dat niet eerder hebben kunnen uitvoeren, en dan bijv ook in Leiden. Had dat zo fijn gevonden..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Funk za 3 nov 2012 - 22:41

Ik zou de verloskundige eerder bellen, nu heb ik dat gedaan toen ik het echt niet meer trok omdat ik veel te bang was dat ze vond dat ik me aanstelde en nog 9 cm zou moeten...
Daardoor kwam ze pas toen het hoofdje al geboren was en we geen tijd meer hadden om een kraamhulp te bellen. Na 2 x persen was L. er en het was nogal chaos omdat mijn vriend overal bij moest helpen. We weten daardoor niet hoe laat hij precies is geboren en er zijn alleen hele onscherpe foto's van toen L. al een paar minuten oud was.
De verloskundige had eigenlijk geen tijd om zich voor te bereiden en ik moest met spoed naar het ziekenhuis i.v.m. veel bloedverlies, daar heb ik uren moeten wachten waardoor het hechten verschrikkelijk was!
Nog 10 x erger dan bevallen omdat ik helemaal uit de roes was.

Kortom ik zou; eerder bellen- betere foto's willen- niet gehecht willen worden.
Verder kijk ik prima terug op de bevalling en vooral de kraamtijd.
En oh ja! Ik zou niet meer willen dat mijn schoonmoeder ALLES op facebook kwakt zonder dat ik mijn eigen familie + vrienden heb in kunnen lichten.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  diddie za 3 nov 2012 - 23:42

Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:
diddie schreef:Ik zou me lekker laten verwennen in de kraamweek. Ik heb nooit op bed gelegen die week en de kraamverzorgster deed niks, behalve kletsen en mijn hechtingen controleren.

En ik zou proberen minder onzeker te zijn, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de babytijd.

Dit is juist mijn ideale kraamweek hahahaha, gewoon lekker beneden, geen gedoe en gewoon lekker gezellig kletsen met de kraamverzorgster. Ik wil niet eens dat ze vanalles doet hahaha.

Ik zie je dat wel vaker zeggen maar waarom? Het is echt niet goed voor je lichaam als je meteen weer gaat lopen stofzuigen, wassen enz. Dat je je eigen broodje wil smeren kan ik nog snappen maar waarom ook meteen die zware dingen weer zelf willen doen.



Nee ik bedoelde niet de zware dingen doen maar ik vind in bed liggen echt vreselijk. Dat heb ik bij R ook niet gedaan. Bij R deed ik ook vrijwel meteen alweer de was omdat de kraamverzorgster het bijv aanzette wanneer ze ging en dan de volgende dag het weer eruit wilde halen. Ongeduldig als ik ben deed ik dat dus alweer zelf.

Niet doen, krijg je spijt van! Ik wilde me niet laten kennen en gewoon doorgaan, maar ik was kapot op een gegeven moment. Ik ben dinsdag bevallen, incl. ruptuur en liep vrijdag alweer in de supermarkt. Slaat helemaal nergens op. Heb ook nog wel 2 jaar last gehad van mijn bekken als ik lang liep of stond.

Wijze raad van vandaag: niet doen! Evil or Very Mad
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Jasmine za 3 nov 2012 - 23:57

Volgende keer wil ik dolgraag een 'normale' bevalling, zonder alle 'paniek' aan het eind. Gelukkig was ik zo druk met bevallen, dat ik daar maar heel weinig van meekreeg. Daarna wil ik gewoon mijn kindje bij mij op de kamer, i.p.v. in de couveuse op de couveuseafdeling. Wat heb ik me ellendig gevoeld in dat ziekenhuis, net bevallen en alleen een foto. En dan lag ik ook nog op een kamer met een vrouw die wél haar kindje bij zich had. En nu ik toch bezig ben, dan ook maar meteen dezelfde of de volgende dag naar huis. Daar in bed kruipen, mijn kindje bij mij houden en ons lekker laten verwennen. Very Happy

O ja, en dan ook gewoon borstvoeding geven, maar dat is nu zeker haalbaar, omdat ik gestopt ben met mijn medicijnen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Ugly Betty zo 4 nov 2012 - 0:45

Ik heb intens genoten van mijn zwangerschap, bevalling en de kraamweek. Ik heb alles ook heel bewust meegemaakt.
Bij een volgende hoop ik dat alles net zo goed verloopt, maar dat hij/zij wel thuis in het bevalbad geboren kan worden ipv in het ziekenhuis zoals S.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  PapillonRose zo 4 nov 2012 - 0:59

Lejow schreef:
Fiwen schreef:
PapillonRose schreef:
- als ik weer in het ZH moet blijven na de bevalling (was vorige keer vooraf al bekend), dan kijken of het in een ZH kan waar het kindje bij je op de kamer mag liggen, ook al ligt het zelf ook aan de monitor (weet niet of dat ergens mogelijk is)

Hier kan dat tegenwoordig in een van de ziekenhuizen. Zelf kindjes die aan de zuurstof in een couveuse liggen mogen op de kamer blijven. Ik vind dat echt een mooi initiatief en naar mijn idee ook het beste voor moeder en kind.

Klopt! Maxima Medisch Centrum in Veldhoven was daarin de eerste.
'Jammer' dat ze dat niet eerder hebben kunnen uitvoeren, en dan bijv ook in Leiden. Had dat zo fijn gevonden..
Wat fijn dat dit al kan in bepaalde ziekenhuizen! Weet wel dat ze hier in het ziekenhuis plannen hadden voor in de toekomst, maar toen ik beviel was het nog niet meer dan een plan op papier. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu mee staat. Lijkt me zo fijn en veel beter voor moeder en kind. A. lag ter observatie aan de monitor voor 48u en moest daardoor verplicht de kinderafdeling op. Ik opperde nog om dan met haar mee te gaan, maar ik moest op de kraamafdeling blijven :nopompom:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 3 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum